כללי

אוסטריה מומלצת מאוד לטיול משפחתי עם או בלי ילדים. המדינה מציעה נופים עוצרי נשימה עם יערות, נחלים ופרות בכל פינה. אנחנו משפחה עם שתי בנות (3, 7), עשינו טיול של 11 יום עם 3 מקומות לינה (שני טיולי כוכב).

טיסה

הטיסה הוזמנה כחצי שנה מראש לוינה עם MyAustrian, הכרטיס כולל מזוודה גדולה לכל נוסע ואוכל. על-מנת לשריין מקום ישיבה צריך להיפרד מעוד כמה דולרים.

רכב/נהיגה

מומלץ מאוד לקחת רכב כדי להתנייד בחופשיות, הכבישים נוחים אך הרבה מגבלות מהירות בכל מקום כאשר המקסימום המותר הוא 130 קמ”ש. בדרך תפגשו לא מעט עבודות כביש, אך הכל מסודר עם שלטים. חשוב לוודא שאתם מקבלים מדבקה עבור כבישי אגרה אחרת תצטרכו להאריך את הדרך. במידה ולא, ניתן לרכוש אותה בכל תחנת דלק. הנהגים בכביש אדיבים, מומלץ לנהג כמוהם.

תקשורת

בשדה התעופה של וינה ישנה חנות hallo-hallo, בחנות ניתן לרכוש מגוון כרטיסי סים מושלמים מראש. אנחנו הלכנו על חבילה של 10GB גלישה באוסטריה בלבד תמורת 25 יורו.

אוכל

בתור משפחה שלא שומרת כשרות הנושא פשוט למדי, פותחים google maps מחפשים מסעדות סמוכות, בוחרים אחת קרובה עם ציון של 4+ ובסבירות גבוה מאוד לא תתאכזבו. שימו לב שיש מסעדות שסגורות מ-14:00 עד 17:00. המנות גדולות והמחירים נוחים מאוד, בממוצע היינו משלמים כ-40 יורו לכל ארוחת צהרים.

ארוחת בוקר וערב לרוב היינו אוכלים במקומות לינה, המחירים בחנויות נוחים ומגוון גדול של פירות שלא תפגשו בארץ. ישנם חנויות של רשת MPRES שנמצאות בכל מקום, אפשר לקנות גם ב – Lidl שהוא זול יותר אך בפריסה מצומצמת משמעותית.

לינה

הזמננו מקומות לינה דרך booking הכוללים בטבח מאובזר. הדגש העיקרי היה על מיקום. בחרנו מקומות שלרוב איפשרו לנו נסיעה של שעה-שעה וחצי לכל אטרקציה.

מקומות בהם אנחנו התארחנו:

Mountain-Apart Simonhof – ממוקם מדרום מזרח לזלצבורג, במרחק של פחות משעה של נהיגה. במידה ומגיעים מדרום, זוכים לעליה טיפה מאתגרת של כחצי שעה עם נופים ועיירות (ניתן להגיע גם מצפון). במקום מספר בתים, בכל בית יש מספר דירות. המקום מטופח, נקי ומסודר מאוד. אנחנו היינו בדירת שלושה חדרים עם חצר. הדירה נקיה, מסודרת ומאובזרת ברמה גבוה. המטבח מלא במכשירי חשמל וכלים לבישול וארוחה. במרחק הליכה מספר מסעדות ורכבלים.

Appartementhaus Handl – ממוקם מצפון לאינסברוג במרחק של כחצי שעה של נהיגה. מדובר בבית אחד של שלוש קומות עם 4 דירות בכל קומה (ללא מעלית). הבית כולו עבר שיפוץ רציני ונראה מיליון דולר. הכל חדש ומאובזר היטב. הדירה מאוד מרווחת עם מטבח מאובזר, שתי מקלחות ושירותים. זכינו במרפסת הפונה לכיוון שדה ענק, הנוף פשוט מדהים! בעלת הבית, הנחמדה, נמצאת במקום בשעות הבוקר ותספק לכם בתשלום שירותי משלוח לחמים בבוקר ושירותי כביסה. הבית נמצא בעיירה ובמרחק הליכה תמצאו מספר מסעדות וחנויות.

Eco Suite Hotel – המלון ממוקם בצד המזרחי של זלצבורג, החדר ממש קטן עם מטבח מפתיע. מאחר וידענו שאנחנו צריכים רק לישון שם בגלל זה לא היה לנו קריטי כל כך. במקום ארוחת בוקר הכלולה במחיר. כאשר ירדנו בבוקר ללובי לארוחת הבוקר, ראינו שהמקום מלא ונאלצנו לחזור שוב אחרי 10 דקות. למלון יש חניה, כאשר תגיעו אליה תופתעו מריח לא נעים המגיע מהנהר הסמוך. בתוך המלון הריח לא מורגש כלל.

אטרקציות

ישנו מגוון עצום של אטרקציות, צריך לדעת לבחור את מה שמתאים לכם. באיזור זלצבורג ניתן לרכוש כרטיס SalzburgCard Land המקנה כניסה חופשית לכ – 190 אטרקציות. ניתן לרכוש כרטיס לשישה או 12 יום. לאחר מעבר על האטרקציות הגענו למסקנה שלא לקחת אותו בגלל שחלק גדול מהאטרקציות שבחרנו מראש לא כלול בו ומבחינת עלויות לא היה הבדל משמעותי. כמו כן, בחלק גדול מהאטרקציות יש כרטיסים משפחתיים וזה כבר מוזיל את העלות (ילדים עד גיל 6 נכנסים חינם ברוב המקומות).

להלן האטרקציות שאנחנו בחרנו:

Triassic Park – פארק בנושא דינוזאורים הכולל מגוון הפעלות של חפירות, בריכות רדודות, מגלצ'ות, בובת גדולות של דינוזאורים ותצפית יפה לעמק הנפרס תחתיו. כדאי להגיע ביום חם כדי להשתכשך במים אך לא חובה. העליה לפארק באמצעות לרכבל, חונים למטה וקונים כרטיס כניסה הכולל את הרכבל.

Wildpark Aurach – פארק צבאים, נכנסים לשטח גדול והררי מאוד. הצבאים מסתובבים שם חופשי, אסור לגעת או להאכיל אותם. ישנם עוד מספר מבנים מפוזרים בהם חיות שונות.

הכניסה יקרה יחסית לתמורה ופני השטח לא תורמות לחוויה. בדיעבד אפשר היה לוותר.

Freizeitpark Familienland – פארק שעשועים נחמד מאוד שמתאים לילדים קטנים וגדולים עם מגוון אטרקציות. הפארק לא גדול מאוד ומאפשר לבקר בכל האטרקציות מספר פעמים.

Salzbergwerk Berchtesgaden – מכרה מלח, חובהXחובה. לעומת מכרות מלח אחרים כאן ניתן להיכנס עם ילדים מתחת לגיל 4. בפועל המכרה נמצא בגרמניה, אבל זה לא מהווה בעיה. אטרקציה מאוד כפית לכל מבקר הכוללת לבישת חליפה מיוחדת, נסיעה ברכבת, מגלצ'ות, מופע אור-קולי, שייט ועוד. במכרה קריר וכדאי להתארגן בהתאם במיוחד למבקרים הקטנים.

בסיום הביקור תוכלו לרכש כמה תמונות שלכם (אסור לצלם בתוך המכרה) תמורת 5 יורו לתמונה.

Schloss Hellbrunn – סיור בפארק צלילי המוזיקה, הכולל מספר הפתעות רטובות ולכן חשוב להגיע ביום חם. סיור נחמד של שעה, כולם נרטבים ונהנים. בנוסף באותו המתחם יש פארק יפה שהכניסה אליו חינם.

Hohenwerfen Castle – טירה מרשימה הצופה מלמעלה על כל האזור. העליה לטירה היא בעזרת רכבל, אמיצים יכולים לנסות לעלות ברגל. בטירה יש מופע של עופות דורסים, כדאי לשבת סמוך למפעיל. לצערי כל ההסברים היו בגרמנית אז יכלנו רק לנחש על מה מדובר. בטירה מספר מוזיאונים בהם אפשר להסתובב חופשי. בחצר הראשית יש מגוון הפעלות וכמה פעמים ביום יש מופע קרבות נחמד, כדאי לראות. כמו כן, ישנו סיור מודרך בחלקים שונים של הטירה. בקיצור מומלץ לעשות הכל. במקום מסעדה, למרות המונופול, המחירים סבירים בהחלט וזה מאפשר לכם להעביר שם בכיף יותר מחצי יום.

Hallstatt – עיירה קטנה ונחמדה היושבת על גדות אגם עם נופים מדהימים. ניתן לקחת סירת מנוע לחצי שעה-שעה ולשוט על האגם.

בשלב הזה סיימנו את הטיול באיזור זלצבורג ודילגנו מזרחה לכיוון אינסברוק

Krimml Waterfalls – מפלים גבוהים ומרשימים. העליה למפלים מאתגרת אך שווה בהחלט. המסלול כולל 13 נקודות תצפית שונות ובחלקם תרגישו את טיפות המפלים על פניכם. לשורדים, בתצפית מספר 8 מחכה מסעדה בה תוכלו להתנחם בארוחה טובה אך יקרה יחסית למסעדות האוסטריות. אנחנו עצרנו בתחנה הזו, הירידה הייתה קלה בהרבה.

Haus steht Kopf + World of Butterflies – שתי אטרקציות צמודות (ניתן לרכוש כרטיס משולב) נחמדות, לא יותר מזה. הבית ההפוך בהחלט מרענן אבל לא יקח לכם יותר מחצי שעה. הפארק הציפורים קטן וכנראה שתמצאו את עצמכם בחוץ תוך שעה.

Imst - Alpine Coaster – רכב הרים באורך 3.5 ק”מ, קרונות זוגיים עם בלמים. עליה ארוכה ברכבל וירידה מהירה ומהנה מאוד! כרטיס לא זול, ניתן לרכוש כרטיס לסיבוב אחד, 3 או 5. הבדלים במחירים לא גדולים. כדאי לעשות לפחות פעם אחת.

Leutascher Geisterklamm – מסלול הליכה המשלב הליכה בתוך יער קסום וקניון רוחות עם גשרים התלויים בתוך הקניון מעל נהר גועש. יכול להיות בעייתי למי שסובל מפחד גבהים. המסלול לא ארוך מדי ונחמד מאוד. הכניסה חינם משלמים רק על החניה.

Stubai Glacier – הר בגובה 3.2 ק”מ, העליה אליו נעשית בכמה רכבלים. לצערי זכינו לראות בפסגה רק קרח. במקום יש מערת קרח קטנה בעלות נוספת אך סמלית.

כאן הטיול שלנו הגיע לקיצו ועשינו את דרכינו חזרה לוינה עם עצירת לילה בזלצבורג

Ellmi's Zauberwelt – פארק מאוד נחמד עם מתקני מים ואטרקציות שונות (כדאי להגיע ביום חם). נושא הפארק, צפרדע קסומה, הפארק מכיל מגוון הפעלות וחידות בגרמנית או אנגלית שזה קצת פוגע בחוויה.אנחנו הגענו ביום יחסית קריר עם רוחות ולכן לא הצלחנו להנות מכל מה שהפארק נותן.