מקום קסום כשרוצים להרגיש אווירת כריסמס בהחלט מתכוונים לוינה, מלא שווקים, רחובות מקושטים, אוכל מעולה, מוזיאונים, ארמונות, פארקים, קניות ויש מציאות והכי חשוב אווירה קסומה.

נסענו לחגוג יום הולדת 50 כל המשפחה בהרכב של זוג ו-3 בנות (בגילאים 24, 21 ו- 14) וחיפשנו יעד לא יקר, עיר שאפשר לטייל בה ללא רכב, מטרו ותחבורה ציבורית מדהימה וידידותית, לשלב אוכל טוב, קניות, אטרקציות ושווקי כריסמס, לכן כל הבקשות הללו הביאו אותנו לבחירה מושלמת וינה.

לקחנו דירה ברובע 9 קרוב מאוד למטרו 3 דקות הליכה, מרחק של 15 דקות ממרכז העיר ברגל, עם איזור של מסעדות ובתי קפה .

דירה מאובזרת ואם יש משהו שצריך לדעת, הדירה ל 5 אנשים והחדר שינה הוא אחד, יש 2 מיטות זוגיות ומיטת יחיד, לנו לא הפריע והיה עוד גיבוש משפחתי.

City Apartment Vienna

הגענו בערב לקחנו הסעה מהשדה לדירה עם נהג של ציון, הסביר לנו על העיר בדרך והיה ממש נחמד, גם חזרנו איתו לשדה תעופה בחזור, מומלץ מאוד.

הגענו ב 20:00 לדירה התארגנו והלכנו לאכול ארוחת ערב וחזרנו, היה ממש קר 0 מעלות שמרגיש כמו 5- אבל כבר בהתרגשויות לחוויות.

אכלנו במסעדה איטלקית שהיא מבוססת בעיקר על פיצות מדהימות מומלצת מאוד :

Riva Pizza Türkenstraße

יום חמישי: שזה בעצם יומנו הראשון בוינה של הטיול אחלנו אכלנו ארוחת בוקר במקום ממש נחמד מאפיה שכונתית, עם כריכים, סלטים, קפה טוב וארוחות בוקר BrötchenWelt.

משם הלכנו לבושים טוב למטרו הקרוב ורכשנו כרטיס שבועי ב 17 יורו זה מיום שני עד יום שני בשעה 09:00 בבוקר, משתלם מאוד.

נסענו לעיר העתיקה תחילה עצרנו לשתות קפה בגביע גלידה בחלון קטן בסימטה, מגניב וטעים

Fenster Cafe ומשם הלכנו לרחוב Rotenturmstraße שמגיע למרכז העיר, בתחילת הרחוב מול הסטארבקס יש שם סניף של HEFI בית קפה של קיורטוש עם גלידה וקצפת משהו מיוחד.

עברנו והצטלמנו ליד אנדרטת יוהאן גוטנברג שבסמוך אליו נמצאים 2 הסניפים של מסעדת פיגלמוגר. משם המשכנו בדרכנו למרכז למדרחוב עם החנויות, עצרנו כמובן בכנסיית סטאפן הקדוש, משם המשכנו למזרקת ליאופלד לעמוד המגיפה, חנויות כמובן על הדרך, לפחות התחממנו מהקור בחוץ בקניות ומשם הגענו לכנסיית פטר הקדוש.

לצהריים חזרנו לפיגלמוגר, מסעדת התיירים המפורסמת, הזמנו מראש מקום והיתה הרגשה טובה לדלג על התור הארוך שחיכה בחוץ, מסעדה ענקית מעוצבת יפה שניצל טעים, אבל תירותי כלומר יקרה. היה חשוב להיות שם כחלק מהאטרקציות, בטוח שאם נחזור לוינה לא נחזור למסעדה זו.

לאחר מכן המשכנו להסתובב במדרחוב, היינו בשוק הכריסמס שליד הקתדרלה של סטפאן הקדוש וחזרנו לדירה.

לאחר שהפשרנו בדירה יצאנו שוב לשווקים, התחלנו בשוק שכונתי קטן וכייפי בשטיפלברג, הכל יפה והכל מקושט, משם הלכנו לשוק במרכז המוזיאונים, היו שם שוק קטן בין המוזיאונים שהפך לפאבים עם אוהלים ומוזיקה חיה, וליד זה היה השוק עצמו עם כל הביתנים של האיכרים ודוכני האוכל.

משם הגענו לשוק הראשי והגדול ביותר ליד בית העיריה שנקרא Rathausplats שזה באמת וואוו, ענק, מואר, מלא דוכנים ומגרש החלקה על הקרח ענק.

כנסיית סטפאן הקדוש בלילה צולם על ידי דודי מ.

עמוד המגיפה צולם על ידי דודי מ.

האנדרטה של יוהאן גוטנברג צולם על ידי דודי מ.

שוק שפיטלברג צולם על ידי דודי מ.

קפה בגלידה צולם על ידי דודי מ.

שוק כיכר מריה תרזה צולם על ידי דודי מ.

יום שישי: בעקבות מזג האוויר הקר החלטנו לנסוע לקניון ה SCS המרוחק טיפה עם מטרו קו U6 עד התחנה האחרונה ומשם בחוץ יש הסעות בעלות של 1 יורו לנוסע למתחם הקניון הענק, יורדים בתחנה הראשונה מי שרוצה לפרימארק.

קניון ענק מלא מותגים מקושט לחג, רשתות מומלצות בעיקר פרימארק, C&A , ZARA LEGO מלא מסעדות המומלצת שלנו VAPINO , בקלות מעבירים יום שלם שם.

קניון SCS צולם על ידי דודי מ.

לאחר הקניות חזרנו למרכז העיר ההסעה יצאה מאותה תחנה שירדנו ללא עלות ומשם U6 חזרה למרכז העיר, לאחר מכן ירדנו חזרה לשוק והפעם לשוק פראטר משעה 19:00 בערב יש הופעות חיות, כל הביתנים הם של אוכל ושתיה והאווירה מאוד נחמדה.

יום שבת: יצאה השמש ולכן ניצלנו את היום הזה התחלנו מוקדם שעה 08:30 לקפה סנטרל וחסכנו המתנה ברחוב לחוות את החוויה של הבית קפה המפורסם של וינה, בהחלט היה שווה. זה גם טיפ למטיילים תגיעו עד השעה 09:00 ותהנו מבית קפה כייפי עם המתנה בתור של עד 10 דקות.

קפה סנטרל צולם על ידי דודי מ.

חלון הראווה של קפה סנטרל צולם על ידי דודי מ.

זה כבר כשיצאנו צולם על ידי דודי מ.

משם צעדנו ברגל לארמון הופנברג, יש שם גם שוק קטן ומאוד נחמד בכיכר michaelerplatz מי שמעוניין לקנות כרטיסים לבית ספר לרכיבה הספרדי, למוזיאון סיסי ועוד , האווירה ברחובות עד לשם ממש נעימה.

ארמון הופבורג (Hofburg) הינו ארמון החורף של קיסרי אוסטריה שנמצא בלב העיר העתיקה. הארמון נבנה לפני 640 שנה ומשמש היום כמעונו הרשמי של נשיא אוסטריה.

הסתובבנו באיזור הארמון, משם הלכנו לגנים ולפסל של מוצארט, בית האופרה ונהננו מהשמש המלטפת.

כיכר michaelerplatz השוק וארמון הופנברג ברקע צולם על ידי דודי מ.

ועוד פוזות בסביבת הארמון הופנברג צולם על ידי דודי מ.

הפסל של מוצארט צולם על ידי דודי מ.

וינה בשלכת מהממת צולם על ידי דודי מ.

משם המשכנו לרחוב הקניות והמדרחוב המהמם Mariahilfer אווירה מהממת, יש לאורך הרחוב ביתנים של איכרים מקומיים, חנויות מהממות, בתי קפה ובסוף הרחוב מסעדת La Burger מומלץ מאוד טעים ומחירים טובים.

רחוב Mariahilfer צולם על ידי דודי מ.

אווירה של חג וקניות ברחוב צולם על ידי דודי מ.

משם הלכנו למוזיאון תעתועי הראיה, היינו כבר בכמה מקומות אחרים ולכן התאכזבנו, אם יש ילדים קטנים אולי הייתי ממליץ, אבל זה מוזיאון מאוד קטן, 3 חדרים, תעתועי ראיה מהאינטרנט, קצת מקומות של צילומים ולא יותר, קצת משחקי חשיבה, לסיכום ממש לא חובה.

משם הלכנו לשוק Karlsplatz שוק גדול עם אווירה מהממת, מלא דוכנים, שוק מומלץ מאוד

שוק Karlplatz צולם על ידי דודי מ.

דוכני השוק בקארלפלטס צולם על ידי דודי מ.

חזרנו לדירה מאושרים מיום גדוש ומתכוננים כבר ליום הבא.

יום ראשון: קמנו אכלנו ארוחת בוקר בבית קפה הקבוע שלנו והטעים ליד הדירה, משם נסענו לארמון שונברון, כל החנויות סגורות ביום ראשון ולכן יש זמן לטייל במוזיאונים, ארמונות ופארקים.

המלצה ביום ראשון להגיע כמה שיותר מוקדם לארמון ולהזמין כרטיסים מראש לשעת הכניסה לארמון, חוסך מלא זמן המתנה, למרות שיש בארמון שוק מהמם נוסף בכניסה, יש גנים ענקיים ויפים מאוד, שאפשר להעביר שם את הזמן.

Schloss Schonbrunn שימש כארמון הקיץ המפואר של קיסרי אוסטריה ונחשב לאחד היפים ביבשת אירופה, הארמון הוא מקום היסטורי בעל חשיבות עליונה לעיר וינה ובו התקיימו אירועים כמו הקונצרט הראשון של מוצרט (שהיה בן 6) בפני מריה תרזה. כיום מתחם שונברון נכלל ברשימת אתרי המורשת של אונסק"ו.

את הסיור בתוך הארמון הזמנו לשעה 10:00 ועד אז נהננו מהשמש החמימה (עדיין 6 מעלות) והספקנו לעשות מלא פוזות למצלמה, הזמנו את הסיור הקצר של 22 החדרים וזה היה מספיק ושווה מאוד.

יש בסמוך לארמון את מופע השטרודל שוויתרנו עליו ומוזיאון הכרכרות שאנשים המליצו, אנחנו טיילנו עוד בשמש במקום. בנוסף יש גן חיות מאוד גדול עם ילדים קטנים מאוד מומלץ.

כדאי לברר לגבי כרטיסי כניסה משולבים לפי האטרקציות שבוחרים לטייל.

שוק בארמון שונבורן צולם על ידי דודי מ.

גני הארמון צולם על ידי דודי מ.

אנדרטת Gloriette תמונה מהממת וטיפוס קל במעלה הפארק, שווה מאוד את המאמץ יש נוף של כל העיר וינה ממול, צולם על ידי דודי מ.

לאחר מספר שעות החלטנו לוותר על המוזיאון הטכנולוגי וחזרנו למרכז העיר להנות מהשמש, הלכנו לשטאדטפארק, הפארק המרכזי בווינה, שיש בו מלא פסלים, אגמים עם ברווזים, מלא ירוק בתקופה שלנו עם שלכת ושווה לקנות אוכל קל לפקניק ולשבת בפארק זה ולהנות מהשקט והיופי שלו.

יש פסל גדול של יוהאן שטראוס מוזהב ושעון ענק בין הפרחים.

הפסל של יוהאן שטראוס צולם על ידי דודי מ.

תמונות מפארק שטאדטפארק צולם על ידי דודי מ.

משם הלכנו בכל הרחובות היפים של וינה בעיר העתיקה ולבסוף הגענו ליד בית העיריה לסניף של מסעדה מעולה שנקראת סנטימטר, Centimeter יש 4 סניפים אנחנו אכלנו בסניף שברחוב”

Lenaugasse 11, 1080

מסעדה מעולה עם שניצילים מעולים המבורגרים ועוד מנות גדולות, לפעמים שווה לקחת מנה משותפת והמחירים זולים, אסור לפספס מסעדה זו.

סנטימטר מסעדה מומלצת מאוד צולם על ידי דודי מ.

משם נסענו לבית הונדרטוואסר ונכנסנו לכפר הצבעוני, המקום עוצב על ידי הארכיטקט המפורסם פרידנסרייך הונדרטוואסר שקרא למקום על שמו, כשבעצם הרעיון הוא שאין שם קווים ישרים והכל צבעוני, החל מהמדרכה שמלאה בגבעות, הבתים עצמם צבעונים ולא בקווים ישרים, מאוד נחמד להסתובב שם ולהצטלם כמובן.

בית הונדרטוואסר צילם דודי מ.

אחרי ביקורנו בבית הונדרטוואסר חזרנו למדרחוב ב Graben והפעם היה כיף, כי ראשון, החנויות סגורות, אז ספגנו עוד אווירה של חג ברחובות המוארים.

צולם על ידי דודי מ.

כמובן שסיימנו את הערב בשוק אוכל ב AM HOF וחזרנו לדירה.

יום שני:בוקר אחרון בוינה, יצאנו לפני השעה 09:00 בבוקר במטרו להרוויח נסיעה חינמית נוספת, המשכנו לטייל ברחובות העיר וינה עצרנו בבית קפה AIDA מומלץ וטעים, יש מלא סניפים בכל וינה, לא לפספס עוגות טעימות מאוד.

עוגה בבית קפה AIDA טעים, צולם על ידי דודי מ.

משם הסתובבנו בחנויות שבמרכז, עברנו ליד מסעדת נגמל השחור, שוויתרנו עליה, אבל רבים ממליצים לאכול שם, צריך לשמור משהו לפעם הבאה בוינה.

סיימנו את שארית הקניות שרצינו, הצטלמנו עוד קצת, ספגנו את האווירה המדהימה של החג וחזרנו לדירה.

נהג של ציון בא לקחת אותנו לשדה וטילנו הקסום לוינה בכריסמס הסתיים עם חוויות מדהימות.

טיפים חשובים:

• חנויות נסגרות בשעה 18:00 – 19:00 חוץ מקניונים, אבל חייבים לבדוק, יום ראשון הכל סגור.
  • אם זה משפחה חשוב דירה קרובה למטרו, כמו שלנו.
  • המטרו ובכלל התחבורה הציבורית בוינה, חלום, קל להתנייד ושווה מאוד, יש כרטיסים לנסיעה חד פעמית, יומית, ליומיים, לשלושה ימים ולשבוע כמו שציינתי מיום שני עד יום שני הבא בשעה 09:00 ועולה 17 יורו.
  • מוזיאונים יש מלא, לא נכנסנו כי רצינו לחוות את אווירת השווקים.
  • מוזיאון מדע וטכנולוגי מאוד מומלץ- לא הספקנו.
  • יש גן חיות ועולם הים לילדים
  • יש מרחצאות למי שאוהב.
  • יש אפשרות לעשות טיולי יום רבים עם נהגים וברכבות לבד הכל במרחק של עד שעתיים.
  • אוכל יחסית זול, לא במקומות התירותיים וטעים.
  • שווקי כריסמס מהממים, הרחובות מקושטים והכל מתחיל כבר באמצע נובמבר.
  • קניות אפשר למצוא דברים זולים וכשעושים החזר מס זה משתלם מאוד.
  • אם מזג האוויר קר לדאוג ללבוש מתאים, כפפות, חם צוואר, כובע, מעיל טוב , בקיצור מתלבשים בשיטת הבצל, כי בקניונים ובחנויות מחממים.
  • המלצה לחובבי הקניות, כשמגיעים לקניו SCS מומלץ לבוא עם טרולי ריק או תיק מתקפל גדול, כדי שיהיה נוח לחזור עם הקניות שעושים למלון או הדירה, לא נוח לסחוב את השקיות הרבות ביד.

לסיכום: וינה טיול חובה והקור של דצמבר עם לבוש מתאים לא מפריע.