סארלנד: הריאה הירוקה של גרמניה

בואו איתנו לגלות את הטבע המופלא, התרבות והאזור המיוחד הזה בגרמניה, בסיור מיוחד בסימן תיירות בת קיימא. סידרנו לכם את כל ההמלצות הכי שוות לביקור בסארלנד המרתקת!
נטע מייזלס
תמונה ראשית עבור: סארלנד: הריאה הירוקה של גרמניה
the Saar Loop | Picture By: Frank Bausback

סארלנד היא מדינה קטנה בדרום מערב גרמניה, שנקראת כך משום שנהר הסאר עובר בגבולותיה והיא מאופיינת בשלל יערות ומסלולי טבע מרשימים, היסטוריה מרתקת, מגוון מוזיאונים ואנשים מקסימים

מתחילים בסארברוקן בירת סארלנד

סארברוקן (saarbrücken) היא עיר צעירה, דינמית ומגניבה, ובו זמנית יש לה וייב רגוע כפרי וקסום שבו כולם על אופניים או יושבים על בירה מקומית, באחד מהבירגארדן באיזור הכיכר המרכזית של העיר.

טבע וסביבה הם מהדברים החשובים ביותר לסארלנדים, כדרך קבע הם מקפידים לרכוש מוצרים מתוצרת מקומית, וקפה או שוקולד עם התווית של "פייר טרייד", המעידה על כך שיוצרו ללא תנאי ניצול.

אדריכלות ציורית מהאגדות

הקרבה של סארברוקן לצרפת משתקפת בהיסטוריה ובאדריכלות הצרפתית שמורגשות עד היום, וזה מאוד נחמד לחובבי האדריכלות הצרפתית שממנה אפשר להתרשם בביקור חינמי במבנה הטירה והגנים הצרפתיים, בתכנון האדריכל המפורסם פרידריך יואכים סטנגל.

לצד הטירה יש גם את מוזיאון ההיסטוריה של סארברוקן (כניסה בתשלום) שלמעשה שוכן במרתף מבנה הטירה, תערוכות הקבע שלו בוחנת את ההיסטוריה התרבותית, החברתית והכלכלית של מדינת סארלנד מ-1870 ועד סוף שנות החמישים. הסיור במוזיאון לוקח את המבקרים במורד של 14 מטרים מתחת לפני הקרקע ומראה את חורבות המבצר של ימי הביניים ואת בתי הסוהר של הרנסנס. המעוזים העצומים כוללים את חפיר הטירה, הצינוק ואפילו מעברים סודיים עתיקים.

עוד מקום חינמי ומרשים הוא בניין העירייה, שניתן לבקר בו ללא תשלום ולהתרשם מסגנון אדריכלי ניאו גותי מבפנים ומבחוץ. המבנה המונומנטלי משמר את סיפור המקום, העבר וההווה של סארברוקן, ואולי אחד הדברים הכי מרשימים בו הם חלונות הוויטרז' הענקיים שמכניסים אור וצבע לחלל, וזאת הזדמנות מגניבה לסלפי ססגוני.

טיול אומנותי

אחד הדברים המפתיעים בסארלנד וסארברוקן במיוחד, הוא סצנת האומנות והתרבות הענפה שנמצאת בכל מקום, מאומנות הרחוב ועד למוזיאונים.

אחת מאבני החן התרבותיות בסארברוקן היא מוזיאון האומנות - "מודרן גאלרי" (Modern Gallery) המציגה אמנות אירופית מהמאה ה -19 ואומנות עכשווית עם תערוכות מתחלפות, יש בה אוספים חשובים של יצירות מהזרם האקספרסיוניסטי הגרמני, עם עבודות של ארנסט לודוויג קירשנר ופרנץ מרק, לצד מקום של כבוד לאימפרסיוניזם עם מקס ליברמן ועמיתיו הצרפתים מונה, רנואר וסיסלי.

מרחק של כרבע שעה נסיעה לעיירה קטנה בשם פלקלינגן, בה נמצא מיצג תרבותי מפתיע וחשוב לסארלנד שאפילו הוכתר כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, מפעל הברזל של פלקלינגן. המפעל שפעל עד 1986, הפך למוזיאון שמספר על ההיסטוריה של תעשיית הברזל האזורית ועל חשיבות המהפכה התעשייתית העולמית. החלקים המקוריים של המפעל עברו שימור מוקפד ומבקרים מוזמנים לעלות לראש המגדלים המקוריים לתצפית פנורמית מרשימה על האזור.

לצד מבנה המפעל המקורי, החלקים הנוספים בו שלא נדרשו בשימור, הפכו להיות מסלול הרפתקני מלא בטבע, שהשתלט על אזורים שלמים מהקמפוס האדיר של המפעל, והחלק הכי מיוחד הוא שבכל רחבי המוזיאון משולבות תערוכות קבועות ומתחלפות של אומנות עכשווית, ממגוון עצום של אומנים מקומיים ובינלאומיים כאחד.

איך מגיעים לסארברוקן ולפלקלינגן?

לסארברוקן אפשר להגיע בנסיעת רכבת כמעט מכל מקום באירופה, והיא נמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה ברכב משדה התעופה של פרנקפורט. ולפלקלינגן רבע שעה ברכב או 40-30 דקות נסיעה בתחבורה ציבורית.

יוצאים מסארברוקן ונכנסים לטבע

הטבע המדהים שיש לסארלנד להציע הוא עוצר נשימה, המלצה שלנו היא להגיע למטלך (Mettlach), עם מגוון מסלולים שניתן לעשות. יש מגוון פעילויות ומסלולים ברמות קושי שונות שיספקו לכם מנה גדושה של חוויות סביבתיות, המתרכזות בחיבור לטבע המרהיב של סארלנד.

נהר הסאר מאפשר חוויית טיול נוספת שמאוד פופולרית בסארלנד - סיור קאנו מודרך בשמורת הטבע "ווילטינגר סארבוגן", אפשרות לחוות את הטבע דרך שייט בסירת קאנו בתוך השמורה שמשתרעת על פני 167 דונמים, באפיק הסאר התחתון היפהפה.

אבל גולת הכותרת של סארלנד היא ללא ספק הבאמוויפילפאד (Baumwipfelpfad) בתרגום לעברית -שביל צמרות העצים, שנפתח לקהל מיולי 2016 . השביל עולה לגובה של 23 מטרים דרך היער ובין העצים, עד שלבסוף מוביל למגדל תצפית ענק בגובה 42 מטרים, שבראשו תצפית פנורמית המשקיפה על לולאת סאר המפורסמת והסביבה הכפרית הפסטורלית של סארלנד. לאורך השביל יש תחנות הסבר אינטראקטיביות שמוסיפות ערך לימודי לחוויה. השביל מונגש כולו לעגלות וכסאות גלגלים והוא יעד אידיאלי לטיול עבור צעירים ומבוגרים כאחד.

איך מגיעים למטלך?

למטלך מסארברוקן כ-40 דקות נסיעה ברכב או אותו משך זמן בתחבורה ציבורית.

למידע נוסף על אפשרויות הבילוי והטיול באזור הקסום הזה, ניתן לראות ב: אתר התיירות של סארלנד»

הכותבת הייתה אורחת לשכת התיירות של גרמניה.

תגיות הכתבה

מתארגנים לטיול: ציוד, ביגוד, המלצות וטיפים לדרך

ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שצריך כדי לטוס בראש שקט

מגזין החיים הטובים: לייפסטייל והשראה לחופשה

פסח 2024 -לאן לטוס לחופשה הבאה?