מידע חיוני נוסף בהודו ”איך שולחים חבילה בלי להתעצבן?“
לוקחים את כל הכבודה ומשיגים איזשהו קרטון (חנות ספרים זה מקום טוב לנסות). סוגרים יפה ומרפדים בצדדים. לוקחים את הקרטון הסגור לחייט, ומבקשים לעשות parcel (שזה לתפור בד פשתן לבן וזול מסביב להכל ולהטביע על התפרים שעווה אדומה כדי שיראו אם זה נפרץ תוך כדי נסיעה). אפשר להתמקח על המחיר, 30 רופי זה סכום סביר לחבילה בגודל שתי קופסאות קרמבואים. בסניף דואר הם עלולים לגבות יותר. מגיעים לסניף הדואר המרכזי. שוקלים את החבילה ונחשפים למחיר, יש שינוי קטן בין דואר אוויר לים, הנתונים פה נכונים לדואר אוויר. (250 גר` ראשונים הם 395 רופי ואח``כ כל 250 גר` נוספים זה עוד 45 רופי ). 5 ק``ג זה קצת יותר ממאה ש``ח.
כותבים במרקר שחור את כתובת היעד, כתובת המלון הנוכחי ומספר הדרכון, ובגדול: AIR MAIL. ממלאים שני טפסים של הצהרה על מכס בהם צריכים לציין פרטים על השולח, היעד. כמה פריטים יש לכם שם ותיאור כללי שלהם. בלונלי ממליצים לכתוב שזה מתנה ושהערך של זה נמוך מ-1000 רופ. צריך להביא סילוטייפ משל עצמך (כמובן שבמקרה היה לי בתיק, אחרת היו שולחים אותי לשוק לקנות). מדביקים את הטפסים של המכס על החבילית. משלמים ומדביקים גם את הקבלה על החבילית. אומרים שלום ונתראה בבית.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל