חוויות ירדן בתאילנד

ירדן, הבת הבכורה של משפחת סייר, מספרת על חויותיה הראשונות בבנגקוק.
משפחת סייר (הסיירים)
תמונה ראשית עבור: חוויות ירדן בתאילנד

נחיתה בבנגקוק

יום שבת 11 במאי 2002

שלום, אני ירדן וכאן אני מתחילה את יומן המסע שלי לאוסטרליה- סידני, ניו זילנד, ותאילנד-בנגקוק.

טסנו בחברת: "טורקיש איירליינס", וכעת אנו במלון: "לנד מרק". היום קמנו בשעה שש בבוקר, ואכלנו ארוחת בוקר מלכותית במלון. לאחר מכן, באה מונית+ מדריך תיירים ונסענו ל"שוק הצף" (שוק שלם, שבעצם כל דוכן הוא סירה שונה). שטנו בקאנו, והיה מאוד כייף! וגם קנינו קוקוס, ולי קאנו מזכרת משם: קאנו עם אישה ופירות. היה נורא חם אבל הסתדרנו. האנשים שם מאוד עניים, הבתים שלהם על שפת הנהר ובמקום מכוניות יש להם סירות. גם היינו בתוך בית כזה שיש בו חיות ונהר קטן.

כשחזרנו עלינו לחדר, לבשנו בגדי ים ולמרות שירד גשם חזק קפצנו לבריכה והיה מאוד כייף. אחר כך עלינו שוב לחדר ולימדתי את אח שלי חשבון ואפילו הכנתי לו מאזניים, וגם ראיתי סרט ב-די.וי. די (בעברית!), וגם התבוננתי במכתבים מהחברות שלי, ומהחבר שלי, ואפילו קצת התגעגעתי. אז, היום לסיכום מאוד נהניתי וגם זו הייתה הפעם הראשונה שלי ששחיתי בגשם (אפילו היה חם מאוד בחוץ), וגם הפעם הראשונה שלי ששטתי בתעלות, וראיתי מה שראיתי.

ארמון המלך

שוב שלום לכולם, היום בבוקר קמנו בתשע, הלכנו לחדר אוכל ולאחר מכן נסענו לראות את המקדשים ואת ארמון המלך. בנסיעה שיחקנו ב"מי מוצא יותר טוק-טוקים" (טוק-טוק זה אוטו שנקרא טוק-טוק על שם הרעש שהוא עושה כשהוא נוסע). נסענו-נסענו ובסוף הגענו. נכנסנו לסירה ארוכה ושטנו בנהר, ראינו בדרך מקדשים, וגם איך האנשים העניים יותר של בנגקוק חיים: לכל משפחה יש בית רעוע מעץ (לחלק מהבתים יש חורים), הבגדים תלויים בחוץ ואין מייבש כביסה, הם מתרחצים ושותים מים שיש בהם ביוב (המים זה גם הביוב שלהם, ולכן מאוד מסריח שם), ובקיצור נראה שהחיים שלהם די קשים.

אם ממשיכים הלאה בנהר מגיעים לחלקה של בתים של עשירים יותר + צבועים בצבעים מדהימים! ראינו בדרך הרבה מקדשים, ושמנו לב שכולם היו בצבעים: כחול, אדום, וזהב. לאחר מכן חזרנו לאוטו ונסענו לראות את המקדשים.

ראינו את המקדש של אל השחר, את ה"סליפ בודהה" (הבודהה הישן) וגם גילינו שיש בודהה זכר ובודהה נקבה. בהמשך הסיור הלכנו לארמון המלך. זהו ארמון בגודל של תל אביב וכל המגדלים, הפסלים, הבניינים, הכל מצופה בזהב, אבני חן ויהלומים. (בתוך הארמון יש גםבודהה אזמרגד). ארמון זה היה של רמה ה- 7, וכעת לרמה ה- 8 יש ארמון חדש מחוץ לגבולות בנגקוק.במהלך הסיור היה חום אימים והיו 90% לחות. כולנו רצינו לחזור למלון לקפוץ לבריכה, וזה מה שעשינו. (כשהגענו לבריכה כבר ירד מבול שוטף ולא יכולנו שלא להיכנס למים .....).

אחרי שיצאנו מהמים הלכנו לשוק ולאחר מכן לקניון. לשוק נסענו ברכבת עילית ובחזרה נסענו בשני טוק-טוקים, בטוק-טוק אחד נסעו אבא, עומר ורותם ובשני אמא ואני. עוד מעט אנחנו עומדים לצפות בסרט ב -די.וי.די. שלנו אז, ביי עד הכתבה הבאה בשם כל משפחת סייר.