חדשות תיירות ותעופה

הקו הנעלם: קו אוטובוס פופולרי בברצלונה הוסר מגוגל מפות

ברצלונה הסירה את קו האוטובוס 116 מגוגל מפות ואפל. ככל הנראה הצעד הוא אסטרגיה מכוונת של מועצת העיר, שמבקשת להקל על המקומיים מהצפיפות, שמביאים איתם המוני התיירים הנוסעים בקו זה, אל פארק גואל הפופולרי
לירז שפר
תמונה ראשית עבור: הקו הנעלם: קו אוטובוס פופולרי בברצלונה הוסר מגוגל מפות
צילום: depositphotos_DmitryRukhlenko

ברצלונה ממשיכה להילחם בתיירות היתר בשטחה ומסירה כעת את אחד מקווי האוטובוס הפופולרים בעיר מגוגל ואפל מפות. קו 116 הוא אחד מקווי האוטובוס המבוקשים בברצלונה, בעיקר בזכות או בגלל התחנה של פארק גואל  המפורסם – האטרקציה השנייה המתויירת בעיר, אחרי כנסיית לה סגרדה פמיליה .

במשך שנים, נאלצו תושבי שוכנת לה סאלוט, בה שוכן הפארק המפורסם, לחלוק את קו האוטובוס שלהם עם המוני תיירים נלהבים. כתוצאה מהצפיפות הגדולה בקו בכל שעות היום, נאלצו המקומיים להידחק יחד עם המקומיים באוטובוס הקטן, כאשר אפילו אוכלוסייה מבוגרת מצאה את עצמה ללא מקומות ישיבה פנויים. “לפני הסרת הקו, האוטובוס היה כל כך מלא שאפילו אנשים עם מקלות הליכה לא יכלו לעלות על האוטובוס”, אמר תושב העיר, לוז לופז בן ה-75, לאתר חדשות מקומי.

למרות שאין עדיין אישור רשמי לכך, מסתמן כי עיירת ברצלונה היא זאת שעומדת מאחורי ההחלטה הבלתי שגרתית להסיר את קו האוטובוס מאפליקציות המפות השונות. “היינו צריכים לבטל את ההפניות לקו 116 באינטרנט” אמר סגן ראש עיריית הביטחון במועצת העיר, אלברט באטל, בשיחה עם הגראדיאן, אולם סירב להודות או להכחיש כי מועצת ברצלונה עומדת מאחורי המהלך. עם זאת, כשהתבקש דובר גוגל להתייחס למחיקת הקו, אמר כי ניתן למחוק קווי אוטובוס רק בעקבות בקשה ממועצת העיר.