איך לא הגענו לטנריף קודם ?!

התלבטנו מאוד לאיזה יעד לטוס השנה לשבוע בחופשת החג באוקטובר, ובדיעבד לא ברור לנו איך לא הגענו לטנריף כמה שנים קודם ולכן עם חזרתנו מחופשת החלומות, החלטתי לשתף אתכם בשמחה בטיול שלנו, לרכז עבורכם הרבה מהמידע שתצטרכו, והכול כדי להקל עליכם את תכנון חופשתכם ולהעניק בחזרה לקהילה, שקיבלתי ממנה טיפים שימושיים לפני הטיול. זו פעם ראשונה שאני מעלה פוסט בפורום, אז “תנו סימן” שקראתם emoji ועדכנו אם הפוסט עזר לכם, וכמובן, אם יש לכם שאלות, תרגישו חופשי לרשום ואענה בשמחה..laugh

קצת על טנריף

אי וולקני, שנוצר מהתפרצויות געש והגדול משבעת האיים הקנריים של ספרד באוקיינוס האטלנטי. האי משלב את כל האלמנטים הנדרשים לחופשה מושלמת כל השנה (!)emoji, והכול בצבעוניות מרהיבה, כך שחוויית הטיול בו הנה בלתי נשכחת. יש בטנריף הכול מהכול: טיולים רגליים, הרים, הר הגעש הגבוה ביותר בספרד-אל טיידה, סלעים, מדבריות, קקטוסים עצומים ומגוונים, יערות, מטעי בננות, גנים בוטנייםemoji, צוקים, חופים מרהיבים (המכוסים חול שחור יוצא דופן או חול מוזהב – שניהם רכים ונעימים מאוד למגע הרגלייםemoji), אווירה רגועה ושלווה, ספורט ימי מכל הסוגים, שיט לווייתנים ודולפינים-להקות גדולות במיוחדemoji, פארקים ופארקי מים, ביניהם סיאם פארק-פארק המים הגדול ביותר בעולם ולורו פארק מעין גן חיות/פארק, היסטוריה, ארכיטקטורה, ערים מרהיבות, עיירות חוף קסומות, מגרשי גולף, מיני גולף, מופעים, חיי לילה תוססיםemoji ושופינג על פני כל האי – הכול במחירים שפויים, כי מדובר באי ללא מע”מ.kiss

מזג האוויר – מתאים לחופשה בכל עונות השנה. בקיץ הטמפרטורה הממוצעת הנה 25 מעלות ובחורף 18 מעלות, לכן האי טנריף מכונה “Island of Eternal Spring”.

שטח האי – מעל 2,000 ק”מ, בירת האי – סנטה קרוז, מטבע – אירו, שפה – ספרדית, טיפ – 10%, שקעי חשמל – רובם בעלי 2 כניסות מסוג C (עגול).

באוקטובר (בתאריכים שבהם שהינו באי) שעת הזריחה הייתה 8:00 שעת השקיעה הייתה 19:30. מזג האוויר היה מושלם ונע בין 24 ל- 30 מעלות (ברוב הימים בסביבות 25 מעלות). שיעור הלחות היה כ- 70%, אך היא לא הורגשה כלל, ובערב התקרר קצת מזג האוויר, ולכן עדיף להצטייד בשכבה נוספת ליתר ביטחון. המים בים היו נעימים מאוד לרחצה, ובחוף ישבנו על כיסאות נוח בצל מתחת לשמשיה (העדפה שלנו כמובן).

הטיול הזוגי שלנו emoji התפרס על פני שמונה ימים, בחלוקה כדלקמן:

6.בבוקר רחצה בחוף Vistas בצהריים ב- Tenerife Pearl ואחה”צ ספונטני בחוף Gigantes

7.פארק המים מס' 1 בעולם Park Siam אחה”צ Siam Mall ובערב בילוי ב- Las Americas

8.נסיעה לשדה התעופה בצפון וחזרה הביתה

יש לציין שהחופשה תוכננה ללא לחץ “לסמן V על כמה שיותר יעדים”, אלא במטרה באמת ליהנות מהמקומות המיוחדים באי, מהשלווה, מהשקט, להירגע משגרת היומיום ולחוות את החופש הרומנטי יחד... ועכשיו לפרטים (לפירוט בנוגע לעלויות ולמפת המסלול – ראה בסוף):

1. יום א' 9.10

אחרי שתי טיסות של Iberia נחתנו בצהריים בשדה התעופה emoji בסנטה קרוז שבצפון טנריף. כדאי להביא ספר טוב ו/או מוזיקה וסרטים, כי במטוס אין טלוויזיה/מוזיקה. אוכל ניתן לרכוש לפני הטיסה או במהלך הטיסה. אספנו את הרכב בזריזות מהשדה ונסענו כ- 40 דק' ברכב השכור emoji(את הרכב האוטומטי Toyota Prius Automatic הזמנו בארץ מ- Ofran והיינו מאוד מרוצים) לדרום טנריף למלון שלנו Hotel Jardín Tropical באדחה – *4 מומלץ בחום ! המלון גדול, מרשים ומרהיב ביופיו ובעיצובו, זמינות ושירות מושלם ואדיב של כל אנשי הצוות, מגוון האוכל היה אינסופי (ולכן לא שעממה אותנו ארוחת הבוקר בכל הימים ששהינו במלון) וטעים במיוחד. במלון מגוון רחב של פעילויות ספורט (שלא הספקנו “לטעום” מהן, כי במהלך היום היינו מחוץ למלון. לוח הפעילויות השבועי שלנו כלל, בין השאר, התעמלות במים, יוגה על כל סוגיה, עיצוב ואפילו ZUMBA שאני כה אוהבת ורציתי מאוד להתנסות בשיעור בספרד). הגענו למלון אחר הצהריים והלכנו לישון עד הבוקר emoji. אמנם במקור תכננו לנוח קצת ולצאת לסיבוב היכרות קצר, אך היינו שפוכים מהטיסות (הראשונה מת”א ב- 7:00 לברצלונה ב- 10:50 ומיד קונקשן מברצלונה ב- 12:00 לטנריף ב- 14:25) ומהעובדה שלא ישנו בלילה הקודם.

כתובת אתר המלון, שקיבל ציון 4.5 ב- Tripadvisor וציון 4 ב- Booking:

2. יום ב' 10.10

קמנו רעננים לבופה מפנק ביותר בארוחת הבוקר במלוןemoji, עשינו סיבוב היכרות באזור המלון וראינו, לשמחתנו, שגם מיקום המלון מדהים – בצמוד לטיילת, שממנה נשקפים נופים עוצרי נשימה, ושבה אינספור מסעדות, בתי קפה, חנויות ומינימרקטים (ולמתעניינים גם קזינו).

היום הוקדש בעיקרו לסיור שיט דולפינים ולווייתנים – חוויה מדהימה, לא לוותר! ניתן לצפות ממש מקרוב בלהקות גדולות ביותר של דולפינים (אותם גם ליטפנו) ולווייתנים הן מסיפון האנייה והן מהקומה התחתונה של האנייה, השקופה בצדיה. בחרנו באנייה גדולה יחסית של Tenerife Dolphin, שיצאה מנמל Puerto Colon (הסמוך למלון במרחק דקות ספורות של הליכה) לLos Gigantes - – Masca . הסיור ארך 4.5 שעות (יש מס' סיורים לבחירה: שעתיים, 3 שעות ו- 4.5 שעות). הסיור הארוך כלל הסעה באוטובוס למקום (למי שצריך), הסברים של המדריכה, שתייה חופשית, כריכונים, ארוחת צהרייםemoji ושחייה בים, שהתבררה כמרעננת ומהנה מאוד על רקע נופים עוצרי נשימה ב- Los Gigantes. לא משנה באיזה סיור תבחרו, כאמור מדובר בפעילות שהיא בגדר חובה! להלן אתר האינטרנט:

את הסיור הזמנו מראש בבוקר במלון (כדי לוודא מקום פנוי ושעה ספציפית) ועם סיום הסיור יצאנו לאכול ארוחת ערב emojiונהנינו מהשקיעה המרהיבה באחת מהמסעדות בטיילת ליד המלון.

המסעדה בה אכלנו צופה על המלון שלנו, שבקצהו מסעדת המלון, שממוקמת על קצה הצוק...

עם סיום הארוחה התייעצנו במלון בעניין טיול יומי מאורגן באי, שמגיע גם למסקה MASCA ולהר הגעש טיידה TEIDE, ודרך המלון הזמנו מראש מקומות בחברת VIAJES TEIDE ליום ד' (כיום ניתן בכל הימים, למעט א' + ו', אבל כמובן יש לוודא אם חל שינוי) לטיול מאורגן – פרטים בהמשך.

3. יום ג' 11.10

לאחר ארוחת הבוקר במלון emojiנסענו נסיעה מהנה כשעהemoji, כשבדרך מתנגנים שירים קלילים ונעימים בספרדית, אותם שירים שאני רגילה לפזז לצליליהם, כשחיוך מרוח על שפתיי בשיעורי ה- ZUMBA הממכרים של לירון. הכבישים הראשיים בטנריף רחבים, וקל מאוד להתמצא בהם. נסענו בעזרת ה- WAZE בדרך הראשית והמהירה בכביש TF1 לבירה סנטה קרוז Santa Cruz , עיר נמל מרכזית ומודרנית ובה ארכיטקטורה מרהיבה (קשה היה להפסיק לצלם), כיכרות ובניינים מרשימים וכן שדרות Ramblas יפות להפליא כמו אלו המפורסמות בברצלונה וכמובן קניות וטיילת (אנו טיילנו ברכב בשדרות). הכיכר המרכזית, כיכר אספניה, היא הציר שסביבו סובבת העיר כולה ובמרחק הליכה קצר, נמצאים רוב האתרים החשובים של העיר וגם החנויות הטובות יותר (,C&A ,GUESS, ZARA, H&MMANGO), שרובן מתרכזות במדרחוב קסטילו. קחו בחשבון, שהחנויות נסגרות לסיאסטה של כ- 3 שעות בצהריים, ואח"כ הן נפתחות מחדש.

בחנות GUESS במדרחוב קסטילו התחדשתי בשתי שמלות ערב יפיפיות במחיר נהדר, ולבתנו קנינו לבקשתה תכשירי איפור ב- KIKO MILANO במחיר מגוחך – בקיצור שווה!

כמובן, עדיף לא להגיע ביום א', אם רוצים לטייל ולעשות גם שופינג.

הכול יפה כל כך, נקי, צבעוני ומטופח בסנטה קרוז, תענוג לשוטט ברחובות ולספוג את האווירה.

ניתן גם לבקר בפארק העירוני הפופולרי García Sanabria ובפארק ניתן ליהנות, בין השאר, ממראה עצים אקזוטיים, צמחים טרופיים וסובטרופיים, שעון פרחים, עבודות אמנות מודרניות רבות, ספסלים, מגרש משחקים – קראתי המלצות אך לא היינו.

מסנטה קרוז נסענו כ- 7 דק' emoji לעיר הבירה העתיקה להLa Laguna לגונה

בלה לגונה היפיפייה, בתי אצולה מרשימים, סמטאות צרות והיסטוריה עשירה בסגנון הקולוניאלי. כיף לעשות הפסקה ולשבת לקפה ועוגה באחד מבתי הקפה באזור או ליהנות כמוני ב- SMOOY מגלידת יוגורט “QUEEN” טעימה מאוד המורכבת מ- 4 שכבות: גלידת יוגורט וניל, תותים, עוגת שוקולד וגלידת יוגורט שוקולד וכמובן “ללכת לאיבוד” בין הסמטאות ולהתחבר לצבעוניות המרהיבה של הבתים, שמשתלבת נפלא עם הירוק של עצי הדקל ועם כחול השמיים.

למעוניינים, ניתן לנסוע מסנטה קרוז או מלה לגונה וליהנות מהשקיעה בחוף סן אנדרה הסמוך (אנחנו דחינו את הביקור להמשך הטיול והתמקדנו בשתי הערים המרשימות).

בילינו כשעתיים בלה לגונה, ומשם נסענו בחזרה למלון, התארגנו ויצאנו לארוחת ערב emojiבמסעדה בטיילת ליד המלון (חזרנו לאותה מסעדה נעימה, שאכלנו בה ערב קודם, וגיוונו במנות שונות. הפעם ארז הזמין פיצה ענקית וטעימה ביותר ואני הזמנתי מרק עוף, שהתברר כלא ממש מוצלח, לכן חיסלנו יחד את הפיצה בהנאה מרובה). לאחר הארוחה המשכנו לטייל ברגל לאורך הטיילת ללאס אמריקאס (בדיעבד כדאי היה לנסוע ולבלות את הערב כולו בלאס אמריקאס - איזור הבילויים השוקק חיים ובו מגוון מסעדות, מועדונים, פאבים ועוד כולל מופע פלמנקו בסמוך למסעדת Hard Rock Cafe – מסעדה בה גם האווירה וגם האוכל מהנים במיוחד).

4. יום ד' 12.10

כאמור הטיול המאורגן המפורט להלן הוזמן במלון יומיים קודם לכן, אז לאחר ארוחת הבוקר emojiהגענו לתחנת האיסוף בסמוך למלון בשעה 8:10.

במסגרת הטיול המוצלח במיוחד באמצעות חב' VIAJES TEIDE (המציעה מבחר טיולים) ביקרנו בהר טיידה, בעץ הדרקון בעיירה איקוד, במסקה ועצרנו לתצפית בגרצ'יקו:

הר טיידהללא ספק אחד הסמלים של טנריף ואתר חובה לבקר בו. הר טיידה הנו הר געש רדום, שהתפרץ לפני 800 שנה ומאז מאופיין בהתפרצויות קטנות. בשל ההתפרצויות הוולקניות והלבה, האזור מאופיין בסלעי בזלת מיוחדים ותצורות התגבשות מרהיבות של הלבה. המקום הוכרז כפארק לאומי וכאתר שימור לאומי על ידי אונסק"ו - גובהו 3,718 מטר וזהו ההר הגבוה ביותר בספרד והשלישי בגובהו באירופה. פסגת ההר, המושלגת במשך כל השנה, היא מוקד משיכה כמו גם הפארק בסביבתו של ההר. במורדות של הרכסים הנמוכים יותר חולפים ביערות עצי מחט.

בגובה 2,500 מ' מגיעים לשער הכניסה לפארק. זהו אזור המכתש הענק לאס קאנאדאס, שהתפרסם בזכות הסלעים המדהימים והנוף הייחודי שלו. הסלעים, המצוקים והנוף המגוון הם צירוף תוצאת פעילותו הגעשית של הטיידה. הצוק המכונה "פטרייה" הוא ללא ספק האתר המצולם ביותר בטנריף. הטיול שלנו לא כלל עלייה ברכבל לפסגת ההר. למי שמעוניין יש טיול מאורגן יומי רק להר טיידה וכמובן שניתן לטייל עצמאית. קחו בחשבון שקריר וצריך לקחת בגדים חמים.

העיירה איקוד דה לוס וינוס ICOD Los Vinos – בלב איקוד ניצב עץ גדול ומיוחד ששמו “הדרקון של איקוד". עץ הדרקון הוא סמלו של האי טנריף. בגזע העץ אין טבעות שיעידו על גילו ולכן מחלוקת גדולה נסבה בין המומחים סביב גילו המופלג של עץ הענק (יש שאומרים שגילו הוא 2,000 שנים ויש שאומרים שגילו רק 600 שנה), שגובהו כ-17 מטרים. על כל פנים, מראה העץ הוא מיוחד ומרשים ולא ממש משנה מה גילו המדויק כך או כך העיירה, שהנה מרכז תעשיית יין, והעץ שווים ביקור!

במסגרת הטיול היה לנו זמן חופשי של כשעה וחצי לארוחת צהריים emojiבמסעדה באזור ולסיבוב קצר באזור (כך שלא הספקנו ליהנות עד הסוף מהעירייה היפייפיה). ארז הזמין לארוחת הצהריים תפוחי אדמה ממולאים בבשר וסלט ירקות לצד בירה מרעננת ואני דג, תפו”א קטנים אפויים במלח בסגנון הקנרי ולצידם רוטב מוג'ו וסלט ירקות (התמכרנו למנה הזו ואכלנו אותה מס' פעמים בטיול במקומות שונים). המסעדה בה אכלנו הייתה מעוצבת בצורה חמה, ביתית ומזמינה לכן קצת התאכזבנו כשטעמנו את האוכל שהיה נחמד ולא יותר מזה.

מסקה Masca – “הכפר האבוד" שהיה מבודד עד 1978 מהעולם ומטנריף, שוכן באחד המקומות היפים והמדהימים ביותר בטנריף. צוקי ענק תלולים, נקיקים וגאיות צרים. נוף מהמם ושקט. בכפר יש מסעדה המשקיפה לנוף מדהים. קחו בחשבון כי הנסיעה למסקהemoji הנה בדרך גרועה וצרה במיוחד (כזו שלא מאפשרת לשתי מכוניות לעבור בו זמנית), אבל יפה ביותר ומובילה לכפר קטנטן וציורי עם נוף עוצר נשימה. היתרון בטיול מאורגן היא מיומנותו של נהג האוטובוס בדרכים (אם אתם נוהגים ברכב, כדאי שתצפרו בעיקולים החדים הרבים, כדי שהנהג ממול ידע שמגיע רכב..)

גרצ'יקו Garechico – פירוש השם אי קטן. עד להתפרצות הר הגעש טיידה, שימשה גראצ'יקו כנמל המרכזי של טנריף. אחר כך צברה פוארטו דה לה קרוז את מעמדה כנמל החשוב באי. גראצ'יקו ממוקמת על קצה לשון יבשתית, לצד נקודות איים זעירים שחורים הנצפות במרחק קל מן החוף – עצירה לתצפית (לפחות לתצפית...) על גרצ'יקו היא בסימן חובה – מדובר בנוף מדהים עוצר נשימה של בתים ציוריים, נמל דייגים ססגוני והכול משתלב בטוב טעם עם האיים השחורים, גוני הכחול המרהיבים של הים, קצף הגלים וכחול השמיים. אי אפשר להפסיק לצלם את כל היופי האינסופי, השלווה והחופש שהמקום משדר!

חזרנו למלון עייפים ומרוצים מאוד בסביבות שעה 18:00 מהטיול המהנה.

5. יום ה' 13.10

לאחר ארוחת הבוקר emojiנסענו לפוארטו דה לה קרוז Puerto de la Cruz שבחוף הצפון מערבי – עיר חוף יפיפייה תיירותית מודרנית, שוקקת חיים עם נופים מרשימים ובצבעים עזים ומדהימים: הצמחייה בירוק ורוד ואדום, סלעי בזלת בשחור, המים והשמיים בגוני הכחול וקצף הגלים והבתים בלבן.

הסתובבנו בהנאה מרובה לאורך הטיילת המקסימה, שאמנם תיירותית מאוד, אך הנוף הנשקף ממנה מרהיב ועצרנו כמובן לכוס אספרסו במקדונל'ס (שהשתלבה לי נהדר עם גלידת פאי לימון הורסת) על רקע הנופים המקסימים.

את ארוחת צהרייםemoji אכלנו במסעדה שמשקיפה על החוף ותוך כדי הארוחה נהנינו מניגון אקורדיון נעים של אחד מאומני הרחוב המוכשרים. האוכל לא היה מוצלח לטעמנו והאמת לא ממש התחברנו לאוכל הקנרי במהלך הטיול, למעט מקומות בודדים ולכן העדפנו לאכול מידי פעם גם במקדונלד'ס.

משם נסענו לביקור בגן בוטני Jardin de Aclimatacion –, גן מרשים עם מגוון ייחודי של צמחים מכל רחבי הגלובוס וליד כל צמח רשום מהיכן הגיע.

ומשם נסענו לעיר הציורית לה אורוטבהבה ניתן לראות Orotava  את הארכיטקטורה המיוחדת של האיים הקנריים (בתי הבלקונים). מדובר בעיר מרשימה במיוחד עם בתים צבעוניים על רכס משופע מעל לעיר פוארטו בחלק הצפון מערבי של האי. בעיר ארמונות ובנייני אצילים ספרדים רבים ומומלץ לראות את הכנסייה היפה The Iglesia de San Agustin

לבקר ב- La Casa de los Balcones בניין דו קומתי יוצא דופן ביופיו ובמרפסותיו המעוטרות.

ובבית העירייה Ayuntamiento בניין נאו-קלאסי מהמאה ה- 19.

להשקיף על תמונת הנוף המדהימה כפי שמצטיירת במרכז העיר מול הכנסייה

לטייל במדרחובים המקסימים

האווירה באזור מאוד נינוחה ואפילו המסעדות המקומיות לא הספיקו להתקלקל ונשארו אותנטיות.

לאלו המגיעים בחודש יולי יצפה מחזה מרהיב ביופיו בכיכר עירייה, בה נערך פעם בשנה בחודש יולי פסטיבל פרחים ומשטחים מעוטרים אבקה צבעונית הנטחנת מאבנים וולקניות משמורת ההר טיידה.

למי שמעוניין בשופינג בין שתי הערים הסמוכות – אורטובה ופוארטו ישנו מרכז קניות ענק ומודרני (לא היינו בו).

מאורטובה, במטרה לראות את השקיעה בחוף, המשכנו לחוף פלאיה לאס טרסיטסPlaya Las Terresitas החוף שנחשב ליפה ביותר בצפון טנריף החוף ממוקם בעיירת דייגים קטנה בשם סאן אנדרס San Andrés, שבעה ק”מ צפונית לעיר הבירה, סנטה קרוז. קראנו המלצות רבות על החוף וכי מדובר ברצועת חוף יפה, המוגנת בשובר גלים, אליה מגיעים המקומיים באורך 1.5 ק"מ. החול הזהוב יובא במיוחד ממדבר סהרה והוא מקושט בעצי דקל. ניתן לנוח בו, ליהנות מהשלווה והקסם המצויים במקום ולהשתתף בפעילויות הנערכות בחוף כמו יוגה וכדורעף חופים. כן יש בחוף מסעדות, מגרש חנייה גדול, מקלחות בחינם, קיוסק ושירותים, וניתן לשכור בו גם מיטות שיזוף וסירות משוטים. בחוף השקט הזה כל אחד יכול למצוא בו פינה שקטה, בשמש או בצל.

כשהגענו לא ממש הבנו ממה כולם כל כך מתלהבים, החוף כבר התרוקן ולנו היה קצת קריר באותו יום ספציפי אחר הצהריים בצפון והרוח לא אפשרה לנו ממש ליהנות משעת בין הערביים ולחכות לשקיעה באווירה רומנטית (אולי אם היינו מגיעים ביום אחר או באחד הבקרים היינו ממליצים עליו) אז החלטנו לחזור למלון לארוחת ערבemoji, שהתבררה כארוחה הטעימה ביותר שחווינו על האי עם בופה עשיר ומגוון של מאכלים מקומיים מיוחדים וטעימים במיוחד.

6. יום ו' 14.10

אחרי ימים של טיולים בערים ובעיירות, החלטנו שנקדיש את היום בעיקר לחופים, להתרחץ, לשכב על החוף וליהנות מהרוח הנעימה, מרחש הגלים, מהנוף ומהרוגע ולכן נסענו לאחר ארוחת הבוקרemoji ל- Playa de las Vistas החוף ב- ש Los Cristianosבדרום טנריף, קרוב למלון שלנו. החוף שהומלץ על ידי רבים נוצר לפני כמה שנים וזכה ל"דגל כחול" המעיד על איכותו. החוף נמצא מערבית לנמל בכיוון חוף Playa de las Americas והמרשים בו הוא החול היפה והנעים למגע הרגליים, המרחבים, הניקיון ומגוון השירותים. לאורחים ישנה את האפשרות להשכיר ציוד, ליהנות משירותים (מקלחות), כיסאות נוח ושמשיות רבות ומשירות מצילים. שוברי הגלים, אשר נבנו יחסית רחוק, מרגיעים את הגלים בסמוך לחוף. בחוף יש גם מתנפחים ענקיים במים.

נהננו מאוד מכל רגע בחוף והוא מומלץ! החוף היה יפה ונקי, מאוכלס אך לא מדי ועדיין היו הרבה מאוד כסאות נוח ושמשות לבחירה כשהגענו בסביבות שעה 10. האקשן שבטיילת ליד מוסיף לו עניין (ולמי שרוצה יש גם מרכז קניות בטיילת – לא היינו בו, כאמור בכל מקום אפשר לקנות בטנריף).

ארז התפנק במוחיטו קפוא בטיילת שהיה מרענן במיוחד ואני התרעננתי בגלידה וניל ענקית וטעימה עם רוטב תותים במקדונלד'ס (חבל שלא מביאים את הגלידות הללו ארצה או אולי טוב שלא...)

המים היו פשוט מדהימים, רגועים ומרעננים, כיף לשחות בים כזה והיה קשה לנו להיפרד מהחוף.

אחרי שנהנינו מאוד מהחוף נסענו בצהריים לביקור ב- Tenerife Pearl חנות ענקית במיוחד ובה מבחר יוקרתי ועשיר של פנינים מכל רחבי העולם, במגוון צבעים, צורות ועיצובים מרהיבים. מדובר בביקור חובה ! טווח המחירים רחב ואפשר למצוא תכשיטים יפים כמעט לכל כיס. אני התחדשתי בצמיד פנינים יפה וקניתי מתנות יפות למזכרת מהטיול.

כתובתפ Ctra. General del Sur, 12 Adeje, Tenerife תוח כל יום,שעות 10-20:00. לפרטים נוספים להלן כתובת האתר: http://www.tenerifepearl.com

משם באופן ספונטני החלטנו לנסוע לחוף הים המדהים ביותר שהיינו בו בטיול לגיגאנטס Gigantes אחרי שנהנינו ממנו מאוד כשקפצנו למים מהאנייה (בשיט לווייתנים ודולפינים ביום השני לטיול). לקח לנו כחצי שעה של נסיעה לחוףemoji, אבל זה היה שווה ומומלץ בחום !! החול בחוף הוא שחור משחור וזה קצת מוזר, אך באופן מפתיע הוא ממש נעים ורך למגע והיופי העצמתי של המקום מהפנט (קצת קשה להעבירו בתמונות ולכן תצטרכו לסמוך עליי בזה...). החוף רגוע, שלו, קטן ושקט. לא היו הרבה אנשים על החוף, נעים היה לשחות במים הקרירים והמרעננים והיה ממש כיף לבלות בו אחר הצהריים.

את ארוחת הצהריים emojiהחלבית המאוחרת שלנו אכלנו בנמל ליד החוף והיא ארוחת טאפס קנרית קלילה, מקומית ומושלמת – לחם שום, גבינה מטוגנת, תפוחי אדמה בתנור עם מלח גס ורוטב מוג'ו וכמובן בירה.

בערב, לאחר שעצרנו להתארגנות ולהתרעננות במלון, נסענו כמה דקות ברכבemoji ל- Las Americas למסעדת Meson Castelano לאכול פאייה כארוחת ערב emojiבמסעדה המגישה אוכל מקומי והומלצה על ידי המלון. המנה העיקרית שבחרנו הייתה הפאייה שכללה בתוספת את הכול, דהיינו דגים, בשר ופירות ים בנוסף לאורז כמובן.

כמוטיב קבוע ביומן מסע לצערי צריכה לציין, שלמרות ההמלצות החמות מהמלון והביקוש הרב למסעדה ההומה אדם, הטקס המרשים של הגשת הפאייה הענקית בסיר רחב וגדול במיוחד לשולחן קטן המיועד לה ואח”כ הגשתה לצלחות האישיות בצורה מרשימה, האוכל היה נחמד ולא יותר מזה והאורז היה אל דנטה מדי לטעמנו (אכלנו כבר במסעדות טובות מזו בספרד בפרט ובאירופה בכלל).

עם סיום הארוחה יצאנו להסתובב באזור Las Americas והיה כיף גדול. במקום כאמור פאבים, חנויות, מסעדות ואפילו מיני גולף מדהים ביופיו.

7. יום ש' 15.10

לאחר ארוחת הבוקרemoji נסענו ברכב לפארק סיאם, במרחק של כ- 3 דק' נסיעה.emoji

הפארק הוא המילה האחרונה של טכנולוגיה בשילוב מסתוריות אקזוטית של נופים ומבנים עתיקים בממלכת סיאם. מומלץ ביותר לא לוותר על הפארק שנחשב לפארק המים מס' 1 בעולם. בפארק שלל מגלשות חדישות, בריכת גלים ענקית 3 מ', מגלשות אבובים (לזוגות ולמשפחות), מגלשות מתפתלות, מסלול אבובים שנחשב לארוך ביותר בעולם - מקיף את כל הפארק ואף עובר במהלכו בטבורה של בריכת כרישים בתוך מנהרה שקופה (וסגורה כמובן)מגלשות טורנדו ובריכות עם אריות ים, כולל מופע. אין סיכוי שיהיה לכם משעמם ואם תרצו וגם אלו שאינם מעיזים לעלות על מגלשות מים, יוכלו לטייל בגן האקזוטי המקסים, לאכול במסעדה תאילנדית, להתפנק במסג' במקום, לרחוץ בחוף הים שהופך כל 20 דק' לבריכת הגלים בגובה 4 מ', או לנוח ולהשתזף בשמש הנעימה על גבי מיטות השיזוף שפזורות בחוף. המגלשה הגבוהה ביותר, שבמרכז הפארק, ה"קמיקאזה", מתנשאת לגובה של 14 קומות, תלולה במיוחד, ומסתיימת אף היא בבריכת הכרישים. בתוך הפארק הוקם חוף ים מלאכותי, מרהיב ביופיו, סביב בריכה ענקית בצורת לגונה, כשמצדה יער טרופי ירוק וסבוך, עם חול ים רך וזהוב שהובא מפורטוגל, ומים בצבע טורקיז, שמזכירים את חופיה הקסומים של תאילנד. במתחם מגוון מסעדות (ביניהן מוגש גם אוכל תאילנדי כמובן) וחנויות בשוק הצף, כולל חנות בילבונג.

האטרקציות מסומנות בפארק בצבעי רמזור כשירוק מסמל את האטרקציות הרגועות, כתום בינוניות ואדום לאוהבי האקסטרים.

היה יום מושלם !! נהנינו מאוד מיופיו של הפארק, מייחודו ומאטרקציות רגועות בפארק:

• Mai Thai River (ירוק) שיט אבובים רגוע (חלקים ממנו אפילו רגוע מדי וארז החליט לקחת יוזמה, לפנק ולהשיט אותי תוך שהוא מתהלך בתוך האבוב...חחח..) במסלול המקיף את הפארק בנהר באזורים מהירים ואיטיים כשלקראת סופו יש מגלשה מהירה והמסלול עובר אח”כ במנהרה שקופה וסגורה של בריכת כרישים.
  • Siam Beach+The Wave Palace (ירוק) חוף הים ובו בריכת גלים 4 מ' כל 20 דק' –הגלים הגבוהים עוצמתיים ומדובר בחוויה מהנה במיוחד כך שלא רצינו לעזוב את החוף...
  • Jungle Snake (צהוב) אבובים בזוגות/ביחידים – 4 מסלולים שונים במקצת, כיף גדול…

פרטים נוספים באתר האינטרנט: http://www.siampark.net/index.php/en/

הפארק פתוח בין השעות 10-18:00 עד 31.10. בכניסה צלם המקום מצלם אתכם ובתמורה ל- 6 יורו יש לכם תמונה מקסימה למזכרת. גם באטרקציות מצלמים אתכם רק שצריך לשים לב למצלמה ולחייך בזמן …

אחר הצהריים, לקראת סגירתו של הפארק, הלכנו לקניון סיאם Siam Mall הצמוד לפארק (אפשר גם להגיע ברכב כמובן) לסיבוב קניות קצרצר בקניון.

הקניון ממש מוצלח יש בו מגוון רחב של חנויות BERSHKA ,H&M , ZARA, MANGO ועוד. קניתי תיק (הייתי צריכה כבר הרבה זמן להחליף את התיק שלי) בהנחה ב- Desigual - המחירים הסבירים מביאים חשק לקניות (מעבר לחשק הרגיל הקיים...) וכמובן קנינו מתנות למשפחה.

כמעט בכל מקום באי תוכלו לראות קניונים ואזורי קניות, כך שלא ממש צריך להתאמץ ולנסוע במיוחד לצורך כך, אך המתעניינים יכולים למצוא באינטרנט מבחר רב של הצעות לקניונים.

לקראת חגיגות הערב האחרון שלנו בטנריף חזרנו למלון להתארגן ולרגל “האירוע” לבשתי את השמלה החדשה של GUESS ונסענו ל- Las Americas לארוחת ערב חגיגית emojiבמסעדת Hard Rock Cafe. השדרה היתה מוארת בססגוניות ומקושטת לחג המולד ובנוסף התקיימה במקום תצוגת אופנה לפתיחת שבוע האופנה בטנריף, כך שיכולנו לראות ממש מקרוב מהשולחן בו ישבנו במסעדה את כל התצוגה המרהיבה. האוכל הטעים והאווירה במקום בשילוב עם המוזיקה הכיפית והתצוגה המרהיבה הפכו את הערב לבלתי נשכח – סיום מושלם לטיול מדהיםemoji

במסעדת Hard Rock Cafe מתענגים על פלטה זוגית עמוסה כל טוב (כנפיים ברוטב חריף, חטיפי עוף, טורטיות מטוגנות לצד מטבל גבינות ממכר, טבעות בצל, ירקות ומגוון רחב של רטבים) לצד קוקטייל זוגי...

עוצרים בחנות Hard Rock Cafe להתרשמות ולקנות חולצות לילדים כמזכרת

איזור הבילויים ב- Las Americas כבר מתכונן לחג...

8. יום א' 16.10

לאחר ארוחת בוקר מאוחרתemoji והתארגנות נסענו לשדה התעופה בצפון. צריך לקחת בחשבון שעתיים (ולא 3 שעות כנהוג בארץ) המתנה לטיסה. החזרת הרכב בסוכנות הייתה מהירה ויעילה ובברצלונה יכולנו לנצל את הזמן בדיוטי פרי הגדול והמרשים כך שארז התחדש בג'קט וסריגים, קנינו מזכרות למשפחה emoji וגם הספקנו לאכול לפני העלייה למטוסemoji. חזרנו ארצה הביתה לילדים לפנות בוקר עם פחות שעות שינה אך עם הרבה מאוד חוויות וחיוכים...angel

אז כמה זה עלה לנו, לזוג ?emoji

טיסות – טיסות IBERIA עם קונקשיין בברצלונה (הלוך ושוב): 1,827 דולר

מלון Jardin Tropical Hotel ל-7 לילות ע”ב לינה ובופה א.בוקר: 1,095 $, חניה+אינטרנט חינם. החניה במלון לא מאפשרת לכל הרכבים להיכנס לכן אם מגיעים בערב צריך להחנות בחניה כפולה ולהשאיר את המפתחות בקבלה (קצת מטרטר לזכור להשאיר ולקחת אך בסה”כ מתוקתק).

רכב ל- 8 ימים (שירות יעיל ומהיר): 367 יורו

טיול יומי מאורגן בחב' VIAJES TEIDE – אוטובוס מאורגן עם מדריך (יום פרודוקטיבי ומהנה, לא כולל אוכל) – 70 יורו

שיט לוויתנים ודולפינים - 4.5 שעות כולל שתייה חופשית כולל חריפה, כריכונים, ארוחת צהריים, עצירה לשחייה – 60 יורו אם אינני טועה... (חוויה יוצאת דופן ומהנה במיוחד)

פארק סיאם – 68 יורו (יום כיף בלתי רגיל) שילמנו דרך המלון כדי למנוע עמידה בתור בקופה (בפועל לא היה תור, אך העלות זהה). לא שילמנו עבור FAST PASS, כי ראינו שהפארק לא עמוס ואין תורים. ממליצה לבדוק לפני שמשלמים. אם מעוניינים לעלות על מתקנים מבוקשים במיוחד ומדובר בימים עמוסים עם תורים עמוסים אז כמובן כדאי.

מקווה שהמידע יסייע לכם ויעשיר אתכם, מאחלת לכם שתיהנו מכל רגע בטיול, שתחוו את טנריף על כל האפשרויות הקסומות שהיא מציעה, שיהיה זה טיול כזה שלא תשכחו (במובן החיובי של המילה...) ושמותיר טעם של עוד עם רצון עז לחזור אליה במהרה...yes