טיול לצרפת - 4 איזורים קסומים לטעימת יינות ומסלולי טיול

חובבי יין ואוכל טוב ימצאו בוודאי את צרפת כמקום מועדף לטיולים, לביקור ביקבים ולטעימה מהאוכל האופייני לכל אזור. בצרפת קיימים שבעה מחוזות עיקריים המייצרים יין משובח, כל אחד מציע נוף קסום ואיזורי טיול מגוונים. אם אתם מתכננים טיול לצרפת, לפניכם האיזורים המרכזיים בהם מיוצר יין. בנוסף לשפע הטעמים תוכלו לטייל בהרים, מבנים עתיקים, ליד חוף הים או בעמק, בתוך טבע יפהפה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיול לצרפת - 4 איזורים קסומים לטעימת יינות ומסלולי טיול

חבל שמפאן

באופן טכני, חבל שמפאן (Champagne) אינו מהווה איזור המייצר יינות באופן רשמי, כמו שאר המקומות ברשימה, אך הפרובינציה ההיסטורית הזו, אשר ממוקמת בצפון מזרח צרפת, מוכרת כמקור היינות המבעבעים הלבנים, הקרויים, כמה מפתיע, שמפניה. האיזור ידוע בייצור יין עוד מתקופה מוקדמת ומתמחה בגידול ענבי שרדונה (Chardonnay), פינו נואר (Pinot Noir) ופינו מניאר (Pinot Meunier). שמפאן מכוסה בגבעות ירוקות ומהווה נקודה יפה לחקור את הנוף ביום שמש נעים ואפשרי כטיול יומי מפריז.

גפנים בצרפתגפנים בצרפת

יקב מואט ושאנדון (Moët and Chandon) - קלוד מונה הקים את היקב של מואט ושאנדון בשנת 1743. מאז התחלתו הצנועה, מוצרי השמפניה במקום הפכו שם נרדף להצלחה ולניצחון. החל מנוכחות במסעדות ועד פרסי אקדמיה, השמפניה של מואט ושאנדון היא הבחירה האולטימטיבית לאירועים שמחים (אתר: www.moet.com). אם אתם באיזור, הרשו לעצמכם לקחת סיור מודרך ביקב ובמרתפים, מומלץ להזמין מקום מראש ולשריין סיור בשפה הרצויה, הניתנת בעלות מינימלית וכוללת טעימות.

יקב פומרי (Pommery Champagne) - לשמפניה של פומרי יש ארבע אחוזות שונות, המפוזרות לאורך האדמות השונות וכך מתאפשר ייצור שמפניות ויינות במגוון טעמים וארומות. מי שהקים את המקום הוא דומיין פומרי, שבנה את היקב והתבסס על עולם של חדש וישן. זה מבנה מרהיב ביופיו עם ארכיטקטורה יוצאת דופן, אשר מביא לידי ביטוי תשוקה לאמנות ולטעמים, שתחוו בעצמכם במידה ותגיעו לביקור. אתר אינטרנט: www.pommery.com

עמק הלואר

עמק הלואר (Loire Valley) ידוע ביינות שלו, אך זו אינה הסיבה היחידה, שבגינה תרצו להישאר כאן. האיזור מכונה גם "גני לואר" וידוע בהיסטוריה והתרבות ארוכות היומין שלו, הכוללות מבנים ארכיטקטונים מרשימים ועתיקים מתקופת הרנסאנס. עמק הלואר נחשב למקום עם פינות רומנטיות רבות. בזמן שתטעמו מהסוביניון בלאן או מהפינו נואר, שהם חלק מזני הענבים הגדלים באיזור, תוכלו לבקר בטירות עתיקות, מבנים היסטוריים ואמנות ולהתרשם מהיופי של העמק כולו. מדובר במקום חובה על מפת צרפת.

יקב לה נובלי (La Noblaie) - לה נובלי היא אחוזה שנוסדה מתוך אהבה משפחתית, כאשר ז'קלין ופייר מנזגול קנו את השטח, שנהרס עוד בתקופת מלחמת העולם השניה ופעלו להתחדשות הצמחיה והכרמים. כיום ממשיך במסורת הנכד שלהם. מדובר בשטח חקלאי עצום של גפנים, המוקפות בגבעות ירוקות ומשופעות, לצד אחוזה גדולה. לה נובלי היא פינת חמד ציורית ויפה, היא מהווה מקום אידיאלי למי שמעריך ביקור בין גפנים וטעימות של יינות משובחים. אתר אינטרנט: www.lanoblaie.fr

דומיין דה לה סמליה (Domaine De la Semellerie) הוא איזור כרמים המתפרש על פני שטח גדול. תוכלו למצוא כאן את היקב העתיק ביותר בעמק הלואר. היינות מיוצרים בתהליך מיוחד, המשלב בין שני סוגי ענבים ובין השיטה המסורתית והחדשה וכך מעשיר את איכות היין וטעמו. היינות עשויים מענבי קברנה ותוכלו לטעום אותם לאחר סיור באיזור. אתר אינטרנט: www.domainedelasemellerie.com

לאחר שתסיימו את היין שלכם, תוכלו לצאת לטיול לגני וילאנדרי (Villandry) היפים, שנבנו במאה ה-16 בצורה סימטרית, לצד טירה עתיקה, שבה ז'אן דארק שכנעה את המלך לתת לה חיילים בכדי להביס את הצבא האנגלי במלחמת 100 השנים.

עמק רון

בזכות החדשניות שבו, נודע עמק רון (Rhône Valley) אשר מהווה חלק מדרך היין בצרפת, כביתם של התבשילים הטעימים ביותר בצרפת ולצד ארוחה טובה, כל מה שצריך זה כוס יין טוב. האדמה בעמק מוזנת באופן ישיר על ידי נהר רון ומפיקה מגוון רחב של יינות, כולל המפורסם שבהם: Châteauneuf-du-Pape. סירה (Syrah) ו-Viognier הם שני זני הענבים הכי מוכרים באיזור.

אזור עמק רון, צילום: שאול אדםאזור עמק רון, צילום: שאול אדם

לה מרסלינס (Les Marcellins) הוא יקב חדש יחסית, שנפתח בשנת 1999. מייסד היקב, כריסטוף פקלט, ניסה לעסוק בביו-כימיה ובישול לפני שהקדיש את כל כולו לעשיית יין. המטרה שלו היתה ליצור יין איכותי מבלי לגרום נזק לסביבה. לכן, הענבים עדיין נקטפים בידיים וזו שיטה מסורתית, שרוב היקבים באיזור משתדלים לשמר. המקום מאפשר למבקרים הצצה, ללא תשלום, לראשית ימי ייצור היין וההתקדמות בתחום. אתר אינטרנט: www.christophepacalet.com

לאנגדוק-רוסיון

לאנגדוק-רוסיון (Languedoc -; Roussillon) הוא איזור בדרום צרפת, קרוב לים התיכון, אשר נותן ליינות טעם מובהק ומאד שונה מהיינות של צפון צרפת. לאנגדוק הוא המקום שמפיק את כמויות היין הגדולות ביותר בעולם והוא מייצר למעלה משליש מהענבים, המשמשים להפקת יין בצרפת. ברוסיון יש כ-16 זנים שונים של ענבים ביניהם: קריניאן (Carignan), גראנש (Grenache), סנסו (Cinsault), מורבדר (Mourvedre) וכן Vin De Payes היין המקומי. לצד היין יש כאן נופים פראיים של מצוקים לצד הים התיכון, חופים יפים ואוויר צלול.

Chateau de Lascaux הוא יקב, אשר בדומה לאחרים, נמצא בבעלות משפחתית. ג'ון בנו קאווליאר רכש את הקרקע בשנת 1984 ועליה פיתח שטחים נרחבים לגידול ענבים. האיזור מוקף בעצים ויערות, היוצרים אווירה עשירה וטבעית לייצור יין. ביקב קיימים ארבעה סוגי יינות אדומים, שני לבנים ואחד רוזה, לצידם עוד מגוון של זנים בפיתוח. המבקרים במקום יכולים לבחור במגוון מוצרים שמיוצרים ביקב וליהנות מטיולים באחד האיזורים היפים בצרפת. אתר אינטרנט: www.chateau-lascaux.com