תחבורה ציבורית ומוניות בלונדון ”כרטיס אויסטר“
נזקקתי לתחבורה ציבורית במשך ארבעה וחצי ימים, הגענו להיתרו וכבר שם בתחנת הרכבת רכשנו את כרטיס האויסטר. פקדון של 5 פאונד + 20 פאונד לנסיעות. כרטיס אויסטר הכללי אינו מוגבל לאיזור, כך שאפשר היה לעשות בו שימוש כבר משדה התעופה. אנחנו נסענו כ-45 דקות והחיוב היה 3.5 פאונד. ניתן לעשות שימוש בכרטיס בכל האזורים וגם עבור אוטובוסים. חשוב לצאת מהתחנה באמצעות הכרטיס (אור ירוק מאשר שזיהה יציאה) אם לא עושים זאת יהיה חיוב מקסימלי. כידוע ככל שאתם עושים שימוש בתוך הרכבת התחתית ולא יוצאים אין צורך להעביר שוב, אך אנחנו גילינו שגובה החיוב קשור למספר התחנות שנוסעים, כאשר נסענו מספר תחנות קטן החיב היה 1.1 פאונד. כאשר עושים שימוש באוטובוס החיוב קבוע ועמד על 1.5 פאונד, החסרון שאם צריך להחליף אוטובוס או לעשות שימוש נוסף באנדר גראונד זה יחייב שוב. לאחר שלושה ימים הגעתי ליתרה של 5 פאונד בכרטיס והוספתי 10 פאונד נוספים. דבר שניתן לעשות בכל תחנה של התחתית, רק שימו לב שאתם בעמדה שניתן לשלם בשטרות (Notes) או מטבעות. תמיד תוכלו לבקש עזרה מאנשי השרות שנמצאים שם. בכל תחנה יש גם מכשיר עם אופציה לבקש את הפקדון והכסף שנותר בחזרה וכך עשינו בפשטות כאשר יצאנו מהאנדר גראונד וידענו שזה השימוש האחרון.
בסיכום יצא שעלות הנסיעות (ללא הנסיעה משדה התעופה שאותה הטרוול קארד ממילא לא מכסה) הייתה 23 פאונד. דבר נוסף שחשוב לדעת, המערכת של האויסטר לא תחייב אותך ביותר מ-6.5 פאונד ביום אם תעשה שימוש רק באוטובוסים, ואם תעשה שימוש משולב אז מקסימום 9 פאונד ליום. הבנתי שלגובה החיוב יש גם קשר לשעה בה נוסעים, אבל פרטים מלאים על כך אפשר לקבל באתר שלהם. אצלנו זה לא היה שיקול ולכן לא כל כך משנה.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל