זרקור על הסה

אזור הסה, או הסן שבגרמניה, הוא חבל ארץ שסוד יופיו בפשטות שבו. תושבי המקום יושבי עדיין בבתי עץ בתוך כפריהם הקטנים, כשהם לבושים בלבושם המסורתי ומוקפים בנופים טבעיים הכוללים אזורים מיוערים אדמות בוציות, אגמים ונהרות - כך שלמעשה, בכל פינה בחבל ניתן למצוא חלקת שמיים קטנה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: זרקור על הסה
© איתמר ברק

בתי קאזינו וקאפלות

בירת המחוז היא וייסבדן Wiesbaden, עיר ששמשה כעיירת מרפא כבר בתקופה הרומית. היא ממוקמת בין הרי הטונוס בצפון והריין בדרום, כשהיא משלבת מורשת עתיקה של הריסות, טירות כנסיות ומונומנטים היסטוריים עם האווירה המודרנית של עיר מסחרית. בעיר האלגנטית והשוקקת הזו ניתן למצוא כ-26 מעיינות חמים, שהיוו בעבר את אחת האטרקציות המרכזיות של העיר ואת שעון הקוקייה הגדול ביותר בעולם.

ה-Kurhaus Wiesbaden הוא הספא הישן של העיר, המשמש כיום כאחד ממרכזי הקונגרסים היפים ביותר בגרמניה. חובבי ההימורים יוכלו לבלות את זמנם ב-Spielbank Wiesbaden , אחד מבתי הקזינו הישנים ביותר בעולם - ואף אחד היפים שביניהם. כמו כן בעודכם בעיר כדאי לבקר ב-Griechische Kapelle, "הקפלה היוונית", כנסייה אורתודוקסית רוסית מקסימה וב-Schloss Biebrich, אחוזת בארוק יפיפייה היושבת על הריין. מרבורג Marburg, בירתה לשעבר של מדינת המחוז הסן, מרוחקת כ-80 קילומטרים מפרנקפורט. זוהי עיר מקסימה השוכנת על מדרונות עמק לן, מלאה בבניינים מימי הביניים וברחובות צרים ומפותלים. מלבד הטירה המרשימה שמושכת אליה תיירים, זוהי עיר אוניברסיטאית בעיקר, בעלת אווירה נינוחה ונעימה.

הבניין החשוב ביותר בעיר הוא ה-Elisabethkirche, כנסיית אליזבת שהינה הכנסייה הגותית הראשונה בגרמניה. הכנסייה הוקמה עבור עצמותיה של הקדושה אליזבת שמתה במקום בשנת 1231, כשבתוכה יש כיום מוזיאון לאומנות דתית גרמנית ובו פסלים וציורי קיר. תיבת השרידים של אליזבת נמצאת בחדר תשמישי הקדושה. שעות פתיחה: אפריל עד ספטמבר בימים שני עד שבת מ-09:00 עד 18:00, בראשון מ-12:30 עד 18:00, באוקטובר בימים שני עד שבת מ-09:00 עד 17:30 וביום ראשון מ-12:30 עד 17:00, בחודשים נובמבר עד מרץ בימים שני עד שבת מ-10:00 עד 16:00 וביום ראשון מ-12:30 עד 16:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

מהכנסייה ניתן לעקוב אחרי רחוב Steinweg לעבר כיכר השוק הניצבת במרכז העיר העתיקה. בעונת הלימודים הכיכר היא המרכז העיקרי של חיי הלילה בעיר, ובשאר הזמן זוהי כיכר שקטה ורגועה. מן הכיכר רחוב Rittergasse מוביל אל כנסיית Marienkirche מהמאה ה-13 ממנה ניתן להעפיל אל הטירה המתרוממת לגובה של 102 מטרים מעל נהר הלן. בנייתו של המבנה הנוכחי החלה על ידי סופי, בתה של אליזבת, אך החלק הארי של הטירה כיום מקורו במאה ה-15 וה-16. בין האטרקציות במקום כדאי לראות את ה-Schlosskapelle ואת ה-Rittersaal האולם הגותי החילוני הגדול ביותר בגרמניה. שעות פתיחה: אפריל עד אוקטובר, שלישי עד ראשון מ-10:00 עד 18:00, נובמבר עד מרץ בימים שלישי עד מרץ, שלישי עד ראשון מ-11:00 עד 17:00
 הכניסה כרוכה בתשלום.

פרנקפורט ופסל הרקולס

אחת הערים הבולטות במחוז היא העיר פרנקפורט Frankfurt - מטרופוליטן אמיתית המציעה שילוב מהנה של עיר מסחרית ותעשייתית המשמשת גם כמרכז תרבותי מפותח ושוקק. עוד אודות העיר ראו פירוט נפרד. בהסה תוכלו למצוא את המורשת הגרמנית לילדי העולם - דרך האגדות הגרמנית המשתרכת בין ברמן להנאו מזמינה אתכם להתחקות אחר נסיכים נועזים, פיות טובות, נערי חווה ועוד רבים אחרים - יצירי הדמיון של האחים גרים המופלאים. את הרקע והתפאורה לסיפורים המוכרים לכולנו עוד מימי הילדות דוגמת החתול במגפיים, כיפה אדומה וכן הלאה תמצאו לאורך 650 הקילומטרים עליהם מתפרשת הדרך.

באזור Reinhardswald, נמצאת טירת האגדות, טירת Sababurg, על פיה ביססו האחים גרים את סיפור היפיפייה הנרדמת. כיום משמשת הטירה כבית מלון. העיר המקסימה קסל Kassel גם היא נראית כאילו הרגע יצאה מספרי האגדות. מלבד המראה הציורי, היא משמשת כמרכז הכלכלי והתרבותי של צפון הסה. היא נמצאת במחצית הדרך של דרך האגדות הגרמנית והיא מלאה בגנים ופארקים, מוזיאונים בינלאומיים ובניינים מפוארים.

סמלה של העיר הוא פסל ענקי של הרקולס המספק נוף מרהיב של צפון הסה. מפלים מקסימים חוצצים בין הפסל לבין Schloss Wilhelmshöhe. טירה מעניינת נוספת בעיר היא טירת Löwenburg. בין הפארקים היפים בעיר נמצא פארק Wilhelmshöhe, הפארק הגדול ביותר באירופה הנמצא על גבעה וה-Karlsaue Baroque Park בו ניתן למצוא משתלת תפוזים ואת ה-Siebenbergen "אי הפרחים".