לונדון 2019 - סיכום הטיול

היי חברים – קבלו את לונדון באהבה

הפוסט מפורט עם המלצות, ולמי שמעוניין במסלול בלבד לארגון יומי, אני מצרפת את טבלת המסלול שלנו עם ציוני הדרך כתמונה בסוף הפוסט.

התעמקתי יותר בהמלצות, כי את אתרי ה"חובה" הרוב מכירים, ולאלה שכן רוצים לשמוע המלצות מפורטות, כולל קורותינו בלונדון, תהנו.

כל כותרת של אטרקציה הינה קישור לאתר עצמו.

😍 זה היה עוד טיול כייפי נוסף - אם ובת (52 ו- 27)

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sarit Zur Efraim‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏משקפיים‏, ‏מגרש כדורסל‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏‏

לי זו הפעם השלישית בלונדון, לביתי זו הפעם השנייה.

(כשנה לפני כן היינו ביחד בהופעתו של אד שירן בניוקאסל, התמקמנו בלונדון וחזרנו מלונדון

ובאמצע הגחנו צפונה להופעה – אני מצרפת את הפוסט שכתבתי כאן לפני כשנה וחצי:

לונדון וניוקאסל 6-2018 – הופעה של אד שירן - סיכום הטיול)

אז התאהבנו בלונדון וכבר בסוף הטיול קבענו ששנה אחרי...שוב נטוס ללונדון...אם כך...עמדנו בהבטחתנו והנה אנחנו מסכמות עוד טיול נפלא של אם ובת בעיר הנפלאה, הססגונית והתוססת הזאת.🤩🥰

ו...🙏 שוב...קבענו לטוס ללונדון עוד פעם, מתי? ימים יגידו (כמובן שהקורונה דפקה לנו את הרצף אבל כשכל הסיוט הזה ייגמר...נשוב לחלום ולתכנן 😍

🌸 אז מה היה לנו כאן....

♦️ הזמנות מראש ♦️

💮 טיסות אל-על 💮 מלון סט. ג'יילס חדר אקזקיוטיב טווין 💮 הסעות מלוטון ללונדון ובחזרה עם איזי באס של נשיונל אקספרס 💮 מחזות זמר מלך האריות ו- WICKED, 💮 מסעדות – סושי סמבה בקובנט גארדן ופטרוס של גורדון רמזי. 💮 גרופון להנחות בפרימרק 💮 כרטיסי כניסה למצודת לונדון – הזמנתי באינטרנט כי בתאריכים בהם היינו לא ניתן היה לקבל 1+1 אז יצא מעט יותר זול עם הנחת האינטרנט.

שימו שכאשר יש הנחה לסטודנטים צריך להביא אתכם את כרטיס הסטודנט.

💮 סקיי גארדן, הזמנו כרטיסים כשלושה שבועות מראש (פותחים הזמנות כל יום שני בבוקר לשלושה שבועות קדימה).

🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵

תחבורה

✈️  טיסות

אני מזמינה לרוב אל-על בגלל השעות, אוהבת לנחות על הבוקר ולטוס בחזרה בלילה כך מרוויחים את הימים הראשון והאחרון.

✈️ הפעם היה לנו מטוס יחסית חדש ומרווח, בחרנו טיסה מסוג CLASSIC, כוללת 🧳 מזוודה 23 ק"ג, תיק גב + תיק קטן נוסף, בחירת מושבים וארוחה קטנה: בהלוך 🥖לחמניה חמה וטעימה עם 🧀 גבינה ורוטב עגבניות 🥫 בחזור 🥖 לחמניה חמה עם רוסטביף ורוטב טעים מאוד, כל ארוחה כללה גם חטיף גרנולה, מים ושתיה חמה שאפשר לבקש גם בלי קשר לארוחה.

✈️ במטוס הייתה מערכת מולטימדיה, ואינטרנט אלחוטי, אליהם ניתן להתחבר גם אם הטלפון במצב טיסה.

✈️ הטיסות (הלוך וחזור) יצאו בזמן, היו שקטות ונעימות.

🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵

🚟תחבורה ציבורית בלונדון 🚂

🚇 טיוב – מהיר וחוסך פקקים, אבל חם ולח בטירוף, במיוחד בקיץ. הייתה לנו תחנה בסמוך למלון.

🚌 אוטובוס– לרוב קומותיים, יתרון: רואים את הדרך והרחובות השונים והמגוונים. חיסרון: לעיתים פקקים בכבישים, גורם מעכב.

מוניות – לא ניצלנו הפעם

🚃 טרוולכארד ואויסטר

לפי חישובים מעמיקים שעשיתי בהכנת הטיול, יצא שטרוולכארד יהיה עבורנו המשתלם ביותר, מה גם שרצינו לבקר באתרים הכלולים ב- Travelcard 2 for 1.

הבעיה שעד שקונים טרוולכארד שזה בתחנת רכבת עילית, צריך שתי נסיעות בטיוב (מהתחנה בה עוצר האיזיבאס ועד המלון, ועוד נסיעה מהמלון עד תחנת הרכבת העילית, בה קונים את הטרוולכארד)...

🌸 אויסטר Oyster

...לכן קנינו כרטיס אויסטר והטענו עליו שתי נסיעות, הוא מקנה נסיעות זולות יותר מאשר לקנות כל פעם כרטיס נסיעה בודד, את האויסטר לא החזרנו כי אנחנו מתכננות נסיעה חוזרת ללונדון.

🔹️האויסטר עלה 5 ליש"ט ועוד שתי נסיעות שהטענו עליו.

🔹️ברכבת התחתית מתקפים את OYSTER בעיגולים הצהובים ויש שם צג שמראה את היתרה של הכרטס.

🔹️ביציאה מהרכבת שוב צריך לתקף את הכרטיס וכך יורד רק סכום הנסיעה שביצעתם. אם "תשכחו" ותתקפו בנסיעה הבאה ירד לכם סכום גדול. 🔹️באוטובוס יש לתקף רק בעלייה.

🔹️לא ניתן להטעין OYSTER באוטובוס.

🔹️האוייסטר הקנה לנו הנחה בשייט שעשינו בין מוזיאון הטייט מודרן ללונדון איי 🎡, במקום לקחת טיוב או אוטובוס.

🌸 טרוולכארד Travelcard

🔸️עבור הטרוולכארד יש להביא תמונות פספורט, רוכשים אותו בתחנת רכבת עילית, אנחנו בחרנו לרכוש אותו ב- St Pancras International, תחנה יפהפיה בפני עצמה, פירוט בהמשך.

🔸️תכננו להשתמש ב- 1+1 בשלושה אתרים, אך בפועל השתמשנו לשני אתרים בלבד, מפאת חוסר זמן.

🔸️ נסענו המון בטיוב ובאוטובוסים.

🔸️ את הטרוולכארד הכתום (יש שני חלקים לטרוולכארד, אחד עם התמונה והשני לתיקוף בכניסה לתחב"צ) יש להעביר בכניסה לטיוב בחריץ המיועד לכך הן בכניסה והן ביציאה.

🔸️באוטובוס, צריך רק להראות לנהג ולעבור, אין אפשרות לתקף.

****************

🏩 מלון 🏩

🏩 סט.ג'יילס - A St Giles Hotel

אני מפרטת כאן לפרטי פרטים, מאחר ויש הרבה חילוקי דעות לגבי המלון הזה.

🤔 למיטב הבנתי, מי שרוצה לחסוך כסף והולך על חדר זול יחסית, מקבל חדר קטן מאוד וצפוף.

אנחנו הזמנו חדר טווין רגיל, ובמייל דרך בוקינג, ביקשתי מהמלון לשדרג ל- Executive twin room

וכך הם עשו, תמורת 20 פאונד נוספים ללילה. את התשלום שילמנו במלון כשהגענו.

מה לאמר לכם? קיבלנו חדר 🤩נ ה ד ר !!! 🤩

בקומה 8 (חדר 800), לפי מדידה שלי – 28 מ"ר חוץ מחדר מקלחון.

המיקום כפי שרובכם שמעתם, מ נ צ ח !!!

🚶‍♀️קרוב להמון אתרים ברגל והרכבת התחתית (טיוב Tube / London Underground ) נמצאת כ- 3 ד' מהמלון. קצה רח' אוקספורד נמצא גם הוא במרחק 3 ד' מהמלון

וחנות הדגל 🎀של כל הקניות... 🧿 פרימרק - PRIMARK 🧿נמצאת מעבר לכביש מול המלון (יש לה כניסה מרח' Tottenham Court Rd, שזה מול המלון ועוד כניסה מרח' אוקספורד).

🍥 האינטרנט האלחוטי (בחינם) היה מצויין הן בחדר והן ברחבי המלון.

🍥 מהחדר במלון ראינו את הביג בן וחלק מכנסיית ווסטמיניסטר

🍥 בחדר קיבלנו את כל הפינוקים הדרושים לשבוע מהנה כגון:

▪️החדר עצמו ממש גדול ומרווח עם שטיח מקיר לקיר

▪️נקי מאוד

▪️ יש בו מזגן נהדר

▪️ חלונות גדולים כשחלקם העליון נפתח

🛏 מיטות טווין רחבות ונוחות עם מספר כריות ושמיכות.

▪️כורסה כפולה אחת ועוד אחת בודדת

▪️שולחנון אירוח מזכוכית עליו קופסת טישו

▪️ארון גדול לאכסון, עם * כספת * מקרר * קרש גיהוץ * מגהץ * קולבים

▪️שידת איפור גדולה * עליה מגש עם קומקום * 2 כוסות זכוכית (יש עוד 2 כוסות בחדר המקלחון)

* קפה * שוקולית * תה * סוכר * חלב עמיד * וגם...קוקיז אנגליות.

▪️ כל יום הניחו לנו במקרר שני בקבוקי מים מינרלים והכל כלול במחיר החדר.

▪️מספר מראות בחדר.

🚿 מקלחון יחסית קטן אבל אם הברכיים לא מתנגשות בקיר כשיושבים על האסלה 🚽, סימן שמספיק מרווח 😂 (טראומה ממלון אחר בו היינו באירופה)

🚿 בחדר המקלחת חיכו לנו:

▪️ מגבות גוף ענקיות ומפנקות

▪️ מגבות פנים

▪️ שתי מגבות לרצפה

▪️ ואפילו חלוקים רכים ומפנקים

🧴 מספר בקבוקי סבון ושמפו וסבון רגיל 🧼 שהתחדשו כל יום

▪️ קופסת טישו (כאמור עוד אחת על השולחן בחדר)

▪️ כוסות זכוכית.

🛀 המים במקלחון ובכיור זרמו מצויין והיו חמים ונעימים.

💂‍♂️ אנשי שירות במלון:

חבילה שאחי הזמין לפי כתובת המלון שמסרתי לו, הגיעה ישירות לחדר.

🧳 ביום האחרון שהיה יום ראשון בשבוע, השארנו את המזוודות ועוד שני תיקים בשמירה במלון תמורת 1 ליש"ט לכל מזוודה / תיק, היה שווה, טיילנו יום שלם חופשיות בלי דאגה למזוודות וחזרנו להתרענן במלון ולצאת לטיסה חזור.

לפי מה שהבנתי ביתר ימי השבוע שמירת המזוודות ללא עלות.

🍽 לקחנו חדר ללא ארוחת בוקר, מאחר וידענו שהמלון מוקף בתי קפה רבים, וכך עשינו, אכלנו כל יום בבית קפה אחר. מצויין וטעים, פירוט בהמשך.

הקיצר...מלון נהדר ומפנק 🥰🥰🥰

📱תקשורת 📞 וחשמל 🔌

📲 סים - לפני מספר שנים רכשנו בארץ סים אסטוני דרך חברת סימלס. מאז הוא משמש אותנו בכל טיול בחו"ל.

📲 הסים עולה כ- 50 ₪ ומגיע לנקודה (חנות) הקרובה למקום המגורים. יש אפשרות להטעין אותו בחבילת שיחות של 25 דולר והשיחות יורדות מהסכום ההתחלתי (השיחות זולות וכנ"ל גם המסרונים), כשהחבילה מגיעה ל- 5$ יש אפשרות לטעינה אוטומטית, עליה מסכמים מראש עם החברה או שלא.

♡ על הסים הטענתי חבילת גלישה של 2 ג'יגה

ב- 80 ₪ , יקר מחו"ל אבל כרטיס אחד מלווה אותנו מהארץ.

♡ בנוסף הלכנו לקנות סים המקומי EE, יש חנות מול המלון ברח' טוטנהאם, 5 ג'יגה בעלות 15 ליס"ט. נהדר !!!

מטענים ניידים – חובה ומטעני הטלפונים תמיד בתיקים – חובה

♡ מפצל לחיבור שלושה מכשירים לחשמל

🔌 מתאמים לאנגליה – חובה

♡ אינטרנט אלחוטי - WI-FI - יש ברחבי לונדון באתרים שונים, כמובן בכל המוזיאונים, בכל האטרקציות כולל בפארקים, במסעדות, בבתי הכלבו, בחנויות הגדולות (כמובן בפרימרק) ובחלק מהחנויות המוכרות ואפילו ברחובות, לעיתים תמצאו תאי טלפון שעליהם כתוב WI-FI, תדעו ששם יש אינטרנט אלחוטי.

📷 צילום:

🔸️ איך לצלם?...אנחנו לא צלמות מקצועיות ולכן בשנים האחרונות מצלמות עם הטלפונים הניידים, התמונות יוצאות נהדרות.

🔹️על מנת לצלם צילום עצמי נעזרנו גם במקל סלפי וגם בחצובה המיועדת לטלפון נייד והפעלת הטיימר במצלמת הטלפון. כך אין צורך לבקש מעוברים ושבים לצלם אותנו.

מחזות זמר:

לדעתי...להזמין מהארץ. כך עשינו. אמנם העלות יקרה אבל בוחרים מה שרוצים ולא מה שנשאר.

בחרנו את THE LION KINGT ואת WICKED. פירוט בהמשך.

🚾 שירותים:

מיד אפרט, אבל קודם כל עצה ממני: היכן שתיראו שירותים, כנסו, התרעננו והתרוקנו...אין לדעת מתי בפעם הבאה יהיו שירותים, לא לתלות בזה תקוות.

🚾 שירותים יש כמעט בכל כלבו ברחוב אוקספורד למעט בפרימרק מארבל ארץ'.

🚾 בפרימרק בטוטנהם פינת אוקספורד – יש.

🚾 סלפריג'ז בקומה 1- * מרקס אנד ספנסר * מקדונלדס *

🚾 תחילת רחוב קרנבי ליד בנז קוקיז * Kingly Court באמצע רחוב קרנבי*

🚾 קובנט גארדן – שירותים בתשלום במפלס התחתון *

🚾 מצודת לונדון - Tower of London שירותים ברחבי המסלול ובסופו,בחינם.

🚾 גשר המצודה - TOWER BRIDGE - שירותים ליד חדר המנועים

🚾 פורטובלו - Portobello Road Market – יש מידי כמה גושי בניינים לאורך השוק שירותים בתשלום, כאלו שנשטפים אוטומטית ונפתחים עם דלת הזזה. ויש באחת מהצטלבויות הרחובות של השוק שירותים אליהם יורדים במדרגות.

🚾 ספיטלפילד - SPITALFIELD MARKET– יש שירותים ליד חנות פלאפל בשם "PILPEL", לא זוכרת אם בתשלום.

🚾 בוקס פארק - BOX PARK – מאחורי המתחם יש שירותים בחינם.

🚾 בכל תחנת רכבת עילית יש שירותים, חפשו את השלט, לעיתים בתשלום (שווה כל פאונד) ולעיתים בחינם.

🚾 בסט.פנקראס – בחינם (בקומת הקניון),

🚾 בתחנת רחוב ליברפול (בדרך לשורדיץ') – בחינם (קומה 1-)

☀️🔥 מזג אוויר וביגוד 🌦:

☀️ יולי ...קיץ...חם...וגם קצת קריר...חווינו מגוון מזגי אוויר כשהקיצון ביותר היה 39 מעלות בצל, נזלתי מים ואין מיזוג באתרים השונים. מזל שבמלון היה מיזוג, אבל כשהגענו אליו כבר ירדו הטמפרטורות וכמעט לא הדלקנו את המיזוג.

☀️ צריך לקחת בחשבון שבלונדון בטיוב ובאוטובוס אין מיזוג אוויר וגם אם בחוץ קריר, בפנים חם וצריך להוריד שכבות, לכן צריך להתלבש בשיטת הבצל.

☀️ אני מציעה להצטייד בחולצות קצרות ו/ או גופיות , עליוניות (קרדיגן) ומעיל רוח שמתקפל היטב לתרמיל.

☀️ 🐿 אה...ודבר שהכי העציב אותנו בטיול הזה...לא ראינו סנאי אחד לרפואה...כנראה בגלל החמסין ששרר במשך שלושה ימים.😔

🛍 🛒 קניות ושונות:

אני רשומה ל"גרופון לונדון" ולכן הם שולחים לי הודעות למייל. לקחתי משם גרופון שהוא הנחה לפרימרק, כלומר הגרופון עלה 5 ליס"ט ובפרימרק אפשר לקנות בו מוצר ב- 10 ליש"ט. ניתן לקנות מספר גרופונים כאלו ולהשתמש בכולם - כדאי.

יש גרופון גם לטסקו, למסעדות שונות ובתי קפה בהם יש אפטרנון תה.

ניתן לקנות תוך כדי הטיול (בטלפון הנייד) ולהראות את הגרופון בבית העסק.

***********************************************

🐿 הסנאים כאמור נעדרו הפעם, קצת נעלבנו שהם מפנים לנו עורף אבל נהנינו עד הגג😍 מכל מה שלונדון מציעה.

פירוט מסלול הטיול – 22/7/2019 עד 28/7/2019:

💟 היום הראשון – יום ב' – המלון וסביבתו

טיסה:

💎 כבר בנתב"ג הופתענו מכמות מצומקת של נוסעים, ציפינו להמולה של משפחות רבות שטסות עם ילדיהן לחו"ל והתבדינו.

האמת שהגענו כמעט 4 שעות לפני הטיסה, כי חשבנו שיהיו בנתב"ג המונים, אז תוך חצי שעה היינו בדיוטי פרי (יש לי הוכחות לפי התמונות שצילמנו לפני הבידוק הבטחוני ובדיוטי פרי 😜), משמע, בחופשים הגדולים צריך לבוא מוקדם יותר.

* הטיסה הייתה נפלאה (פירטתי בהתחלה על תכולת הטיסה) המראנו בערך ב- 5:15 ונחתנו בלוטון ב- 8:30 שעון אנגליה.תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏‏שמיים‏, ‏מטוס‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏

🚍 הסעה משדה"ת אל המלון:

* לקחנו אוטובוס של easyBus, שהזמנו מראש, עלינו עליו כחצי שעה לפני המועד המוזמן (הזמנו ל- 10:00 ועלינו ב- 9:30) אף אחד לא בדק שעה, רק רצו לראות את ההזמנה.

* הנהג העלה את המזוודות לתא המטען וגם הוריד אותן כשהגענו לתחנה.

נסיעה של כשעה ורבע וירדנו בתחנת מארבל ארץ'. משם בטיוב עד המלון, כשבירידה לטיוב רכשנו כאמור את האויסטר.

💎 בסביבות 11:20 כבר היינו במלון והחדר כבר היה מוכן עבורנו. אחרי מנוחה של מספר דקות יצאנו לתור את לונדון.

💎 רכשנו, כאמור סים מקומי ומשם התחלנו את המסלול.

🏛 המוזיאון הבריטי - British Museum

תוך כ- 10 ד' הגענו למוזיאון. ראינו את אבן הרוזטה המפורסמת, ⚰ ובמיוחד אהבתי את 🗿 מוצגי מצרים העתיקה, יפן וסין העתיקות. 🏺הכדים יפים להפליא, רציתי כאלה לסלון...אבל לא היה מקום במזוודה 😁

סיירנו במוזיאון כשעה+ במוצגים העיקריים , לא מיצינו אבל אחרי לילה של טיסה היינו עייפות וחכתה לנו ארוחה בסושי סמבה, אותה הזמנו מראש.😋 המשכנו בדרכנו לעבר Covent Garden ונכנסנו למסעדה מעט לפני המועד המוזמן.

🥡 סושי סמבה קובנט גארדן - SUSHISAMBA 🍜

הוקסמנו מהמסעדה עצמה, גינה יפה ועבותה במרפסת בסמוך למבנה קובנט גארדן ועיצוב יפה ונעים. הארוחה הייתה מושלמת ויצאנו שבעות ומרוצות. המסעדה מומלצת בחום !!!

🎄 קובנט גארדו - Covent Garden

בתוך המבנה הגדול היה שוק נחמד עם כל מיני....אז הסתובבנו בין הדוכנים ונכנסנו לחנויות שונות שמסביב.

🍓🍫 קנינו לנו תותים מצופים בשוקולד בשווי יהלומים ב"גודייבה", אממ...טעים. ישבנו על המדרכה ברחוב, אכלנו בתאווה את השוקולד והתותים וצפינו בהופעת רחוב, שהייתה אחת מיני רבות באזור קובנט גארדן.

💡💡💡הופעות רחוב ושמירה על התיק – שהמשפט הזה יהיה לכם תמיד בראש !

🍭 משם המשכנו לחנות M&M ולו רק כדי לחזור מעט לילדות 😊,

כמה צילומים והמשכנו...

🍥 כיכר לסטר - Leicester Square, שם נחנו מעט על ספסל ונהנינו לראות את הילדים הקטנים רצים ונרטבים מהמזרקה המקומית.

⛩ צ'יינה טאון - Chinatown Gate ⛩

איזור הנמצא דרומית לסוהו, בשכונת ווסטמיניסטר בלונדון.

מחוץ לחנויות קישוטים סיניים, נחמד וססגוני.

🍦גלידה בוופל עם בועות - BubblewrapWaffle טעים מאוד, לקחנו אחד לשתינו כדי שיהיה מקום לעוד קינוחים בהמשך היום.

💤 שוב מנוחה בגינה - Soho Square Gardens 🎄 מקסימה ושקטה והעיקר מוצלת מאוד.

🧩 חנות Hamleys 🧩

ברחוב ריג'נט , אמא וילדה בת 27 נכנסות לממלכת הילדים... ויוצאות עם פאזל ענק... המלון נמצא די קרוב, אבל כשהרגליים כואבות, זה נראה רחוק מאוד. סחוטות אך מרוצות חוזרות למלון...ולישון.

💟 היום השני – יום ג' – קמדן וריג'נט

🥪 ארוחת בוקר בבית הקפה VQ BLOOMSBURY ☕ שהכניסה אליו מהמלון או מסביב, קיבלנו קופונים מהמלון למספר מסעדות וכאן השתמשנו באחד. נחמד ולא יותר.🥘

🚄 נסיעה ל- St. Pancras railway  Stationלקניית טרוולכארד. הצטיידנו בתמונת פספורט מהארץ ושם הלכנו לפי השילוט עד לקופת הכרטיסים National Rail Ticket Office , שם הנפיקו לנו כרטיס נייר עם התמונה.

תחנת St. Pancras railway  Stationהיא אתר תיירות בפני עצמו.

אני מביאה ציטוט כאן מ”ויקיפדיה” שמתארים את האתר בצורה מדוייקת.

טרמינל הרכבת סנט פנקראס (אנגלית: St Pancras railway station) הוא תחנת רכבת ברובע קמדן שבלונדון. המבנה ידוע בעיצוב הוויקטוריאני שלו, ונמצא ליד הספרייה הבריטית ותעלת ריג'נטס. בשילוב עם תחנת קינגס קרוס הסמוכה, תחנה זו מהווה עורק תחבורה ראשי בלונדון.”

ועכשיו ההתפעלות שלי 🥰 :

1. קודם כל האדריכלות המקסימה, כפי שנכתב לעיל, המבנה בחוץ ובפנים מקסים, לבנים אדומות / חומות וקונסטרוקציית פלדה מרשימה ביותר.
  1. התחנה כאמור משמשת עורק תחבורה ראשי מלונדון לאנגליה כולה, וכן הינה תחנה בינלאומית. אפשר לראות שם מסילות רבות.
  2. פסל האוהבים הענק מקסים ונותן נופך רומנטי לתחנה, בה עוברים מידי יום עשרות אלפי נוסעים.
  3. התחנה משמשת גם כקניון ענק עם חנויות מגוונות המוּכָּרוֹֹת יותר ומוּכָּרוֹֹת פחות.

1. שם כאמור רכשנו “טרוול כארד” וקיבלנו חוברת קופונים 1+1.

משם נסענו עם טיוב

🦄לקמדן - Camden town

שכונת קמדן מתחלקת למספר אתרים, בהם כדאי לבקר:

🦄 הרחוב הראשי - Camden High Street

לשם מגיעים עם הטיוב (עם אוטובוס מגיעים לרחוב צדדי), ברחוב יש חנויות מגניבות עם פסלים ענקיים על החזיתות, מקסים.

🍄 חנות פאונדלנד ובאמת הכל בפאונד, כמו מקס סטור בארץ אבל יותר זול ויש שם גם אוכל, שתיה, מתוקים וכל מיני...

🎋 יש שוק קטן כדוגמת "שוק רמלה לוד", גם שם יש דברים מגניבים, ביגוד, הנעלה, תיקים וכל מיני...ואל תתביישו להתמקח.

🎨 ברחוב BUCK STREET (מהשוק הקטן שמאלה)

יש ציורי רחוב (גרפיטי) מקסימים

אני כחובבת אומנות רחוב, כמובן שלא פסחתי עליהם.

🦄 אזור הסכר של תעלת ריג'נט- Camden Lock

לשם מגיעות סירות עם תיירים מוונציה הקטנה, ומשם נכנסנו לשוק קמדן.

🦄 שוק קמדן - LOWER MARKET HALL

מסביבו דוכני אוכל רבים וחנויות קטנות ומגניבות, ביניהן חנות בה מציירים על נעליים לפי הזמנה אישית – Koko Art וחנות תקליטורים שעל תקרתה גיטרות בצבע תכלת.

🦄 האורוות - The Stables Market

שוק של חנויות מגניבות ומקושקשות שהוקם על אורוות סוסים, באחד מצמתי השוק יש שלט האומר שהיו שם אורוות.

מסעדות, דוכני אוכל, בתי קפה

🌈 חנות סייבר דוג הענקית וצבועת צבעי הניאון, מעניין לסייר בחנות גם אם לא קונים.

💿 פסלה של איימי ויינהאוס בקצה השוק.

🌺 בכללי כל השוק יפה מאוד עם פסלים נחמדים ואדניות פרחים פרוסות לאורכו ולרוחבו 🍁

🧀🍔🌮אם חשקתם באוכל כלשהו מאחד הדוכנים, קנו ושבו ליד אחד השולחנות הפזורים ברחבי השוק, או בחרו פינה מוצלת נחמדה ליד הסכר, שם תרוויחו גם מנוחה נעימה וגם מבט על הסכר הנפתח לסירות תיירים וירידת הסירות במפלס המים, מעניין לכשעצמו.

אנחנו דגמנו אוכל מ- 🧀 גלגל הגבינה - טעים מאוד, 🍔 לחמניה עם בשר בקר שעליה ביצת עין – לא משהו 🍧 והגלידה שמכינים ב- Chin Chin Labs.

סה"כ שהינו בקמדן כ- 5 שעות, ולא הספיק. אהבנו את קמדן מאוד וללא ספק נחזור לשם שוב. ממליצה בחום 😍

🚍 בחזרה מקמדן נסענו באוטובוס מרחוב Chalk Farm Rd‬‏.

🌳🌳 היעד השלישי באותו יום ריג'נטס פארק.

דבר ראשון שביקרנו לאחר שירדנו מהאוטובוס הוא פסלו של שרלוק הולמס, סתם כי ידעתי שהוא שם אז רציתי לראות את אחד הסממנים האנגליים המפורסמים ביותר.

ומשם פילסנו דרכנו לפארק הענק בין כל המטיילים שהיו בדרכם למוזיאון מאדאם טוסו, הנמצא גם הוא בפאתי הפארק (בו לא ביקרנו).

🌳 פארק ריג'נט - Regent's Park 🌳

הרבה גנים והכל ירוק, פורח 🌺 ומקסים, אווירה שקטה ורגועה, ציוץ ציפורים וגִעגוע הברווזים...רק מקומם של הסנאים נפקד ☹️...ממש התבאסנו...נראה שחם להם אז הם מסתתרים היטב.

😴 את הפארק ניצלנו קודם כל למנוחה, ממש נמנום ואחר כך המשכנו בטיול בפארק על חלקיו, כולל ☕ קפה ועוגות 🍰 בבית הקפה המקומי – התיישבנו ואכלנו ביחד עם היונים המקומיות...😂

🎎 ביקרנו ב- The Japanese Garden Island - אי הגן היפני היפה עם מפלי המים, משם המשכנו לפסל 🐸 הילד והצפרדע וביקרנו בגני הוורדים של המלכה מרי - Queen Mary's Rose Gardens🌹 – מקסים.

התמונה האחרונה בריג'נטס פארק צולמה בשעה 21:00, שעה שעדיין יש אור בלונדון, נחמד...אבל הרגליים והגוף אמרו ש...די...לכו לישון…

אז בחזרה לכיוון המלון עשינו כבוד לתחנת הרכבת התחתית ה- UNDERGROUND

TOTTENHAM COURT ROAD STATION  התחנה המקסימה ששמשה אותנו מרגע הגעתנו ללונדון, זו תחנה נגישה עם דרגנועים ומעליות ופסנתר, עליו נגנו נגנים בכל יום שעברנו בתחנה והנעימו את זמנם של העוברים והשבים.

🍜 ארוחת ערב מאוחרת ב- Ask Italian קרובה למלון - מומלצת בחום 😍

חזרנו עייפות אך מאושרות, היה יום מקסים, הכל בכיף ורגוע...ליל מנוחה.

🛒 היום השלישי – יום ד' – שופינג ומחזמר

התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר בבית הקפה Pomme De Pain, שבסמוך למלון. לקחנו כריכים עם כל מיני וחביתות עם מילויים שונים...טעים! וכמובן caffè latte - טעים!

🛍...ואז התחלנו שופינג...

👝 קודם כל חנויות ברחוב טוטנהאם

👝 טייגר - FlyingTiger- החנות המקסימה (רשת דנית) הכרתי לפני שנים ובכל מדינה בה אני מבקרת והחנות קיימת, אני דוגמת אותה, גם כאן...יצאתי עם שלל נאה.

👝 המה - Hema – (רשת הולנדית) גם כן מקסימה ומאוד דומה לפליינג טייגר, מוצרי נייר מגניבים, אני מתה😍על שטויות כאלה...גם כאן יצאתי עם שלל😊

👝 בוטס - Boots – הסופרפארם של לונדון, מול המלון ועוד הרבה סניפים ברחבי לונדון.

🧢 פרימרק - PRIMARK - ברחוב טוטנהאם, פשוט עברנו את הכביש מהמלון ונכנסנו בדלת לעולמו של הרי פוטר, מחלקה שלמה לאוהבי הסדרה.

יצאנו עם שקיות עמוסות כל טוב, ואת כל אלה הבאנו למלון לפני שהמשכנו בדרכינו...הרי המלון ממול.

👝 המשכנו לטייל ברחוב אוקספורד ופקדנו חנויות רבות מהן יצאנו עם כל טוב.

🥘 א.צהריים – מסעדת Poppies Fish & Chips ללקק את האצבעות – מומלצת בחום 😋

אחרי הארוחה חתכנו ל- Carnaby Street רחוב קרנבי המקסים, אותו הלכנו הלוך וחזור כשבסוף קנינו בנז קוקיז - ben's cookies וגלידה טעימה וישבנו לנוח על המדרכה.

• החזרנו למלון את מרכולתינו והלכנו

🎭 למחזמר THE LION KING מלך האריות. 👑

בתיאטרון LYCEUM THEATRE ליד קובנט גארדן.

מחזמר מקסים 💖, נהדר ועוד שבחים רבים, יצר אצלנו רף גבוה למחזות זמר...פירוט בהמשך.

היום הרביעי – יום ה'

🌡☀️ בינתיים הטמפרטורות בלונדון עלו והיום כבר הגיעו ל- 39 מעלות, חם ולח !!!

עם זאת...אנחנו בלונדון...לא נהנה?

🥐☕ ארוחת בוקר ב- Pret A Manger שבסמוך למלון אוכל טעים הקפה פחות, הפעם לקחנו גם יוגורט טעים מאוד עם פירות יער.

🌈 סקיי גארדן - SKY GARDEN

כרטיסים הוזמנו מראש, זו לנו הפעם השנייה כאן, הגינה הפנימית בקומה ה- 35 ממש יפה, התצפית הפנורמית מקסימה ו...היה חם ולח מאוד בקיץ...בקושי שעה ויצאנו לאוויר…

🏰 מצודת לונדון - Tower Of London

מסקיי גרדן הולכים ברגל, נכנסנו ממש מהר כמעט התור היה קצר ומהיר, אולי בגלל החום ששרר בחוץ.

♤ בתאריך בו תכננו להיות במצודה, לא היו כרטיסים 1+1 ועל כן רכשנו כרטיסים דרך האתר עוד מהארץ כשאחד הכרטיסים הוא עבור סטודנט והשני מבוגר רגיל. בכניסה הראינו את הכרטיסים ונכנסנו. באינטרנט הכרטיסים הרגילים זולים יותר.

💂‍♂️ תחילה ראינו את החיילים עם כובע הפרווה השחור מתחלפים ואת 🎩 השומרים עם התלבושת האדומה והחמה, נותנים הסבר לקבוצות התיירים, והאמת? ריחמנו עליהם, בחום הגדול הזה להיות עם התלבושות והכובעים הללו...ממש צער בעלי אנשים....שמישהו יגיד למלכה לשחרר אותם למזגן...אההה נזכרתי...אין מזגנים בלונדון...😁

👑 נכנסנו לחדר תכשיטי הכתר – Crown Jewels – מקסים💎

⚔ סיור בארסנל בשבמגדל הלבן – White Tower, שם רואים את הנשק ופסלי הרוכבים על הסוסים, מרשים מאוד.

ושוב, זה הספיק לנו בחום הגדול הזה, אז המשכנו הלאה, לטיילת המקסימה ממנה ניתן לראות את גשר המצודה, כמה צילומים וממשיכות לגשר.

🌉  גשר המצודה - Tower Bridge 🌉

מהמצודה, הולכים מעט ועולים במדרגות למפלס הגשר וכדי לעלות עליו הולכים ברגל עד בערך עד נקודת האמצע שלו, שם יש מעלית עד למפלס העליון ולרצפת הזכוכית.

רצפת הזכוכית, גימיק נחמד, האמת? פחדתי, ביתי הצטלמה בלי בעיה על הרצפה. יש תצפית על אזור הגשר וסביבתו אבל הגשר מגודר ולכן לא ניתן לצלם היטב משם. יש תצפיות טובות יותר.

כמה דקות והמשכנו הלאה עד למעלית הבאה, משם ירדנו למטה והלכנו עוד כברת דרך עד לחדר המכונות המעניין מאוד.

דרך טיילת הסאות'בנק, יצאנו לרחוב ממנו לקחנו אוטובוס לשוק בורו.

האוטובוס עוצר ליד London Bridge ומשם ברגל לשוק הדרך קצרה.

🧺 Borough Market 🧺

התאכזבנו. זהו שוק אוכל מקורה גדול עם דוכנים ומסעדות. לקחנו שתי מנות מדוכנים שונים, שלא היו ערבות לחיכנו.

הריח לא היה סמפטי (אולי בשל העובדה שזה היה יום חם מאוד ולח). מיצינו מהר מאוד והמשכנו הלאה. עם זאת אנחנו מוכנות לבקר שם שוב בעתיד כדי לנסות את יתר הדוכנים...בכל זאת יש המלצות על השוק לכאן ולכאן.

🎨 מוזיאון טייט מודרן - Tate Modern 🎨

מוזיאון במבנה ששימש בעבר לתחנת כח 🏭, בעל 10 קומות, כשבקומה האחרונה יש תצפית. אממ...כניסה אחרונה ב- 17:30 ולא שניה יותר. הגענו עם עוד קבוצת תיירים, הם דרכו בכניסה לתצפית ב- 17:30 אנחנו הגענו מספר שניות אח"כ, כבר לא הסכימו להכניס אותנו.

המוזיאון עצמו נחמד, מוצגים משוגעים, יחי המודרניזציה...

לקח לנו כשעה ורבע למצות חלק מהמוזאון, למעשה עד שהבנו את כוונת המשורר...

בקומת הכניסה יש מסעדה למי שרוצה לנשנש.

שייט - משם לקחנו שייט שחשבנו שיהיה קצר, והפתיעו אותנו לטובה ובגדול...

רצינו להגיע עם שייט (למעשה זה כמו אוטובוס מים) מהטייט מודרן עד הלונדון איי.

בקופות השייט הצגנו את האויסטר שלנו ואמרנו שאנחנו לא יודעות כמה נשאר בו, אז הם ברוב טובם פשוט בקשו מאיתנו להשלים עוד 4 פאונד לאחת וזהו. נתנו כרטיס שייט.

⛴ השייט עצמו ארך כחצי שעה כשקודם אוספים תיירים מתחנות שונות וכך הגענו עד הטאואר ברידג' כולל הסברים על מבנים שראינו בדרך, ומשם עד ללונדון איי.

היה נעים מאוד, הרוח הורידה את הטמפרטורה באוויר והגלים שהתנפצו על הסירה השפריצו עלינו מים קרירים, אז גם החל לרדת גשם, מה שבישר את ירידת הטמפרטורה, אחרי שלושה ימים חמים מאוד.

🎡 לונדון איי - London Eye 🎡

השייט עצר לנו ב - Westminster Pier - רציף ווסטמיניסטר, ומשם ברגל ללונדון איי, כעשר דקות.

בביתן הכרטיסים של הלונדון איי היה התור הראשון בו עמדנו כחצי שעה והכרטיס בידינו, ועוד תור לעליה לגלגל הענק.

מאוד נהנינו מהנוף שנפרש לרגלינו מהגלגל הענק, היה כיף.

תכננו את העליה לגלגל בשלהי היום כשהאורות בעיר נדלקים, זה אמנם קרה, אבל השקיעה בלונדון ביולי רק בסביבות תשע בערב אז לא היה אפקט שקיעה, אבל הנוף היה נהדר.

משם הלכנו לפי מפות גוגל לטיוב על מנת לחזור למלון, ובאקראי מצאנו מסעדה מצויינת Black & Blue, בה אכלנו בתאווה המבורגר עסיסי וצ'יפס ולקחנו קינוח. הכל טעיםםםם! מומלצת בחום !!!

היום החמישי – יום ו'

🥐☕ בית קפה Café Nero
 לארוחת בוקר, בקרבת המלון

🛍 השלמות שופינג באוקספורד, החזרת הקניות למלון.

🍄 נסיעה ל- Petrus המסעדה של השף גורדון רמזי, פלצני למדיי ועם זאת טעים (הטרום קינוח לא כל כך טעים) ומשביע, לראות מלצר אחד מחזיק מגש ענק עם צלחות ענקיות ומנות מצומקות, עוד מלצר מצטרף אליו ומגיש את המנות, עוד מלצר מוזג יין ועוד מלצר מבדר את הסועדים, וכשרוצים לשירותים, מקבלים ליווי צמוד...😂😂😂

גולת הכותרת במסעדה הייתה שלקחו אותנו לביקור במטבח, שם ראינו בפרטי פרטים איך מעצבים את המנות וקיבלנו הסבר מהמלצר הראשי ומשף ישראלי העונה לשם גלעד פלד, שעובד עם גורדון רמזי כבר מספר שנים.
 "נחמד" תמורת 132 ליס"ט לשתינו...

💂‍♀️⏰משם הדרך ל"אין ביג בן" קצרה ועוד מספר צעדים עד ⛪ Westminster Abbey המנזר המרשים וקצת מנוחה על מדשאת Parliament Square Garden

ומשם נוסעות למחזמר הירוק... WICKED...הבטחתי פירוט...
 🎭 לא יודעת אם מזג האוויר במחזמר הושפע באותו יום ממזג האוויר בחוץ אבל המצב בפנים היה זוועתי, כולם 😓🥵 נטפו זיעה, כמובן אין אוורור ואין מיזוג, לא יודעת איך השחקנים מופיעים ומצטרף לזה השיעמום מהמחזמר עצמו... כנראה הגענו עם רף ציפיות גבוה מידיי, במיוחד אחרי מלך האריות...לשיקולכם…

משם חזרנו לאזור המלון ובסמוך לתחנת הטיוב הלכנו לאכול ב- Chopstix מסעדה סינית קלילה והאוכל טעים מאוד, ממש פיצה אותנו על המסעדה הפלצנית של הצהריים...ממליצה בחום על צ'ופסטיקס !!!

חזרנו למלון מותשות ומעט מאוכזבות ממאורעות היום...מזל שהיומיים הבאים היו נהדרים...זהו עשיתי לכם ספוילר...

היום השישי – שבת
היום סוף סוף ירדו הטמפרטורות והיה קריר ואפילו טפטף.
 🥐☕ בית קפה Ole & Steen לארוחת בוקר
 בסמוך למלון. טעים, לקחנו כריך, קפה וקינוח, מומלץ !!!

🏩 שכונת Notting Hill נוטינג היל, היפה והרגועה, בתים נמוכי קומה מקסימים, כאילו יצאו מציור צבעי מים🎨, כחצי שעה סיור בין הרחובות והבתים היפים הללו, יש שם בתי קפה קטנים ומתוקים בפינות הבתים, ומשם לשוק.

🧺 שוק פורטובלו - Portobello Road Market 🧺
נ ה ד ר !!! 🤗🥰 תוסס ושמח, צבעוני וגדול.
 הסתובבנו בשוק כשעתיים ובאמצע קנינו אוכל כל פעם בדוכן אחר והתיישבנו כל פעם במקום אחר, היה טעים וכיף מאודדדד!!!

חזרנו עם אוטובוס לרחוב אוקספורד, שם ניצלנו את השעות האחרונות לשופינג עד סגירת החנויות וכמובן יצאנו עם שלל נחמד.

כשהבטן קרקרה, החלטנו לפקוד מסעדה טובה, בה אכלנו גם בשנה שעברה כשהיינו בלונדון.
 🍤🐟 פיש אנד צ'יפס - The Mayfair Chippy
עם רוטב מצויין, טעים מאוד. גם הפעם היא לא אכזבה אותנו, מומלצת בחום !!!

🤩 חזרנו למלון עם גוף ונשמה רגועים, היה יום מקסים.

עם זאת הרגשה עצובה מעט התחילה למלא את ליבינו...מחר זה היום האחרון לטיולנו...😔

היום השביעי – יום א'
 כשטסים לחו"ל אז "מסדרים" את המזוודות...

כשחוזרים מחו"ל..."דוחסים" למזוודות...😊

אז סיימנו דחיסה של כל הקניות למזוודות ולתרמילים, הורדנו את המזוודות ועשינו צ'ק אאוט.
 השארנו את המזוודות בחדר המיועד לכך תמורת 1 ליס"ט למזוודה.

🥐☕ ארוחת בוקר שוב ב- Pomme De Pain

פתחנו את היום בנסיעה לשכונת שורדיץ' המהממת –  Shoreditch – רובע האומנים.

🚇 בתחילה לקחנו טיוב לתחנת ליברפול, שם ראינו את אתר הזיכרון (שני פסלים בשתי קומות התחנה) למשלוחי ההצלה של אלפי ילדים יהודים בזמן השואה.

🕍 משם ל- Sandy's Row Synagogue – בית הכנסת ✡ העתיק ביותר בלונדון. היה סגור, אז לפחות הצטלמנו על הרקע שלו.🕎

🛒 בסמוך לו נמצא שוק פשפשים (מסוג רמלה לוד) וותיק - Petticoat Lane Market, אז גם שם "דפדפנו" בין הבגדים וראינו טיפוסים מעניינים.

משם המשכנו לחלק מהרחובות בהם יש גרפיטי, דגמנו מספר רחובות וחתכנו לשוק

SPITALFIELDS MARKET   המקורה והנעים.

הפעם לא לקחנו סיור מודרך (בשנה שעברה לקחנו) והלכנו בכיף בין הרחובות המצויירים המקסימים הללו.

שיטוט כשעה ומנוחת קינוחים שבחרנו באחד הדוכנים.

🎨 המשכנו לעוד מספר רחובות עם גרפיטי מרהיב ביופיו, אגב, בחלק מאותם רחובות היינו בשנה שעברה וכל הגרפיטי השתנה.
 רק החסידה חיכתה לנו...ראינו בין היתר תמרורי אין כניסה מצויירים ע"י אמן צרפתי (שחי באיטליה) בשם בשם CLET - קלט אברהם, שמקשט בצורה כזאת תמרורים ברחבי אירופה. בינתיים ראינו עבודות שלו בפריז, בפירנצה ובלונדון.

🍫 נכנסנו לחנות השוקולדים Dark Sugars וקנינו שקית שוקולדים בטעמים שונים.

ומשם הלכנו היישר לשוק בריק ליין BRICK LANE MARKET הנהדר והתוסס. הסתובבנו בין הדוכנים ונהיינו רעבות, אבל קודם כל המשכנו עד 🍺 לבוקס פארק כדי לפקוד את החנויות שם ולחפש מסעדה...

טוב, נחמד אבל לא יותר מזה...ומסעדה רצינית לא מצאנו אז עשינו אחורה פנה וחזרנו לשוק בריק ליין, שם בחרנו 🍔לחמניה עם בשר ברווז שמעליו גבינת עיזים והכל עשוי על הפלנצ'ה...וקערת 🍟 צ'יפס עם מיונז מעליו...כל המנה הזאת מעדן מלכים, רצינו עוד אבל היינו מפוצצות. 🎇

חזרנו עם אוטובוס, עשינו עוד גיחה קטנה לבית הקפה 🥞🍫🍓Pomme De Pain לקרפ עם נוטלה ותותים ולקפה...וזהו למלון.

לקחנו מיטלטלינו ונסענו עם טיוב עד מרבל ארץ' ומשם עם איזי באס ללוטון.

סיימנו 😍 בכיף גדול את הטיול שלנו ונשבענו שנחזור, וכשאנחנו נשבעות...אנחנו מבצעות.

אהבנו אותך לונדון. 💖

🥰😘 נופר ביתי היקרה, תודה על טיול מהנה ומשובח שכזה, קבענו שוב ונקיים!