בקיץ 2008 טיילנו עם ילדים בפריז ובעמק הלואר.

בבלוג זה אני מעלה את רשמי הטיול בעמק הלואר כפי שרשמתי בפורום משפחות עם שובנו מהטיול.

19/8 יום שלישי

הבוקר אנחנו עוזבים את פריז ויוצאים לכוון עמק הלואר. בחרנו לעשות את הנסיעה הרצינית הגדולה של הטיול, ביום הראשון (להגיע לנקודה הרחוקה ביותר), עד לפארק פוטורוסקופ ואח"כ להתחיל לחזור בקטעים קצרים יותר.
בשעה 10 בבוקר הגיעה המונית שהוזמנה לאסוף אותנו מהדירה. נסענו לתחנת ההשכרה של avis ליד תחנת הרכבת מונטפרנס. הרכב הוזמן ל 10:30 אך להפתעתנו לא היה מוכן. בכלל, כל ההתנהלות של חברת avis בסניף הזה הייתה מוזרה עד מרגיזה. עד היום, תמיד שכרנו רכב בשדות תעופה והשירות היה תמיד מהיר ויעיל. הפעם – 2 פקידים מנומנמים. לא בדיוק ידעו על ההזמנה. התחילו לבדוק במחשב הלוך ושוב.. רכב לא מוכן, צריך לחכות שינקו. ההרגשה הייתה שהם ממש לא "מתאמצים יותר" כמו שאומר הלוגו שלהם. מאכזב. הוזמן רנו אספייס. בסוף קיבלנו סיטרואן C8 דיזל חדשה.
רכב מרווח ביותר. 7 מקומות, גם הכיסאות האחוריים נוחים לישיבה, דלתות חשמליות. תא מטען קיים מעבר לכיסאות האחוריים. קיפלנו כסא אחד ואז נוצר הרבה יותר מקום למטען.
מרכיבים את הgps שהבאנו מהבית. הוא לא מגיב.. לוקח למכשיר זמן לתפוס את הלוויין. התחלנו לצאת מהעיר ללא המכשיר. זו לא משימה פשוטה בכלל. היציאה מהעיר מסובכת ואין כמעט שילוט. לפי מפת העיר וחוש התמצאות כללי, כוונו לעבר כביש הפריפריק שמקיף את העיר ואח"כ לכוון אורליאן.
רק אחרי שעה לערך המכשיר התאושש והתחיל להראות סימני חיים.. בכלל, התופעה של הgps המנומנם חזרה כל בוקר. למכשיר חיים ורצונות משלו ולוקח לו זמן להתעורר בבוקר. אח"כ למדנו פטנט, חצי שעה לפני היציאה בבוקר היה בעלי יוצא לרכב ומחבר את המכשיר. אח"כ, כשהיינו יוצאים לדרך, המכשיר היה כבר "ער" והיה מגיב מהר יותר.
 המרחק בין פריז לפוטורוסקופ 330 ק"מ. ידענו שאנחנו חייבים לעצור בדרך. בתכנון חשבנו לבקר במרכז העיר אורליאן ובגני הפרחים של המעיין. היות ויצאנו די מאוחר , אחרי העיכוב ב avis והקשיים ביציאה מפריז, החלטנו לנסוע ישר לפארק ולוותר על אורליאן. האמת, ההגעה לפארק קצת מסובכת והוא לא ממש קרוב לעיר. לדעתי , לא מרחק הליכה ברגל. גם השילוט "לא משהו", מזל ש ה- gps התעורר.

parc floral de la source

הגענו לגנים בסביבות אחת וחצי. היה יום אביבי ושמשי. הפקידה שמכרה את הכרטיסים שאלה מהיכן אנחנו (בכלל, שמנו לב שבהרבה אטרקציות שואלים. הם הסבירו לנו שזה לצרכי סטטיסטיקה והם מכניסים הנתונים למחשב). כאשר שמעה שאנו מישראל, ענתה בהפתעה שאנו המשפחה השנייה מישראל בשבוע אחד. כנראה שהמקום עדיין לא כל כך מוכר לישראלים. למרות היום היפה הפארק היה כמעט נטוש. היו אולי 4 משפחות בכל הפארק רחב הידיים. הפארק, כמו שיונית מציינת בספרה אמור להיות מקור נביעתו של נהר הלואר. הנהר מתחיל בעצם ק"מ רבים מכאן, זורם מתחת לפני האדמה וכאן רק עולה אל פני הקרקע.
הפארק יפה ומטופח. הגינון מרהיב.
 קצת עדכונים.. הרכבת הקטנה שאמורה להסתובב בפארק אינה פועלת. איני יודעת אם זה זמני. גן האירוסים בשיקום וכרגע סגור לקהל. משולשי הרשת הענקיים , כבר לא מכילים מאות ציפורים אלא רק כמה בודדות. חממת הפרפרים קטנה מחממות אחרות שביקרנו בהם כמו זו שליד מפלי הניאגרה בקנדה או זו של אי הפרחים ליד אגם קונסטנץ. החום בפנים בלתי נסבל. ממש לא נעים – לדעתי קרוב ל 50 מעלות ולח לח מאד. החום הבריח אותנו החוצה מהר מאד.. ובכל זאת הפארק היה מקום נעים לעצירה והתרעננות. הנה קצת תמונות..וגם קישור לגן.

IMG_3402 (1944 x 1458).jpg IMG_3436 (1458 x 1944).jpg

בפארק יש גם ארמון מרהיב וגם בקתה כפרית. שניהם סגורים לקהל.. IMG_3410 (1944 x 1458).jpg IMG_3413 (1944 x 1458).jpg IMG_3410 (1944 x 1458).jpg(גודל:10.68KB) IMG_3413 (1944 x 1458).jpg(גודל:14.11KB)

ישנם גם בעלי חיים וגם מתקנים להוצאת מרץ..  האגמון.. הילדים שלי משחררים קיטור האגמון..(גודל:12.86KB) הילדים שלי משחררים קיטור(גודל:14.53KB)

בילינו בפארק שעתיים לערך והמשכנו בדרכנו לכוון פארק פוטורוסקופ.

רב הנסיעה באוטוסטרדה A10 המהירה. זהו כביש אגרה ומקטעי הנסיעה יקרים ביותר. נכנסנו ל 3 קטעים של הכביש באותו היום סך הכל עלות כ 30 יורו ליום זה בלבד. איפה המדבקה של אוסטריה.. או אפילו זו של שוייץ.
צרפת כבר אמרתי - יקרה!!

לינה הוזמנה ליומיים במלון נחמד ליד הפארק. הפארק נמצא באיזור מבודד. העיר הקרובה poitiers . לא ביקרנו בה.
הפארק מוקף במלונות. כל המלונות מיועדים למבקרים בפארק. חוץ מהפארק עצמו אין שם דבר. לא ראינו אפילו חנות או סופר אחד לרפואה.
הדבר חייב להזמין את כל הארוחות במלון או בפארק.
המלון בו שהינו alteora quality מדורג 3 כוכבים. נעים מאד. במקום ברכה קטנה - לא השתמשנו. הזמנו חדר דופלקס לחמישה בעלות 160 יורו ליום ללא ארוחות.החדר גדול ונעים. בקומה ראשונה מיטה זוגית ועוד אחת ליחיד.
במפלס השני עוד מיטה זוגית. 2 טלביזיות (למי היה זמן לצפות?) חדר אמבטיה אחד מרווח.
החדר הזה תאמינו לי היה גדול מהדירה בפריז. היות ואין אפשרות לקניות במקום ורצינו קצת להתפנק הוספנו ארוחת בוקר בעלות 37 יורו למשפחה (11 יורו למבוגר, 5 יורו לילד). ארוחת בוקר קונטיננטלית.
במקום גם מסעדה פיצריה. ארוחת ערב למשפחה עלתה 65 יורו (בעיקר פיצות , מנה בשרית אחת). המסעדה נחמדה , לא יותר. כאמור, אין יותר מדי ברירות במקום.. ניתן לנסוע ל poitiers אבל היינו עייפים מיום ארוך של נסיעה ואכלנו במקום.

אני מצרפת קישור של המלון. סה"כ מומלץ. ניתן להגיע רגלית לפארק. 500 מ' לערך. רואים את הפארק מחלון המלון - כולל את הזיקוקים של מופע הערב.
 ההזמנה נעשתה ישירות במלון - דרך המייל. ללא תשלום מראש. רק כרטיס אשראי לביטחון. היו יעילים ואדיבים.

יום רביעי - 20/8

היום הזה מוקדש לפארק הפוטורוסקופ. פארק עתידני. לא אטרקציות מקובלות של פארק שעשועים , אלא יותר מופעים באולמות סגורים , סרטי תלת מימד, כיסאות זזים, רובוטים מסתובבים וכאלה. השנה נוספו מספר אטרקציות חדשות למשל ריקוד עם רובוטים. נקשרים לכיסאות של הרובוט והוא רוקד ומסובב אתכם לכל הכוונים האפשריים. לבעלי עצבים חזקים וקיבה לא רגישה בלבד. אני כמעט החזרתי נשמתי לבורא.

כרטיסים לפארק נקנו מראש דרך האינטרנט. אין הנחה בקנייה מראש אבל רצינו לחסוך תורים. יש שאטל שעובר דרך המלונות אל הפארק. נסענו בו בבוקר וגם בערב, למרות שאפשר גם ברגל.
 בקופות לא היו תורים - אבל במתקנים, היו גם היו. המתנה ממוצעת 30- 60 דק' לכל ביתן. לא הספקנו את כל הפארק למרות שנשארנו עד למופע הסיום בעשר בערב.

ביתן בפוטורוסקופ פוטורוסקופ - מראה כללי ביתן בפוטורוסקופ(גודל:8.40KB) פוטורוסקופ - מראה כללי(גודל:9.36KB)

עוד תמונות מהמקום

IMG_3456 (1944 x 1458).jpg IMG_3459 (1944 x 1458).jpg IMG_3456 (1944 x 1458).jpg(גודל:9.15KB) IMG_3459 (1944 x 1458).jpg(גודל:11.35KB)
מופע הסיום מרהיב ומרתק. גולת הכותרת של היום ואחד משיאי הטיול כולו. פעלולי מים , לייזר בשילוב מיצגי וידאו וזיקוקים לקינוח. שווה להשאר.

אנסה לצרף תמונות. קשה להתרשם היות וצולמו בחשכה. תצטרכו להאמין לי או לראות בעצמכם..

מופע הערב עוד ממופע הערב מופע הערב(גודל:8.30KB) עוד ממופע הערב(גודל:4.95KB)

21/8 יום חמישי.

אחרי ארוחת בוקר עוזבים את המלון ונוסעים לכוון עמק הלואר.
תחנה ראשונה טירת וילנדרי. את הטירה לא רואים מהכביש. היא נמצאת בתוך עיירה קטנה באותו השם.
לפי הטיפים – הגנים הם העיקר ולכן קנינו כרטיס לגנים בלבד. מה אומר – הגנים אכן מרהיבים.
לגן מספר חלקים : גן מהונדס וגיאומטרי, גן של פירות ירקות וצמחי תבלין.
טרסות שמובילות לברכת נוי יפה, גן שעשועים קטן ומבוך. המבוך קטן ויצאנו ממנו בצ'יק.

אני מוסיפה קישור לאתר הרישמי של הטירה

גן פירות - ירקות הטירה על רקע הגן המהונדס גן פירות - ירקות(גודל:10.61KB) הטירה על רקע הגן המהונדס(גודל:10.83KB)

עוד מבט על הגן המהונדס מקרוב

וגם על המראה המרהיב של הטירה מאחת הטרסות.

הגן המהונדס המראה מהטרסה - סליחה שנדחפתי.. הגן המהונדס(גודל:14.94KB) המראה מהטרסה - סליחה שנדחפתי..(גודל:12.68KB)

עוד קצת מהגנים..

IMG_3504 (1944 x 1458).jpg IMG_3510 (1944 x 1458).jpg IMG_3504 (1944 x 1458).jpg(גודל:13.04KB) IMG_3510 (1944 x 1458).jpg(גודל:13.41KB)

מטירת וילנדרי רצינו להגיע לכפר טרוגלודיטים ב TROO . כיוונו את הgps והתחלנו לנסוע בכוון.
המרחק 70 ק"מ לערך. הדרכים כפריות והנסיעה הייתה איטית. באיזה שהוא שלב בדרך היו עבודות בכביש והדרך אליה כוון אותנו הGPS הייתה חסומה. ניסינו להגיע בדרכים חלופיות אך די הסתבכנו, הGPS כוון אותנו שוב ושוב לאותו מחלף. באחת הפניות ראינו שלט של סופר LIDL.
כן, אותה הרשת שרואים בגרמניה בכל מקום. נכנסנו לסופר ועשינו קצת קניות. איזה הבדל במחירים לעומת פריז או מתחם הפוטורוסקופ. אריזה של 12 פחיות קולה עולה 3.95 יורו בלבד. בקיוסקים בפריז פחית אחת עולה 3.5 יורו. שישיית מים מינרלים ב 2 יורו. הרשנו לילדים לקנות שתיה , חטיפים ו"כל מיני "אחרים כרצונם. הייתם צריכים לראות את הילדים קונים בחדווה. טירת וילנדרי לא הוציאה מהם אושר כזה..
יצאנו מהסופר אחרי הצטיידות. השעה הייתה כבר 3 לערך והיינו צריכים להגיע ללינה שלנו ב Amboise. החלטנו לוותר על כפר הטרוגלודיטים , לפחות באותו היום. הגענו למלון בamboise. בדרך צפינו על טירת אמבואז המרשימה הנראית מהכביש הראשי.

מלון דה וינצ'י באמבואז מרשת בסט וסטרן. מומלץ מאד. לא ממש במרכז בעיירה, בפאתי העיירה ליד הפגודה. הזמנו 2 חדרים. קיבלנו חדרים נחמדים, זה מול זה. המלון קטן ונעים. מעין מלון בוטיק. מספר חדרים קטן. חדר לזוג 78 יורו ללילה וחדר לשלשה 89 יורו ללילה.

טירת אמבואז טירת אמבואז(גודל:11.17KB)

• התמקמנו במלון. נחנו קצת ויצאנו לראות את הפגודה של שנטלו. זו פגודה סינית מהמאה ה 18. הפגודה נבנתה עבור אחד השרים של המלך לואי ה -15 שהסתבך בשערוריות שונות ובעצם הוצא לגלות חברתית. הוא בנה במקום טירה ואת הפגודה. הטירה כבר אינה קיימת אבל הפגודה שגובהה 44 מ' קיימת והתצפית ממנה אל העמק מרהיבה. המבנה מוזר ולא נראה שיך למקום. מתוך קריאה של הברושור של המקום הבנתי שההשפעה הסינית הייתה חזקה באותם ימים ומכאן הבנייה בסגנון. סביב הפגודה גן יפה ואגם מים בו ניתן לשוט בסירות משוט. טיפסנו עד למעלה. המבנה בפנים ריק. המדרגות בתחילה מאבן ואח"כ מדרגות עץ צרות. מרפסות הקומות הראשונות פתוחות . בקומת הכניסה תצוגה קטנה שמספרת על היסטוריה של המקום.
  • פגודה 2 פגודה מס 1 פגודה 2(גודל:10.10KB) פגודה מס 1(גודל:13.92KB
    עוד תמונות מהפגודה

הפגודה על רקע הגן פינת ההנצחה לשר המושחת שבנה המקום הפגודה על רקע הגן(גודל:8.70KB) פינת ההנצחה לשר המושחת שבנה המקום(גודל:9.05KB)

משם המשכנו לעיר אמבואז עצמה. המרכז קטן ויפה. הבטנו על הטירה מבחוץ בלבד. בימי שישי בקיץ מופע אורקולי בהשתתפות שחקנים רבים.
    בררנו גבי המופע והחלטנו שאם יהיה יפה למחרת נלך למופע.
     הרחובות סביב הטירה מלאים בתי קפה, מסעדות וחנויות מזכרות. הסתובבנו מעט במרכז ואכלנו ארוחת ערב באחת המסעדות .

כמה תמונות מהמרכז היפה והעתיק של אמבואז

בית עתיק באמבואז הרחוב הראשי המוביל לטירה בית עתיק באמבואז(גודל:13.64KB) הרחוב הראשי המוביל לטירה(גודל:10.24KB)

עוד קצת מרחובות אמבואז

אמבואז תמונה 3 חנות פרחים באמבואז אמבואז תמונה 3(גודל:12.75KB) חנות פרחים באמבואז(גודל:14.98KB)

יום שישי 22/8

אחרי היום הקיצי שהיה לנו אתמול – מהפך במזג האוויר. כל הלילה ירד גשם זלעפות. הרגשה של חורף אמיתי. הוצאנו את המטריות והחלטנו להיצמד לתוכנית המקורית, בתקווה שמזג האוויר ישתפר במהלך היום. נסיעה קצרה ואנחנו בבית של לאונרדו דה וינצ'י הנקרא Le clos luce. כאן התגורר דה וינצ'י בערוב ימיו כאשר הגיע לצרפת וכאן מת. יונית מספרת בספרה שהוא הספיק לגור בבית 3 שנים בלבד.
    הסיור במקום מתחלק בין הבית – אגף המגורים בו חדרי העבודה , השינה והאירוח ובקומת המרתף תצוגה מעניינת של ההמצאות של ליאונרדו ושל שרטוטים ורישומים שלו. בנוסף יש לבית גן גדול ומרהיב. בגן דגמים מוגדלים של ההמצאות וניתן לנסות ולתפעל אותם.
     לצערי, במשך כל הביקור במקום ירד גשם כבד ולא כל כך יכולנו ליהנות מהגן (חלפנו בו בחופזה תחת מטריות). אני מצרפת את הקישור לאתר הבית כדי שתוכלו להתרשם.

הבית חלק קטן מהגן הבית (גודל:10.96KB) חלק קטן מהגן(גודל:14.52KB)

מביתו של לאונרדו נסענו לטירת שנונסו.
    הטירה נמצאת על גדות הנהר Cher. הטירה מיוחדת בשל החפיר המקיף אותה מכל עבר והמים הסובבים. היא נקראת גם טירת הנשים על שם הנשים ששיפצו אותה במשך השנים והוסיפו לה חלקים.
    הגשר שעובר מעל הנהר הפך לחלק מהטירה במרוץ השנים, כאשר אחת מגבירות הבית קתרין דה מדיצ'י שהיתה אשתו של אנרי ה - 2 מלך צרפת, בנתה מפלסים מעל הגשר וניצלה את החללים הגדולים שנוצרו להקמת אולם נשפים ענק. פרטים נוספים על הטירה בספר של יונית אבני "צרפת זה לא רק פריז".

אני מצרפת גם קישור לאתר הרשמי.

• שם תוכלו לראות איך הטירה בנויה כולה על המים. מרשים ביותר.
    • החפיר והגן טירת שנונסו החפיר והגן(גודל:12.50KB) טירת שנונסו(גודל:10.23KB)
    • עוד מבט על הטירה ונהר ה cher  טירת שנונסו 2 נהר Cher טירת שנונסו 2(גודל:10.82KB) נהר Cher(גודל:7.39KB)

הטירה מוקפת מים מכל עבר, וגן יפה ומהונדס לידה. רוב חדרי הטירה מרוהטים. ישנה גם כנסיה קטנה לתפילת באי הבית עם חלונות ויטראז' צבעוניים. מרשימים מאד המטבחים רחבי הידיים שנמצאים בקומות התחתונות.

ליד הטירה מסעדה נחמדה בשירות עצמי. אכלנו שם ארוחת צהריים ,מזג האויר התבהר והחלטנו לחזור ולחפש טרוגלודיטים.

• המיטה של קתרין מדיצ חלונות הויטראז המיטה של קתרין מדיצ'י - הבת שלי גם רוצה..(גודל:12.45KB) חלונות הויטראז' בקפלה(גודל:12.11KB)
        כזכור, בתכנון המקורי רצינו להגיע לכפר הטרוגלודיטים ב Troo.
        כפרי טרוגלודיטים הם כפרים חפורים באדמה. בתים של ממש חצובים בסלע. ביניהם רשת מנהרות.
        זו צורת התיישבות שהייתה מקובלת באזור הלואר ובתים כאלה רואים לאורך הדרך בישובים שונים.
        כפר גדול ומפורסם נמצא ליד העיר סומור. אנחנו ויתרנו עליו מראש מפאת המרחק. כפר דומה Troo נמצא כ 70 ק"מ מערבית לאמבואז. לכפר הזה ניסינו להגיע ביום הקודם והסתבכנו עם ה .gps
         בלובי של המלון ראיתי עלון של כפר נוסף בעיר Loches הרחוקה רק 27 ק"מ מטירת שנונסו.
        אחרי הביקור בטירה החלטנו לבקר במקום. הפעם הגענו בקלות. העיר נחמדה ועתיקה. ניתן לערוך בה סיבוב ברכבת קטנה. ישנה גם קתדרלה מרשימה. הכפר שראינו אינו ממש כפר אלא מה שנותר ממנו. היום כבר לא חיים שם. מדובר במערכת מנהרות באורך כולל של 3 ק"מ. בפנים ניסו לשחזר את צורת החיים כולל חקלאות תת קרקעית – פטריות לסוגיהן. קר מאד בפנים, מכסימום 13 מעלות. חשכה כמעט מוחלטת. תאורה מיוחדת מאירה את הפינות השונות. כל משפחה מקבלת חוברת הסבר וטלפון למקרה חרום .
         אם הולכים לפי סדר אין שום סכנה ללכת לאיבוד. המקום מעניין, אבל היה מעניין יותר לראות כפר שחיים בו עד היום (בפעם הבאה בסומור). לא ניתן לצלם בפנים בגלל העלטה. אני מצרפת תמונה מבחוץ שמראה את הבית החצוב בסלע . למקום אין ממש אתר אינטרנט.
      • בית חצוב בסלע בית חצוב בסלע(גודל:12.94KB)
      • טרוגלודיט היא מפלצת אדם שחיה במערות תת קרקעיות. מתוארת כמפלצת נטולת עיניים שלא סובלת אור ולכן לא יוצאת אל מעל פני הקרקע.
        אני מניחה שהיו אלה אנשים בשולי החברה שבחרו להתגורר כך. אולי כנופיות שודדים, אנשים שברחו מפני החוק. זו רק הנחה שלי.
         הדמויות / הבובות שהוצגו במקום נראו פורעי חוק פרועי שיער.. העלון שקיבלנו במקום לא נתן הסבר.

אפשרות אחרת שאני מעלה. יתכן והתופעה התחילה מאנשים חסרי אמצעים שהתיישבו במערה והתחילו אט אט להרחיב אותה אל תוך ההר.

שבת 23/8

בבוקר עזבנו את בית המלון באמבואז. נסענו צפונה לאורך נהר הלואר בדרכים כפריות יפות, רוב הדרך ממש על קו המים. כאשר נוסעים לאורך הנהר רואים גשרים רבים שעוברים מעליו.

הנה דוגמא לגשר אחד. כשצילמתי אותו (תוך כדי נסיעה - ולכן החומה הגבוהה לאורך הכביש) חשבתי על רבקה ק. חובבת הגשרים והתמונה הזו מוקדשת לה.

העיר הנראית ברקע היא Blois היפה. חלפנו דרכה והמשכנו בנסיעה עד לטירת שמבור. זו הטירה הגדולה בעמק בעלת 4 מגדלי הצריח האפיינים לה.

גשר ליד Blois טירת שמבור גשר ליד Blois(גודל:7.16KB) טירת שמבור(גודל:9.80KB)
        שמבור היא ללא ספק המרשימה בטירות בהן ביקרנו. היא ענקית.
        יש בה 440 חדרים ורק מעטים פתוחים לקהל.

המיוחד בטירה הוא גרם המדרגות הלולייני הכפול שמאפשר לעלות ולרדת בו זמנית בלי להתקל זה בזה ושימש ככל הנראה למשחקי אוהבים.

גם הגג מרשים מאד. מלא בכיפות, ארובות וצריחים.

את הטירה מקיף גן מרשים וענק.

גרם המדרגות הכפול שמבור - הגג המקושט גרם המדרגות הכפול(גודל:9.43KB) שמבור - הגג המקושט(גודל:14.75KB)

• עוד קצת מראות של הטירה

הגג מקרוב וגרם מדרגות נוסף על הגג.

תראו איזה עושר..

גרם מדרגות נוסף על הגג עוד מהגג.jpg גרם מדרגות נוסף על הגג(גודל:12.99KB) עוד מהגג.jpg(גודל:11.34KB)

הנוף המרהיב הנשקף מהטירה של הגן הסובב אותה

ואחד החדרים המרוהטים.

הגנים כפי שנראים מהגג. חדר שינה בטירה. הגנים כפי שנראים מהגג.(גודל:10.14KB) חדר שינה בטירה.(גודל:11.62KB)
      מטירת שמבור המשכנו בנסיעה צפונה ל charter.
      בשרטר קתדרלה מפורסמת עתיקה ויפה. הקתדרלה בשיפוצים ופיגומים סובבים אותה. ניתן לראות את שני הצריחים הבלתי זהים.

נקלענו במקרה לחתונה שנערכה במקום. צילמתי קצת את הכלה ואת האורחים. היות והחתונה התחילה ממש כשהגענו, הרגשנו לא בנוח להסתובב ו"להפריע" לחתונה ולכן הביקור במקום היה קצר.

הכלה היפה.jpg קתדרלת שרטר הכלה היפה.jpg(גודל:7.77KB) קתדרלת שרטר(גודל:9.76KB)
      והנה כניסת החתן כלה עם השושבינות

והאורחים המכובדים במיטב המחלצות.

משרטר המשכנו למקום הלינה האחרון שלנו כ 20 ק"מ מצפון לפריז בעיירה Andilly.

הכניסה עם השושבינות.jpg המוזמנים במיטב המחלצות.jpg הכניסה עם השושבינות.jpg(גודל:8.12KB) המוזמנים במיטב המחלצות.jpg(גודל:8.63KB)

את 3 הימים האחרונים בילינו באזור איל דה פרנס.

מנקודת לינה לא מוצלחת בעיירה אנדילי בפאתי פריז, ביקרנו בספארי טוארי , בפארק אסטריקס ואף קפצנו לגיחה נוספת בפריז באזור לה דפנס.