רקע לשטוטגרט

במחוז באדן-וירטמברג שוכנת שטוטגרט, עיר גדולה ונעימה. גבעות ירוקות מקיפות אותה, מרכזים מסחריים צומחים בתוכה ומגוון אתרים מציעים לטייל שפע של אפשרויות בחירה.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: רקע לשטוטגרט
© עמית פלד

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/11/2020

• בגרמניה הוטל סגר חלקי והוטלו הגבלות על מעבר ממחוז למחוז.
  • חובה לעטות מסכות בחנויות ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים לטייק אווי בלבד.
  • בברלין הוטל עוצר לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 12 יום, בשובם לארץ.
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

שטוטגרט, בירת חבל באדן-וירטמברג, ממוקמת באחד המקומות היפים ביותר בגרמניה כולה, כשהיא מוקפת גבעות מוריקות, כרמים ויערות עבותים. התפתחותה האיטית של העיר החלה בשנת 950, אז שימשה כחוות סוסים בשם Stutengarten. היא הפכה לעיר רק במאה ה-14, אך מאז צמחה והפכה לאחת ההצלחות הכלכליות של גרמניה ניתן להתחיל את הסיור בעיר בכיכר Schlossplatz, שבצידה המזרחי נמצא ה-Neues Schloss, הארמון החדש. זהו מבנה בארוק גדול שמשמש כיום את השלטון המקומי. הארמון שבנייתו החלה כבר ב-1746, משקף את ההשפעה הצרפתית על העיר, משקיף אל ה-Königsbau מבנה ניאו-קלאסי הבנוי משורות עמודים באורך של 175 מטרים, וכיום משמש כמרכז מסחרי מלא בחנויות וכמקום מושבה של הבורסה המקומית.

בצידה הדרומי של הכיכר נמצא ה-Altes Schloss, הארמון הישן המארח את ה- Landesmuseum, מוזיאון עשיר ומגוון שבין האטרקציות העיקריות שלו נמצא ה-Kunstkammer המוצג באחד המגדלים הפינתיים. הקומה הראשונה מכילה פסלי ברונזה איטלקיים קטנים בעוד שבחלקו העיקרי של הבניין ניתן למצוא אוסף של פסלי דת שוואביים. האגף הארכיאולוגי כולל ממצאים שנתגלו בחפירות בטרויה, עתיקות רומיות, קבר של נסיך קלטי ועוד. הקומה העליונה מכילה כלי נגינה ואוסף שעונים גדול. שעות פתיחה: שלישי בשעות 10:00 עד 13:00, רביעי עד שישי מ-10:00 עד 17:00. הכניסה כרוכה בתשלום.

ה-Galerie der Stadt Stuttgart, הסמוכה מכילה כמה עבודות מצוינות של אוטו דיקס. שעות פתיחה: שלישי וחמישי עד ראשון בין השעות 11:00 עד 18:00, רביעי בין השעות 11:00 עד 20:00. הכניסה חופשית. ה-Staatsgalerie שנמצאת צפונית לכיכר, מרשימה הרבה יותר מקודמתה. העבודה המרשימה ביותר בגלריה זו היא ה-Herrenberg Altar של Jerg Ratgeb אך מלבדה ניתן למצוא כאן גם עבודות של בליני, קרפצ`יו, טינטורטו, טיפולו, ממלינג ורמברנדט. השלוחה מודרנית של הגלריה מכילה את האוסף היפה ביותר של פיקאסו בגרמניה כולה, ובמקביל עוקבת גם אחרי התפתחות האומנות הגרמנית במאה. שעות פתיחה: שלישי וחמישי 10:00 עד 20:00, רביעי ושישי-ראשון בין 10:00 ל-17:00. הכניסה כרוכה בתשלום.

כיכר Schillerplatz מכילה פסל של Schiller שנוצר שנה לאחר מותו, על ידי הפסל הדני Bertel Thorwaldsen. בכיכר נמצאים בנייני הרנסאנס ה-Alte Kanzlei וה-Fruchtkasten ששמר על חזותו הישנה, ומאכלס היום את אוסף כלי הנגינה של ה- Landesmuseum. כנסית Stiftskirche נמצאת גם היא בקרבת מקום, ובה ניתן למצוא כמה מהיצירות החשובות ביותר בפיסול הרנסאנס הגרמני, פסליהם של הרוזנים והדוכסים של וירטמברג. עוד כדאי לראות בעיר את ה-Fernsehturm, מגדל השידור, שהינו הבניין הראשון בעולם שנבנה על בטון מזוין. כתובת: Jahnstrasse 120. שעות פתיחה: מדי יום בין 09:00 עד 22:30. בשטוטרגט נמצא גם הגן הזואולוגי-בוטני היחידי בגרמניה כולה ואף אחד היפים ביותר באירופה. הגן הוקם בין השנים 1842-53 עבור מלך וירטמברג, וילהלם הראשון. הגן מכיל למעלה מ-8000 חיות מאלך מינים שונים, חממות, אוסף סחלבים, מגנוליות ואוסף גדי אלמוגים מדהימים. כתובת: Neckartalstrasse שעות פתיחה: מאי עד אוגוסט בין 08:15 עד 18:00, אפריל וספטמבר בין 08:00 עד 17:30, מרץ ואוקטובר משעה 08:15 עד 17:00, נובמבר עד פברואר 08:15 עד 16:00.

אחד המוזיאונים החשובים בעיר הוא מוזיאון מרצדס-בנץ, שנפתח בשנת 1986 בכדי לחגוג את יובל המאה להמצאת המכונית הממונעת על ידי גוטליב דיימלר וקרל בנץ. זהו מוזיאון חובה לכל חובבי המכוניות. כלי הרכב הישן ביותר בתצוגה הוא ה- Daimler Reitwagen מ-1885, האופנוע הראשון בעולם שמגיע למהירות של 12 קמ"ש. כמו כן ניתן לראות בתצוגות את המרצדס הראשון של חברת דיימלר המתוארך ל-1902, סירות מנוע, מטוסים, אוטובוסים וכמובן - מכוניות הפאר והמנועים שנוצרו במטרה לשבור שיאי עולם. שעות פתיחה: שלישי עד ראשון בין 09:00 עד 17:00. הכניסה חופשית.

ואם כבר במכוניות עסקינן, אז כדאי לבקר גם במוזיאון הפורשה, המאפשר שוטטות חופשית באתר המפעל וסיורים מודרכים (הניתנים בחינם) לכל אורך קו הייצור. פרדיננד פורשה זכה להכרה כשהיטלר ביקש ממנו ליצור את הפולקסווגן הראשונה. בחברה הפרטית שלו, נגע פורשה בקצה השני לגמרי של הספקטרום הכלכלי, וחמישים הרכבים שבתצוגה מכילים כמעט את כל הדגמים של מכוניות החברה, מה-356 Roadster של 1948 ועד למודלים של ימינו. מוזיאון זה פחות מתוייר ממוזיאון דיימלר-בנץ, אך עדיין מומלץ להתקשר ולהזמין מקום. שעות פתיחה: שני עד שישי 09:00 עד 16:00, שבת וראשון מ-09:00 עד 17:00. טלפון: 07118275685. תחבורה: S-Bahn מספר 6, תחנת Neuwirtshaus.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/11/2020

• בגרמניה הוטל סגר חלקי והוטלו הגבלות על מעבר ממחוז למחוז.
  • חובה לעטות מסכות בחנויות ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים לטייק אווי בלבד.
  • בברלין הוטל עוצר לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 12 יום, בשובם לארץ.