הרי הטטרה מתאימים למשפחות עם ילדים המבוגרים יכולים ורצוי להוסיף גיחות לערים במדינות סמוכות, כמו כן התמקמות במקום אחדד ויציאה לטיול כוכב בצפון סלובקיה יהיה מושלם!

הערה חשובה ומועילה בהחלט:

מידע כללי

שירות הסעה למלונות משדה תעופה בבודפסט: http://www.airportshuttle.hu/en/

כאשר מגיעים לבודפשט ולא במסגרת טיול מאורגן, אפשר לקחת מהשדה למלון שרות ממשלתי שנקרא שאטלים. הם זולים בהרבה ממונית שרות. ניתן לקחת אותם מעמדות מסודרות ביציאה מהשדה, משלמים והם לוקחים אתכם למלון. המחיר בפיקוח וגם אם אתם בפקק המחיר נשאר . ניתן להזמין שאטל הלוך חזור והם מגיעים בזמן. במקרה שאתם רוצים להזמין בחזרה מהמלון גשו לפקיד והוא יזמין עבורכם. כאשר מגיע הנהג הוא מבקש קבלה, אפשר להגיד לו שאתם תשלמו בשדה והוא לוקח אתכם לשלם בשדה ואחרי זה לנקודת ביקורת. חשוב להגיד לנהג מאיזה טרמינל טסים, טסים בדרך כלל B2,

נחיתה משוערת 22:55 של ערב חמישי 17/7 -בטרמינל 2B,

לינה במלון: Hotel Sunshine , 1191 בודפשט, Bethlen Gábor utca 31

יום 1, יום שישי, (18/7) לינה ב Vysoké Tatry

בודפסט (כביש 11 22 קמ 30 דק') ל Eger לקוסיץ' (Košice) ל Levoča, מצודה הגדולה ביותר במרכז אירופה,Spisske Hrad , Spissk Podhradie, Bardejov, Kežmarok, Ždiar, Tatranská Lomnica, למלון

461 ק"מ, 5 שעות 50 דקות כביש 67 וכביש 537

‏קושיצה (Košice), העיר השנייה בגודלה במדינה

מגותיקה ועד סגנון מודרני. המבנים לאורך רחוב הרנצ'יארסקה (Hrnčiarska) הם בעלי מראה וסגנון ימי-ביניימי והדבר לא מסתכם רק בהם - כאן תוכלו לרכוש לעצמכם ולמשפחה מזכרות תואמות ומיוחדות. כדי להשלים את אווירת ימי הביניים, קושיצה מתהדרת בקתדרלה הגותית סנט אליזבת' (Dóm Svätej Alžbety), שהיא לא פחות מאשר הכנסייה הגדולה ביותר בסלובקיה. מומלץ לשבת באחד מבתי הקפה או הברים במרכז העיר, להתהלך ברחובות וליהנות מהאווירה המקומית הייחודית.

העיר היא אחלה פתרון ליום גשם / ליום הפוגה עירוני מהטבע. יש לא מעט מה לראות בה – רצוי לטייל ולשטוף את העיניים ברחוב הראשי הלבאנה ולהתרשם מעמוד הדבר, בניין התיאטרון המקסים, מהמזרקות המנגנות שלידו, הכנסייה הגדולה – שמלבד הכניסה אליה ניתן לטפס למגדל שלה ולהשקיף על כל העיר מלמעלה (לא לפספס זאת, נוף מקסים). במגדל העיר שנמצא בין המזרקות המנגנות לכנסייה ניתן לסייר במוזיאון שעווה קטן. מאחורי הכנסייה נמצא חלק תת קרקעי מיסודות העיר העתיקה – הסיור בפנים מרשים.

מומלץ לצאת לשיטוט ברחובות שסביב לרחוב הראשי – הרחובות שקטים וציוריים ואולי יקרו בדרככם מבנים מעניינים (אנחנו נתקלנו בבית כנסת לשעבר, בארמון קטן שנראה כמו טירת דיסני ובבית התליין). העיר נבחרה לבירת התרבות העולמית לשנת 2013 והיא מציעה במשך השנה מוצגים ופעילויות רבות - כדאי להתעדכן, טיילת יפה עם מזרקה הפועלת בליווי מוסיקה ויצירה מפעמונים בגדלים שונים המשמיעה מנגינה מידי מספר דקות.

Levoca עיר קטנה ומרשימה שהוקמה בשנת 1249. העיר העתיקה מוקפת בחומה מימי הביניים. בשנת 1550 כילתה שריפה את העיר. מעל העיר, על גבעה קטנה במרחק של 1,500 מטר בערך, משקיפה הכנסיה של מריה הבתולה. העיר יושבת על כביש E-50, לצידו של נחל לווסקי פוטוק, שהוא שלוחה של נהר הורנד.

אתרים לביקור בלבוצ'ה: כנסיית יקוב הקדוש THE ST. JACOB'S CHURCH

כנסיה במרכז העיר שנבנתה בסגנון גותי בסוף המאה ה-14. את הכנסיה מעטרות יצירותיו של אומן העץ יליד המקום פאוול (Majster Pavol), שחי בשנים 1460 – 1537. הוא היה מגדולי האומנים בתחום עבודות גילוף העץ. לבוצ'ה שימשה כמקום עבודתו, והוא כיהן גם כחבר במועצת העיר. אחת מהיצירות בכנסיה היא המזבח הגדול בעולם, 18.6 מטרים גובהו ו-61 מטר רוחבו, שבנייתו ערכה כעשר שנים (1507 – 1517), ובו יש גילופים מדהימים של תמונת הסעודה האחרונה. המודלים לדמויות היו סוחרי העיר, ששילמו לו. ליד הכנסיה נמצא כלוב הבושה (Medieval pillory) שנבנה בתחילת המאה ה-17 על ידי הפרוטסטנטים, ובו הוצגו לראווה כל הנשים שהלכו בדרך ההפקר, ובתקופה מאוחרת גם פושעים. לצידו הדרומי נמצא מגדל השעון.

בית העירייה (רדניצ'ה)Town Hall (radnica) אחד הבניינים היפים בעיר שנבנה במאה ה-15 בסגנון גותי ששונה מאוחר יותר לסגנון הרנסנס. בקומת הקרקע נמצאים משרדי העירייה, ובקומה מעל מוזיאון האזור וגם תצוגה המסקרת את תולדות העיר. בית העיריה הוא אחד מהבתים היפים בלבוצ'ה.

בית תרוזו ליד הכיכר וקרוב לבית המועצה נמצא בית תרוזו זהו בניין פרטי שנבנה בשנת 1532 בסגנון רנסנס עבור משפחת טרוזו. בשנת 1903-4 הוספו עיטורי סגרפיטו סביב החלונות. כיום הבניין משמש כארכיון של המחוז. במרחק של 1500 מטר בערך על גבעה קטנה משקיפה כנסיה של וירג'ין מארי.

מעל העיר, על גבעה קטנה במרחק של 1,500 מטר בערך, משקיפה מעל לבוצ'ה, המצודה הגדולה ביותר במרכז אירופה,Spisske Hrad המצודה עומדת על ראש גבעה שגובהה כ-180 מטר, שולטת על כל האזור, ומהווה נקודה אסטרטגית. הנוף הנשקף מהמבצר הגדול ביותר בסלובקיה מרהיב ביופיו. המבצר הוקם ב-1209 על ידי המלוכה ההונגרית, נהרס על ידי הטאטארים במאה ה-13, נבנה מחדש במאה ה-15, ונשרף ב-1780. בשנת 1969 החל שחזור המבצר, ואותו רואים כיום.

במקום, שהינו אחד מאתרי השימור של אונסק"ו, נשארו שרידים של מגדל גותי עגול, מאגר מים, קפלה וארמון רומנסקי מלבני, היושב מעל לתהום. בצינוק מוצגים מכשירי עינויים. במקום נערכים סיורים מודרכים בתשלום, ובעונות מסוימות יש פסטיבלים ותצוגות המראים.

דרך הגעה "רכב: מכביש ניתן להיכנס למצודה גם מהעיירה ספיסקה פודחראדייה E-50

טירת ספיס (Spis), אשר שוכנת מעל העיירה ספיסקה פודחארדייה (Spisske Podhradie) והכפר זרה (Zehra), במזרח סלובקיה. תולדותיה של הטירה עשירים והם מוליכים עד המאה ה-12 לספירה, אז נבנתה כדי לשמש מרכז פוליטי, כלכלי ותרבותי חשוב, עבור חלק זה של הממלכה ההונגרית. ב-1993 הוכרזו שרידיה של הטירה על ידי אונסק"ו, כאתר שימור מורשת עולמית. האתר שייך לממשלת סלובקיה ומופעל על ידה ולא לחינם - הטירה, ששטחה הוא הגדול ביותר מכל טירות אירופה, נחשב כאתר תיירותי פופולארי, בעיקר בזכות הנוף עוצר הנשימה, שנשקף מחומותיה, שכן היא חולשת על אזור רחב ויפהפה. ואכן, מומלץ שלא להחמיץ ביקור במצודה מרשימה זו ואם כבר העפלתם אליה, המשיכו בסיור המלא ואל תחמיצו את הטיפוס לעבר הצריח.

בסמוך לגבול פולין ישנה עיירת ספא מפורסמת בשם Bardejov עיירה זו, גם היא כאתר מורשת ע"י אונסק"ו.

, Kezmarok המשך ביקור בעיירה קטנה ומרשימה שהוקמה בשנת 1249.

בכפר זדיאר Zdiar כ-15 ק"מ מ-Tatransk Lomnica. כפר טיפוסי משגע לרגלי הרי הטטרה הגבוהים. לא רחוק נמצא הגבול הפולני. הכפר נבנה ב-1590, ואורכו כ-6 ק"מ. בכפר חיים כ-1,100 תושבים. מז'דיאר יש נקודות יציאה לטיולים בהרים. בחורף יש גם נקודות יציאה לסקי בהרים שמסביב.

רוב הבתים בכפר בנויים מעץ, וחלקם גם צבועים בדקורציות סלובקיות טיפוסיות מעניינות. רוב התושבים הם חקלאים, ואילו האחרים מתפרנסים מתיירות. בימי ראשון לובשים תושבי ז'דיאר בגדים מסורתיים, אותנטיים וצבעוניים.

במרכז הכפר ישנו מוזיאון פולקלור, המציג בגדים ופרטים על תושבי המקום. ניתן להצטלם בו בלבוש המקומי.שעות פתיחת המוזיאון: ימים ב' – ה' 9:00 – 16:00, שבת – א' 9:00 – 12:00.

מלון: Vila Anna, Dolný Smokovec 16223, 059 81 Vysoké Tatry

יום 2, יום שבת, 19/7 טיול מעגלי

מהמלון ל liptovsky mikulas , Demenovska Jaskyna Slobody". המערה, ביקור בעיירה, Špania Dolina ביסטריצה Banska Bystrica , Kremnica , Krahule

/ מסלול סיבוב 4:39 שעות, 355 ק"מ , כביש 72 ‪E50‏

עמק ליפטוב (שעה וחצי מפופראד/ שעה מבנסקה)
נסיעה בדרך נדירה ביופייה אל שמורת הטבע של רכס הטאטרה הנמוכים לכיוון העיר ליפטובסקי מיקולאש Liptovsky Mikulas, עיר בת 34,00 תושבים הנמצאת בין הרי הטטרה המערביים והרי הטטרה התחתיים, בעמק ליפטוב, באזור יפה ומוריק עם אגם (בצד המזרחי), שהוצף בגלל בניית סכר על הנהר במקום. בעבר גרו כאן כמה מאות יהודים, אך כולם נספו בשואה. בעיר בית כנסת מהמאה השמונה עשרה, שנראה כבזיליקה בסגנון יווני. ליד האגם ישנה כנסיה מיוחדת בנויה מעץ מהמאה ה-18, שנבנתה ללא מסמרי מתכת.

(12 דק' מליטקובסקי) המשך דרומה על כביש 54, 12קילומטר מליטובסקי מיקולש ביקור במערת הנטיפים Demenovska Cave Liberty או בשם "Demenovska Jaskyna Slobody". המערה נוצרה על ידי נהר דמנובסקה שחלק ממסלולו ידוע וחלק רב נסתר. הסלעים והנטיפים במערה בעלי צורות שונות ומגוונות . התגלתה בשנת 1921 על ידי מורה. נפתחה לראשונה לציבור בשנת 1924. במקום התגלו עצמות דובים שהסברה היחידה שהגיעו עם זרימת הנהר. המערה שימשה כהשראה למלחין סלובקי ידוע בכתיבת המוזיקה שלו.
אורך המערה 8355 מטר. סיור קצר 1145 מטר לשעה, מסלול ארוך 2150 מטר לשעה וארבעים דקות .מעלות הקור במערה 7.3 צלסיוס

מערת הקרח Demanovska Ladova Jaskina – נמצאת בשמורת Jasna קרוב לעיר Liptovsky Mikulas (הרי הטטרה התחתונים). המערה עצמה גדולה ומרשימה מאד. מהווה חלק ממקבץ מערות ענקיות. הקרח עצמו פחות מרשים. העלייה למערה מסודרת מאד ולא קשה (10 דקות עליה איטית). חשוב לדעת כי החל מה- 1.10 מערות הקרח סגורות. בסביבת המערה ניתן לטייל לצד נחל יפה, לעלות לרכבל וגם על רכבת הרים XBob – קרונות שעולים לפסגת ההר עם רכבל ויורדים על מסילות מפותל – מעט מסוכן לילדים מתחת לגיל 12 (עלה לנו כ- 100 קרונות לאדם).

(28 דק מקרמניקה) כדאי לעצור למנוחה קלה ב זבולן עיר בת כ-43,000 תושבים, שבה יש ארמון-טירה מבוצר ויפה מהמאה ה-14

עיר מכרות הכסף והזהב קרמניקה (52 דק' מבנסקה)

ביקור בעיירה Kremnica שהייתה מרכז חשוב למלכים ומלכות מכל רחבי אירופה, שהתענינו במכרות הזהב שלה. הדבר הביא תהילה וכבוד לעיר, וכתוצאה מכך נקראה העיר "הזהב של קרמניצה" בזמן שלטון ההונגרים. הכרייה של הזהב הופסקה. בעיר העתיקה ישנו מפעל שעובד מהמאה 14 ועד היום ליצור מטבעות ומדליות לכל העולם, המפעל אינו פתוח למבקרים וזה מסיבות של ביטחון, ממול ( בצד השני של הפארק ) ישנו מוזיאון מטבעות בן 4 קומות עם הדגמה ( בקומת מרתף) של מכרה כרייה המראה לנו המבקרים איך עבדו ובאיזה תנאים. בסוף הסיור גם יתנו לכם אפשרות להנפיק עבורכם מטבע מנחושת. המפעל והמוזיאון נמצאים בחלק הפנימי של העיר סמוך למבצר שמקיף את העיר העתיקה. במקום יש קומפלקס בניינים היסטוריים בסגנון רומי.

בנוסף לכך, בעיר העתיקה ישנה כנסיה מרשימה ( גם מבפנים וגם מבחוץ) שניתן לעלות עליה ברגל. איך שעוברים את השער רואים ברקע את הכנסייה משקיפה על כל האזור.

Museum of coins
Zámocké nám. 1 967 01 Kremnica
 Opening hours: Tuesday – Sunday: 9.00 – 12.00 13.00 – 16.30

בקבוצות של 10 איש ניתן לקבל הדרכה באנגלית. אם תבקשו יפה ותלוי במצב הרוח של המנהל תוכלו גם לקבל סיור אישי

(11 דק מקרמניקה).בסמוך לעיירה זו, Krahule על-פי ציון גיאוגרפי ישנה אנדרטה המציינת ב את מרכזה הגיאוגרפי של אירופה

, Špania Dolina

ספנייה דולינה, כפר קטן עתיק ונחמד שבעבר היה אזור כריה של נחושת, והיום סגור

הנסיעה אל כפר זה עוברת ביער משגע וקסום, הכפר נמצא בגובה של 728 מ' מעל פני הים

מומלץ לשוטט בכפר ולראות את הבתים המקסימים של תושבי הכפר, ובמיוחד את הכנסייה היפה אליה עלינו עם הרכב עד שהרכב נעצר בגלל שיפוע העלייה. חנינו ויצאנו לטיול קצר סביב הכנסייה, כשבדרך עצי תפוחים טעימים ושטופים מהגשם שירד לפנות בוקר ומפתים אותנו לטעום מהם. ירדנו ברגל במדרגות עץ מקורות המובילות היישר לחנייה למטה ליד המסעדה והפנסיון "קלופקה". לא אכלנו שם כי היינו מלאים מהתפוחים, אבל בכל זאת נכנסנו למסעדה לקחת תדרוך למסלול קצר בכפר שבינתיים התכסה בעננים וזה היה מדהים.

אופצייה בדרך! ל Liptovsky Mikulas

הכפר Besenova - הוא כפר קטן לאורך הנהר הארוך ביותר Vha הסלובקית.

ידוע בעיקר בזכות- Thermal Park Besenova

מעיינות גיאותרמיים המגיעות כמעט עד 70 מעלות c. יש בריכות תרמיות עם מערבולות וסילוני עיסוי, סאונות, מסעדות ואטרקציות רבות. למים התרמיים שם יש השפעות חיוביות על התנועה ומערכת הנשימה, בעיות אורולוגיות, השפעות קוסמטיות טובות והודות לליתיום שבמים יש השפעה חיובית על הנפש. מחיר כניסה הוא 10 יורו לאדם לשלוש שעות, למעיינות שבחוץ. מקבלים חלוק ומפתח לארון במקלחות (לוקר). הכול מסודר ומקום ברמה. עבור כניסה לבריכת שחייה המקורה תוספת של 4 יורו.

עבור כניסה ל- vip שזה הסאונה הרטובה, יבשה, ז'קוזי וכו' יש לשלם עוד 7 יורו. אבל שימו לב- ל- vip הכניסה חד פעמית, נכנסת פעם אחת, זהו. אנחנו נכנסנו רק לראות ולבחון וחשבנו להיכנס בסוף, אבל לא נתנו לנו להיכנס שנית וחבל.

לבאנסקה ביסטריצ'ה: אתרים מומלצים לביקור בבנסקה ביסטריצה :הטיילת הססגונית, שוק האיכרים, כיכר ההתקוממות הלאומית, כיכר השוק, בית בניצקי, מגדל השעון בגובה 54 מטרים, מוזיאון ההתקוממות הסלובקית, מוזיאון לוחמי המחתרת בנאצים, וכנסיית עליית מרים. הנקודה היהודית בבנקה ביסטריצה:. תמונתה של הצנחנית חביבה רייך מוצגת במוזיאון להתקוממות עממית לא רחוק מכיכר העיר העתיקה. חונים ליד המדרחוב לכמה שעות, המדרחוב יפה וצבעוני, המון חנויות ובתי קפה,

מידע נוסף על באנסקה ביסטריצ'ה: ראה יום מס 6!

יום 3, יום ראשון, 20/7 טיול טבע

ברז'נו, צ'רני בלוג, מערת הקרח וגן העדן הסלובקי

מ Vysoké Tatry, Slovenská republika , למערת הקרח Stratená-Dobšinská Ľadová Jaskyňa, ל Brezno, ל Čierny Balog וחזרה

206 ק"מ, 3 שעות 4 דקות כביש 72 ו‪E50‏

או המערה וגן העדן הסלובקי

מתחת לפופראד, באזור גן העדן הסלובקי. על כביש 67 יש סימון המראה את מקום מערת הקרח הגדולה והמרשימה ביותר באזור צ'כיה וסלובקיה. שמה המלא דובשינה לידובה יסקיניה (Dobsinska Ladova jaskyna Ice Cave). במקום יש אגם קפוא בעומק של כ-26 מטרים, בנפח מים של מעל 100,000 מ"ק, השתברות קרני השמש בין גבישי הקרח מעניקים גוון תכול לפסלים שפיסל כאן הטבע בקרח. המערה נמצאת בגובה של 1,270 מטר מעל פני האדמה. זוהי עליה לא קלה במשך 20 דקות עד חצי שעה, הדורשת כושר גופני טוב. במערה שוררת טמפרטורה של אפס מעלות עד מינוס חמש מעלות, ולכן חובה להצטייד בהתאם. הוכרה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת לשימור

מערת הקרח - דובסינה (Dobsinska Ladova Jaskyna) - גן העדן הסלובקי - מומלצת בחום, לא להחמיץ. נמצאת דרומית ל-Cingov, בגן העדן הסלובקי (Sllovensky Raj) סגורה בימי שני. סיורים כל שעה עגולה, החל משעה 9:00 ועד שעה 16:00

ליד תחילת השביל שמוליך למערה, יש חניה רשמית וחניה של מסעדה סמוכה, שמעט יותר זולה. העלייה למערה היא דרך שביל מתפתל ביער, תלולה ולא קלה לילדים קטנים. לנו הטיפוס לקח כ-40 דקות. מלבד כרטיס הכניסה למערה, יש לרכוש זכות צילום יקרה, למי שמעוניין לצלם בפנים (10 יורו לעומת כרטיס הכניסה שעלה 7 יורו). הביקור במערה הוא בסיור מודרך (סלובקית בלבד, כמובן). זמני הסיור הם כל שעה עגולה, אבל יש גם סיורים נוספים, בהתאם לעומס

מחיר כניסה: 7 יורו למבוגר, 6 יורו לסטודנט, 3.5 יורו לילדים. קיימת הדרכה קולית בעברית.

/ www.ssj.sk/jaskyne/spristupnene

בכביש 66 אל מערת הקרח Dobsinska l'adova Jaskyna. המערה נמצאת על גבול גן-העדן הסלובקי, הוכרה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת לשימור, נדמה כי הזמן בה קפא מלכת. השתברות קרני השמש בין גבישי הקרח מעניקים גוון תכול לפסלים שפיסל כאן הטבע בקרח ומפלים קפואים. הטמפרטורה השורה במערה מתחת ל0, לכן מומלץ להצטייד בביגוד חם.

BREZNO נוסעים דרומה 8 ק"מ דרומה לכפר CIERNY BALOG - נסיעה ברכבת קיטור הלוך ושוב וביקור במוזיאון. (שעה ועשרים דק מפופראד)

טיפ קטן - ממגרש החנייה מוליכה דרך אספלט של למעלה מקילומטר עד לתחילת המסלול ממש. כדאי לשלם חנייה ואז לבקש להכנס עם הרכב עד למסעדה שממש בפתח המסלול, שם ניתן להשאיר את הרכב ולחסוך את ההליכה המשעממת. בחצר המסעדה יש גם גן שעשועים נחמד, שהיווה נקודת סיום טובה.

למי שלא עושה את העיר ברזנו ומוזיאון הרכבות בצרני באלוג ואוהב טיולים רגלים מומלץ ששעות הצהרים המאוחרות יוקדשו לגן העדן הסלובקי Slovensky Raj פארק ענק שנחשב אתר מורשת של אונסק"ו. נמצא על שטח של 197 ק"מר עם 16 שמורות טבע, מערות , תהומות ומפלי מים, המשמש כאתר טיולים, מחנות ופיקניקים . בפארק ישנם מספר מסלולי טיולי רגליים לכל מיני דרגות קושי וזמן. השבילים מסומנים בצבעי אדום, כתום ירוק, כחול שגם במפות (שניתן לקנות בכניסה לפארק) וגם בשבילי ההליכה. בחלקים מסויימים בשמורה יש לרדת באמצעות סולמות חבלים ו/או יתדות עץ המחוברים לצוקים . בהליכה בפארק תתקלו בעצים מחטיים (שחלקם גם קרסו), בעלי חיים ובציפורים אופיינים למקום.

. (הכרטיס שמקבלים שמתאים לכל הכניסות ולאותו יום, דדינקי קרובה למערה).

יש שני כניסות ראשיות ותחנות מידע, אחד ב- CINGOV ב- DIDNKY.

סינגוב Cingov

בסיס יציאה מצוין לטיולים בגן העדן הסלובקי. במקום יש מספר קטן של מלונות, צימרים, מסעדות ועוד. מהכפר יוצא מסלול הליכה, שאם הולכים את כולו, הוא נמשך כשבע שעות. הולכים במסלול הצהוב בין עצים ובקתות עץ, אל נקודת תצפית מרהיבה (Tomasovsky Vyhlad), הצופה על נהר Hornand. למי שיש כושר גופני טוב ואוהב טרקים, אפשר להמשיך אל גדות הנהר Hornand (במסלול הכחול), ומשם, באמצעות סולמות וגשרים תלויים, ממשיכים עד שמגיעים לחורבות מצודת Klastorisko, שנבנתה בשנת 700 לספירה. משרידי המצודה ממשיכים במסלול הכחול על גבי הרכס, בו יש תצפיות יפות אל העמק. המסלול הכחול ממשיך לתוך היער בחזרה, עד שמגיעים לשילוט המכוון לערוץ הנהר Biely Potok (המסלול הירוק-כחול). משם חוזרים לכיוון סינגוב

לאחר הביקור במערת הקרח, נסענו לדדינקי (Dedinky), עיירה קטנה ליד אגם ממנה יוצאים מסלולים ברמות קושי שונות לחלקים שונים בשמורה. בחרנו מסלול "קל", ירוק, והעפלנו להר גרוויץ, גובה של 1027 מטר. העלייה והירידה רחוקות מלהיות קלות, אך משך המסלול הוא שהופך את המסלול לאפשרי. כשעה לכל כיוון.

המסלול עובר ביער עם שפע של פרחים, לאורכו רכבל פתוח של כסאות תלויים, שלא היה פעיל. המסלול מסתיים במסעדה מקומית של ג'אנק פוד ו"פינת ליטוף" של בעלי חיים לילדים. פגשנו בדרך קבוצה גדולה של ילדים, חברי תנועת נוער ומשפחות עם ילדים. משם ניתן להמשיך למסלולים נוספים.

ציון למקום האטרקציות: 5 (מתוך 5)

רחוב: 67, Národný park Slovenský Raj, 049 25 Dobšiná, Slovakia

שעות פתיחה: 9:00 -16:00 - יום שני סגור

שמורת גן העדן הסלובקי, (יום טיול מלא)

כדי להגיע לשמורה בסלובקיה ניתן לשים ב-GPS את העיירה Hrsbudice. יש משם שילוט ברור מאוד ל-Podlesok לתחילת השמורה. חניה עולה 2 יורו לכל היום וכניסה לשמורה 1.5 יורו למבוגר. נאמר הרבה על המסלול - אכן לא קל בכלל! בשילוט ובטיפים כותבים כי לוקח לעשות את החלק של העליה שעתיים - לנו לקח שלוש שעות וסך כל המסלול 5 שעות. המסלול לא מתאים למי שיש לו פחד גבהים ולו הקטן ביותר - מטפסים לסולמות גבוהים מאד וללא מעקה ואז "מדלגים" לגשרי עץ שמפחידים לא פחות. החלק הראשון הוא במסלול הירוק עליה של כ-400 מטר כאמור לא קל. החלק הבא הוא הצהוב די מישורי ואז ירידה לא קשה במסלול האדום למטה. המסלול יפה מאד אז צריכים להיות מוכנים לקושי. מסלול מיטיבי לכת פלוס

בגן העדן הסלובקי מסלולים רבים וכניסות רבות, וכל אחד יכול לרכוש מפת סימון שבילים ולבחור את המסלול המתאים לו. גן העדן - כשמו הוא, ונופו שונה משאר הנוף ההררי אותו חווים בטיול. ההליכה בקניון השוצף והירוק חוויתית ומהנה.

בכניסה לפארק יש לקנות כרטיס (כמו בגנים הלאומיים שלנו) ליום/שניים/שלושה/שבוע המקנה גם ביטוח בתחומי השמורה. 1.5 יורו למבוגר, 0.5 יורו לילד.

אנחנו חובבי הליכה ובחרנו במסלול המפורסם ביותר – הסוחה בלה, מכמה סיבות:
- אנחנו לא פוחדים ממסלול מאתגר והקריאה על הסולמות והגשרים רק הציבה רף גבוה לטיול.
- המסלול מעגלי – עליה בקניון ואז ירידה חזרה לחניון בפודלסוק – מתאים למטיילים עם רכב אחד.
- המסלול נחשב לאחד היפים ביותר בפארק.
- נקודת הכניסה למסלול (הכפר פודלסוק) הייתה הקרובה ביותר אלינו ולא רצינו נסיעה ארוכה מאוד (הגענו מאזור ליפטובסקי מיקולש) ,.
 - הגשרים והסולמות היוו אטרקציה טבעית לילדים (ולהורים שלהם) הרבה יותר מכל פארק חבלים שהוא.

מסלול הסוחה בלה מרשים מאוד וכולל טיפוס על סולמות חבלים וגשרי עץ רבים כדי לעבור את המפלים, לגשרים ולסולמות אין מעקה. המסלול אינו קשה פיסית, אך מאתגר בגלל הטיפוס הנ"ל. זהו לא מסלול מפחיד, אך אינו לבעלי לב חלש ומיועד למיטיבי לכת/חובבי הליכות רציניות.

רצוי להדגיש כי חובה להצטייד בכמות מים ואוכל מספקת ונעלי הליכה טובות וסגורות, רצוי נעלי הרים - ישנה חצייה של הנחל בכמה נקודות, בקיץ גובהו רק כמה סנטימטרים, אך עדיין חבל ללכת בנעליים רטובות. לנו לקח המסלול 4.5 שעות כולל עצירות לא מעטות. אמור לקחת לפי "הכתובים" כ- 4.5-5 שעות.

חשוב מאוד: לא ניתן לטייל במסלול ללא מפת סימון שבילים. את זו ניתן לקנות כאמור בחנויות ציוד טיולים או במסעדות תיירים/חנויות מזכרות. מפה של 1:25 היא המומלצת. (אנחנו קנינו את מפה מספר 4 של חברת Vku שהתבררה כטובה מאוד וגם סומנו בה מרחקי ההליכה).

תיאור המסלול: המסלול מתחיל מהכפר Podlesok שבצפון השמורה. הולכים בערוץ כשעתיים לאורך השביל הירוק. הסולמות מסומנים במפה בקווים האנכיים לשביל. בסוף העלייה מהערוץ מגיעים לכביש עפר. פונים בו שמאלה לפיצול שבילים, הנמצא על פסגת הסוחה בלה על שמה המסלול – 968 מטר. משם מתחילים לרדת בשביל הצהוב (כחצי שעה) עד שהוא מסתיים ונפגש עם האדום, עליו יש לצעוד כשעה – שעה ורבע עד להגעה לפודלסוק. הליכה נעימה

שעות הצהרים המאוחרות יוקדשו לגן העדן הסלובקי Slovensky Raj פארק ענק שנחשב אתר מורשת של אונקו. נמצא על שטח של 197 ק"מר עם 16 שמורות טבע, מערות , תהומות ומפלי מים, המשמש כאתר טיולים, מחנות ופיקניקים . בפארק ישנם מספר מסלולי טיולי רגליים לכל מיני דרגות קושי וזמן. השבילים מסומנים בצבעי אדום, כתום ירוק, כחו שגם במפות (שניתן לקנות בכניסה לפארק-מאד מומלץ שיהיה לך במקרה והולכים לאיבוד) וגם בשבילי ההליכה. בחלקים מסויימים בשמורה יש לרדת באמצעות סולמות חבלים ו/או יתדות עץ המחוברים לצוקים . בהליכה בפארק תתקלו בעצים מחטיים (שחלקם גם קרסו), בעלי חיים ובציפורים אופיניים למקום.

יום 4, יום שני, 21/7, שמורת הטאטרה הגבוהים

31 דק מפופראד, בקרבת המלון

Tatranská Lomnica , Koliba , Hrebienok , Vysoké Tatry-Starý Smokovec ,Vysoké , Tatranský národný park, Štrbské Ples , Lomnický štít, Stará Lesná Tatry

המרחק הגדול ביותר 30 ק"מ 51 דק'

טיפוס לכיוון הטאטרה הגבוהים ביקור בעיירת הקיט והסקי המפורסמת שטרבסקה פלסו Strbske Pleso הנמצא בגובה 1,351 מטרים. במקום אגם (פלסו) האסור לרחצה, ומסביבו פארק. באזור יש אתר ששימש לתחרות באליפות העולם לסקי. זהו מקום אידאלי לביצוע טיולים רגליים בני שעה עד שמונה שעות

נסיעה צפונה אל הגבול שבין סלובקיה לפולין. ויסוקה טאטרי (Vysok Tatry) הם ההרים האלפיניים היחידים במזרח אירופה. פסגות סלעיות צרות מתנוססות כאן גבוה מעל העמקים הרחבים שנוצרו מפעילות קרחונית, שמצידיהם מתנשאים קירות תלולים. נעפיל ברכבל אל גובה 2,632 מ' אל Lomnicky Stit הפסגה הגבוהה שבהרי הטאטרה. ביקור בשמורות הטבע מסלול הליכה עם נופים עוצרי נשימה סביב האגם. מומלץ

הממוקמת ב Stara Lesna או ב Tatranska Lomnica.
או נסיעה אל העיירה Stary Smokovec ,הרבינוק נקודת המוצא אל מפלי Hrebienok מסלול הליכה של כשעה..
על כביש 537 צפונית מזרחית לעיר ליפטובסקי מיקולאש, פריבילינה Pribylina כפר סלובקי משמש כמוזיאון פולקלור פתוח המציג את אורח החיים הסלובקי האותנטי. במקום שחזור של כפר אופייני בתי מגורים מעץ למגורי אנשים, בתי מלאכה, חצרות, מקום לבעלי חיים, ממגורות, וכן בתי ציבור ככנסיות. הבתים שכאן הובאו מהכפרים באזור ליטופסקה מרה, לפני שהוצף.

הטטרה - גאוותה של סלובקיה

רכס הטטרה מי שמגיע עד לכאן, לא מפספס ביקור בפסגות ההרים המפורסמים. הישר מהמלון עלינו על רכבל, עד לתחנת הרבינוק (Hrebienok) אשר ניצבת בגובה של 1,236 מטרים. מכאן, יצאנו למסלול הליכה בן שעתיים בשבילים בין ההרים הגבוהים, כשלעינינו נשקפים נופים נהדרים של מים שוצפים, יערות אורן וצמחייה נפלאה. שמורת הטבע של הרי הטטרה הגבוהים (Vysoké Tatranský Národný Park) מספקת רגעים קסומים של חיבור אמיתי לטבע, החושים מתעוררים לחיים עם כל פסיעה על השביל - ניחוחות אורנים, ציוץ ציפורים, הירוק העז בצמחיה סביב ועל המדרונות. מצער היה לשמוע כי לפני שבע שנים התחוללה סופה אדירה בשמורה, אשר כילתה כשמונים אחוזים מעצי השמורה. אל תתפלאו אם תבחינו עדיין בעצים רבים, המוטלים על האדמה. לעומת זאת, עבודתה של אמא אדמה אינה פוסקת, כך שניתן בקלות להבחין בחורש, המתחדש אט-אט

פארק המים טטראלנדיה – פארק ענק מלא בבריכות ואטרקציות ליד העיר Liptovsky Mikulas. המים בפארק חמים (בין 32 ל- 38 מעלות) ויש אטרקציות לכל המשפחה. ניתן לקבל את כל הפרטים באתר הבא: www.tatralandia.sk. כדאי לשים לב לכך שהמחירים יורדים החל מהשעה 17:00. אנחנו הגענו במוצאי שבת וקיבלנו כניסה נוספת חינם למשך 3 שעות ביום שלמחרת. עוד המלצה – להשאיר את כל החפצים מלבד הכפכפים והמגבת בלוקרים. בפארק הזה האנשים שוהים כל הזמן במים ולא יושבים כמעט בחוץ וכל רכוש רק מפריע. מקבלים מעין "שעון" שפותח את הלוקר והוא עמיד במים ומסתובבים רק איתו. באתר הזה יש גם כפר נופש יפה.

מגיעים לעיירה טטרנסקה לומינסקה הממוקמת בהרי הטטרה הגבוהים , קונים כרטיס לרכבל (אנחנו קנינו רק הלוך), ועולים לתחנה השניה ברכבל (הראשונה זה רק לגולשי סקי בחורף)

הגענו ל SKALNATE PLESO, אגם מרהיב בגובה 1751 מטר.

נסיעה אל העיירה Stary Smokovec , נקודת המוצא אל מפלי Hrebienok מסלול הליכה של כשעה.

4 שעות. -Hrebienok מפלי

מגיעים לעיירה התיירותית Stary Smokovec ופונים ימינה לכיוון תחנת הקרונית וחונים את הרכב. עלות חניה יומית חמש יורו. עומדים בתור לקניית כרטיס לקרונית ולאחר מכן עוברים לתור לעלייה לקרונית, מסלול הטיול: ברגל, אתר אינטרנט : hrebienok.slovakian-mountains.eu

הרכבל לסקלאנטה פלסו בהרי הטטרה הגבוהים – באוקטובר הרכבל הגבוה לא פועל ולכן הסתפקנו ברכבל הראשון. העלייה הייתה יפה והנוף מדהים. נהנינו מטיול בן כשעה וחצי (עם המון עצירות פיקניק) באזור ההר ומסביב לאגם הקטן שבפסגה. מי שרוצה לרדת ברגל יכול לעשות זאת וגם ללכת לכפר המרוחק כשעתיים הליכה מהרכבל. צריך רק לצאת מוקדם. העיירה טטרנסקה לומניצה, ממנה עולים להר, היא ססגונית, נעימה, מציעה הרבה מסעדות ונעים לשהות בה ולטייל באזור המלון הגדול. אפשר לרדת חזרה לאזור פופראד דרך כל הערים באזור וזהו מסלול יפה לנסיעה

טיול משפחות נהדר בארבעה מפלים בסלובקיה. מגיעים לעיירה התיירותית Stary Smokovec ופונים ימינה לכיוון תחנת הקרונית וחונים את הרכב. עלות חניה יומית חמש יורו. עומדים בתור לקניית כרטיס לקרונית ולאחר מכן עוברים לתור לעלייה לקרונית. הקרונית הייתה צפופה, עד לכדי מחניקה. 10 דקות נסיעה עם ריח זיעה. במקביל לעלייה בקרונית ניתן לראות שביל שעולה על ההר ורבים עושים את הדרך הזאת ברגל. השביל נראה נח, אבל חשוף לשמש ולא מאוד מעניין.

בהגיעכם מעלה, יש ללכת מימין להר עד לשלט עם סימוני השבילים. אנחנו בחרנו מסלול מעגלי של ארבע שעות, שעובר בארבעה מפלים וכולל הפסקת שכשוך במי הנחל הקפואים.

כדאי להשתמש בשירותים בתחילת המסלול, כי אין מקום נח להתחבא ולעשות פיפי לכל אורך המסלול. התחלנו בירוק, המשכנו עם הכחול וחזרנו באדום. לפני המפל האחרון ישנה Chata קטנה, שם קנינו שקית תפוצ'יפס ב-1.5 יורו.

לפני העלייה למפל האחרון חוצים גשר, שבו עשינו הפסקת תה (מהתרמוס) בדרך חזרה. הילדים נכנסו למים, הרגליים קפאו תוך שניות לכדי כאב. עם זאת נהנו מאוד. המסלול נוח ברובו. רוב הזמן יש תהום לצד הדרך, ניגשנו חזרה לקרונית. הפעם הקרונית היתה מאווררת יותר והתור היה קצרצר.

משמאל לתחנת הקרונית שעל ההר ניתן היה להבחין במסלול אבובים יבש. לא ניסינו אותו. הטיול היה מקסים, מומלץ מאוד!

נקודת התחלה: מגיעים לעיירה התיירותית Stary Smokovec ופונים ימינה לכיוון תחנת הקרונית, שם הסדרן יכוון אתכם לחניה. ציון למסלול: 5 (מתוך 5), רמת הקושי של המסלול: 2 (מתוך 5)

מסלול הטיול: ברגל אתר אינטרנט: hrebienok.slovakian-mountains.eu

יום 5, יום שלישי, 22/7 ,קראקוב, היפה שבערי פולין

מפופארד לזקופנה: שעה ורבע/ עוד שעה וחצי לקרקוב (172 ק"מ)

165 ק"מ, 2 שעות 45 דקות לכל כיוון ‪DK47‏ ו‪E77‏

בזקופנה: נסייר במרכז העיר התוססת המלאה מסעדות, בתי קפה וחנויות. נטייל בשוק התיירים הגדול בו ניתן למצוא עבודות יד מקומיות ,מזכרות ואומנות פולקלור

יום שלם קרקוב Krakow בירת פולין בעברה הרחוק , מקום מושבם של נסיכי פולין . העיר השתמרה במשך 500 שנה עם עושר אדריכלי מתקופות שונות. המבנים הגבוהים ביותר בקו האופק של קרקוב הם צריחי הכנסיות העתיקות. קרקוב כיום היא עיר גדולה, תוססת עם אופי ונשמה, המוקפת בפארקים, ויש לה עיר עתיקה קטנה ומקסימה.

כיכר השוק המרכזית מוקפת בבניינים עתיקים, במוזיאונים ובכנסיות, מבצר מהמאה ה-16 והקתדרלה, בה הוכתרו ונקברו מלכי פולין. בקרקוב פעל התעשיין אוסקר שינדלר להצלת יהודים. בעיר מתקיימים סיורים מודרכים בעקבות סיפורו, העוברים במספר אתרים שנראו בסרטו של סטיבן שפילברג, רשימת שינדלר.

מרכז קרקוב אפשר למצוא את היכל Cloth Hall אשר נבנה במאה האחת עשרה. בצידה השני של קרקוב נמצאת כנסיית סט. מארי ובה מזבח העץ המפורסם. אוניברסיטת Jagiellonian משנת 1364 היא אחת מהאוניברסיטאות העתיקות באירופה. אפשר לסייר בין כותלי האוניברסיטה ולראות חלק מהמכשירים האסטרונומים בהם השתמש קופרניקוס.

העיר העתיקה

כיכר השוק (Rynek Glowny): כיכר יפה מימי הביניים, אחת הגדולות מסוגה באירופה. אם תביטו על הכיכר מלמעלה, תוכלו לראות כיצד יוצאים ממנה הרחובות בצורה אידיאלית ממש. כיכר השוק היא המקום ליהנות עם המקומיים בפאבים, מסעדות, מועדונים, תערוכות ועוד. המקום יפה במיוחד בשעות הלילה, אז התאורה מוסיפה לו מימד רומנטי נעים. שווה לבדוק. במרכז הכיכר ניצב לו מבנה אבן בסגנון גותי, הידוע בשם אולם הבדים (Cloth Hall). מבנה זה שימש בימים עברו כמרכז לממכר בדים וכיום פועל בו שוק לממכר עתיקות.

כתובת: מרכז העיר העתיקה

כנסיית סנט מארי (St. Mary`s Church): המבנה המרשים שנמצא בקדמתה של כיכר השוק ידוע במזבח הגותי הגדול שבו, שנבנה במאה ה- 15. מדי רבע שעה נשמעת תרועת חצוצרה מאחד ממגדלי הכנסיה, 4 פעמים בשעה, פעם לכל אחד מכיווני הרוח. אנשי מכבי האש של קראקוב הם החצוצרנים, אשר משמרים מסורת של מאות שנים שהחלה לאחר שחצוצרן שביקש להתריע על פלישת האוייבים הטאטרים, נורה ונהרג. לציון המוות הפתאומי נפסקת גם תרועת החצוצרה במפתיע והחצוצרן נפרד מהקהל שצופה מלמטה בנפנוף יד קצר.

גבעת ואבל (Wawel Hill): על גבעה זו שכן הקומפלקס המלכותי, ששימש במשך שנים רבות כמקום מושבם של מלכי פולין, עד אשר וורשה הפכה לבירת המדינה. בקרו בטירה המלכותית ובקתדרלה המפוארת, שבנוייה מערב רב של סגנונות, דבר המעיד על עברה הארוך, במהלכו נתווספו לה חלקים שונים בתקופות שונות. הכניסה לחצר הטירה היא חינם אך אם תרצו להכנס פנימה, תצטרכו לשלם עבור כל אחד מחלקיה בנפרד. הכניסה לקתדרלה, בה נערכו טקסי ההמלכה, היא חינם, למעט הכניסה למגדל הפעמונים ולמרתף התת קרקעי, בו נמצאים ארונות הקבורה (10 זלוטי). תוכלו להעביר שעות בקומפלקס, ולשם כך יש שם גם בית קפה נחמד לרגעי העייפות. מומלץ. אל תפספסו את פסל הדרקון, שניצב למרגלות הקומפלקס ועל שפת הנהר. מדי כמה דקות פולט הדרקון להבת אש ומהווה מזכרת לדרקון, שהתגורר במערות שמתחת לגבעה והטיל חיתתו על התושבים, עד שנסיך פולני אמיץ שם קץ לחייו. מנקודת התצפית שבקצה הגבעה נשקף נוף יפה של הנהר ושל הר Kościuszko - הר מלאכותי, שהוקם לזכרו של הגיבור הלאומי Tadeusz Kościuszko.

ממולץ לקנות גם כרטיס לפסל הדרקון. צאו על פי בחירתכם לטייל באגפים או בחצר המקיפה את הטירה. בסיום, לכו למערת הדרקון, רדו עד שתגיעו לשפת הנהר, ביציאה ניצב לו פסל דרקון וכל כמה דקות פולט להבת אש. שבו לנוח על גדות הנהר, או טיילו לאורכו.

כתובת: גבעת Wawel (בקצה העיר העתיקה). השעות משתנות לכל אגף בקומפלקס. בקרו באתר לפרטים מדויקים. אתר אינטרנט: www.wawel.krakow.pl/en

הכנסייה הדומיניקנית: אחת הכנסיות היפות בעיר. נוסדה בשנת 1250, והפכה למקום קבורתו של הקדוש Jacek. חזית הכנסייה מרשימה במיוחד, לאחר עבודות השיפוץ שנעשו בה. כדאי לבקר, בייחוד אם אתם אוהבים מבני דת עתיקים. כתובת: 12 Stolarska St.

המסעדה האיטלקית Vesuvio נמצאת בעיר העתיקה של קרקוב סמוך לכיכר המפורסמת, הסוקיניצה. המסעדה היא גם בית קפה. במסעדה אוכל איטלקי מעולה. המסעדה יפה ביותר ומעוצבת בסגנון עתיק. המסעדה ממוקמת ממש במרכז העיר העתיקה, יעד תיירותי מפורסם. המחירים במסעדה זולים במיוחד והשירות אדיב מאוד.

5 (מתוך 5) המחיר בהשוואה לסביבה: מאד זול , רחוב: Pawia 2, 31-154 Krakow, Poland

קניון גלריה קרקובסקי הקניון נמצא בסמוך לתחנת הרכבת והאוטובוסים הראשית של קראקוב ואפשר להצטייד שם בסופרמרקט הגדול "קארפור" או לטייל בין הרשתות השונות

מסלול יומי בקראקוב יעבור ברובע היהודי, בגטו קראקוב, מצודת האבל ובעיר העתיקה. את הסיור נתחיל מהצומת של העיר העתיקה ותחנת הרכבת המרכזית של קרקוב. ננוע דרומה על רחוב Westerplatte (ממזרח לחומת העיר העתיקה)וברחוב Starowislna נפנה ימינה וננוע עד רחוב Miodowa. ניתן להגיע עד כאן גם עם חשמליות 7, 13, 24. ההליכה בדרך די מעניינת. מיד בתחילת רחוב Miodowa נראה שביל הנכנס לכיוון דרום מימין לרחוב שאיתו הגענו. נכנס לשביל הקצר הזה שסופו הוא רחבת הרובע היהודי. מימין מוזיאון יהודי, ממול, בית כנסת של הרמ"א ובדרום הרחבה בית הכנסת הגדול (לא פעיל כביכ"נ). בחזית ביהכ"נ מוצבת מפת הרובע עם ציון כל האתרים שברובע הקטן. זהו רובע Kazimierz. בבית הכנסת "יצחק" שברחוב יצחק יסביר לכם רב המקום היכן הקהילה מתפללת ויציין בפניכם את שעות התפילה.

לאחר הסיור ברובע תחזרו לרחוב Westerplatte, תנועו דרומה ותעברו על הגשר החוצה את הויסלה. תגיעו לכיכר Boh. getta (גיבורי הגטו) ושם תראו את אנדרטת הכיסאות. כיסאות ברזל שהוצבו ברחבה ששימשה כמרכז הגטו. כאן בבית 18 נמצא "המוזיאון שמתחת לגשר". מכאן תמשיכו מערבה על רחוב Limaowskiego לכיוון רחוב Pilsudskiego. השטח שמדרום לויסלה, בין שני הגשרים, היה גטו קראקוב. ניתן להסתובב גם בסמטאות הסמוכות לכביש הראשי על מנת להתרשם מהאיזור ומהמבנים. זהו אזור עני עד היום. בדרכנו מערבה נראה מדרום כנסיית ענק עם שני צריחים בולטים וגבוהים, כנסיית ג'וזפה. הרחבה הגדולה שבקדמתה, זוהי כיכר השוק הישן, בתוך תחום הגטו. לאחר שנגיע לגשר המערבי נסתובב בהמשך הרחוב, זהו אזור קניות זול ותוסס. לאחר מכן נחצה את הגשר צפונה לכיוון מצודת האבל.

ניתן להמשיך על רחוב Krakowska שהמשכו הוא רחוב Stradomska עד למצודת האבל. עדיף לסטות מידי פעם ולהמשיך צפונה דרך סמטאות סמוכות ומעניינות. תמשיכו בעליה לתוך מצודת האבל וסיירו בה. לאחר שתצאו ממנה פנו צפונה לרחוב Grodzka המגיע עד לרחבת השוק (המדהימה) המהווה את מרכז העיר העתיקה. בדרך לרחבה תעברו בסמוך למבנים וכנסיות מדהימות. סיירו בסימטאות העיר העתיקה, ברחבת השוק והמבנים והכנסיות שבה. בסיום הסיור, צאו מרחבת השוק דרך רחוב sw. jana המוביל לברביקן. לאחר שסיירתם בשער העיר לכו מזרחה עד לפינה הצפון מזרחית של העיר העתיקה. משם, דרך מנהרה העוברת צפונה תגיעו לתחנת הרכבת. הקניון הגדול של קרקוב "galeria krakowska" עומד בסמוך.

אם ונותר לכם זמן, והשעה היא 15:00 לכל היותר, ואתם מעוניינים להגיע למכרות המלח, גשו לרחוב Worcella, ממול הקניון, וקחו משם אוטובוס לוילנצ'קה, למכרות המלח. אם אתם מתברברים אז תשאלו שם את אחד הנהגים הוא יכוון אתכם לאוטובוס הנכון. מכרות המלח נסגרים בשעה שבע בערב. הסיור הוא רק שעתיים. אם אתם רוצים רק להתרשם מראייה במכרה, קחו סיור בפולנית (49 זלוטי) הוא זול בהרבה מסיור באנגלית (79 זלוטי). אם ונותר לכם ערב פנוי לאותו יום, העיר העתיקה היא המקום להסתובב בו.

יום 6, יום רביעי, 23/7 למערב

מהמלון , ל: Banská Bystrica, ל Čičmany, ל Rajecká Lesná Žilina, , ל: Trenčín,

Bojnice - לינה בז'לינה!

355 ק"מ, 5 שעות 20 דקות כביש 517 ו‪E50‏/‪E75‏ וכביש 64

Banská Bystrica

הכיכר המרכזית שלה והטיילת או המדרחוב באורך של כ- 300 מטר של חנויות, מסעדות ובתי קפה.

הטיילת הססגונית, שוק האיכרים, כיכר ההתקוממות הלאומית, כיכר השוק, בית בניצקי, מגדל השעון בגובה 54 מטרים, מוזיאון ההתקוממות הסלובקית, מוזיאון לוחמי המחתרת בנאצים, וכנסיית עליית מרים. תמונתה של הצנחנית חביבה רייך מוצגת במוזיאון להתקוממות עממית לא רחוק מכיכר העיר העתיקה.

בנסקה ביסטריצה העיר נמצאת במרכזה של סלובקיה מדרום להרי הטטרה התחתונים. ובסמוך לנהר הרון החוצה את המדינה ממזרח הרי הטטרה התחתונים ועד לדנובה על גבול סלובקיה הונגריה. זו עיר עתיקה בת לפחות 750 שנה, אטרקציות תיירותיות בעיר ובאזור הם: שוק האיכרים poľnohospodári na trhu) ) בו מוצגות למכירה תוצרת חקלאית ועבודות ים פרי התושבים באזור, השוק נמצא בקירבת מגדל השעון ליד הכנסייה על רחבה מורמת, בשעות הבוקר השוק פעיל מאוד. מגדל השעון המתנשא לגובה של 34 מטרים ומהווה נקודת ציון למטיילים בעיר נמצא בחלק הגבוה של הכיכר, מאחורי המגדל ישנה גלדרייה מצויינת אולי הטובה בסלובקיה, מומלץ מאוד. מוזיאון לוחמי המחתרת בנאצים Múzeum odboja proti nacistom ) המוזאון נמצא ליד כיכר העיר העתיקה ממגדל השעון ימינה כמה עשרות מטרים ופניה שמאלה למוזיאון, מבנה המוזיאון מאוד ייחודי ובכניסה ישנו מטוס מימי מלחמת העולם השנייה ובגן הצמוד תערוכת תותחים וטנקים מתקופת המלחמה. בכניסה למוזיאון פסל מרשים של המאבק בנאצים הכניסה למוזיאון בתשלום, מוזיאון זה מהווה תזכורת לתקופת שפל באזור וללוחמי החופש הפרטיזנים, נקודה חשובה למטיילים ישראלים היא שבאזור זה צנחו הצנחנים הישראלים במסגרת צבא בריטניה הצנחנים הוצנחו ע"מ לסיוע לפרטיזנים, ביניהם הייתה חביבה רייך שתמונתה הייתה תלויה במוזיאון עד לאחרונה, סיור במוזיאון מרשים ביותר אך כל ההסברים והכתוביות בסלובקית כך שקשה לקבל תמונה מלאה למי שאינו שולט בשפה.

צ'יצמני, רייקה לנסה (בית לחם), מצודת סוליוב ועוד.

11 ק"מ ( או 30 ק"מ מזלינה) דרומית על כביש 64 נמצא כפר אותנטי בשם Cicmany כפר זה ייחודי בשל סגנון הבניה (הישן והחדש) של בתים הבנויים מעץ כהה ועליו עיטורים אותנטיים, גאומטרים הצבועים בלבן

הכפר צ`יצ`מני, כפר יפה עם בתים מעוטרים בציורים הכפר עצמו יפה ומספק עניין לחצי שעת סיור

קרוב לצ'יצמני יש מקום הנקרא Rajecka Lesna ( 30 ק"מ מזלינה), ליד הכנסייה של המקום יש תצוגה מדהימה עשויה מעץ של עיר עתיקה סלובקית בשם בית לחם. תצוגה מיוחדת בעיר , המתארת את הולדת ישו ואת בית לחם כפי שהייתה יכולה להיות אם הייתה בסלובקיה. כלומר, הסיפור מתאר את הולדת ישו אולם הנופים, בעלי החיים, הלבוש והעיסוקים כולם סלובקיים. התצוגה ממוקמת בכנסייה בעיירה ועשויה כולה מעץ. המיצג ניבנה בין השנים 1980-1989 על ידי ג'וסף פקארא בגודל של 8.5 אורך רוחב של 2.5 מטר ובגובה של 3 מטר. במיצג 170 דמויות עממיות שעסוקות בעבודה, שירה ומשחק. כמו כן, יש כ-150 בעלי חיים. חלק גדול מהדמויות מופעלים חשמלית באמצעות מנועים חשמליים קטנים

בדרך אל אזור ברטיסלאבה סעו אל כיוון העיר Zilina בכדי להתרשם מעיירת הספא המפוארת ביותר בסלובקיה עיירת מרחצאות ונופש רייקה טפליצ'ה Rajecke Teplice, שנחשבת בין המובילות בסלובקיה. אתר הספא "אפרודיטה" נבנה במאה ה-17 על מעיינות המים המינרליים. בעיירה ז'לינה, מספר מקומות לבילוי: אגם מלאכותי עם סירות משוטים, שבילי הליכה בשמורת הטבע המוריקה של הר סקאלה, בריכת שחייה תרמית (לא כל העונה – יש לברר), מעיינות גופרית חמים וחמאם טורקי במרכז העיירה. למי שבה לשם נופש ספא,

כיכר המרכזית היפה מאוד, טיילת ארוכה עם מדרגות שמעלות אותך למדרחוב נוסף וקניון Mirage, כ- 5 קומות של חנויות ומסעדות..

. שעות פתיחה :כל יום משעה 09:00 – 18:00.מחירי כניסה :הכניסה חופשית.

טלפון :+(421)-41-5488134

Bojnice במרכז העיר "בויניצ'ה" ישנה טירה מרשימה ומסתורית, שהשתמרה מימי הביניים, ובין כותליה חבויים אגדות וסיפורי שדים ורוחות. סיירו מעט במרכז העיירה, נמצאת מדרום לרייקה לסנה

• - לינה בז'לינה pension kamelia Tajovskeho 1, 01001

יום 7, יום חמישי, 24/7, - דרך היין

להחליף מלון

אופציה- לשלב את ניטרה בדרך! , Bratislava , Svaty Jur , Pezinok , Modra

על כביש 50 ק"מ177 שעה 58 דקות -

אזור משופע בכרמי יין מצויינים לרגלי הרי הקרפטים הנמוכים בכיוון צפון-מערב. באזור שלוש עיירות ציוריות, פזינוק (Pezinok), מודרה (Modra) ו-סוואטי ז'ור (Svaty Jur), המשווקות בעיקר את היין אדום המפורסם שלהם, הנקרא "פרנקובה מודרה", שאף זכה במדליות זהב רבות. מומלץ לטעום מהיין המשובח. במרכזה של דרך היין נמצאת טירה מתקופת ימי הביניים צ'רבני קאמין משם ניתן לצפות בתצוגת צייד בזים מסורתית.

מגיעים לטרנצ'ין המתהדרת במבצר השלישי בגודלו בסלובקיה. מרכז העיר חביב למדי ואנו מציצים גם בבניין בית הכנסת לשעבר היפה אך הכנסייתי- משהו (פעם הייתה פה קהילה גדולה ומפותחת) ואז מטפסים בסמטאות המקסימות לעבר המבצר ואז ירדנו דרך סמטאות אחרות בחזרה למרכז העתיק. .

הטיפוס קצר ואינו קשה כלל, והמבצר עצמו מרשים ביותר. כך גם הנוף הנשקף ממנו. הכל ירוק והררי, הפרחים פורחים והנהרות זורמים.

דרך היין : אזור בין שלושת העיירות , פזינוק (Pezinok), מודרה (Modra) ו-סוואטי ז'ור (Svaty Jur), כ 20 ק"מ מצפון מזרחה לברטיסלבה, כדאי מאוד להגיע לכפרים בדרכים צדדיות, נוף המרחבים עם הכרמים והחמניות מרשימים. זה אזור שהתנאים בו אידיאלים לגידול ענבי יין, כתוצאה מתנאים אל נטעו באזור כרמים רבים והוקמו בו יקבים, עם התפתחות התיירות בסלובקיה הפך האזור לאטרקציה תיירותית חשובה ומתוך זה נגזר שם האזור: דרך היין, מומלץ בחום לבקר באזור, להיכנס לאחד היקבים, לטעום מהיין המקומי ולצאת עם בקבוק למזכרת. הבעיה בסלובקיה שרוב האוכלוסייה אינה דוברת אנגלית לעיתים פשוט קשה לברר היכן נמצאים אותם יקבי בוטיק, לכן סעו בכבישי הכפר וחפשו שלט עם ציור של בקבוק יין או ציור של ענבים, בדרך כלל במקום שיש יקב ישנו שער גדול המאפשר גישה לטרקטורים או משאיות קטנות, היקב נמצא בצמוד לבית וחלקת הגפנים מאחור כך שבוצרים ישר לאזור היקב. בעונה בה מתבצע הבציר ישנה תנועה גדולה ליד היקבים ובכרמים, בעונה שלפני הבציר הכל שקט ופחות אטרקטיבי, למרות זאת ניתן להיכנס לרכוש יין מקומי, אין בעיה להעביר את היין במכס בתנאי שהבקבוקים נמצאים במזוודות ולא בתיק האישי.

מודרה, עיירה קטנה ומטריפה, הנמצאת על "דרך היין". העיר מוקפת כרמים, והיינות שלה נחשבים כטובים ביותר בסלובקיה. כמו כן, ידועים תושבי המקום במקצועיותם במלאכת הקרמיקה. בספטמבר ישנם פסטיבלים של היינות ואז העיר תוססת.

במרכזה של דרך היין,כחמישה ק"מ צפונית לעיירה מודרה (פנייה שמאלה), נמצאת טירה מתקופת ימי הביניים צ'רבני קאמין משם ניתן לצפות בתצוגת צייד בזים מסורתית, ניתן לצאת לסיור במוזיאון היפיפה של חדרי הטירה. הכניסה בעלות.

במרחק שעה נסיעה מהדרך העיירה ניטרה

ניטרה עיר קטנה וחביבה ובמרכזה קניון מערבי גדול ומגוון. ניתן למצוא בגדי ספורט למכביר. המחירים נמוכים בהרבה מאלו שבארץ. רוב החנויות עורכות מחירי סוף עונה משמעותיים. מיותר לציין שגם בלי סוף עונה המחירים כל כך נמוכים שפשוט כיף לערוך קניות במדינה שכזו.

קניון ענק בניטרה - במרכזה של ניטרה בהרי הטטרה הנמוכים נמצא קניון ענק שאי אפשר שלא לראותו אם נכנסים אל העיר. בקניון הענק והמגוון מספר רב של חניות ומותגים בינלאומיים כמו זארה, אדידס, נייק, נעלי בריאות ועוד. כדאי מאוד לקנות כי המחירים זולים מהארץ ובאיכות טובה. כמו כן בתוך הקניון פזורות מסעדות שונות ומגוונות וזולות.

ניטרה Nitra העיר נמצאת מצפון מזרח לברטיסלבה ליד הנהר ניטרה (Nitra), האטרקציה החשובה בעיר הינה המצודה הנמצאת בצפון העיר ומהווה נקודת תצפית יפיפייה על העיר והנהר ניטרה. נקודת משיכה נוספת לתיירים הוא השוק המקומי, ניתן לרכוש בו מכל הבא ליד במחירי מציאה (מה שתיירים אוהבים). במסגרת הסיור בעיר מגיעים גם לארמון הבישוף המרשים.

לינה במלון: Penzion Nova, Nová 2, 83103 Bratislava-Nové Mesto,

יום 8/9, שישי ושבת, 25-26/7, ברטיסלאבה וגם לוינה לינה בברטיסלבה

לינה במלון ליומיים: Ibis Bratislava Centrum,

Zamocka Ul. 38, Stare Mesto, 81101

ברטיסלבה (Bratislava)

טירת ברטיסלבה היא המקום המרשים ביותר בעיר. בטירה אולמות קונצרטים, תיאטראות, מגדל הכתרה מתקופת המלכים ועוד. עליה (קלילה ונוחה, פחות מעשר דקות צעדה ברחובות יפים) לעבר טירת בראטיסלבה.v

מקומות נוספים שכדאי לראות הם בית העם הישן מהמאה השלוש עשרה, ארמון הארכיבשוף, כנסיית סנט מרטין, ארמון זנגר ועוד. הליכה ברחוב קפיטולסקה, ברחוב קלריסקה וברחוב לורינסקה מאפשרת להעיף מבט בבתים המיוחדים.

מרכז העיר העתיקה מהווה פנינה אדריכלית ויש בו כנסיות ומבנים מתקופת הבארוק ובמרכזו ניצבת מזרקת מקסימיליאן. אחד השרידים לחומת העיר הוא שער מיכאל וברחוב המוסיל בו תוכלו למצוא ריכוז גדול של חנויות אופנה ממותגות ובוטיקים יוקרתיים. העיר ניצבת מעל נהר הדנובה ולכן מומלץ לערוך תצפית בוקר וביום מעל לנהר, באמצעות הגשרים החוצים אותו.

רובן של האטרקציות בברטיסלבה מתרכזות בעיר העתיקה. הכיכר המרכזית - Hlavne namestie ובה מזרקת מקסימיליאן, ארמון מועצת הממשל המלכותי, ארמון קוטשרפלד, כנסיית מיכאל, התיאטרון הלאומי החדש והישן, ניתן לראות את המצודה וגם לעלות לשם. לשכת התיירות נמצאת באזור גם כן.

סיור ברטיסלבה" נסיעה אל עיר העתיקה בברטיסלאבה, סיור ברובע יהודי, מוזיאון התרבות היהודית, קבר חתם יוסף.

ברטיסלבה עם: Be Free Tours

מאוד מומלץ הסיור החינמי עליו ניתן לקבל מידע בלינק המצורף. הסיורים יוצאים כל יום בשעות 11:00 ו-16:00 מול בית האופרה הישן, מועברים על ידי סטודנטים מקומיים, בחינם לגמרי, ובסיום משאירים למדריך/ה טיפ בגובה המחיר שלדעתכם שווה הסיור.

במהלך הסיור רואים מספר אתרים מרכזיים בעיר ומקבלים הסברים מרתקים (הכל באנגלית) וגם כל מיני עובדות ונתונים מעניינים על סלובקיה וכן המלצות וטיפים. משך הסיור קצת מעל שעתיים.

ציון 5 (מתוך 5) אתר אינטרנט: http://www.befreetours.com/

The Bratislava Free City Tour entertains throughout as we delve into Slovakia's culture, traditions, history & future whilst revealing secrets & stories of Bratislava's charming Old Town.Tour times: Twice Daily @ 11am & 3pmTours are in English, take 2hrs 15mins, run every day of the year in all weather conditions.Our tours operate on tips only. Pay what you think the tour is worth. Groups Meeting point: Hviezdoslav Square by the Statue of Hviezdoslav

קניות בברטיסלאבה:

Aupark קניון: שהוא גדול מאוד ומגיעים אליו עם קו אוטובוס 93 או 84 או 83

ובקניון Eurovea שהוא במרחק הליכה של רבע שעה מהעיר העתיקה או באוטובוס x13. הקניון ממש גדול עם כל הרשתות המוכרות,

בקניון Aupark בלב ברטיסלבה יש חנויות של רשתות בינלאומיות וסופרמרקט לקניית מזון. מסעדות מזון מהיר, בחוץ מתחם משחקים מעץ לילדים. החנייה חינם! אפשר לחנות במקום וללכת ברגל כ-1 ק"מ לעיר העתיקה של ברטיסלבה. פשוט לחצות את הגשר (Novi Most) ולהכנס לעיר העתיקה.

המחיר בהשוואה לחנויות אחרות בסביבה: זול

אתר אינטרנט: מפת הגעה אתר אינטרנט: www.bratislavaguide.net הוספת מפת טיפ

מרחק 10 דקות הליכה מהמרכז לכיוון מזרח.שלוש קומות של חנויות, מותגים בינלאומיים ותוצרת מקומית - מחירים זולים עד סבירים (וממש נמוכים בסוף עונה). בנוסף, מסעדות ובתי קפה הפונים לדנובה וכן חניה תת קרקעית חופשית.

המחיר בהשוואה לחנויות אחרות בסביבה, זול רחוב: Pribinova

הוראות הגעה: פחות מ- 10 דקות הליכה ממרכז העיר העתיקה.

אתר אינטרנט: Galleria Eurovea

כדאי מאוד לפקוד את הקניון הענק בברטיסלבה הנמצא ביציאה מהעיר, חמש דקות משדה התעופה. בכלל כדאי לתכנן להגיע אליו לפני הטיסה ולערוך בו קניות כדאיות מהמדינה הזולה והנפלאה, כמו כן, בתוך הקניון ישנו סופרמרקט ענק וכדאי להביא גבינות,זיתים, דברי טקסטיל ועוד. בצמידות אליו נמצאת חנות איקאה, שווה להכנס ולהשוות את המוצרים שלנו מול מוצריהם

וינה – רצוי בשבת 52 דק', 79 ק"מ, כבישים 6A + 4A

תחבורה: נוחה וזולה, 4 Euro ליום כולל גם תחבורה ציבורי אוטובוסים וחשמליות.

בית האופרה (Staatoper), קתדרלת סן סטפן (St. Stephen`s Cathedral)

הרובע הראשון של וינה, האינרה שטט, הוא רובע מרכז העיר ההיסטורי והוא אחד מהאיזורים המתויירים ביותר בוינה. תוכלו למצוא שדרות קניות מרהיבות ואתרים היסטוריים נהדרים. רחוב הטבעת(Ringstrasse) הוא רחוב מרכזי הרובע הראשון ותוכלו למצוא באיזור זה שלל ביניינים ייחודיים. כמו כן, רחוב Kärntnerstraße הוא אחד הרחובות היותר טובים לקניות, בתנאי שאתם מחפשים מותגים יוקרתיים - המון חנויות בוטיק מקסימות ובתי קפה מעולים נמצאים ברחוב זה. ברובע אינרה שטט תוכלו למצוא גם מוזיאונים מעניינים כמו מוזיאון Kunsthistorisches Museum ועוד. כדאי להתחיל את הסיור בעיר העתיקה בסטפאן פלאץ, הכיכר המרכזית.

קתדרלת סן סטפן (St. Stephen`s Cathedral)

מאחורי בית האופרה, נמצא סמלה של וינה - מדרחוב Kartner המוביל היישר - לקתדרלת סן סטפן (Stephansdom), שנבנתה במאה ה-14 בסגנון הגותי ובאה לסמל את רוח החופש של העיר. הקתדרלה מרהיבה ביופה, היא בנויה בסגנון גותי, עם גג מרשים במיוחד מבחוץ. גם מבפנים היא יפהפיה, כשאחד החלקים היפים ביותר הוא בימת המטיף. שימו לב לגובהה - זוהי אחת מהכנסיות הגבוהות בעולם. כמו כן, שימו לב למבנה, שנקרא Haas House, ממנו ניתן לראות השתקפותה של הקתדרלה והוא מרשים בפני עצמו.

‏שוק פתוח במרכז העיר - Flohmarkt (תחנת Kettenbruckeng בקו U4). השוק מתאפיין במגוון גדול של דוכנים וברוכלים אדיבים ורגועים . מעבר לדוכני הירקות הסטנדרטיים, ניתן למצוא שם דוכנים צבעוניים לממכר בשרים ודגים, סוגי חמוצים שונים, גבינות מקומיות ומתחם גדול של מסעדות קטנות ונחמדות המשרות לאזור אוירה רגועה ומיוחדת.

שוק Naschmarkt השוק ממוקם לאורך הטיילת של נהר וינה והביקור בו הוא פשוט חובה. השוק הנהדר הזה עונה על הדרישות הקולינריות הגבוהות ביותר, והוא כמובן משמש כנקודה נהדרת לעצור ולאכול. מי שמגיע מ- Karlsplatz יפגוש קודם כל את מוכרי הדגים, קצבי החזירים, ואת מוכרי הירקות הטריים. מי שצמא יוכל להוות את צמאונו באחד מדוכני המיצים הטריים והנהדרים. בהמשך תוכלו לעצור במספר חנויות סיניות והודיות ובר מעוצב בסיגנון של פגודה שניקרא באוסטרית: " Zur Eisernen Zeit " / בנקודה זו השוק נחצה והופך להיות שוק יותר רגיל המכיל דוכנים של ירקות ופירות בלבד, יתרון החלק הזה של השוק הוא המחירים הסבירים של הסחורות. בהמשך השוק הולך ונהיה צר, בחלק הזה תוכלו לנסות את הקבבים. בסופו של השוק הוא שוב נפתח לחלק רחב יותר, שם בימי שבת מתקבצים החוואים מהסביבה ומביאים את מרכולתם המעולה, תוכלו למצוא שם בין היתר דבש, ירקות, גבינה, יינות, פרחים והכל מאוד מאוד טרי. שימו לב לכך שביום שבת השוק מאוד עמוס....

מסלול יומי בין ככרות, בתי אופרה, מוזיאונים ושכיות תרבות וארכיטקטורה המייחדות את וינה.

כיכר קרלספלץ, בית האופרה, סטאדטפארק ועוד

אנו מתחילים מכיכר קרלספלץ הגדולה שבשיפולי העיר העתיקה. בכיכר זו תחנות גדולות של אוטובוסים, חשמליות וכן של הרכבת התחתית. מול הכיכר נמצאות שדרות הרינגשטראסה, בהן ניתן לטייל, וגם לבקר במונומנט הבולט: בית האופרה

מאחורי בית האופרה נמצאת הכניסה למדרחוב קרטנר (Kartner) ובו ריכוז של בתי כלבו, קזינו ועוד. המדרחוב מוביל אל כיכר סטפן (Stephansplatz), כיכר מקסימה במרכז העיר עליה חולשת קתדרלת סן-סטפן (Stephansdom), שצריחיה החרוטיים וגג הרעפים שלה שולטים על קו הרקיע של וינה כולה. הכנסייה עצמה בנויה בסגנון גותי, כשפנים המקום משובץ בפריטים בארוקיים מקסימים ביופיים. אחד החלקים היפים ביותר במקום הוא בימת המטיף המפוסלת באבן ועליה פורטרטים של ארבעת האבות של הכנסייה הנוצרית שפוסלו על ידי אנטון פילגרם. האמן הנציח את עצמו בעבודתו כשהוא הציב את דמותו כשהיא מציצה מחלון, מתחת למדרגות הבימה. הקתדרלה הצליחה לשרוד את המלחמות הרבות, ובעיני האוסטרים היא מסמלת את החופש (שעות פתיחה: כל יום מ- 06:00 עד 22:00, סיורים רק בגרמנית). יש אפשרות לטפס לשני המגדלים, כשהכניסה בתשלום נפרד (המגדלים פתוחים כל יום משעה 09:00 עד 18:00). ניתן לבקר גם במוזיאון שבקתדרלה, מוזיאון הקתדרלה והבישופות (Dom- und Diozesanmuseum), שבתוך קתדרלת סן סטפן. מהכיכר ניתן להמשיך ולשוטט בסמטאות המדרחוב הציוריות, ולהגיע גם אל מוזיאון מוצארט (Figarohaus) הסמוך לקתדרלה.

כאשר מחליטים להמשיך הלאה, ולצאת מהעיר העתיקה פונים ימינה, ובפינת רחוב שוברט פארקרינג נמצא הסטאדטפארק- פארק העיר (Stadtpark), והקורסלון. בפארק פסליהם של 20 משוררים ומלחינים דוגמת שוברט, שטראוס, זלינקה, ברוקנר ועוד. הקורסלון נפתח בשנת 1867 על ידי משפחת שטראוס ובמקום מתקיימים מדי פעם ערבי ואלס. בעת ביקורכם במקום, אין לפספס את פסלו של שטראוס הנראה כשהוא מנגן בכינור בזמן ניצוח על תזמורתו (טלפון: 017189666 או 017105580. הכרטיסים נמכרים למופע של 20:00 או 21:30 בתשלום).

העיר העתיקה, בית העירייה, ארמון הופבורג ועוד

בהמשך המסלול, כדאי לשוב אל מרכז העיר העתיקה ולבקר במונומנטים נוספים. פונים מהכיכר דרך רחוב היינהשטראסה אל רחוב טאבורשטראסה. פונים ימינה אל רחוב דונאושטראסה וממשיכים ישר על רחוב זה. חוצים את תעלת הדונאו בגשר זאלצטור, ופונים שמאלה ברחוב שוטנרינג. ברחוב שוטנרינג (Schottenring) נמצאת הבורסה של וינה ולאחריה כנסיית ווטיבה (Votive), הבנויה בסגנון ניאו גותי, שנוסדה בשנת 1853 לאות תודה לאל לאחר כישלון ניסיון התנקשות בפרנץ יוזף.

בהמשך נמצאת אוניברסיטת וינה ולאחריה בית העירייה, הבנוי בסגנון ניאו גותי גם הוא. חובבי האוויר הצח והפינות המטופחות של העיר ייהנו לפסוע מעט בפארק רטהאוס (Rathaus Park). בכיכר שלפני הבניין מתקיימים קונצרטים וסרטים, וממול נמצא התיאטרון הלאומי של אוסטריה, תיאטרון הופבורג. אזור זה רצוף מוזיאונים מהוללים וגדולי ממדים, וכן מבנים מפוארים. מי שמתכנן לשהות בוינה יותר מיום אחד בלבד, ודאי יעדיף להקדיש לאזור זה זמן ממושך יותר. בצמוד נמצא הפרלמנט האוסטרי הבנוי כמקדש יווני כשברחבת הכניסה פסלה של אתנה אלת החכמה היוונית, וממול פארק וולקסגרטן (Volksgarten).

ארמון שונבורן בוינה ברכבת התחתית והלכנו מספר דקות. מראה הארמון מבחוץ מרשים מאוד. אנו לא אוהבים מוזיאונים ותערוכות ולכן לא נכנסו פנימה (מי שרוצה - בתשלום). סיירנו בגנים רחבי הידיים ללא עלות ונהנינו מאוד. הגנים מושקעים ויפהפיים. יש מזרקות, פסלים וגבעה. מאוד יפה ומומלץ. לנו הספיק הסיור מחוץ לארמון בגנים. אך מי שרוצה יכול לשלם ולעשות סיורים שונים.

רחוב: Schönbrunni kastély, 1130 Vienna, Austria

הוראות הגעה: Underground: U4, Schönbrunn station Trams: 10 and 58, Schönbrunn station Bus: 10A, Schönbrunn station אתר אינטרנט: www.schoenbrunn.at

אזורי קניות ליד וינה

Shopping city sued , בכתובת: Vösendorf-Süd, Österreich, 330 חניות על 1.5 ק"מ

רחוב : SCS-Apotheke, SCS-Straße 2, 2334 Vösendorf, Austria

יום 10, יום ראשון, 27/7 בדרך לבודפסט מברטיסלאבה

לינה בבודפסט במלון: InnerCity Apartments, 1075 בודפשט, Hollo utca 3-9

Bratislava, , Komárno , Štúrovo Esztergom, , Visegrád Szentendre, , Budapest,

3:25 שעות, 240 ק"מ, על כביש 11

ברטיסלאבה , ל בדרככם חזרה לבודפשט סעו לכיוון העיירה ( קומרנו ) משם לכיוון העיירה Komarno אשר בה נפגשים שני הנהרות הגדולים של סלובקיה, נהר הואה והדנובה. במרכז העיר ישנו אזור שנקרא מרכז אירופה, ובו קומפלקס של בתים המורכבים מכמה סוגי בנייה מ-26 מדינות באירופה וגם נקודת ציון שמראה את המיקום המדויק של מרכז אירופה.

. Štúrovo– נסיעה אל ברך הדנובה בצד הסלובקי.

עם חציית הגבול להונגריה ישנם שני מקומות מומלצים: בעיירה אשטגרום Esztergom ובטירת וישנגרד (Visegrád) שנמצאת במיקום אסטרטגי ולעיירה התיירותית סנטאנדרה' Szentendre מומלץ לבקר (עד שעה 15:00 למשך שעתיים) בעיר העתיקה ולסייר ברחובותיה הציוריים, מומלץ להיכנס למוזיאון המרציפן המכיל יצירות מדהימות שמיוצרות ממרציפן. משם המשיכו בדרככם אל בודפשט,

בודפסט 3 ימים, ימים ב' ג' ד' 28-29-30/7

(החזרת הרכב!) ב 28 לחודש בבוקר

סיורים

יום אחד בבודה סמטאות תצפית מבצר וטירה והמשך לאי מרגריט קו 105 ואז 18

יום שני סיור בפשט העתיקה רגלי מהמלון

יום שלישי סיור לכיכר הגיבורים קו 105

מסעדת פריצי פאפא שממוקמת ברובע השביעי, ומתמחה במטבח הונגרי מסורתי, היא אפשרות פשוטה וזולה בהרבה. האווירה במקום היא כזו של מסעדת פועלים, עם קהל הונגרי קבוע ונאמן, עיצוב מיושן במיוחד, ושירות זריז אבל נטול גינונים. מומלץ מאוד לחובבי הגולאש שמעדיפים מקומות אותנטיים בסגנון של פעם. כצפוי במטבח ההונגרי המסורתי, לצמחונים צפויה אכזבה מרה. ישנן מעט מאוד אופציות צמחוניות, והן בהחלט לא אטרקטיביות. המחירים במקום נמוכים עד כדי הפתעה: לא יותר מ-700 פורינט (כאחד עשר שקלים) למנה גדולה. את ההמבורגר (למרבה האכזבה) לא ניתן ללוות בבירה מהחבית, אבל מגוון של בקבוקי בירה נמכרים במקום www.fricipapa.hu
 » Frici Papa Kifozdeje - כתובת: Kiraly Street 55, טלפון: 36.1.351.0197+,האתר הרשמי :

גיאן מריו היא מסעדה איטלקית פשוטה וזולה שנמצאת במיקום מרכזי במיוחד (בקרבת הבזיליקה של מרכז העיר). המנה הממולצת ביותר היא ללא ספק הפיצה, שהיא אחת הפיצות האיכותיות והטריות ביותר בעיר. בהתאם לכללי הפיצה הדרום-איטלקית הקלאסית, הפיצות הן דקות וגדולות ומעוטרות במידה לא-מוגזמת של גבינה. הפיצות מגיעות עם מגוון די רחב של תוספות לבחירה: גבינת באפאלו, אנשובי, זיתים, תירס, פרושוטו ועוד. מחירי הפיצות נעים בין 1000 ל-1500 פורינט, לפי סוגי התוספות. למרות שהפיצות טעימות מאוד ואפשר לחסל אותן די בקלות, המנה עשויה להיות גדולה מידי עבור אדם אחד, ולכן זוג שמגיע עם תיאבון מוגבל יעדיף לחלוק מנה. העיצוב של המקום משונה ביותר, וכולל תמונות אקלקטיות לחלוטין ומבחר של מוצרי גלם איטלקיים שנמכרים במקום. השירות חינני, ידידותי ומאוד מסביר פנים. האתר הרשמי : www.caffegianmario.com/pizze_1.html
 » Caffe Gian Mario - כתובת: Bajcsy Zsilinszky ut 35, טלפון: 36.1.269.5044+,

לבש - ((בהונגרית: מרק) היא אפילו לא מסעדה, אלא דוכן קטן של מרקים וכריכים שנמצא ברובע התשיעי, ממש ליד השוק המקורה. המרק נמכר בכוסות נייר של טייק אווי, והטוסטים עטופים בנייר, כך שמרבית המבקרים לוקחים איתם את ארוחת הצהריים החמה והארוזה בדרך למשרד. מי שלא מעוניין לאכול במקום אחר מתמקם על אחד משלוחנות הבר הגבוהים שהוצבו מחוץ לדוכן. למרות מימדיו הזעירים של הדוכן הזה, ולמרות שהמקום מגיש רק מרקים וכריכים, לבש זוכה לפופולריות עצומה - ובצדק. השילוב של מנות טריות, טעימות ובריאות, מחירים נמוכים ושירות מהיר, הוכיח את עצמו כמוצלח ביותר. המקום מציע בכל יום לפחות ארבעה מרקים שונים עם תוספות לבחירה (אגוזים, קרוטונים, גבינות), וכמה סוגי כריכים עם גבינות, בשרים וירקות. מרבית הסועדים הם קבועים, בעיקר סטודנטים לאומנות מהאוניברסיטה הסמוכה, או היפסטרים ממקומות שונים שמגיעים אל המרקייה הקטנה מידי יום. המחיר: 990 פורינט (כעשרים שקלים) עבור מנת מרק גדולה וכריך גדול מאוד.

» .LEVES - כתובת: Vamhaz korut 14, טלפון: 36.30.241.7760+, דף הפייסבוק הרשמי : www.facebook.com/levespont