תיירים שתיכננו להגיע ליפן בתחילת חודש אפריל לפריחת הדובדבן, עלולים להיות מופתעים לרעה, זאת משום שעקב ההתחממות הגלובלית שעושה שמות ברחבי כדור הארץ, יש סיכוי רב שעונת פריחת הדובדבן תשתבש השנה ותחל מוקדם מהצפוי – ב-15 במרץ

שינויי האקלים ממשיכים לעשות שמות ברחבי העולם וכעת מסתבר שאם תיכננתם לטוס ליפן לפריחת הדובדבן, יש סיכוי לא קטן שתפספסו את הפריחה המרשימה, שבעבר החלה ב-4 באפריל וכעת עשויה להתחיל מוקדם מהצפוי – ב-15 במרץ, ולהגיע לפריחה מלאה בטוקיו ב-27 במרץ.

פריחת הדובדבן ביפן, הנקראת גם “סאקורה”, נחשבת לאחד ממוקדי התיירות המרכזיים במדינה. למשך שבוע אחד בתחילת האביב, פורחים כל עצי הדובדבן וצובעים את מרכזי העיר בוורוד מרהיב. בשל הפופולריות הרבה של האטרקציה, מזמינים תיירים רבים מלונות וטיסות ליפן, לפחות שנה מראש. על פי ההערכות, מדי שנה מגיעים כ-5 מיליון תיירים מכל העולם לצפות בפריחת הדובדבן ביפן.

השנה, בשל ההתחממות הגלובלית, צפויים ניצני פרחי הדובדבן להתעורר מוקדם מהרגיל וזאת עקב עליית הטמפרטורות בכל רחבי העולם. לתיירים מישראל, שהזמינו את הנסיעה ליפן במהלך חופשת הפסח, צפויים גם הם לפספס את הפריחה במרכז המדינה וכל שנותר להם הוא לנסות ולנסוע לאזורים שונים בצפון יפן, שם הפריחה אמורה להתקיים במועדה.

האירוע הבלתי צפוי של הקדמת הפריחה השנה, מדגיש שוב מדוע כדאי להעדיף להזמין מקומות לינה עם אפשרות לביטול או שינוי, על מנת להתמודד עם שינויים ומצבים בלתי צפויים, בהם תאלצו להקדים את הנסיעה. כך לפי ליאת סלם, מאתר האינטרנט “הוטלס קומביינד”.

וצים לדעת היכן בכל זאת תוכלו לצפות בפריחת הדובדבן ברחבי יפן? היכנסו למדריך המעודכן שלנו באתר »