הילדים גדלו אחד בגר השני בדרך והחלטתי שיש לעשות משהו יחד . הבנות נסעו ללונדון להצגות ושופינג ואני חיפשתי יעד קרוב ומהנה לשני הבנים 17 .24

הבחירה נפלה על טיפוס על הר .לא טיפוס מקצועי אלא רגלי .ומה יותר טוב מהאולימפוס .קרוב .וסלב.

לרשותינו עמד סוף שבוע ארוך+ וההר נמצא שעה נסיעה מסלוניקי ולכן חיפשנו טיסה לשם.התברר כי יש טיסה שבועית ישירה אבל לשבוע ולכן טסנו בטורקיש דרך איסטנבול

יצאנו בצהריים ולאחר המתנה קלה באיסטנבול הגענו ב2000 לסלוניקי .קיבלנו את האוטו השכור ומייד נסענו כשעה וחצי לכפר ליטכורו הסמוך להר..לנו במלון מירטו המומלץ אבל במחשבה שניה ללינת לילה היה אפשר ללון באכסניה זולה יותר בכפר ולא חסר .

בבקר יצאנו להשלמת קניות בכפר .אוכל יבש הבאנו איתנו אז קנינו לחם .מיים ירקות .פירות והחשוב מכל מפה של שבילי ההר בקנ"מ 1:250 קיימת בכל קיוסק בכפר .

המידע באתר על ההר חסר ומבולבל אז אני אנסה לעשות קצת סדר.בגדול רכס הר האולימפוס הוא גדול ויש בו עשרות מסלולים מכיוונים שונים.

המסלול הקלאסי הפופלרי ביותר -יוצא ממסעדת פיריניה איך מגיעים -.יוצאים מליטוכרו ואחרי 200 מטר פונים שמאלה לפי השילוט לכביש שעולה בהר עד לחניון המסעדה. 2 הקמ האחרונים הם דרך עפר טובה (אין בעיה להשאיר שם את הרכב אפילו עם המזוודות ).משם יוצא שביל מסומן היטב המגיע ל Refuge A (Spilios Agapitos) זמן הטיפוס שאינו קל ואפילו קשה (ממליץ לילדים מעל גיל 13 )היה אצלנו 4 שעות עם הפסקות קצרות של כמה דקות כל שעה בקצב בינוני (אני בן 55 בכושר טוב ) בביקתה A יש מסעדה שירותים ולינה (שימו לב אין מיים בדרך אז לקחת לפחות 3 ליטר לאדם ).מרבית המטיילים לנים שם וממשיכים משם לפיסגה למחרת.

מביקתה A -יוצאת כאמור דרך לפיסגה .הדרך עולה לאיזור הפסגות עוברת תחתם (הרוצה להגיע לפיסגה הגבוהה ביותר יאלץ לטפס ממנה על הצוק של הפיסגה .לא עשינו כפי שתבינו בהמשך אבל הבנתי שזה טיפוס מסוכן הדורש קסדות ) וממשיכה לאיזור הנמצא צפונית לפסגות בגובה רב ונקרא הפלטו של משה PLATEAU OF MUSES .קימת דרך נוספת שיוצאת מביקתה A (עולים בדרך לפיסגה ואחרי 5 דקות טיפוס יש התפצלות עם שילוט קטן ימינה יש לשים לב טוב טוב ) אשר עוברת על מורדות ההר לפלטו של משה זוהי דרך קצרה יותר אבל קשה יותר ותלולה לנו זה לקח במזג אוויר טוב קצת פחות מ3 שעות הדרך מסומנת בצהוב אבל השביל לא ברור תמיד ויש לחפש כל הזמן את הסימון הצהוב.בסוף הדרך מגיעים למעלה לפלטו שם ממוקמות שתי ביקתות הקרובה לשביל היא Refuge "Christos Kakalos" ובמרחק 500 מטר ממנה לכיוון הפסגות Refuge SEO Giosos Apostolidis שם אנחנו לנו בלילה.בביקתה יש מסעדה המגישה מרק פסטה בשר . ארוחת בוקר וכו.מקבלים מיטה עם סדין כרית ושמיכות (יש להזמין מקום מראש )Contact number: +30 23510 - 82840 or +30 6932 367998 .לאחר לינת לילה התעוררנו מוקדם לבוקר אחר לגמרי אתמול היה יום שימשי וחם והבקר ערפל כבד רוח חזקה .גשם וראות אפסית. כמה מטפסים מצוידים היטב ובקיאים בהר יצאו לכיוון הפיסגה .אבל למרות שהיא במרחק כמה דקות הליכה היה ברור לי כי ללא ציוד מתאים והכרות מוקדמת עם השבילים יש סיכון רב.בשביל שבאתי ממנו שחוזר למטה לביקתה A היה מסוכן לחזור כאשר הוא חלק ורטוב את השביל השני לא הכרתי וגם הוא הוגדר מסוכן במפה בתנאי רטיבות וכמו כן הראות היתה ל5-10 מטר בלבד.

למזלי היו בביקתה משפחה יוונית אשר גם הם ויתרו על הטיפוס לפיסגה אך הם הגיעו לשם בדרך אחרת לגמרי וכך הכרתי את הדרך הנוספת הפחות פופלארית להגיע .(בנוסף באדיבותם הם הסכימו להקפיץ אותנו לרכב שחנה בחניון פיריניה )

דרך זו מתחילה בחניון ששכחתי את שמו שנמצא 4 קמ מצד ימין לפני המסעדה בכביש למסעדת פיריניה (יש שילוט ברור לחניון ) היא עולה מצפון לדרך שאנו עלינו בה אתמול דרך ביקתת Refuge at Petrostrouga שם אפשר לאכול ולנוח .הדרך מגיעה לבסוף לפלטו של משה היא ארוכה יותר מהדרך שאני עשיתי אבל נוחה יותר ויפה יותר לדעתי .אני ירדתי אותה בקצב בינוני ואף פחות וזה לקח 5 -5.5 שעות עם הפסקות ארוכות כך שאני מניח כי עליה בקצב בינוני תיקח כ-7-8 שעות עם מנוחות.

לסיכום אני ממליץ לעלות בדרך זו לפלטו של משה .ללון שם בלילה ואז להמשיךלפיסגה ולרדת דרך ביקתה A כך עולים ויורדים בשתי דרכים שונות . החיסרון הוא שצריך למצוא טרמפ מחניון מסעדת פיריניה לחניון ההתחלה או ללכת בכביש עוד 4 קמ (לא רלוונטי לפי שלא מגיע ברכב שכור )

כבר במאמץ העליה חלמנו על שיכשוך בים ולכן מייד שמנו פעימנו לחוף .החוף הקרוב נמצא בכפר לפטוקריה .משום מה הGPS לא זיהה אותו .חוזרים לליטוכורו פונים שמאלה ברחוב הראשי וממשיכים כל הזמן ישר לכיוון הים עוברים מתחת לאוטוסטרדה עד החוף פונים ימינה עוד כמה קמ ושואלים איפה החוף עם המסעדות .זה חוף מקסים מלא בטברנות תענוג.אכלנו ארוחה טובה ולמיים.

בערב נסענו לסלוניקי למלון ILLOS ברחוב אגנטיה .מלון במחיר מגוחך אמנם ישן ופשוט אבל מספק ובמקום מרכזי.בילנו למחרת יום בעיר על כל מחמדייה

ביום הבא האחרון הטיסה נקבעה לערב לחברה הצעירים נמאס מהעיר (ככה זה יום עיר אחד מספיק ) אז החלטנו שוב לברוח לחוף יצאנו לכיוון חלדיקי הידוע אלא שהיה זה יום א שימשי וכל תושבי העיר חשבו כמונו וכבר ביציאה מהעיר החלו הפקקים.הבנו כי במקרה הטוב נגיע ונחזור מייד .עיון קצר במפה זיהה עיירית חוף צמודה לשדה התעופה בשם PERAIA ברחנו מהפקק באוטוסטרדה ישר אליה דבר שהתגלה כרעיון מעולה .מדובר בעיירה קטנה עם חןף ארוך חולי ומלא בטברנות על המיים בילנו שם חצי יום הים אכלנו ארוחה הכי טובה שיכולה להיות בטברנה קטנה על המיים וחזרה הביתה