מפגשים מהסוג השלישי

משפחת רפאלי ממשיכה במפגשים מהסוג השלישי באוסטרליה והפעם עם פינגווינים, שחפים, תוכים, סטינגריי מאיים (פרטים בכתבה...) ולקינוח גם קנגורו קופצני. הקרוואן של הרפאלים ``חורש`` את מערב אוסרליה עד לעיר פרת` שם הם נפרדים מהיבשת החמישית ויוצאים לניו זילנד!
gal.rap
תמונה ראשית עבור: מפגשים מהסוג השלישי

האי פינגווין

מדרום לעיר פרת`, במרחק כ-50 קילומטרים, נמצאת העיר Rockingham. במרחק 3 דקות הפלגה במעבורת מהחוף של העיר, נמצא האי Penguin, וכשמו כן הוא - באי הקטנטן הזה חיים פינגווינים קטנטנים. הפינגווינים באי הם מהסוג הקטן ביותר- והם בגובה 40 ס"מ. כמו בסרטים- הם באמת "לבושים" בחליפה שחורה לבנה, והולכים על האדמה בצורה מצחיקה ביותר- כמו גמדים קטנים. במרכז המידע שבאי יש בריכה קטנה עם קירות שקופים ובה גרים כעשרה פינגווינים שנפצעו או התייתמו. בכל יום, בשעות 10:30, 12:30 ו- 13:30 מתרחשות האכלות של הפינגווינים... והם חמודים בהחלט! הסתובבנו הרבה באי, וגילינו שהפינגווינים הם חיה מאוד ביישנית. בכל הטיול שלנו באי הצלחנו לראות בטבע רק שני פינגווינים (וגם זה נחשב להרבה) אחד התחבא מתחת לגשר עץ, שכב ולא זז, ואת השני עומרי מצא דחוס לו מתחת לסלע בחוף.

בניגוד לפינגווינים המסתתרים, הייתה באי חיה אחרת שקשה היה לפספס- השחפים. היו שם מיליוני שחפים, בכל שכבות הגיל האפשריות, כולם צווחים וצורחים עלינו ללא הפסקה. טיילנו לאורך חוף הים המדהים, בין מערות סלעים, חול ושיחים ירוקים. האי מדהים. בזמן ההליכה, עומרי ואלון זיהו אריה ים! הוא היה מאוד חמוד, אבל ראינו שיש לו פצע גדול. כשסיפרנו לריינג`רית היא אמרה לנו שהאריה `איסמי` חי עם הפצע הזה באי כבר 8 שנים, ובינתיים הוא בסדר גמור. נרגענו.

למחרת (8.11.06) בילינו בקניון של העיר, ואחר כך גם באינטרנט קפה. בערב נסענו שוב צפונה לכיוון העיר פרת`, בגלל שרצינו להגיע לשוק מכוניות שמתרחש שם בימי שבת. בדרך עצרנו בדואר שבפרימנטל ולשמחתנו הרבה קיבלנו חבילה מסבא וסבתא. ישנו בקראוון פארק מאוד יפה מסדרת Big 4 באיזור Swan Valley שנקרא Perth Holiday Park. מאוד מומלץ! למחרת יצאנו לטיול כפרי ב- Swan Valley. זה איזור פשוט מדהים! בכל הנסיעה ראיתי מהחלון שלי נוף ציורי במיוחד של גפנים ירוקים ויפהפיים. בכל שני מטר הופיע לצד הכביש שלט שכיוון ליקב וטעימות של גבינה ויין.

החלטנו להתחיל את מסע הטעימות שלנו ב- Margaret River Chocolate Factory (נכון, מרגרט ריוור היא עיירה שנמצאת כ-250 ק"מ מדרום לפרת` אבל מפעל השוקולד המצליח שלה פתח גם פה סניף). כבר לפי החנייה המלאה הבנו שזה כנראה המקום המתוייר ביותר בעמק (ברור שיבואו הרבה אנשים! הרי בכל ברוז`ור כתוב Free Tasting). בפנים היה הרבה שוקולד. בהמון צורות, בהמון עטיפות, בהמון טעמים. היו שם גם חלונות שקופים אל תוך המפעל, ואפשר היה לראות את העובדים מכינים שוקולדים יפים וטעימים. טעמנו הרבה מאוד שוקולד.... היה ממש משובח!

משם נסענו גם ליקב עם טעימות גבינה ויין... טעים! והמשכנו בנסיעה... עד שראינו שלט אחר שסיקרן אותנו- הפעם טעימות של דבש. הדבש הטעים ביותר נבחר ברוב קולות, והחלטנו לקנות אותו אפילו שבעוד שבועיים אנחנו טסים לניו זילנד (ואסור להכניס אליה דבש). הגענו לעצירה הבאה. מחוץ לחנות קטנה ישבה אישה מבוגרת ותפרה בגדים לבובות. נכנסנו אל החנות וגילינו שלג`נט יש אוסף ענק של בובות חרסינה! ממש יפות! היא הסבירה לנו על הבובות, ודיברנו איתה עוד הרבה. אישה מקסימה. כשנפרדנו, היא הביאה לכל אחד מהילדים מתנה קטנה שהיא מצאה בחנות. חמודה! עצרנו גם במפעל נוגט... כמובן שגם שם קיבלנו טעימות. בקיצור, סוואן ולי הוא אחד המקומות המדהימים, ומאוד מאוד מומלץ לבקר בו.

פרת'

למחרת נסענו פרת`. החנייה בעיר היא בתשלום, והמשטרה שם מקפידה מאוד על הזמנים ועל דו"חות. החלטנו להמנע מלחץ וסיבוכים, ולנסוע אל מרכז העיר ברכבת. למרות שהעיר הייתה מאוד הומה, היא הייתה גם מאוד נעימה. כל הרחובות היו מקושטים לכבוד חג הכריסמס (למרות שהחג יהיה רק בעוד יותר מחודש). טיילנו בעיר, והיה ממש כיף! הגענו לפארק קטן עם המון דשא, והיה בו עץ מדהים עם מיליוני פרחים סגולים, וגם פסלי ברונזה של קנגורו. הצטלמנו הרבה. בערב הלכנו לטקס הדלקת האורות של כריסמס. כשראש העיר עלה לבמה, התחיל לרדת גשם! ולא סתם גשם- ממש מבול! זה היה הזוי במיוחד... כל האנשים התחילו לברוח אל מחסה, וכל הכיסאות התרוקנו. ואז נשמעו פעמונים, וסנטה קלאוס והכרכרה הגיעו. האורות הודלקו וכולם היו מאושרים... היה מאוד מצחיק ונחמד. בדרך חזרה אל האוטו היו סיבוכים- ונאלצנו לרוץ מתחנת הרכבת (התברר שהיא לא עבדה באותו ערב) אל תחנת האוטובוס (שהיה מלא במיוחד)... אבל לא נורא! בסוף היה בסדר.

הימים חלפו וב-11.11 (יום שבת) קמנו מוקדם עם שאיפה למכירת הרכבים ונסענו לשדה התעופה של פרת` כי אמרו לנו ששם יש שוק מכוניות בימי שבת. חיפשנו וגילינו שהשוק נסגר לפני שנה. נסענו לשוק מכוניות אחר, על יד תחנת הרכבת בפרימנל, בדרך לפרת` במגרש החניה בצד שמאל. השוק קטן (כ-30 מכוניות בלבד), ועלה לנו 50$ להעמדת הגיפ והקארוונית. לא הגיעו בכלל קוני קארוונים. כמה אנשים התעניינו ברכב. מצד אחד השוק נראה מיותר, אבל מצד שני זה היה המקום היחידי בו התעניינו ברכב.

ב-12.11 לאלוני היה יומולדת. כמו בכל בוקר, הוא היה "המשקים", אבל אנחנו צפינו בעיות שכאלו מבעוד מועד והדברים כבר חיכו מהלילה על השולחן... הוא קיבל הרבה מתנות וממתקים, והיה מאוד כיף! בצהריים אכלנו אצל אנג`לו- איטלקי שחשב לקנות מאיתנו את הגיפ. אני חייבת לציין שזו הייתה אחת הארוחות הכי הזויות שהייתי בהן... איש מאודדד מוזר. בסוף הוא אגב לא קנה את הג`יפ. בקראוון פארק שלנו הכרנו את משפחת באל המקסימה. אוסטרלים (הורים וארבעה ילדים) שגרים בניו סאות` ווילס ומקיפים את אוסטרליה במשך 14 חודשים. הם ממש מתוקים, ונהננו לשחק איתם הרבה.

ב-14.11 היתה לי יומולדת. חברות מתוקות התקשרו אליי מהארץ, קיבלתי שוקולדים ומתנות וממש שמחתי... באותו יום גם נסענו דרומה, כדי להספיק לטייל שם לפני הטיסה שלנו. ישנו בעיירה קטנה בסוף העולם שנקראת Binnigup. למחרת נסענו עוד דרומה. עצרנו בעיירה Bridgetown. במרכז המידע ששם יש מוזיאון קטן של פאזלים עם המוני חלקים. היה מאוד יפה, והרכבנו ביחד פאזל ענק של מפת העולם... נסענו ל"Diamond tree"- עץ אקליפטוס בגובה 52 מטרים שנמצא לצד הכביש, עשרה ק"מ דרומה מ- Manjimup, ואפשר לטפס עליו. בעבר הוא שימש לאיתור שריפות ביערות האקליפטוסים האינסופיים. הטיפוס הוא על מוטות ברזל שמחוברים לעץ. הדרך למעלה קצת מפחידה, קצת מעייפת, אבל שווה כל מדרגה ומדרגה!! הנוף מלמעלה מדהים ביופיו... צמרות העצים והיער האינסופי, ובאופק חלקת דשא קטנה, לידה אגם ופרות... בקיצור- מומלץ! באותו היום ישנו בקמפינג בפארק הלאומי Shannon. מסביבנו היו המון עצים מקסימים שהזכירו לי את שוויץ. האמת שלי לא היה מצב רוח לשינה בלי חשמל ועם חרקים, אבל בסוף היה סביר...

ביום הבא, אחרי נסיעה קצרה, הלכנו במסלול הליכה בפארק הלאומי שהיה אמור להוביל לתצפית כלשהי... אבל הדרך הירוקה והסבוכה נמשכה ונמשכה... ולא הגענו לשום מקום... בסוף הסתבר שהלכנו בקטע ממסלול ההליכה ארוך ומפורסם שמוביל מפרת` לאלבני (כ-1600 ק"מ). בצהריים הגענו לקראוון פארק פשוט מדהים ליד הישוב Walpole. הקראוון פארק נמצא על שפת מפרץ שבחוף הדרומי של אוסטרליה. הקראוונית שלנו הייתה במרחק 5 שניות הליכה משפת המים. מסביבנו הכל היה ירוקקק, והשמיים היו אפורים ומעוננים (כמו שבטח הבנתם אני מאוד אוהבת מזג אוויר גשום ואפרורים).

גילינו מזח קטן ועומרי (לאושרו הרב) יכול היה לדוג שם. כל המשפחה הייתה עם עומרי בחוף, ואני נשארתי לנוח בקראוונית.. אחרי חצי שעה אלון הגיע אליי בריצה והודיע שבמים יש Stingray עצום ושאני חייבת לבוא לראות... אז באתי. הסטינגריי הוא חיה שדומה לחתול הים שאנחנו מכירים, רק שהוא גדול ממנו פי 5 בערך (אם לא יותר) ובזנב שלה יש עוקץ שיכול להרוג בנאדם. כשהיינו בטאונסוויל (שבקווינסלנד) "הגיבור הלאומי" של אוסטרליה- סטיב איירווין (בעל גן החיות בקווינסלנד שהיה גם לוכד תנינים) מת מזנב של סטינגריי שפגע בלבו. אז כן, החיה הזאת מפחידההה... במים שממולנו היו שלושה סטינגריי. לגדול ביותר (בקוטר של יותר ממטר וחצי..) מישהו חתך את הזנב עם הארס, אבל זה לא עשה אותו פחות מאיים... כמו מלך הוא התנופף לו באצילויות ומדי פעם קיבל (או יותר נכון שאב לתוכו) דג מאיש שניקה דגים על המזח.

אחר הצהריים יצאנו לסיבוב באזור. את הנסיעה התחלנו ב- Valley Of The Giants- "עמק הענקים". אנחנו נוסעים, מוקפים ביער של עצי `קארי` (סוג של אקליפטוס) עצומים ויפהפיים. רצינו גם ללכת בשביל מיוחד בין צמרות העצים שנמצא בעמק, אבל הגענו מאוחר מדי (ככה זה כשאנחנו עצלנים ונוח לנו בקראוון פארק...) והשביל כבר היה סגור. הדרך יצאה מהעיר ועברה בין גבעות ירוקות ופרות מצחיקות. לא יכולנו להתאפק, ועצרנו לצלם את הפרחים הלבנים והוורודים על רקע הגבעות. יובל זיהה במרחק 4 קנגורו מקפצים ומאוד שמחנו לגלות שגם פה יש קנגורו. הפעם האחרונה שבה ראינו את החיה המופלאה הזו הייתה בסוואנה... נסענו גם בדרך 4X4 שהובילה לחוף הים של האוקיינוס הדרומי (עד שהגענו לאזור, לא היינו מודעים בכלל שקיים כזה אוקיינוס...). מגניב!

נסענו בדרך עפר (והיינו המכונית היחידה על הדרך הזו) שנקראת Ficifolia (יוצאת קצת צפונית מתוך Peaceful Bay לכיוון Conspicuous Cliff). עפר אדום בין שיחים ירוקים ושדות ירוקים אפילו יותר.. פתאום חצה את הדרך קנגורו! הוא ולא אחר! הסתכלנו ימינה וגילינו קנגורואית עם תינוק בכיס, קופצת בשדה במקביל אלינו... אפילו התחרנו איתה (והיא בהחלט הפתיעה אותנו כשראינו שהיא קופצת במהירות של כ-45 קמ"ש.. ולחשוב שהיא עם תינוק בכיס!).

בכלל, הנסיעה הזו הייתה בלתי נשכחת. בהמשכה ראינו המוני קנגורו (לפחות 50) אוכלים עשב, ובין ביס לביס מרימים את הראש כדי לבדוק מי מפריע להם באמצע השקט.. הם נראו לנו אציליים וחסרי דאגות, במיוחד כשהשוואנו אותם ל`קנגוראי הסוואנה` שיצא לנו לפגוש... הגענו ל- Conspicuous Cliff- הר ירוק שנכנס אל תוך ההאוקיינוס באופן מדהים. הרוח הייתה חזקה והיה לנו קררר אז אחרי תצפית קצרה המשכנו אל הקראוונית.. אמא אפתה לנו לחם "דמפר" (לחם אוסטרלי) לארוחת הערב. הסוד הוא במצרכים- במקום לערבב קמח עם מים, מערבבים קמח עם בירה... קצת לא חינוכי, ובכל זאת מאוד טעים!!

מרגרט ריבר

ביום שישי ה-17.11 הייתה לנו משימה- נסיעה של 5 שעות מאזור Walpole לאיזור Margret River שם קבענו להיפגש עם משפחת באל המקסימה (שהכרנו בפרימנטל..). עצרנו בעיירה Pemberton בה יש עץ אקליפטוס בגובה 61 מטרים. אותם מוטות ברזל תלולים (כמו בעץ הקודם) ואנחנו נועלים נעליים ויוצאים לדרך!! והנוף בהחלט היה שווה כל מדרגה ומדרגה... יובל, שלא יכל לטפס, מצא לעצמו עיסוק חדש (ומגניב לא פחות)- להאכיל תוכים! הייתה שם קבוצה של כ-10 תוכים בכל צבעי הקשת, שהיו מאוד אמיצים, וכשהאכלנו אותם בלחם הם גם התיישבו (מרצונם!!) על היד שלנו, במקרים מיוחדים גם על הראש של יובל...

המשכנו בנסיעה. לקראת סופה יובל כבר הפך להיות "נסבל" (או אולי "בלתי נסבל"...), אבל בסופו של דבר הצלחנו להגיע בשלום אל יעדנו- הקראוון פארק (Taunton Farm Big4) שנמצא בעיירה Cowaramup. כדי לממש את הכינוי `חווה`, הקראוון פארק מחזיק דוגמית של חיות החווה- 7 פרות, 2 חמורים, 2 סוסים, 3 עיזים ונאקה... נורא שמחנו לפגוש את משפחת באל ועומרי ואלון שיחקו עם הילדים כאילו מעולם לא נפרדו... בערב אבא ואני יצאנו למסעדה- לחגוג לי יומולדת באיחור קטן. היה מאוד כיף:)

בעונה הזו של השנה (האביב), כמעט בכל יום נערך פסטיבל כזה או אחר.. כל מה שהיינו צריכים זה לפתוח עיתון ולבחור אחד... בחרנו את פסטיבל היין Fusion שנערך ב- Cowaramup. בדרך אליו עצרנו לתדלוק שוקולד ב- Margaret River Chocolate Factory (בתאומו כבר ביקרנו בסוואן וולי...). משובח!הפסטיבל היה מאוד נחמד, "אחווה אוסטרלית" במיטבה. היו הופעות של כל מיני זמרים ולהקות אוסטרליות לא מוכרות (אבל בהחלט נחמדות) וחילקו טעימות של יין (וגם של גבינות ותותים וזייתים ו..). האירוע היה מאורגן בצורה ממש טובה, והיה כיף! בערב ניסינו ללמד את ילדי משפחת באל מילים בעברית, וזה היה מאוד מבדר... הכי מצחיק היה לשמוע אותם מנסים לומר ח`...

בחזרה לפרת'

למחרת בשעה 6:30 בבוקר יצאנו לדרכנו צפונה. בני משפחת באל השקימו כדי להיפרד מאיתנו, והגיע החלק הבלתי נמנע (והשנוא עליי) בסוג הטיול שלנו- פרידות... היה עצוב לכולנו. בסביבות 10 בבוקר הגענו לפרת`. נסענו למופע הגדול "Red Bull Air Race". קצת על התחרות: התחרות נערכה השנה ב-9 מדינות בעולם, ובכל אחת מהתחרויות התחרו אותם 11 טייסים (גם הם מכל העולם..). בכל תחרות הטייסים צוברים נקודות שמתווספות לניקוד הסופי של כל אחד מהם, והזוכה בסוף השנה הוא זה עם מספר הנקודות הגבוה ביותר. על הטייסים לעבור בכמה שפחות זמן מסלול בין עמודים מתנפחים שצפים על המים. התחרות נערכה לחוף נהר ה- Swan והייתה התחרות הסופית והמסכמת מבין כל 8 הקודמות. הפארק היה מלא בהמון אנשים, ובכל זאת לא צפוף ואפילו די מרווח. הטיסות היו פשוט מגניבותתת! המהירות, האקשן- אדיר בהחלט... הזוכה בתחרות המקומית היה טייס הונגרי, ובתחרות הכללית הזוכה היה אמריקאי. אחר כך היה גם מופע אוויר ממש מגניב, בו השתתפו הרבה סוגי מסוקים ומטוסים... בקיצור היה פשוט אדיר!

בבוקר שלמחרת אבא הביא מהדואר 2 חבילות מהארץ ומהולנד וכל כך שמחנו... בצהריים נסענו לעיר. הבנים הלכו למוזיאון שבו היתה תצוגה על הרבה חיות של מערב אוסטרליה, ואמא ואני הלכנו לגלרייה לאמנות. כולם הרוויחו. ביקרנו גם ב- Perth Mint- ה"מטבעה" של פרת`. פה מכינים מטבעות מכסף וזהב, בעיקר לקישוט ולא לשימוש יומיומי (את המדליות של אולימפידת סידני, לדוגמא, הכינו פה..). אגב, ידעתם שדרום אפריקה זו המדינה שמייצאת הכי הרבה זהב, ושהודו זו המדינה שרוכשת הכי הרבה? ראינו את תהליך יציקת הזהב וזה היה באמת מדהים. כשהזהב נוזלי, והחדר מסביבנו חשוך, הוא זוהר בצורה שלא תאמן. ראינו איך בתוך לא יותר מחצי דקה הנוזל הזוהר הזה הופך למטיל זהב כבד ויפהפה. מומלץ!

למחרת התאריך היה ה-22.11. אני מניחה שהתאריך הזה לא אומר לכם כלום, אבל לנו הוא היה מאוד משמעותי- היום בערב אנחנו טסים לסידני! בבוקר התחלנו לארוז... כן, רק אז התחלנו לארוז כי כשחיים בקראוון קטן וצפוף, אין שום סיכוי שאפשר לארוז לפני הטיסה ולחיות עם תיקים גדולים בתוך הקראוונית... אחרי יום שלם של אריזה ובין לבין גם מנוחה, היינו מוכנים לטיסה- עם 8 תיקי ענק (כל אחד במשקל של 20 ק"ג פלוס מינוס), חכה, ו-10 תיקי יד... לא מציאותי? עובדה! נפרדנו מהקראוונית, ונסענו עם רייצל (הקונה של הקראוונית והג`יפ שלנו) לשדה התעופה. משם היא לקחה את הג`יפ ונסעה... היה עצוב. הנה נגמר לו פרק בטיול שלנו, ואנחנו יוצאים לחפש המשך ושינוי.. עוד הרפתקה. הטיסה שלנו אומנם הייתה ליומיים בסידני ורק אז לאוקלנד (ניו זילנד) אבל הרגשנו שסידני תהיה בשבילנו כבר חלק מהפרק השני... ובכתבה הבאה.... על סידני המדהימה וסיכום היבשת החמישית והמדהימה... נתראה!