חזרנו לפראג, אפשר להגיד הבית השני שלנו, אחרי קצת יותר מ-4 שנים!! בגדול כמובן זו אותה פראג מן הסתם אבל יש דברים שהשתנו מאז הבלוג שפרסמתי ב-2019 ולכן רציתי לעדכן בהתאם. חזרנו למלון ROTT הסמוך לכיכר המרכזית וכמובן שאנחנו ממליצים בחום. שילמנו 500 ש"ח ללילה כולל ארוחת בוקר מעולה! אגב, תמונת הנושא צולמה מגג המלון...

טיילנו כדרכנו בין הסמטאות בעיר העתיקה, ברובע היהודי, ומעבר לנהר MALA STRANA ואפילו לקחתי את המטרו (קו C האדום)! הרחיב על כך בהמשך. אז קצת שינויים שקלטנו תוך כדי הסתובבות בעיר והמלצות חדשות:

חנות הכלבו-TESCO ברחוב NARODNI 31 למי שזוכר נסגרה, נשאר רק הסופרמרקט בקומת המרתף. צמוד לטסקו, כניסה מרחוב SPALENA, בנו מרכז קטן ונחמד של חנויות, רובן מקומיות אבל עדיין כיף להסתובב שם. המקום נקרא QUADRIO Obchody a služby | Quadrio

כניסה למרכז הקניות החדש QUADRIO

הפסל בתמונה הוא הלוגו של המרכז ומצד שמאל יש קפה ארומה צ'כי..😊 אשתי גילתה שם חנות קטנה ומטריפה לכלי בית בשם NANU-NANA, אל תשאלו אותי לפירוש השם..היא קנתה שם סט סכו"ם נחמד

חנות כלי בית ועוד מיוחדת

אמ-מה..לא היה להם סט שלם, אז המוכרת שלחה אותי לחנות אחרת שלהם במרכז קניות עוד יותר גדול וחדש בשם ARKADY PANKRAC APP | Arkády Pankrác Prag (arkady-pankrac.cz). וזה מחבר אותי לקו מטרו C האדום. יש בפראג אנדרגראונד מעולה עם 3 קוים, אדום ירוק וכחול A B ו-C. הלכתי ברגל לתחנה של המוזיאון בקצה שדרת ווצלאב, ומשם 4 תחנות בקו C האדום לתחנת PANKRAC. עלות 30 קרונות (לסניורים 15 מעל גיל 60 אבל צריך תעודה). קונים כרטיס בתחנה עצמה, כדאי להצטייד במטבעות (המכונה מחזירה עודף). מה שכן, כתוב שזה לחצי שעה א-ב-ל על הכרטיס עצמו כתוב 60 דקות..אני קניתי הלוך חזור למרות שבדיעבד יכולתי להשתמש באותו כרטיס. ממש לא סוף העולם..הקרונה הצ'כית הדרדרה ושווה היום 6.8 קרונות לשקל (בזמנו היה 5).

לנשים שביננו (וגם לחלק מהגברים..😊) שרוצות באמת לעשות שופניג, אז פתחו אאוטלט חדש לגמרי בפראג 10 Fashion Arena Prague Outlet - Fashion Arena Prague Outlet (fashion-arena.cz)

לא הגענו לשם אבל באתר זה נראה מקום מרשים ושווה. שוב, תחבורה דרך המטרו, מגיע לכל מקום בעיר.

קצת אוכל ושתיה..: אז חזרנו למסעדת הבית שלנו Mlejnice ברחוב Kozna 14 ממש סמוך לכיכר המרכזית. אגב, בפוסט הקודם בלבלתי בכתובת בין המסעדה הזו למסעדת האחות ברובע היהודי, אז אני מתנצל אבל בינתיים סגרו את זו שברובע היהודי. שוב, מסעדה מעולה וזולה. חשוב או להזמין מקום מראש או קצת מזל ולחכות..מסעדה נוספת שהמלצתי ואני חוזר וממליץ נמצאת מעבר לנהר CERTOVKA. היא ממש על גדות הנהר וצריך לרדת אליה מהסמטה הצרה בפראג..הכתובת U LUZICKEHO SEMINARE 24

הכניסה למסעדה

מסעדה יחסית יקרה, במונחים מקומיים..אבל הנוף שווה כל קרונה! וגם האוכל טעים כמובן.

מסעדה נוספת ממש בכיכר שייכת למלון LIPPERT שבו שהינו לפני כמה שנים, מול הבית של קפקא. אגב, פתחו מוזיאון על שמו ממש מעבר לכביש למי שמעוניין. מסעדה מדהימה, אוכל פשוט טוב וטעים ומאוד זול ביחס למיקום!!

בתי קפה: גילינו בית קפה חדש ומדהים בחצי האי קמפה שזה מעבר לנהר סמוך לגשר קארל. הוא נקרא פשוט IF..כתובת U SOVOYCH MLYNU 501/7. למי שחוצה את הגשר מכיוון העיר העתיקה, לרדת מיד שמאלה וללכת לכוון הפארק. זה הבית הראשון מצד ימין לפני הפארק. יש בפנים גם מוזיאון לאומנות מודרנית למי שמעוניין אבל הבית קפה פשוט מדהים בעיצוב וגם הקפה כמובן..

ישיבה על הדלפק עם נוף ל"דלעות"..

סטארבקס השתלטו גם על פראג למי שאוהב, יש כמעט בכל פינה וגם רשת COSTA הגיע לעיר. אנחנו ישבנו ליד הסניף האחרון של קפה EBEL (פשוט היה תפוס..) NAMESTI MARIE POSTOVE 854.

אני מזכיר לבאים בפעם הראשונה בשערי העיר לקרוא את הפוסט הקודם המקיף ולא לפספס את חילופי המשמרות בארמון כל יום ב-12:00. ראינו בפעם המי יודע כמה ואהבנו..

החלפת כסף: המקום הכי טוב נשאר קרוב לכיכר המרכזית נקרא פשוט EXCHANGE עם X גדולה כתובת KAPROVA 14/13. השער שקיבלנו היה 24.40 קרונות לאירו. שאר המקומות בין 24 ל-23. ליד קניון פלדיום הציעו 24 עגול.