טיפים פראג:

-להזמין מלון רק באזור PRAHA 1  (old town).

-אם מגיעים לבד ולא דרך חברת נסיעות, ניתן לגשת לנציגי השטיח המעופף או כל חברה אחרת בשדה התעופה בפראג ולנסוע איתם למלון (10 יורו הלוך חזור). אנחנו הזמנו דרכם גם סיור "פראג במיטבה" וטיול לדרזדן .

-התאטרון השחור - מופע בשם WOW.  כתובת:  Na Prikope 31, Prague (בתוך פסאג', צמוד לאחת מחנויות subway) בימים ראשון, שלישי ורביעי בשעה 20:00, יום שישי בשעה 21:30. אבל באמת לא חובה לראות. אפשר לוותר על זה

-מים לא מוגזים: neperliva

-לאכול מרק גולש,  נתח חזיר, שניצל גבינה smazeny syr (בקיוסקים לאורך כיכר ואצלב או במסעדה).

-תחנת המטרו נמסטי רפובליקי (Namesti Republiky) נמצאת ליד קניון פלדיום

יום  1 - העיר העתיקה, מגדל האבקה, גשר קארל

המקום הטוב ביותר להתחיל בו את הסיור בעיר פראג הוא העיר העתיקה שלה (Staré Město) ואזור כיכר העיר. אזור זה מהווה את ליבה ההיסטורי של פראג והוא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים שלה. מעל הכיכר מתנשאים צריחיה הגותיים של כנסיית טין (Týn), פסלו של הלאומן יאן הוס וכמובן השעון האסטרולוגי, שבחזית בניין העירייה הישן. אל תפספסו טיפוס אל מגדל השעון, משם נשקפים נופים נפלאים של העיר היפה. בכל שעה עגולה מתקבצים סביב השעון תיירים רבים, על מנת לחזות במופע הקצר של דמויותיהם של 12 השליחים של ישו, שמגיחות מן השעון. שימו לב לארנק בשעה שאתם מביטים אל מחוגי השעון, שכן, יש כאן המוני אנשים וביניהם גם כייסים מיומנים.

אם עומדים עם הגב לשעון, בצד ימין (באלכסון לשעון) יש בניין כחול. הרחוב שצמוד אליו (melantrichova ) הוא רחוב של חנויות מזכרות. זה נקרא "שוק המזכרות".

בסוף הרחוב הזה ממוקם Havel’s Market שוק פתוח ואחד מהפופולאריים של פראג, עםמבחר גדול של פירות וירקות טריים, לצד צעצועים, בובות, תכשיטים זולים וחפצי אומנות. הזהרו מכייסים.

ממשיכים ללכת משם באותו כיוון ומגיעים לכיכר ואצלב. אפשר לטייל בשדרת ואצלב ולהגיע למגדל האבקה (Prašná brána) - מגדל ששימש בעבר כאחד משערי הכניסה לעיר. סמוך למגדל, ניצב בית העירייה המפואר (Obecní dům).

ממש בסמוך נמצא נמצא קניון פלדיום.

לאכול במסעדת HUSA, נמצאת ברחוב שמול מגדל האבקה (רחוב מקביל למלון הילטון).

בערב - התאטרון השחור

יום  2 - מצודת פראג, מאלה סטרנה, האי קמפה, הרובע היהודי

טיול מאורגן "פראג במיטבה". נודת מפגש בכיכר ואצלב.

בסיום הטיול לאכול במסעדת KOLKOVNA  ברובע היהודי

לפנות ערב, לטייל על  גשר קארל (Karluv most), הגשר המפורסם ביותר בפראג.

לאכול במסעדת GROSSETO. מסעדה על ספינה עוגנת, ליד גשר קארל (מסעדה איטלקית).

יום 3 – מצודת וישהרד ו...קניות

מצודת וישהרד  - לקחת את המטרו האדום (C ) ולרדת בתחנת וישהרד (vysehrad). יש שילוט לכיוון  המצודה. וישהרד היא מצודה השוכנת בתוך פארק ירוק ורחב ידיים, יש שם גם כנסייה יפה ותצפית יפה על פראג.

השוק הויאטנמי (שוק Holesovice) בפראג נמצא קרוב למלון פנורמה ומכיל כמות גדולה של דוכני בגדים, תיקים, בשמים, משקפיים ונעליים, כולל הרבה מוצרים מזוייפים. יש בו גם מספר דוכני אוכל. זהו השוק הויאטנמי הגדול ביותר בעיר, אל תצפו לסחורה איכותית ומקורית והתכוננו למיקוח. יש שם מסעדה מעולה וקצת יקרה (יחסית לפראג): SA SA ZU הגעה: מטרו C (הקו האדום) לרדת בתחנת Vltavska. כשתצאו מתחנת המטרו פנו שמאלה לאורך מסילת הטראם. בצד שמאל, לאחר כמה דקות הליכה תראו לפניכם את השוק. שעות פתיחה: מדי יום מ- 7:30 עד 19:00 מלבד יום ראשון.

קניון Plaza Flora הוא אחד הקניונים הגדולים בפראג. הוא מורכב מארבע קומות ובהן מעל למאה חנויות להלבשה, הנעלה, מתנות, ספורט ועוד, קומת מזון, אולמות קולנוע וסופרמרקט גדול. בקומת המזון תמצאו מגוון רשתות מזון מהיר, לצד בתי קפה. בסופרמרקט שבקומת הקרקע תוכלו לרכוש מגוון גבינות. שעות פעילות: כל יום מ- 9:00 בבוקר עד 21:00 בלילה. הגעה: במטרו לתחנת Flora (נכנסים אל הקניון ישירות מהתחנה).

קניון נובי סמיחוב (Novy Smichov) - קניון בסגנון מערבי, הממוקם בליבה של שכונת אנדל (Andel). הקניון הענק מאכלס מאות חנויות - החל מרשתות גדולות כמו H&M, בנטון, מרקס & ספנסר, זארה ועוד ועד חנויות קטנות יותר. יש שם גם סופרמרקט ענק של טסקו. כתובת: Plzenska 8/300, 150 00 Prague 5-Motol, Czech Republic הגעה: מטרו B או חשמליות 20, 10, 6, 12, 14, 7, 4, 9 לתחנת המטרו Andel.

יום 4- יציאה מהעיר - דרזדן

טיול מאורגן לדרזדן. נקודת מפגש במדרגות המוזיאון הלאומי בראש כיכר ואצלאב.