מסלול עד שבוע בהולנד ”טיול משפחות בהולנד“

היינו שני זוגות עם שבעה ילדים בגילאי 2-8, בתחילת אוגוסט. לנו בכפר נופש דה אמהוף - הפארק ענק, חמוד מאוד עם המון אטרקציות כמו פארק מים מקורה, השכרת אופניים, באולינג וכדומה. אבל כמה חסרונות: אסור להכניס מכוניות והענין של החניה מחוץ לפארק מעט בעיתית, במיוחד כאשר הילדים נרדמים. דבר שני ברגע שחזרנו אחרי טיול בחוץ ממש לא היה לנו כח לצאת שוב לאכול ארוחת ערב כיון שהכפר מעט מרוחק, אז לרוב בישלנו ולא לכולם זה מתאים.

יום שבת - פתחנו במוזיאון הפתוח בארנהיים, מקום בהחלט מקסים כולל שש תחנות. אנחנו היינו בתחנה השניה שבה יש את כל הפעילויות לילדים, תחנה רביעית מפעל לייצור גבינה ותחנה חמישית בה יש מתחם אופניים ותלת אופנים נחמד, מאפיות ובתי קפה. אנחנו אכלנו במקום שנקרא Poffertjes-Kraam, יש להם מיני פנקייקים מתוקים וטעימים מאוד!

יום ראשון - בילינו את רובו בחיטהורן. למייק שמאוד מומלץ כאן, כבר לא היו סירות אז השכרנו אצל בחור אחר שהיה אדיב מאוד וסיפק אותנו במפה ברורה. השייט היה מקסים, באמת אין לתאר. כאשר חוזרים חזרה מהאגם צריך להיכנס במסלול חמש ואז ישר מגיעים למקום ההתחלה. אכלנו פיש אנד ציפס במספר 19 והיה מאוד טעים, לא זוכרת את שמה של המסעדה.

אחר כך נסענו למסעדה של הנזל וגרטל - חוויה מטורפת לילדים. האוכל בהחלט בינוני אבל מכיון שהגענו רק לקינוח זה פחות היה משמעותי.

יום שני היה יום מושלם מבחינת מזג אויר, טיילנו בזאנס סאכן, הנוף מושלם וגם האוירה, אל תוותרו. לאחר מכן נסענו לסנדם עשינו קניות בפרימרק ואכלנו במזנון טורקי שווארמה מתובלת וטעימה. משם המשכנו לעיר הארלם כדי לגלות שהכל נסגר כבר בשש, שימו לב.

יום שלישי בשבוע יצאנו לדולפינריום: יש שם שני מופעים בגדול, של דולפינים ושל אריות ים השאר פחות מעניין. לאחר כשעתיים ששהינו במקום, התחיל לרדת גשם זלעפות, רוב המקום הוא בחוץ וכבר די מיצינו אז חזרנו לכפר נופש ובילינו בבריכה המקורה.אחהצ קפצנו לאלמר לקניות בקניון הפתוח.

יום רביעי ביקרנו באפטלינג, פארק מקסים גדול מאוד, לבוא עם נעלים נוחות הולכים המון ממתקן למתקן. בתור מי שלא חובבים של רכבות הרים אין כל כך הרבה מה לעשות, אז קחו זאת בחשבון אם אתם באים עם ילדים קטנים. היער המכושף נחמד אבל רוב המוצגים לא זזים. יש אולי ארבעה חמישה מתקנים שאפשר לעלות עליהם ולא מפחידים. שימו וויז חסך לנו פקק של חצי שעה. מומלץ לרכוש את הכרטיסים ואת החניה מראש.

יום חמישי - נסענו בבוקר למוזיאון הרכבות באוטרכט נחמד מאוד אבל מעט יקר, אחרי זמן קצר יחסית הילדים מיצו. אז חזרנו לכפר, השכרנו אופניים ובילנו את היום בארגון הדברים לקראת הטיסה בלילה.

הולנד מהממת בסך הכל הילדים ואנחנו מאוד נהנינו, היו הרבה דברים שלא הספקנו. בחרנו מראש לוותר על אמסטרדם כי חשבנו שאפשר בקלות לבלות בעיר כמה ימים והיה חבל לנו להקציב לה יום אחד בלבד.