המשך שווה ומתוק במיוחד לפוסט חלק א' (היום הראשון)… לא מאמינים ? תגללו למטה ותראו...

היום השני - 14.10

קמנו בבוקר מלאי אנרגיות אחרי שינה טובה ומקלחת גשם מפנקת (הכוונה בדוש במקלחת, לא ברחוב...) לארוחת הבוקר במלון. במקור תכננו לאכול כל יום בבית קפה אחר את ארוחת הבוקר, כי כיף לגוון, אך בדיעבד ארוחת הבוקר הגדולה במלון הייתה מעולה עבורנו (במיוחד כשהסכימו להכין לנו אומלטים במקום המקושקשת שלהם, שלא היתה לטעמנו). פרטים על המלון בפוסט חלק א'.

הזמנו מראש סיור חינמי מ- new europe tours, והתכנון היה להתחיל את היום בסיור מודרך באתרים העיקריים בעיר, ולכן נסענו לנקודת המפגש ב- Saint Michel Fountain באי דה לה סיטה Île de la Citéבפועל הסיור היה פחות מוצלח מהמצופה וכלל רק חלק מהאתרים המתוכננים. בדיעבד היה לנו הכי כיף להשלים את האתרים ללא סיור מודרך...

לא הפסקתי לצלם את מזרקת סן מישל Saint Michel Fountain

כנסיית נוטרה דאם Cathédrale Notre-Dame רק מרחוק, כמובן. מזווית הצילום הזו היא נראית כאילו לא קרה דבר, אבל כל האזור מוגן בגדר בגלל השרפה, שגרמה לכנסייה נזק רב.

הלכנו לאורך נהר הסן לכיוון הגשר החדש פונט נף PONT NEUF

והתרשמנו מהאזור היפה ומהפסל הענק של המלך אנרי הרביעי רכוב על סוס.

צילום: ארז צייזל

ברקע ניתן לראות את גשר האומנויות – לשעבר גשר המנעולים. מסתבר שהמנעולים של זוגות האוהבים הכבידו על הגשר והמפתחות, שנזרקו לנהר כמחווה רומנטית, זיהמו את הנהר. כיום נותרו מעט מאוד מנעולים בגשר – דווקא בעיר הרומנטית הפרקטי גבר על הרומנטי.

עם סיום הסיור טיילנו להנאתנו בגני טווילרי הססגוניים, שבהם שזורים פסלים יפים מאוד.

אדריכל הנוף, שתכנן את גני ורסאי המדהימים (שטיילנו בהם בטיול הקודם), תכנן את גני טווילרי ולכן מובן מדוע נהגו תושבי פריז להגיע לכאן כדי לראות ולהיראות. ברגעים אלה בעודנו מטיילים בגנים הרגשנו כאילו כל היופי הזה הוא חלק מתפאורה באופרה גרנייה Opera Garnier (עליה ארחיב בפוסט חלק ד').

מרוב התלהבות מהיופי של כל האזור הגענו בלי לשים לב, ברגל כמובן

צילומים: תמר צייזל

גם לכיכר הקונקורד המהפנטת ביופייה ובעוצמתה. ההיסטוריה של הכיכר הזו יפה הרבה פחות מהפסלים עוצרי הנשימה. בתקופת המהפכה הצרפתית נערפו בה ראשים רבים, וביניהם ראשיהם של המלך לואי ה- 16 ושל אשתו המלכה מרי אנטואנט. ניתן לראות מרחוק את הפסלים בצבעים העזים והמרשימים של ירוק, של שחור ושל זהב.

צילום: תמר צייזל

צילום: ארז צייזל

מהכיכר המשכנו במרץ לשדרות השאנז אליזה, שהרי צריך לשרוף קלוריות לפני ההגעה לחנות “התכשיטים”, שהיא בגדר חובה לאוהבי הקונדיטוריה ולאוהבי המתוק (לא מכירה מישהו שלא אוהב) Ladurée Paris Champs Elysées. נראה לי שבשלב הזה כדאי שאתן לתמונות לדבר בעד עצמן. אני עדיין זוכרת ומרגישה את הטעם...

צילומים: תמר צייזל

אחרי הדומייה רק אומרת שלקחתי שלושה מקרונים בטעמים שונים (כי צריך לבדוק) קרואסון (שבדיעבד יכולתי לוותר עליו בהשוואה לאופציות האחרות) ועוגת מקרון בגודל בינוני, שהיא תכשיט. ממש חלום היה לחסל אותה לבד. השילוב של הליצ'י והוורדים היה הפתעה משמחת ומענגת… אני רק שמה את התמונה כאן...

ועכשיו תראו מהיכן כל המתוקים האלו מגיעים. הסניף נראה כמו ארמון ...

כשהגענו אח”כ לסניף של פייר ארמה ממש מעבר לכביש יכולנו רק להסתכל על יופיים של המקרונים, אך כבר לא יכולנו לטעום. (עכשיו אני רואה שגם הצילום נראה מושקע פחות...)

בשדרות השאנז אליזה ניתן ליהנות מחנות דיסני (אני אוהבת לבקר בחנויות דיסני), משלל חנויות יוקרתיות כמובן (בעיקר להסתכל על חלונות הראווה), מחנויות של רשתות (דוגמת זארה) ומסניף של גאלרי לאפייט. אנחנו, כמובן, ממליצים על סניף אחר בשדרות אוסמן, שבו יש תצפית יפיפייה וגם גשר שקוף – יש למה לחכות בפוסט חלק ד'.

לאחר שאכלנו לצוהריים סלט גדול וטעים ביותר (יום אחד ללא ירקות ואנחנו בגעגוע חזק) במסעדה איטלקית בשאנז אליזה וחידשנו כוחות המשכנו לשער הניצחון.

הגענו דרך מעבר המטרו לכניסה לשער הניצחון העצום, בשל עומסי התנועה מסוכן לחצות את הכביש. בכניסה לשער הניצחון המתנו בתור, שהתקדם די מהר ועלינו 200 מדרגות ברגל.  חדר הכושר הזה עלה לנו 12 יורו כניסה לאדם (ואם אתם חושבים שלא ניסיתי להתחמק מעלייה של 200 מדרגות אתם טועים. ביקשתי לעלות במעלית, אבל הסתבר שמיועדת בעיקר לאנשים מוגבלים. בדיעבד היה שווה, כי חזרתי בכושר מהטיול...) לתצפית פנורמית יפיפייה – ניתן לראות מצד אחד את השאנז אליזה ומצד שני את לה דפאנס.

ארז והחיוך של הרגשת ניצחון – כבשנו בהליכה כל הדרך לפסגת שער הניצחון.

נדלקים אורות העיר וזה זמן מעולה להגיע למגדל אייפל (הפעם במטרו, לא שבמטרו לא הולכים המון אבל בכל זאת “יותר עדיף”...). המראה של מגדל אייפל בלילה ממש עוצר נשימה וכיף גדול להיות ברחבת ארמון שאיו בשעת בינערביים. דרך אגב, אני לא ממליצה לעלות על מגדל אייפל. עשינו זאת בטיול הקודם ובדיעבד לא היה שווה את המאמץ.

לאן היינו מגיעים אם היה לנו יותר מ- 24 שעות ביום וזוג רגליים להחלפה ? ראו פירוט המיקומים בקישור למפת גוגל שצירפתי.

1. לאילו מכם שרוצים להגיע לאזורים בקרבת האייפל (כדי לראות את המגדל “קצת אחרת”) ניתן להגיע גם לרחובות Rue de l'Université או Rue Saint-Dominique או Square Rapp או RUE DE MONTTESSUY או Avenue de Camoens2.
  2. קיר השלום Wall Of Peace מול מגדל אייפל.
  3. ממליצה לשלב בטיול ביקור במוזיאון הלובר (חלקים נבחרים לבחירתכם, כי הוא עצום וצריך להתמקד), במוזיאון ד'אורסיי (כחובבת אמפרסיונזם) וגשר אלכסנדר השלישי. כמובן שניתן להוסיף יום בארמון ורסאי ובגנים ויום ביורודיסני. ביקרנו בכולם בטיול הקודם ולכן לא שולבו בטיול הנוכחי. כמובן שלצורך כך נדרש שינוי בלו"ז.

צילומים: תמר צייזל

משם חוזרים למלון וקצת לפני שהיום נגמר עוצרים במסעדה הצמודה למטרו ליד המלון לארוחה קלה וכוס יין, כי הסתבר שהגענו למסעדה ב- HAPPY HOUR.

אז לחיים שעושים אתכם HAPPY (-:

צילום: המלצרית החמודה שלנו (-:

מקווה שהפוסט עניין אתכם וסייע לכם – אשמח אם תגיבו או “תתנו סימן”.

כאמור אני לרשותכם לשאלות, זה תמיד משמח אותי לענות לכם ולסייע.

לתשומת לבכם ממליצה שתכנסו למפה המפורטת עם הסברים בכל אתר – בגוגל מפות להלן:

המשך בפוסט חלק ג' (היום השלישי):

מוזיאון מיוחד במינו Atelier des Lumières, כנסיית סנט שאפל יוצאת דופן, גני לוקסמבורג עוצרי הנשימה, PASSAGE DU GRAND CERF  ובילוי בערב בפאב מיוחד ממש...