מסלול בן שבוע-שבועיים בלפלנד ”שבוע בלפלנד“

לפלנד המחוז הצפוני בפינלנד וביתו של סנטה קלאוס. אחד המקומות היפים בעולם... את הטיול תכננו כחודש לפני הנסיעה ועקב לחץ בזמן החלטנו להזמין את כלל הדברים מהארץ. לאחר מספר בירורים פנינו לחברה Lapland Welcome Ltd ואני מציע לכם לעשות כמוני, במהלך הטיול עצמו פגשנו מסpr קבוצות שהגיעו בטיולים מאורגנים מהארץ ושילמו מחיר כפול ממה שאנחנו שילמנו על פחות אטרקציות.

לפלנד יחסית יקרה לכיס הישראלי, אך בהחלט חוויה שווה ולכן כדאי לתכנן הכל מראש על מנת לנצל את כל הזמן בצורה המיטבית. את הטיסה עצמה הזמנו לבד בארץ והודענו לחברה מתי נגיע על מנת שישלחו לנו רכב, איך שנחתנו חיכה לנו הנהג לקח אותנו למשרדי החברה בעיר נתן לנו ביגוד חם למהלך הטיול וכיבד אותנו בשתייה חמה ומשם למלון (הגענו מאוחר בלילה).

היום הראשון הינו יום חופשי להסתובב ללא אטרקציה מטעם החברה ולכן החלטנו ללכת לגן החיות הגן מרשים מאוד ומלא בחיות קוטב ומאוד מהנה באותו לילה נרשמנו גם לסיור לחיפוש הזוהר הצפוני לצערנו באותו לילה לא הייתה ראות טובה מומלץ לברר לפני את מזג האוויר.

יום שני: היום הפחות מעניין, אבל משהו שחובה לעשות שנוסעים ללפלנד נסענו לכפר של סנטה אחד המקומות המסחריים שיצא לי לראות בילינו שם כשעתיים ומשם נסענו למוזיאון של ההיסטוריה הלאפית שדווקא היה חביב.

יום שלישי: נסענו לחוות איילים שם הסבירו לנו קצת על ההיסטוריה של האיילים עזרנו לרתום אותם למזחלת ויצאנו לדרך הנסיעה במזחלת מאוד חביבה באמצע יש עצירה לכל הקבוצה בא מקבלים ארוחה קלה ושתייה חמה וממשיכים בנסיעה.

יום רביעי: נסיעה על שוברת הקרח "שמפו" נחשבת בעיני רבים לגולת הכותרת בטיול. נסיעה על שוברת קרח צבאית ששונתה לשימוש אזרחי הספינה נוסעת בתוך מימי המפרץ השבדי במהלך הנסיעה ישנו סיור ברחבי הספינה ארוחת צהריים ואז הספינה עוצרת כולם מוזמנים לרדת ולהתהלך על הנהר הקפוא ובינתיים אנשים נכנסים באמצעות חליפה מיוחדת לתוך המים זה מאוד נחמד, אבל הכניסה למים היא לדקות בודדות וקצת מאכזב. הספינה לא יוצאת כל יום ויש לה ביקוש רב ולכן מומלץ להזמין ולשריין מראש המחיר יקר מאוד, אבל שווה את זה לטעמי.

יום חמישי: נסיעה על אופנועי שלג לנו יצא ממש טוב שנתבקשנו על ידי בעל החברה להחזיר יחד עם מדריך את האופנועים למטה של החברה אז נסיעה מסביב לעיר נהפכה לנסיעה ארוכה ומאתגרת ביערות לכיוון הכפר בהחלט מה שזכור לי כחוויה של הטיול.

יום שישי: רכיבה במזחלת כלבים, בדומה לאיילים גם פה מקבלים הסבר קצר על הכלבים ומתחילים ברכיבה מאוד נחמד ההבדל העיקרי בין האיילים לכלבים שבאייל אתה נמצא במצב סטטי כל הזמן ופה אתה בהחלט מרגיש שאתה נוהג במזחלת.

קצת טיפים והמלצות: כמו בהתחלה אני בהחלט ממליץ להשתמש בשירותי החברה המלון שישנו בו היה מצוין ובמיקום מעולה, למי שרוצה יש אפשרות לישון מחוץ לעיר בבקתה, אבל אנחנו העדפנו להיות בעיר שנוכל לצאת בערבים. בכל בוקר הנהג חיכה לנו על מנת לקחת אותנו לאטרקציה דאג שמקבלים אותנו ודואגים לנו וחזר על מנת להחזיר אותנו. מעבר לדברים שרשמתי למעלה שאותם דאגנו להזמין מראש הנהג לקח אותנו לסיור בעיר על מנת שנכיר אותה, הראה לנו כיצד עושים דייג קרח והביא לנו נעלי הליכה בשלג ולקח אותנו לטיול קצר ביער. היחס שקיבלנו היה חמים מאוד והרגשנו בהחלט יחס אישי ונעים.

למי שמחליט לא להזמין את הדברים מהארץ הדבר אפשרי ברחוב הראשי ברובניימי (עיר הבירה בלפלנד) יש המון חברות טיולים שמציעות אטרקציות יומיות כמו שעשינו, כן מומלץ להזמין מראש אבל את הנסיעה בשוברת הקרח. המלון שלנו היה מלון ה-city Hotel שזה מלון נחמד מאוד, אבל יש שם הרבה מלונות טובים, לנו לא הייתה ברירה כי בשאר לא היה מקום.

הפרטים ליצירת קשר עם החברה מצורפים. נסיעה ללפלנד בהחלט מומלצת עם ילדים לחבר'ה צעירים ולחבר'ה מבוגרים, בהחלט חוויה מיוחדת ושונה שנזכור תמיד. נסיעה טובה...