האמת שבכלל לא תכננו לטוס ללונדון. לגמרי במקרה, אחד הילדים זכה בהגרלה בארוע התרמה לעמותת חיים, בלינה לשבוע באוגוסט בדירה בלונדון. הדירה נתרמה על ידי תומך של העמותה. משם כבר הכדור התגלגל מעצמו, כי ברור שאי אפשר לוותר על זה ולאכזב את הילדה שזכתה…

כשהתחלנו לבדוק מה יש לעשות בלונדון במשך שבוע, ובהמשך לביקור זוגי בעיר לפני 25 שנה (כן כן, 25 שנה!!!), חשבנו שיהיה קשה למלא שבוע שלם. מאוד מהר התברר כמה טעינו. העיר וסביבותיה עברו מתיחת פנים משמעותית, עם אין סוף מתחמים חדשים, שווקים מכל סוג, אתרים ואטרקציות אין סוף. מאחר והילדים כבר גדולים (20, 17, 11) היה גם ברור שקניות וחיי לילה צריכים להיות חלק מהביקור.

מבחינת תאריך הביקור בעיר, בחרנו את השבוע האחרון של אוגוסט, גם מתוך תקווה שהעיר תהיה קצת פחות עמוסה, וגם מכיוון שבשבוע זה מתקיים קרנבל קריבי בשכונת נוטינג היל, שנחשב לגדול בעולם אחרי הקרנבל בברזיל. להלן המסלול העקרוני שביצענו לפי ימים:

יום 1 – חמישי – ביקור באזור אוקספורד, פיקדילי וקובנט גרדן, מוזיאון ריפלי לסיום

יום 2 – יום שישי – אזור ארמון בקינגהם והביג בן, תצפית על העיר ושוק קמדן

יום 3 – יום שבת – גריניץ' וארוע הפתיחה של קרנבל נוטינג היל

יום 4 – יום ראשון – תהלוכת הבוקר בקרנבל נוטינג היל ופארק השעשועים טורפ

יום 5 – יום שני – הייד פארק, קרנבל נוטינג היל ומוזיאון מאדאם טוסו

יום 6 - יום שלישי – וינדזור ושוק פורטובלו בנוטינג היל

יום 7 – יום רביעי – מצודת וגשר לונדון, שוק האוכל בורו, הצגת ברודווי וקניות אחרונות

קצת הנחיות כלליות לגבי העיר:

- הלוך חזור מהשדה – לאחר מספר בדיקות התברר שאופציה הכי זולה היא הסעה מיוחדת פרטית בחברת BA TRANSFER. עם הנחיתה בלוטון חיכה לנו נהג עם שלט DAVID FAMILY – גימיק נחמד לילדים. לנו עלה 130 פאונד הלוך חזור בהזמנה מראש (הדירה הייתה צמודה להייד פארק). מומלץ בחום – פשוט ויעיל ונוח – במיוחד אם אתם משפחה – נסיעה ברכבת תעלה מינימום 50 פאונד בכל מקרה לכיוון אחד לחמישה אנשים.

- נסיעה בעיר בטיוב ובאוטובוסים – הכי נוחה, באמצעות כרטיס אויסטר לאזור 1 ו-2, שאפשר לרכוש ולטעון בכל תחנה בכרטיס אשראי. רצוי לטעון מראש בסכום שיכסה את כל השהות ולא להתעסק עם זה – בסוף השהות מקבלים החזר במזומן עבור מה שלא נוצל בעמדות שנמצאות בכל התחנות. הכרטיס מחייב מקסימום 7 פאונד ליום לא משנה כמה משתמשים. כל נסיעה ספציפית כשני פאונד. ילדים מתחת לגיל 11 לא משלמים, והם פשוט עוברים עם אחד ההורים במעבר הנכים שהוא רחב ונוח. מבחינת התמצאות בעיר אין מה להרחיב – גוגל מפס עובד מצויין ומסביר מסלול מדוייק של התחבורה הציבורית אם באוטובוסים ואם בטיוב מכל נקודה לכל נקודה.

- אטרקציות – האטרקציות יקרות (ובמיוחד מופעי הברודווי המרכזיים בעיר). הוספתי בסוף הבלוג רשימת אטרקציות מפורטת עם עלויות. מספר אופציות להנחות – אתר 365TICKETS שמאפשר לקנות כרטיסים משולבים, או לקנות טרוולקארד שמצריך תמונת פספורט ונותן גם הנחות 2 במחיר 1 במספר אטרקציות. בחלק מהאטרציות עצמן אפשר לקנות כרטיס משולב משפחתי שנותן הנחה. מבדיקה שעשיתי, למשפחה של חמישה, טרוול קארד לא נותן ערך אמיתי ואפילו יקר יותר כי באטרקציות יש כרטיס משפחתי או כרטיס ילדים יותר זול, וכרטיסי הבסיס בטרוול קארד הם כרטיסי מבוגר בלבד. יש עוד אפשרות לקנות בארץ כרטיס משולב לשש אטרקציות ביחד (או פחות), אבל הוא מוגבל לאטרקציות ספציפיות. לנו היה חשוב לבחור את האטרקציות המעניינות יותר ולא להיות מוגבלים לפי כרטיסי ההנחות. לדוגמא הכרטיס המשולב הנקנה בישראל לא יכלול את פארק טורפ שהוא לונה פארק אתגרי אחד הטובים באירופה, אבל כן יכלול את אטרקציית שרק ואת לונדון איי (גלגל ענק על גדת התמזה) שפחות עניינו אותנו (יש אלטרנטיבה הרבה יותר טובה וחינמית לתצפית על לונדון, ראו בהמשך). הרבה מהאטקרציות מאפשרות לרכוש כרטיסים יקרים יותר לכניסת VIP. אנחנו החלטנו לא להשקיע בזה, ולהגיע לאטרקציות בשעות הנכונות – לקראת סגירה או מיד עם הפתיחה. בסופו של דבר באף אחד מהמקומות לא היה תור בכלל, כולל במוזיאון מאדאם טוסו. אולי זה מזל ואולי זה המצב בפועל.

- אוכל – כמובן שיש מכל הגוונים והסוגים. מסעדה יוקרתית יחסית במרכז העיר תעלה 120 פאונד למשפחה (סטקים וכזה), מסעדה טובה תעלה 80 פאונד, ואוכל על הדרך (שווארמה, מקדונלד וכדומה) יעלה 40 פאונד. אנחנו שילבנו בין כולן ופירטתי בהמשך היכן אכלנו – יש כמה מקומות חובה מאוד ייחודיים ומומלצים במיוחד עם ילדים. ארוחות בוקר בעקרון עשינו בדירה לאחר קניות בסופר הקרוב (פזורים לאורך העיר סניפי Sainsbury's או TESCO).

- מזג אויר – רבות דובר על מזג האויר ההפכפך בלונדון. לנו היה שבוע מדהים ללא גשם (למעט טפטופים ביום האחרון) 15 עד 28 מעלות כל השבוע.

- עלות כוללת – אם רוצים ליהנות מכל מה שיש לעיר ולסביבותיה להציע, כולל קניות, אוכל ואטרקציות, וככה עשינו, הטיול יקר יחסית, כשהוא צריך לכסות 5 נפשות לשבוע שלם. גם הטיסות ללונדון יקרות יותר משאר אירופה בגלל המרחק – 500 דולר לאדם ומעלה בעונה החמה.

להלן המסלול המפורט של הטיול:

יום 1 – חמישי – ביקור באזור אוקספורד, פיקדילי וקובנט גרדן

לאחר ההגעה בהסעה פרטית לדירה והתארגנות ראשונית, יצאנו לארוחה ראשונה במקדונלד הסמוך לתחנת הרכבת הקרובה, רכשנו 4 כרטיסי רכבת OYSTER לאזור 1 ו-2 (הילדה הצעירה נוסעת חינם), ונסענו כחצי שעה בטיוב לתחנת BOND STREET שברחוב אוקספורד. משם הלכנו ברגל מזרחה לאורך הרחוב ועד סניף פרימרק. על הדרך כבר עשינו כמה קניות של בגדים וביקרנו במספר חנויות מרהיבות. חנות פרימרק היא חובה – סניקרס בשמונה פאונד…

מחנות פרימרק הלכנו למתחם קובנט גרדן, שהוא מתחם קניות והופעות רחוב צבעוני ויפה. צפינו בכמה מהופעות הרחוב המצחיקות בשיתוף הקהל, ושתינו קפה בחנות המאפים והעוגות לדורי הצרפתית והאיכותית.

משם שמנו פעמינו למסעדת ה-RAIN FOREST הייחודית הקרובה לכיכר פיקדילי. המסעדה מעוצבת כג'ונגל טרופי, חביב ונעים. מאחר ולאישתי היה יום הולדת באותו שבוע גם קיבלנו קינוח חינם וכל אורחי המסעדה כולל המלצרים שרו לה שיר יום הולדת בהנחיית המארח. מומלץ. המקום מאוד מבוקש ולכן כדאי להתקשר חצי שעה או שעה מראש ולהזמין אם אפשר. אנחנו חיכינו חצי שעה במתחם בתוך המסעדה באווירה נעימה ועל כוסות מילקשייק. האוכל במסעדה סביר וטעים והמנות גדולות, מחירים סבירים (כ-80 פאונד לכל המשפחה). לא לוותר.

THE RAIN FOREST CAFE

20 Shaftesbury Ave, London W1D 7EU, UK

+44 20 7434 3111

את הערב סיימנו במוזיאון ריפלי המיוחד, הסמוך למסעדה, אשר ניתן להיכנס אליו עד שעה עשר בלילה, ונמצא ממש על כיכר פיקדילי. אנחנו נכנסנו בסביבות שמונה בערב, ללא תורים בכלל והמוזיאון לא היה עמוס בשעה זו. המוזיאון היה מושקע, נחמד עם מיצגים יפים ומשחקי תעתוע מסוגים שונים.

משם חזרנו בטיוב בנסיעה של כחצי שעה לדירה למנוחה לאחר יום ארוך.

יום 2 – יום שישי – אזור ארמון בקינגהם, תצפית על העיר ושוק קמדן

התעוררנו מוקדם, והלכנו לסופרמרקט הקרוב SAINSBURY שנמצא חמש דקות מהדירה, להצטייד באוכל ושתייה לכל השבוע. אכלנו בדירה ארוחת בוקר, ונסענו בטיוב כחצי שעה לתחנת VICTORIA הסמוכה לארמון באקינגהם. אנחנו בחרנו לא להיכנס לארמון עצמו, אבל לבקר בסביבת הארמון ב-ROYAL MEWS ולצפות בהחלפת המשמרות. משום מה חשבנו שהחלפת המשמרות מתחילה בעשר בבוקר. כשהגענו היה יחסית ריק, אבל כבר היו אנשים עומדים ותופסים מקום כדי לצפות בארוע. לאחר שהבנו שהחלפת המשמרות מתרחשת ב-11 בבוקר, שמנו פעמינו לאתר ה-ROYAL MEWS במקום לעמוד שעה ולחכות לטקס. האתר מהווה בעצם את האורוות המלכותיות - לא לפספס את הכרכרה המוזהבת, הכרכרות המיניאטוריות, התלבושות וכמובן הסוסים. הייתה הדרכה בחינם ובתום הסיור יש מקום לילדים קטנים לשבת ולצייר כרכרה מלכותית משלהם (בשבילנו זה היה בעיקר מקום מנוחה נעימה לאחר הסיור במקום).

סיירנו במקום כשעה (מקום לא גדול) וכשיצאנו שמנו פעמינו לחזית הארמון כדי לבדוק אם התחיל הטקס. הגענו בעיצומו של הטקס, בערך בשעה 11 ורבע, כשהשומרים הלבושים אדום יוצאים בקבוצה מהשער הראשי וצועדים בכיכר שלפני הארמון ברגל ועל סוסים. הארוע מאובטח ומסודר למופת ואלפי אנשים עומדים בשקט וצופים. למרות האיחור הילדים יכלו להתקרב עד לגדירות ולראות יחסית מקרוב את השומרים והצעידה שלהם, ככה שכולם יצאו מרוצים (זה היה חשוב בעיקר לילדה הקטנה בת ה-11).

משם צעדנו דרך פארק סיינט ג'יימס לביג בן. הפארק פסטורלי מאוד, נעים לטיול וכולל גנים רבים בהם חיים ברווזים, סנאים וציפורים. עצרנו בפארק לאתנחתא ופיקניק רגוע לכחצי שעה עם סנדוויצים שהכנו מראש. עם ההגעה לבניין הפרלמנט על גדות נהר התמזה, עשינו את הצילום המתבקש מול הביג בן המרשים (שלא יצלצל עד 2020 בשל שיפוצים).

למי שמעוניין, ניתן משם ללכת ברגל לכיכר טרפלגר שהיא הכיכר המרכזית בלונדון, ולידה הגלריה הלאומית שהכניסה אליה חינם.

אנחנו מראש החלטנו לוותר על מוזיאוני האומנות, ולכן משם נסענו בטיוב כחצי שעה לתחנת MONUMENT לביקור בבניין SKY GARDEN הגבוה המכונה בפי הלונדונים ״מגדל הווקי טוקי״, בשל צורתו הקמורה שמזכירה מכשיר ווקי טוקי או יותר נכון מכשיר סלולרי ישן. בקומה השלושים וחמש הוקם גן עם בר ומסעדות והוא מקום נהדר לתצפית על לונדון בחינם. שימו לב – יש להזמין מקומות כשבועיים מראש כדי להיכנס למתחם, ובגלל העובדה שזה בחינם ואכן מהוה גם מקום יפה וגם תצפית מדהימה על העיר, הכרטיסים אוזלים מאוד מהר. זמני הביקור הם לפי שעות, ונפתחים באתר האינטרנט של המקום לשבוע או השבועיים הקרובים בכל יום שני בבוקר. מי שמעוניין חייב לעקוב ולהיות בין הראשונים עם פתיחת הימים הרלוונטיים אליו. המעקב אכן השתלם – המקום יפהפה, גן טרופי בקומה השלושים וחמש, לא צפוף, מרפסת פתוחה עם גדרות זכוכית גבוהות ותצפית מרהיבה על גשר ומצודת לונדון ועל לונדון בכלל. במקום בית קפה ומקומות ישיבה מפוזרים. בילינו במקום כשעה כולל סיבוב שלם בקומה ובגן הטרופי. מומלץ מאוד ולטעמי הרבה יותר טוב וגם משתלם מגלגל הלונדון איי היקר והמסחרי.

SKY GARDEN

20 Fenchurch St, London EC3M 8AF, UK

skygarden.london

+44 20 7337 2344

לאחר הביקור בבניין, נסענו כחצי שעה בטיוב לתחנת CAMDEN TOWN לסיור במתחם הקניות האלטרנטיבי והצבעוני קמדן מרקט. מיד עם היציאה מהטיוב וההליכה לכיוון המתחם עצמו ניתן לראות שהשוק הוא משהו אחר – חנויות עם נעליים ענקיות תלויות על הבניינים, נעליים וביגוד “אלטרנטיבי” וכדומה. ביקרנו בשוק וגם בחנויות מיוחדות כמו סייברדוג והחנויות במנהרת הסוסים. אכלנו ארוחת ערב באחת המסעדות באזור. ליד החנות סייברדוג יש מתחם עם כסאות נוח לשימוש חופשי שם ישבנו וקינחנו בגלידה. הביקור במתחם הוא חובה – מעניין וייחודי.

יום 3 – יום שבת – גריניץ' וארוע הפתיחה של קרנבל נוטינג היל

לאחר ארוחת בוקר בדירה, נסענו בטיוב כחצי שעה לתחנת WESTMINSTER הסמוכה לביג בן, על מנת לקחת שיט רגוע שאורך כשעה לגריניץ' עם חברת TRS. התלבטנו אם לקנות כרטיסים מראש באינטרנט. בסופו של דבר הגענו ללא כרטיסים למזח, כחצי שעה לפני ההפלגה הראשונה בשעה עשר בבוקר. בקופת הכרטיסים של חברת TRS קופאית נחמדה המליצה על האופציה הכי זולה – כרטיס משפחתי הלוך חזור שעולה רק 35 פאונד לכולנו. האופציה הזו לא קיימת ברכישה באינטרנט ולכן מומלצת לרכישה בקיוסק במזח. יצאנו בהפלגה הראשונה ושטנו בתמזה כ-50 דקות עד גריניץ', תוך הסברים ממדריך באנגלית על כל המבנים, המזחים והמתחמים לאורך הנהר. מומלץ מאוד – רגוע ומהנה.

עם הירידה בגריניץ' ביקרנו באוניית המפרשים העתיקהCUTTY SARK הנמצאת ממש בסמוך למזח העגינה, במוזיאון הימי הלאומי הצמוד (כניסה חינם, חמוד), ובפלנטריום גריניץ', שבו אפשר לעמוד על קו גריניץ' המפורסם שלפיו נקבעת השעה בכל מקום בעולם. ההליכה לפלנטריום אורכת כחצי שעה דרך פארק יפה ופסטורלי. יש כרטיס משולב משפחתי לאוניה והפלנטריום באתר האטרקציות עצמן. הביקור באוניה היה מעניין וייחודי – האוניה גדולה ושמורה ועם סיפור מעניין. הביקור בפלנטריום היה מיותר ומייגע משהו. בכל מקרה, הכרטיס המשולב יוצר מצב שהתוספת לפלנטריום אינה משמעותית אז זה “על הדרך”. צמוד לפלנטריום יש תצפית יפה על כל האזור ועל לונדון עצמה. בזמן שביקרנו היה פסטיבל אוכל קטן בחזית המוזיאון הימי וליד האוניה, עם דוכני אוכל מכל העולם. הילדים אכלו סופלקי יווני וההורים הסתפקו במשקאות טרופיים מברזיל.

לאחר הביקור בפלנטריום חזרנו ברגל לכיוון העיר והמזח וביקרנו בשווקי גריניץ הפתוחים עד שעה חמש בערב בימי שבת וראשון. קרוב לשוק התוודענו לראשונה לרשת PIZZA EXPRESS שהיא אופציה טובה לארוחות צהריים טעימות וזריזות במחירים סבירים.

בסביבות שעה ארבע בצהריים לקחנו את המעבורת חזרה למזח WESTMINSTER, מנוחה ושיט נעים לאחר הסיור בגריניץ' ולפני הביקור בקרנבל.

מהמזח ליד הביג בן, נסענו בטיוב כשעה לתחנת WESTBOURNE PARK לארוע הפתיחה של הקרנבל הקריבי בנוטינג היל שהתקיים בשעות שש עד עשר בערב, בפארק EMSLIE HORNIMAN PLEASANCE, וכלל הופעות חיות של זמרים ומופעי רחוב של להקות תיפוף גדולות מלוות ב”משאיות קצב”, ודוכני אוכל רבים. המקום היה הומה אבל לא יותר מידי, צבעוני וכיפי. המוזיקה הקצבית מיד הכניסה אותנו לאווירת ריקודים והנאה עם שאר האנשים ברחובות. בילינו במקום עד שעה תשע בערך, וחזרנו לדירה למנוחה מוקדמת לקראת קימת בוקר מוקדמת למחרת.

יום 4 – יום ראשון – תהלוכת הבוקר בקרנבל נוטינג היל ופארק השעשועים טורפ

קמנו מוקדם בבוקר, נסענו בטיוב לתחנת KENSAL GREEN והצטרפנו לתהלוכת הבוקר של פסטיבל נוטינג היל שהתחילה ב-CANAL WAY בשש בבוקר. בתהלוכה צועדים צעירים ומבוגרים כאחד מצופים בבוץ וצבעים שנזרקים אחד על השני. נחמד ושונה ושמח. מסלול התהלוכה מסומן בגוגל מפס כבר יום לפני בצבע אדום.

לאחר התהלוכה חזרנו לדירה והילדים נסעו לפארק טורפ כשעה עם מונית אובר. כרטיסים רכשנו שבוע מראש באינטרנט בהנחה של 30%. אם קונים סמוך יותר ליום הביקור או בקופות עצמן מפסידים את ההנחה. חשוב לשלוח את הילדים עם כרטיס האשראי וצילום הדרכון של בעל כרטיס האשראי ועם מסמך ההזמנה מודפס. צריך להציג את המסמכים בכניסה ולקבל את כרטיסי הכניסה. הפארק נפתח בשעה עשר בבוקר, והומלץ מאוד על ידי הילדים שעברו בו את כל הרכבות האתגריות עד מועד סגירת הפארק בשעה שש בערב, כולל רכבות עם כבידה אפס, רכבת עם מספר הלופים הגדול בעולם וכהנה וכהנה. לא זול, אבל היה שווה והילדים כאמור נהנו מאוד. גם בחזרה הילדים נסעו במונית אובר. יש אופציה לנסיעה ברכבת ואוטובוס עד לכניסה לפארק, אבל העדפנו הסעה “מדלת לדלת” ולא לשלוח את הילדים ברכבות. בכל מקרה עלות הנסיעה באובר הייתה כ-70 פאונד הלוך חזור וברכבות זה כ-40 פאונד ככה שההבדל לא משמעותי וזה יותר נוח ומקצר זמנים. בזמן שהילדים היו בפארק אנחנו טיילנו בעיר ובשווקים בעיר. בערב אכלנו ארוחת ערב ביתית שאשתי בישלה בדירה (יש לה את זה...), ותכננו לנוח לקראת המשך השבוע. לילדים היו כמובן תוכניות אחרות, ובשעה עשר בלילה יצאנו בטיוב לכיכר פיקדילי לקינוח נוסף...

יום 5 – יום שני – הייד פארק, קרנבל נוטינג היל ומוזיאון מאדאם טוסו

לאחר ארוחת בוקר נסענו כרבע שעה לתחנת LANCASTER ומשם לסיור רגוע בהייד פארק, כולל מגרש המשחקים לזכרה של הנסיכה דיאנה, גלריות סרפנטין, פסל פיטר פן, והגנים האיטלקיים. מומלץ לקחת סנדוויצים ויותר ולעשות פיקניק בפארק. לאחר הסיור המוקדם בפארק, הלכנו ברגל כקילומטר לכיוון קרנבל נוטינג היל לצפות בתהלוכה המרכזית. התמקמנו על אחד הכבישים וצפינו בקבוצות קבוצות לבושות בתלבושות ססגוניות, ומלוות במשאיות קצב ומוזיקה, בסגנון קרנבל ברזילאי. צבעוני, יפה ומרשים. התהלוכה התנהלה בקצב איטי, אשר איפשר לנו ולילדים להצטרף לריקודים ולהצטלם בכיף עם אנשים נחמדים וסבלניים לבושים במיטב התלבושות הססגוניות. לאחר שעברו מספר קבוצות, שמנו פעמינו למרכז המתחם שהיה מפוצץ בדוכני אוכל וגדגטים, אכלנו ונהנינו מהאווירה המיוחדת והשמיחה. המקום היה מאורגן למופת ומאובטח בצורה יוצאת מהכלל. רק לידיעה – אותו מסלול תהלוכה מתקיים גם יום לפני, ביום ראשון, ומתאים יותר לילדים קטנים אם יש לכם כאלה. אתר הארוע מצויין ומספק הסברים מלאים על שעות התהלוכות, תחבורה ציבורים וטיפים נוספים. שם למדנו שלקראת שעות הערב ביום שני, הקרנבל הופך ל”משוגע” (כפי הנראה כולל גם תהלוכות בעירום חלקי וכדומה) ואנחנו בחרנו לא להישאר לחלק הזה בפורום משפחתי.

לאחר הביקור בקרנבל נסענו לתחנת BAKER STREET למוזיאון השעווה מאדאם טוסו לשעת הכניסה האחרונה למוזיאון (בערך חמש בערב). כפי שהומלץ ונכתב באתר האטרקציה עצמה, אכן לא היה עומס לא בקופות ולא במוזיאון עצמו בשעה זו. הביקור היה נחמד כרגיל בכל מוזיאון שעווה, עם מספר קומות לפי נושאים ואפילו נסענו ברכבת קצרה המורכבת מחצאי מוניות לונדוניות…

ארוחת אחר צהריים מאוחרת אכלנו בסניף PIZZA EXPRESS שהיה צמוד למוזיאון, ולאחר מכן טיילנו בפארק ריג'נט הפסטורלי הצמוד למוזיאון. מאוחר יותר בערב, לפי דרישת הילדים, יצאנו לארוחת ערב מאוחרת באזור כיכר פיקדילי. הבחירה נפלה על מסעדה איטלקית נחמדה שסיפקה את הסחורה:

40 Shaftesbury Ave, London W1D 7ER, UK

fratellilabufala.eu

+44 20 7734 3404

יום 6 - יום שלישי – וינדזור ושוק פורטובלו

לאחר ארוחת בוקר בדירה נסענו ברכבת כשעה לטירת וינדזור (הלוך חזור ברכבת כ-45 פאונד). הטירה נפתחת בשעה 9:30, והכניסה למגדל המשקיף על הטירה היא לפי זמנים שהוזמנו מראש. אל תפחדו מ-200 המדרגות המובילות לקצה המגדל – הביקור בו הוא חובה וכולל הסברים בחינם ממדריכה מקצועית. צמוד למגדל בכל שעה עגולה יש חילופי משמרות של שניים משומרי המלכה שהולכים במסלול קבוע ואפשר להתקרב אליהם עד כדי נגיעה. לאחר הביקור בטירה טיילנו בעיירה וינדזור, ואכלנו ארוחת צהריים (מומלץ לעבור ב-GERMAN BAKERY).

משם נסענו ישירות לנוטינג היל כדי לבקר בשוק פורטובלו שהיה סגור בימי הקרנבל. השוק כולל הרבה חנויות מכל הסוגים, עתיקות, ביגוד ואביזרים, חנויות מודרניות לצד חנויות קטנות וישנות, חביב ומעניין. השוק נסגר בשעה שש בערב.

בשל דרישת הבן האמצעי לאכול סטייק למהדרין, יצאנו בערב לכיכר לסטר, ואכלנו במסעדת אנגוס. המסעדה יקרה אבל הסטייקים ושאר האוכל היו מצויינים...

יום 7 – יום רביעי – אזור מצודת לונדון, הצגת ברודווי וקניות אחרונות

קמנו מוקדם, על מנת להגיע למצודת לונדון מוקדם בבוקר עם פתיחת השערים בשעה תשע. חשוב להגיע לכניסה למצודה לא יאוחר משעה שמונה וחצי על מנת להימנע מתורים ארוכים. כרטיסים קנינו מראש באינטרנט. הסיור במצודה אורך כשלוש שעות. מומלץ לצאת לסיור לאורך כל החומות והמתחמים הצמודים אליהם, ואז לסיים במבנה המרכזי במצודה הכולל מספר קומות של מיצגים.

יצאנו מהיציאה שיוצאת לכיוון גשר לונדון ונהר התמזה. מהטיילת שם אפשר להצטלם תמונות הכי טובות על רקע גשר לונדון. למזלינו בדיוק עברה סירת מפרשים גבוהה שבשבילה נפתח הגשר.

חצינו את נהר התמזה על גשר לונדון, והלכנו ברגל כעשרים דקות לשוק האוכל בורו. חובבי הגסטרונומיה והאוכל הטוב כמונו יהנו בשוק האוכל, המציע הדר ופאר של גבינות טובות, שמן זית, יין, בשרים ודברי מתיקה ישר מהתנור, כמעט ברמה של שוק צרפתי טיפוסי. אכלנו בשוק ארוחת צהריים “טעימות”, קצת מזה וקצת מזה, וביקרנו בקתדרלה הצמודה לשוק.

משם נסענו כחצי שעה בטיוב לתחנת CHARING CROSS לכיוון תיאטרון מלך האריות והילדים נכנסו להצגת מלך האריות שמתחילה בשעה 14:30. לדבריהם הם מאוד ניהנו מההצגה, שלא הייתה זולה (200 פאונד) והוזמנה זמן רב מראש, מיד לאחר רכישת כרטיסי הטיסה. את היום סיימנו באזור רחוב אוקספורד לקניות אחרונות, כולל בחנות פרימרק המפורסמת. ארוחת ערב לסיום עשינו בפאב המקומי הסמוך לדירה, עם עשרות אנגלים מקומיים וקולניים, באווירה מהנה.