הטראנספגרשאן  מכונה גם "הדרך לשמיים", הוא כביש החוצה את חלקו הדרומי של רכס הרי הקרפטים ברומניה  ונחשב לאחד הכבישים היפים באירופה ובעולם.

אורך הכביש 151 ק"מ והוא מתחיל בסמוך לכפר באסקוב, ליד העיר פיטשט ומגיע עד לכיש E60 כמעט עד לעיר סיביו. הכביש נבנה על ידי צאוצסקו שליט רומניה בשנת 1970 ושימש כציר צבאי אסטרטגי המחבר בין חבל טרנסילבניה וחבל מונטניה.

ניקולאה צאושסקו שליט רומניה הקומוניסטית הגיע להחלטה לבנות את הכביש לאחר פלישת הרוסים לצכוסלובקיה בשנת 1968 וזאת כדי לתת אפשרות למעבר מהיר של כוח צבאי דרך הרי הפגאראש במקרה של פלישה סוביטית לרומניה.

הכביש נסלל בעיקר על ידי כוחות צבאיים וצרך פועלים ומשאבים כספיים רבים. העבודה בוצעה בגובה של מעל 2,000 מטר ובתנאי מזג אוויר קשים ובמהלך העבודות נספו מאות מהפועלים שעבדו בכביש.

הכביש נפתח ב- 1974 אך העבודות עליו נמשכו עד 1980.

הכביש עקלתון  ומפותל, עם סיבובים רבים וחדים. הנוף נפלא ומושלם גם בחורף המושלג וגם בקיץ הירוק . פיתולי הדרך בכביש מושכים לטיולים אלפי נהגים ורוכבי אופנועים ואולם הדרך חופשיה בדרך כלל מפקקים. בכביש גשרי קשת רבים ו-5 מנהרות שהארוכה ביותר באורך 884 מטר הסמוכה לאגם בליה.

בקיץ הכביש פתוח לכל אורכו וניתן להגיע מהעיר פלוישט דרך סכר וידרארו לכיוון אגם האלה לאק המרהיב ולצפות בנוף המשגע הכולל לעיתים קרובות דובים המשוטטים על הכביש בתקווה למצוא שאריות אוכל ממטילים.

בחורף הכביש סגור , הטמפרטורה יורדת בהרי הפגארש עד מינוס 30 מעלות וגובה השלג מגיע בפסגת ההר באגם באלה לאק הקפוא לגובה של מעל 2 מטר,

ואולם ניתן לעלות למעלה לראש ההר ולבקר באגם האלה לאק באמצעות הרכבל המצוין הנמצא בוואלה קסקדה שלשם ניתן להגיע מכביש DN1 , ליד אגם באלה לאק בונים בחורף את המלון העשוי כולו מקרי המהווה מקום נפלא לאירוח ולהפסקת קפה.

לקבלת פרטים ולהצטרפות לטיולים שלנו לטראנספגראשן - אבי טיולים ברומניה טלפון כולל ווטסאפ 0040760610995