מוזיאון דבליניה ועולם הויקינגים (Dablinia & The Viking World)

מעטים המוזיאונים שמצליחים להיות מעניינים ומהנים בו בזמן, אבל דבליניה עושה את זה, ובגדול. במוזיאון הזה תכלו להתחקות אחר העיר דבלין מראשית ימיה בשנת 793 ועד שנת 1540. המוזיאון מחולק לשניים: דבליניה, שמתארת את דבלין של ימי הביניים, ועולם הויקינגים, שחוזר עוד יותר אחורה בזמן אל ראשיתה של דבלין שהוקמה על-ידי הויקינגים.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מוזיאון דבליניה ועולם הויקינגים (Dablinia & The Viking World)
Depositphotos/Mady70 ©

כבר בכניסה לדבליניה אתם חוזרים בזמן לימי הביניים, ואולי זה מה שהכי כיף בה - היא מאפשרת לכם לחזור לעידן שכבר כמעט ואין לו זכר, פרט לספרי ההיסטוריה של הילדים. במהלך הביקור אתם עוברים בין בתים מימי הביניים, השוק, ירידים ועוד, והכל מומחז באופן מקסים על-ידי עשרות בובות עם צבעים וקולות. כדי שיכנסו לתקופה עד הסוף, הילדים (וגם המבוגרים!) יכולים לקחת חלק אקטיבי בתערוכה - הם מכינים לעצמם מסמכים מהתקופה, לומדים על תבלינים ואפילו מענישים פושעים על-ידי סקילתם בכדורי גומי. הפרק שעוסק במגיפה השחורה יביא בוודאי לכך שהילדים יעריכו טוב יותר את התקופה בה אנחנו חיים. בחלק השני של המוזיאון, בקומה השלישית, תוכלו למצוא את השבט שכבר הפך לאגדה - הויקינגים. אבותיהם של מיודעינו הסקנדינבים היו הראשונים ליישב את דבלין, ועל כן היא מחזירה להם כבוד. הם חיו חיים פרועים למדי, וזו הזדמנות להתוודע אליהם. תוכלו כאן לראות את שוק העבדים, הכלים בהם השתמשו, ואפילו לכתוב את שמכם באותיות ויקנגיות. היציאה מהמוזיאון היא מהקומה השלישית, דרך חנות המזכרות (בה תוכלו למצוא למשל מודלים של כפר ויקינגי לבנייה מנייר - לקחת כמזכרת הביתה או לשעשוע במטוס), אבל לפני הירידה כדאי לשים לב שמול החנות ישנו מגדל תצפית. לאחר טיפוס קצר תגיעו למרפסת סגורה ממנה תהנו מנוף מקסים של העיר כולה. במיוחד ברי מזל תהיו אם ינקו שם את החנויות לפני שתגיעו... היציאה מהמוזיאון עוברת דרך גשר קטן עם חלונות זכוכית צבעונית מקסימים, שמוביל לכנסיית Christ Church. הקתדרלה היא גדולה ומרשימה ובהחלט שווה ביקור. לא לפספס את המרתף שלה, בו מוצגים אוצרות הכנסייה וכן סרט קצר על ההיסטוריה שלה.

• גילאים: כל הגילאים
  • כתובת: רחוב St. Michael`s Hill, רובע Christchurch, דבלין 8.
  • הגעה: המוזיאון נמצא בהצטלבות בין Michael's Hill, Patrick St, ו-High Street. ניתן להגיע עם קווי אוטובוס 49, 49A, 54A, 121, 123, 150, הקו האדום של הטראם עד לתחנת Four Courts ומשם צעידה של כעשר דקות עד המוזיאון.
  • מחיר: מבוגר -; 6.95 יורו, סטודנט/גילמאי-5.95 יורו, ילד (לא מצוין גיל) -; 4.95 יורו