קטלוניה - פירנאים ברצלונה
המסלול בגדול -; ברצלונה, Montserrat, ESPOT, שמורת Aiguestortes, אנדורה, Ordino-Arcalis ski resort, Ribes De Freser, Queralbs, NURIA, Besalu, Girona, Cadaques
יוני 2011 -; יצאנו כהרגלנו, זוג לטיול פרטי מאורגן עצמית. טיסות באלעל (נקודות :-), מלונות אני אוהב להזמין מראש (אתר VENERA), כך שאתה יכול לטייל כל היום וכאשר אתה עייף לתת ל GPS את הכתובת ולהגיע ישר לחדר. הרעיון בגדול זה התמקדות בקטלוניה - טיול מעגלי שמתחיל בטבע של הפירנאים, ממשיך בחוף של קוסטה בראווה ומסתיים בברצלונה.
יום ו' - נחתנו בברצלונה (11:00) ולקחנו רכב בשדה התעופה (סיטרואן C2 כאשר הגג המכוסה ניתן להסטה ואז רואים נוף מדהים דרך שמשה עד מעבר לראש שלך.
יצאנו לכיוון Montserrat (א. כי זה בדרך קרוב לשדה ואז מתאווררים מהטיסה, ב. כי אח"כ יש נסיעה ארוכה ו ג על מנת לא להשקיע יום שלם ע"ח ברצלונה). מחנים את הרכב למטה ועולים ברכבל. האטרקציה העיקרית היא מקהלת הילדים, תאמו את ההגעה כך שתלכו ישירות לכנסיה להופעה (הקצרה שלהם) בשעה 13:00, ניתן גם לעשות מסלולים רגליים על הפסגה (אנחנו ויתרנו בגלל הנסיעה צפונה) מעבר למקהלה והתור (האדיר) לגעת ב"מדונה" סה"כ מקום מאד ממוסחר אני לא הייתי יוצא ליום שלם מברצלונה בשביל זה. המשכנו בנסיעה צפון מערב הכבישים נהיים קטנים ומתפתלים, הנהיגה מהנה למי שאוהב זאת, והנוף מהמם (הרים אגמים, מים) עד לעיירה ESPOT ולמלון Hotel Els Encantats Hotel Spa. בדרך עצרנו בסופר וקנינו אוכל ושתייה לצהריים (שאכלנו בנק' נחמדה בדרך) וגם ליום למחרת.
יום ש' - למחרת בבוקר ארוחת בוקר מוקדמת (07:00) ארוחת צהריים + שתייה בתרמיל וב 08:00 ליד נק' הטאקסי (ג'יפים) שמעלים אותנו לתוך שמורת Aiguestortes, יש לבחור מראש איזה מסלול הליכה רוצים לעשות ולפי זה נק' הירידה מהג'פ. הג'יפ לקוח אותנו מהלך של כמעט שעה לגובה השלג, ומשם מתחיל מסלול הליכה של 5-8 שעות (תלוי בקצב) רובו בירידה (אם לא תתפתו לסטות לאיזה "מירדור" מקסים שדורש טיפוס) בנופים של שלג מים זורמים אגמים פריחה ושקט (פרט לפכפוך המים שמלווה כל הזמן). לעיתים מטפטף, השכמיה/מעיל נלבשים ומוסרים, אבל עם ההליכה ממש לא קר (למרות שבאתרים כתוב 5-10 צלזיוס. צהריים פורסים בכר דשא, קצת יין, אוכל, ומנוחה, מי צריך יותר מזה על מנת להיכנס לתחושת החופש האולטימטיווי. אחה"צ מגיעים לנקי' האיסוף של הג'יפים באגם בתחתית המסלול והוא מקפיץ אותנו חזרה למלון, לאמבטיה ארוכה, ארוחת ערב טובה, ולילה טוב J.
יום א' -; יוצאים בנסיעה לכיוון אנדורה -; אנדורה עצמה מודרנית ולא מענינת (אלא למי שמעוניין לעשות קניות, ולדעותינו גם זה לא משתלם כלכלית שם. אנחנו חיפשנו, ומצאנו, מסלול הליכה במיני עמק קרחוני באיזור Ordino-Arcalis ski resort (שסגור בעונה הזו) ראו קישור טיפ בנושא. ואח"כ המשכנו בנסיעה דרך צרפת חזרה לספרד לעיירה Ribes De Freser (זהירות, לא תמיד ללכת עיוורים אחרי ה GPS אזורים האלו, לפעמים לסמוך על האף, או לשאול כשלא נראה לכם!) שהיא נקודת היציאה ליום המחרת (Hotel Prats, לא מומולץ, היתרון היחיד שלו שקרוב לנק' היציאה למחרת).
יום ב' קימה מוקדמת ועליה לרכבת של 7:20 מ Queralbs שלוקחת אותנו אל עמק NURIA, ממנו מתחיל מסלול הליכה מקסים של כ 4 שעות, בירידה, חזרה אל Queralbs, שם אפשר לשתות משהו חם במסעדונת בכניסה לכפר מעל תחנת הרכבת לפני שממשיכים בנסיעה לסיור רגלי קצר בעיר Besalu (חפשו את שרידי המיקווה) והמשך נסיעה אל Girona (עזבנו את הטבע מתחילים את הציוויליזציה J).
יום ג' -; אחרי ארוחת בוקר מסלול בעיר העתיקה של Girona, נקודת המידה של משרד התיירות היא בתוך הספרייה!, שם תמצאו מפה, התחלנו בעלייה מהפינה הדרומית מערבית של החומה והמסלול על החומה עם תצפית על כל העיר (עלייה בקטע הראשון ואח"כ ירידה). יורדים מהחומה בצד הצפוני ונכנסים לעיר העתיקה, עירם של מקובלי ספרד ויש כאן מוזיאון תרבות יהודית שווה ביקור. בצהריים המשכנו בנסיעה (כשעה) אל מוזיאון דאלי ב- Figueres (שם בכרטיס אחד למוזיאון ולמוזיאון התכשיטים, כמה שעות) ואח"כ המשך נסיעה אל רדת לכיוון העירות בחוף ROSES עד Cadaques (שם אנחנו ישנו). אל תתפתו לנות להגיע ללא הזמנה מראש אל בית דאלי ב Portlligat, חייבים!! להזמין לפחות יום מראש. לינה בעיירת החוף המקסימה והשקטה Cadaques
יום ד' מוקדש לנסיעה לאורך חוף קוסטה בראווה וביקור בעירות L'Escala שרידי עיר יוונית ורומית משוחזרת חלקית כוללת מוזיאון נחמד, Tossa de Mar - עיירה יפהפיה ותוססת עם מבצר, מסיירים לאורך המפרץ, במבצר בחלק העתיק, עולים עד למגדלור ויורדים חזרה. Blanes ושם ממשיכים למלון בברצלונה (מחזירים את הרכב בתחנה המרכזית בברצלונה).
ועכשיו יש לנו 3 ימים בברצלונה -; יום ה' סיור באוטובוס (שני הקווים) להתמצאות כללית, ואחה"צ לה רמבלה, לביקור בארמון המוסיקה הקאטלנית (להזמין מראש כרטיסים ברשת). ובערב מסעדת טאפס טאפס בנמל (אחרי הגשר, אמנם רשת אבל מומלצת ביותר). ביום ו' עליה ברכבת התחתית (כמו הכרמלית) להר היהודים, עליה ברכבל למבצר וסיור רגלי, ירידה ברכבל וירידה לאורך ההר דרך מוזיאון מירו (לפחות שעה), האצטדיון האולימפי, המוזיאון הלאומי (אם יש כוח) ופואבלו אספניול (לטעמי לא מומלץ אישתי אהבה יותר). למלון לקצת מנוחה וחזרה לראות את מופע המזרקות וארוחת ערב ב....סניף האחר של טאפס טאפס בכיכר מול המזרקה. יום ש' נסיעה בתחתית לפארק גואל (להתחיל מלמעלה...יש מדרגות נעות J שמעלות אותך רוב הדרך מתחנת התחתית לראש הפארק) ולרדת אותו בהליכה, אחרי שביקרנו בבית של גאודי, וממשיכים ל-"עמי ותמי" בתחתית הפארק יוצאים מהפארק והוליכם לכיוון בית החולים המקסים (לא הליכה קצרה אבל אנחנו כבר בכושר). ומשם ל סגרדה פמיליה וממשיכים למלון למנוחה קצרה לפני ארוחת ערב (הפעם לא טאפס) ואחריה הולכים למופע פלאמנקו לקינוח. כי למחרת מונית לשדה וממריאים חזרה...להתראות בטיול הבא.