הונג קונג ממשיכה לבטל את חלק מהגבלות הקורונה, וכעת היא מבטלת את האיסור על הגעה למסעדות וברים למי שנחת במדינה וטרם עברו 3 ימים. עוד היא תפסיק לדרוש מאנשים לסרוק קוד QR בטלפונים כדי להיכנס למקומות. חלק מהמקומות עדיין יזדקקו להוכחת חיסון, אך מדובר בעוד כמה הגבלות שירדו מהפרק. עם זאת, נוסעים שינחתו במדינה ידרשו לעבור בדיקת PCR, וחובת עטיית המסיכות בחללים פתוחים תמשך. נכון לעכשיו, רק 1.6% מהנוסעים הנכנסים מאובחנים חיוביים לקורונה, לעומת 2.5% מהתושבים המקומיים.

ההגבלות פגעו אנושות בתיירות, כשהונג קונג אירחה כ-250,000 תיירים בתשעת החודשים הראשונים של 2022, בהשוואה ליותר מ-46 מיליון תיירים בתקופה המקבילה ב-2018. ״המטרה שלנו לחדש את הנסיעה הרגילה בהקדם האפשרי, אבל אנחנו צריכים להתקדם עם הסיטואציה הנוכחית״, אמר ג׳ון לי, מנכ״ל הונג קונג. ״כפי שכולנו יודעים, יש סדרה של דברים שהיבשת צריכה לקחת בחשבון, מצב קורונה, מספר המקרים והמתקנים הקשורים״. 

הזמנת טיסות, מלונות, אטרקציות ועוד שירותים לסין

עדכוני חדשות האחרונים