סקירה קצרה ותמציתית על שבעה ימי טיול בסיציליה
 אנחנו שייכים לאוהבי איטליה המושבעים. כל מקום בו ביקרנו באיטליה, אהבנו. ואם לא אהבנו אז מצאנו בו המון מקומות שהצדיקו את הביקור בו.
סיציליה - זה לא בדיוק איטליה. היא סוערת יותר, חצופה יותר יש בה משהו שמקפיד לשמר את הפראיות הראשונית. אותות כובשיה הרבים, כמו גם זעמו של אטנה – ניכרים.
 את הטיסה לסיציליה הזמנו 11 חודשים מראש. מה שאיפשר לנו לתור ולחפש בנחת את הטיסה הזולה ביותר שתכלול גם מזוודה. ולמרות שישנן טיסות ישירות לסיציליה, הטיסה שמצאנו לזולה יותר הייתה עם עצירה בת 6 שעות במלטה.

ניצלנו את נחיתת הביניים הזו לשיטוט קליל, ומעורר תיאבון בוולטה הבירה. בניקוי זמן הכניסה והיציאה (להגיע בזמן לטיסת ההמשך) נותרו אמנם רק שלוש שעות, אך הן הצליחו להביא אותנו להחלטה חד משמעית, להוסיף את מלטה למפת הטיולים העתידית.

עם הנחיתה מהרנו לסוכנות הרכב על מנת שנוכל להתחיל את הטיול שלנו עם בוקר.
 ומיד המשכנו למקום הלינה Bed and Fly aeroporto fontanarossa Catania שנמצא מרחק 10 דקות משדה"ת (כולל חיפוש לילי).

את הטיול התחלנו מוקדם בבוקר, כששמנו פעמינו לסירקוזה, העיר בה התרוצץ ארכימדס עירום, וצרח "אאוריקה". החלק העתיק והיפה להפליא של העיר, הוא על חצי האי אורטיג'יה.
 שוטטנו בין הקתדרלה, למעיין ארטוסה, למזרקת דיאנה שבכיכר ארכימדס (לא, זו לא כיכר לנודיסטים למרות מורשתו של הנ"ל)

והמשכנו אל מחוץ לעיר העתיקה, לפארק הארכיאולוגי.
 הפארק נאה, אבל המקום המרשים ביותר בו לטעמי לפחות, הוא המערה המכונה "אוזן דיוניסוס".

סיציליה וערי הבארוק
 משם המשכנו לנוטו.
 נוטו שייכת למה שנקרא פרובינציית נוטו, שהיא תוצאה הכרחית ומיוחדת של רעידת האדמה ההרסנית במיוחד, שפקדה את סיציליה בשנת 1693.

על שום הצורך למהר ולבנות את הערים מחדש, ניתנה האפשרות לאדריכלי המקום "לחגוג" ולתכנן אותן כראות עיניהם. והם ראו בארוק.
 נוטו נחשבת לבירת ערי הבארוק של סיציליה והשיטוט ברחוב הראשי שלה, עם הארכיטקטורה המרשימה, היה מסעיר ומרגש.

עוד עיר שהייתה שותפה לקטסטרופה של אותה רעידה הייתה רגוזה המקסימה, ועל שום הבניה המחודשת, היא מחולקת לשתיים. אם תרצו – הישנה והחדשה.

אנחנו לנו ב"חדשה" במלון La Dimora di Piazza Carmineולמחרת בבוקר נסענו לבקר באיבלה - העיר הישנה, שנבנתה אף היא מחדש על ידי אצילי האזור, שלא רצו לוותר על חלקת האלוהים שלהם. הנוף שנשקף מגני איבלה מרשים, הטיול בסמטאות העיר משכר.

עיר הבארוק האחרונה בסבב הזה, הייתה קלטג'ירונה, המעט מרוחקת, שם שהינו זמן קצר יחסית, וביקרנו בגרם המדרגות המפורסם, המעוטר להפליא באריחי קרמיקה יפהפיים בהם התפרסמה העיר. באותה הזדמנות העמסנו בציקולננו, כף קרמיקה צבעונית ויפה, מתוצרת מקומית.

סיציליה היפהפייה חוותה כיבושים לרוב וכל כובש השאיר טביעות אצבע מרשימות. ביקרנו בשני מקומות בהם החותם שהשאיר בעל הבית הקודם מורגשים במיוחד.
בווילה הרומאית בקזאלה, ועמק המקדשים באגריג'נטו
הוילה הרומאית בקזאלה

נבנתה במאה הרביעית לספירה. היא נחשבת לאוסף הפסיפסים הגדול ביותר בעולם. חלקה נהרס ברעידת אדמה, ורק חלקים ממנה היו גלויים, אך במהלך עבודות חפירה יסודיות שנעשו שם היא נחשפה כולה. יותר מ 60 חדרים, שבכולם פסיפסים מרשימים.

המלצה שלי, קחו את הזמן וטיילו שם לאט. שפע סיפורים מסופרים ביד אמן מפעימה ממש.
עמק המקדשים באגריג'נטו

נמצא דווקא על רכס. העיר המקורית, מתוארכת ל 580 לפנה"ס. תוך כדי מצור וכיבוש, הרס וחבלה, נטשו תושבי העיר העתיקה את מושבם, אך שבו אליה לקראת סוף המאה ה 19. עיקר תהילתה של העיר הוא האתר שנמצא בצדה הדרומי, ועליו מספר מקדשים יווניים, שנבנו במהלך המאות החמישית והשישית לספירה.

קובץ המקדשים הזה נחשב למרשים והשמור ביותר של מקדשים יוונים מחוץ לתחומי יוון.
 את הלילה שלפני הביקור שלנו בעמק המקדשים בילינו ב Villa San Marco, חווה עתיקה ומשופצת, המשקיפה אל עמק המקדשים. יופי של מקום ואם יש לכם זמן, הייתי ממליצה לשהות בה אפילו יותר מלילה אחד. יש בה בריכת שחיה, חיות משק, ואירוח משובח.
על הבירה פלרמו ועל עיירות קסומות באמת
 המשכנו לאריצ'ה

שיש לה ענן פרטי, והיא רובצת בגובה 751 מ' מעל פני הים. ישנן שתי דרכים להגיע אליה. האחת ברכב בדרך שנחשבת למפותלת, צרה ובלשון המעטה לא נעימה לנהיגה והאחרת, אותה אנחנו בחרנו, בעזרתו האדיבה של הרכבל שיוצא מטראפני.

עיר ימיביניימית משגעת לתפארת. מוקפת ענן ונופים. מומלץ.
 את שני הלילות הבאים לנו בפלרמו.
 זה היה סוג של ביש מזל, מאחר ומקום הלינה היה זוועתי, אני אמנע מלרשום כאן את שמו, כך שאפילו בטעות, לא יקרה ואי מי יזמין לעצמו לינה שם "בזכותי".

בעיקרון, פלרמו לא הרשימה אותנו, היא מלוכלכת, ודי מוזנחת. ובכל זאת אני כן אמליץ בחום לבקר בה. תקדישו לה יום או חצי יום, בקרו בקתדרלה, בארמון הנורמנים, בכיכר ארבע הפינות ובמזרקת הבושה המדהימה ביופייה.

ומשם תנו קפיצה הכרחית, שבטוח שלא תצטערו עליה, לקתדרלה במונריאלה ולחצר המנזר שלידה.

מפלרמו, בדרכינו לטאורמינה, נסענו כ 70 ק"מ לעיירת החוף צ'פאלו.

על הצוק למרגלותיו היא רובצת, יש מקדש והעיירה עצמה נזכרת בכתבים שונים כבר משנת 396 לפנה"ס.

יופי של מקום גם כדי להשתזף על החוף, וכמובן לטייל בין סמטאותיו.

הגענו אל טאורמינה ושהינו שני לילות ב Condor Hotel- מלון חביב להפליא, נוח ונעים, מיקום בהחלט טוב כדי להגיע לרחובות הראשיים רגלית. וחשוב לדעת שיש לו מקום חניה (בתשלום) משלו. והאמינו לי – זה חיוני. מומלץ בהחלט.

מטאורמינה יצאנו לאטנה

כמו שלא הגיוני לבקר בסיציליה בלי לבדוק מה קורה בפלרמו, הרי שאך הגיוני הוא שנחליט לבקר גם בהר הגעש הגבוה ביותר באירופה, ואחד העצבניים שבהם – האטנה.
 יש אפשרות להעפיל אליו רגלית, יש אפשרות בעזרת רכבל ואז אפילו בעזרת רכבי שטח מלווים במדריכים. אנחנו היינו שני זוגות.

זוג אחד אמיץ במיוחד, החליט להעפיל ברכבל וברכב השטח, אנחנו החלטנו להיות צנועים ולהסתפק במכתשי סילבסטרי.

גם מהם המחזה מרשים ביותר ואני אישית, גם הייתי מסוחררת מספיק מגובה מגרש החניה (2000 מטרים). שימו לב, כשאתם מגיעים לשם שיהיו לכם מעילים וצעיפים. רוח וקר.
 מההר המשכנו לפארק גולה אלקנטרה.

שהינו זמן מה בקניון הטבעי היפהפה שלו ושבנו לטאורמינה היפהפייה, שנחשבת ובצדק לבירת התיירות. הרחובות הראשיים בה תוססים גם בשעות המאוחרות של הלילה.

כנסיות יפהפיות, מרפסות תצפית ונופים מכל עבר. כיכר ה 9 באפריל תוססת ומרשימה, ולא לשכוח להקדיש זמן מה לביקור באמפיתיאטרון היווני הענק והשלם שלה.

אתם בטח זוכרים שכבר בראשית הרשומה סיפרתי על ערי הבארוק המתוכננות של סיציליה, אותן שיקמו בעקבות ההרס שזרעה רעידת האדמה בשנת 1693.
 את הטיול המעגלי שלנו בסיציליה סיימנו כשאנחנו חוזרים לערי הבארוק.
 ביקרנו באצ'יריאלה,

שנמצאת צפונית מזרחית לקטניה, ביקור קצרצר בן שעה. גם אצ'יריאלה חרבה ברעידת האדמה ההיא ונבנתה מחדש. מבני הבארוק שבה שובי לב. עיר שקטה ורגועה ובהחלט אם אתם כבר בסביבה, תנו קפיצה ולו גם קטנה. לטעמי האישי, היא ראויה לזה.

המשכנו לקטניה.

למצוא חניה בקטניה זו חוויה מפוקפקת, אבל אאוריקה (והופ חוזרים לארכימדס), מצאנו חניה ולידה "שומר ראש". למרות שהיה שם מדחן - שמנו בידיו את מעותינו.
כאן המקום לצייד אתכם בטיפים חשובים
1. חנו בחניונים מוסדרים וכאלה שברור לכם שהחניה מותרת. אל תהמרו. אנחנו זכינו, ללא הגרלה, בדו"ח חניה כבר ביומנו הראשון לטיול.
 2. נגיד שמצאתם חניה תקנית, מותרת, גם אם היא במוצהר חינמית, אבל ניגש אליכם מישהו ודורש תשלום (בד"כ זה לא יהיה יותר מ 3 יורו) תנו לו. לא להתווכח ולא להתמרד. זה מבטיח שכשתשובו הרכב יעמוד באותו מקום ובאותו מצב שמיש.

קטניה יפה וחמודה. לצערי הספקנו לחקור בה רחוב אחד בלבד. מפני ששומר הראש הקצה לנו שעתיים וחצי בלבד. האמינו לי, גם בזמן הקצרצר הזה, יכולים היינו לחוש ולדעת שיש לה מה להציע ושמגיע לה הרבה יותר. לטעמי היא יפה ונעימה הרבה יותר מפלרמו.
 מרכז קניות - Centro Commerciale Katanè
אישית, בדרך כלל קניונים, אאוטלטים וקניות בכלל, משרים עלי שממון ועצבנת. גם בארץ, אבל על אחת כמה וכמה כשאני בחו"ל. כאמור היינו שני זוגות, כשחברתי הטובה חובבת שופינג מכל סוג וזן, ובכל טיול משותף שלנו היא דואגת להכין אותי מראש שנבקר בכאלה.
הפעם הזו, שמחתי עד מאד להיות שותפתה למזימה מפני שציפינו לנכד (שכבר הפציע לאוויר העולם) ורציתי מאד לרכוש מיני פצפונים מענגים עבורו.
 המחירים טובים, המרכז עצמו מרווח ונוח ונעים. ואם אתם, בדרך לשדה התעופה, זה גם מקום לשבת ולאכול בו ארוחה שלפני או לשתות קפה לא רע בכלל.