פיליו pilio

מקרניצה makrinisa

המקום הראשון שלנו בפיליו. כפר נחמד במרומי ההר. גגות הבתים עשויים צפחה כמו גם ריצוף המדרחוב. החנייה מחוץ לכפר. מהחנייה הולכים במדרחוב כשמצדיו חנויות, בתי קפה ובתי מלון קטנים. ישבנו במסעדה טובה ליד הכנסייה והעצים העתיקים. סלט יווני כמובן, זיתים ושמן זית. נוף נהדר לים ולעיר וולוס מתחתינו.  אח"כ קפה ומתוקים אצל קתרינה, מומלץ. יש מוזיאון שמציג את התקופה הביזנטית. (לא ביקרנו). ממרכז הכפר, ליד המפל, עולה שביל מסומן להר...  יש שם שלט/מפה שמראה שביל הליכה שעובר בין הכפרים בסביבה.

תמונה מתוך אתר למטייל

המשך טיול בפיליו Pilio

תיאופילוס הוא אמן יווני חשוב. התחלנו את היום בניסיון להגיע למוזיאון תיאופילוס שנמצא בanakasia. , בבית האחוזה קונטוס. סמטאות צרות   .    . הנביגטור לקח אותנו למקום שהסתבר שאין שם מוזיאון. אין שילוט. ניסינו להתקשר, לא הגענו למוזיאון..

המשכנו לכפר ההררי tdagkragada.  עלינו בכביש מתפתל לראש ההר, שבו היה שלג של סוף עונה, מה שמעיד על אתר סקי. ירדנו לכפר לראות את האטרקציה - עץ דולב בן 1000 שנה. נמצא ליד הכנסייה אגיה פרסקביה שהייתה סגורה כמו גם בית הקפה שלידה. שוטטנו במשעולי הכפר וראינו שיש קסם  בחיים פשוטים במקומות מבודדים. מי שחשקה נפשו בפיצה, יוכל למצוא ע"י הכנסייה אגיוס סטפנוס
המשכנו בנסיעה לחוף הים האגאי. פיתולים וכבישים צרים בתוך כפרים, הובילו אותנו לחוף Damouxary beach
אלה בעצם שני חופים מפורצים וסלעיים. ניתן לשחות. אפשר לטייל לאורך החוף עד החוף הבא. יש מקומות לינה ומסעדות שהיו ריקים בזמן שהגענו באפריל

מטאורה

פנינו מועדות לעיירה קלמפקה. ממרחק מזדקרים הרים שכאילו נחתכו בסכין. זהו אתר מורשת עולמי בזכות ערכי טבע ותרבות. חנינו בעיירה קלמפקה kalampaka.  מכאן מתחיל מסלול רגלי ונח אל המנזרים. לנו במלון קוקה רוקה. בארוחת הבוקר בקשנו קפה ותה וזה היה מעל לכוחה של בעלת הבית. אם תרצה גבינה צהובה בארוחת הבוקר תשלם אקסטרה.. לא מומלץ בגלל היחס.
היוצרות ההרים של מטאורה
לפני 25 מיליון שנה, נהר עתיק סחף משקעים אל האגם שהיה כאן. היפרדות של הרים, אולימפוס ואוסה יצרה פתח לנהר לזרום אל הים האגאי. שברי הסלעים שהנהר סחף שקעו ופני הקרקע התרוממו. רעידות אדמה ובלייה של מיליוני שנים יצרו את צורת הנוף המיוחדת הזאת.
נזירים נמשכו אל המקום מלפני כאלף שנים והתחילו לבנות כאן מבדדים ומנזרים.

יואנינה Ioannina

העיר יואנינה תוססת. מסעדות למכביר ליד האגם. חנויות. סיבוב ביואנינה העתיקה שמוקפת חומה מהתקופה העותומנית.

בתוך החומה נמצא בית כנסת שסגור בדר"כ אבל יש יהודי בשם איזק שאפשר ליצור איתו קשר ולבקר בבית הכנסת. קבלנו את המידע בבית המלון שהתאכסנו בו, אנחנו לא עשינו זאת.
ברחוב שיורד לאגם ראינו זיכרון ל 1850 יהודי יואנינה שנלקחו למחנות המוות ב 3/19

מוזיאונים: ביזנטי, מבנה שהיה בעבר ההרמון של עלי פאשה, מוזיאון מוניציפלי ומוזיאון לעבודות מכסף.
מהעיר יוצאת ספינה לאי הקרוב כל חצי שעה.

(עלי פאשה

בסוף המאה ה-18 שלט על אזור נרחב שכלל את אפירוס (צפון יוון), אלבניה, מקדוניה, פלופונסוס ועוד. שליט קשוח ואכזר מצד אחד, וסובלני לדתות מהצד השני)
באי יש מוזיאון מקסים שמוקדש לעלי פאשה. מוצגים שם חפצים, בגדים, ריהוט וכלי נשק של האצולה התורכית. נדיר ביופיו. לא להחמיץ
שוטטנו ברחבי האי.  נמצאים בו  כמה מנזרים, לא נכנסנו.