ויזה ומעברי גבול בהודו ”החמרה במתן ויזה להודו לעיתונאים“
ניגשתי החודש לאופיר טורס, על מנת לבקש ויזה להודו ומילאתי בקפדנות את הטפסים. לצערי לא עודכנתי על המדיניות המחמירה של ההודים לגבי כתבי עתונות וצלמים ואני לתומי ציינתי, שאני עתונאית.
אני כותבת במגזין מקומי והנסיעה היא בכלל לטיול פרטי, אלא שלהפתעתי, קיבלתי טלפון מהשגרירות ההודית ונערך לי תחקיר מקיף על עבודתי, משפחתי ומטרת נסיעתי. לאחר 10 דקות של תשאול הסתיימה השיחה. אלא, שהדרכון שלי עוכב ולקח הרבה יותר זמן עד שקיבלתי אותו עם הויזה (לחברתי למסע לקח רק 4 ימים). להפתעתי הויזה שקיבלתי, היא רק ל-3 חודשים לכניסה אחת בלבד להודו ועם הערה והגבלה, שאסור לי לעבוד ולכתוב (לא שהתכוונתי אבל אני מקוה שלא יבדקו בשדה תעופה אם אכתוב יומן אישי). מעצה שקיבלתי ממשרד החוץ, בפעם הבאה להודיע שבאתי להודו לעסקים, הם הרבה יותר אוהבים אצלם אנשי עסקים מעיתונאים.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל