מסלול עד שבוע בלודז'

אנונימי

”מסלול טיול בפולין לודג` + בנד`זן +קרקוב“

קרא עוד

יומיים ראשונים בורשה. משם נסענו ללודג` (שיחד עם עם בנדז`ין של יום המחרת, היוו חלק ממטרות הנסיעה - לאתר את מקומות הולדתם של הורי אשתי). לאחר שהתמקמנו במלון נפגשנו עם מדריך, שבניגוד למדריך של וורשה, היה בחור צעיר עם פחות ידע והוא לקח אותנו לבקשתנו לכתובת של ביתו של אב אשתי (הבית כבר לא קיים) ומשם לכתובת שהמשפחה עברה לגור בתוך הגטו (אירוע מאד מרגש מהול באי נעימות של הפולנים המקומיים שכמובן כולם הציצו מהחלונות לראות מה הזרים עם המצלמות עושים כאן). משם לבית הקברות הגדול היהודי של לודג` ולאחר מכן לאומשלגפלץ של לודג` מקום בו הוקמה אנדרטה מצמררת ומרגשת ביותר, כולל קרון אותנטי של הובלת היהודים למחנה. בהמשך למספר נקודות ציון באזור הגטו כולל הצגת המקומות בתמונות מאז והיום. הסיור ארך כשש שעות בעלות של 120$. אין לי את הפרטים של המדריך. בסוף הוא המליץ לנו על מסעדה לארוחת ערב שאפילו עלתה על זו של וארשה. שם המסעדה: Chtopska Izba. הכתובת: ul. Piotrkowska 65 במדרחוב הראשי של לודג`.

(יום שני) נסענו לכיוון העיר בנדג`ין מקום הולדתה של אם אשתי ושם כן מצאנו את הבית העומד עדיין וערכנו סיור קצר בעיר בהתאם לתמונות שמצאתי באתר של תמונות מהעיר (ציון זיכרון לבית הכנסת, בית הקברות, ואתר השילוחים למחנות ליד תחנת הרכבת). בערב הגענו לקרקוב והתארגנו בדירה שהייתה ממש למרגלות ה``ואוול`` ששכרנו כולל קניות לארוחות החג בסופר קרוב. הספקנו לערוך סיור רגלי לכיכר המרכזית.

ביום שלישי נסענו לאשוויץ ובירקנאו ושם לקחנו הדרכה אישית בעלות של 225 זלוטי (בהמלצת המדריך מלודג` – הזמנו בטלפון ערב קודם), הדרכה שהתבררה כמיותרת גם נוכח הידע האישי שלנו ואשתי במיוחד והשילוט וההסברים במקום.

למחרת (יום רביעי) ערכנו סיור מקיף בקרקוב עם ברברה לפי המלצות באתר ואין לנו מילים לתאר את הידע שלה, הנעימות בסיור והתאמתה לאופי המודרכים. מומלצת בחום גם להבא. עלות ההדרכה 120 יורו וארכה שש שעות (ואוול, הרובע היהודי – קז`ימייז`, בתי הכנסת, גטו, בית חרושת של שינדלר ומרכז העיר). בקרקוב אכלנו במסעדה המומלצת באתר (וגם המדריך מוורשה המליץ עליה ללא קשר) – Hawelka בכיכר המרכזית. כמו כן ערכנו קניות בקניון הגדול של קרקוב Galeria Krakowska שלוש קומות עמוסות 270 חנויות מכל טוב.

ביום חמישי נסענו בבוקר לעיירה ``ויליצקה`` כעשרים דקות מקרקוב לביקור במכרות המלח (יש להם אתר עם שעות ביקור, עלות והדרכה להגיע כולל נ.צ. ל-GPS). סיור של שעתיים וחצי מעניין אך רובו הליכה במנהרות תת קרקעיות מחלל אחד למשנהו שברובם מכילים פסלים ממלח ובחלל גדול ומרכזי חצובה קתדרלה מרהיבה שהכל בה עשוי ממלח כולל הנברשות.

משם נסענו ישירות לוארשה ולנו במלון סמוך לשדה התעופה, מלון נוח מאד כולל המיקום. קרוב מאד למלון ישנו מרכז קניות נוסף (שלא צוין באתר כאן באותה הודעה המתארת 4 מרכזי קניות בוארשה) גדול מאד עם שוב מאות חנויות.

לגבי החזרת הרכב בשדה התעופה, צריך להיכנס לבד לחניון ממנו נלקח הרכב ולהחנות את הרכב באותה קומה שממנה נלקח הרכב, להגיע למשרדי ההשכרה והם שולחים מישהו לבדוק את הרכב טרם שחרור.

הטיפ עזר לך?
תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”וארשה ספטמבר 2008“

קרא עוד

נחתנו בוארשה (יום שישי), קיבלנו את הרכב ובעזרת ה- GPS הגענו למלון. המלצה לסמן ב-GPS את נקודת לקיחת הרכב לצורך החזרתו בסוף המסלול (במידה ומחזירים באותו מקום כמובן). המלון מאפשר להחנות את הרכב במגרש חנייה הצמוד לו בעלות של 45 זלוטי ליממה. לאחר התארגנות בחדרים יצאנו לסיור רגלי בוורשה. התחלנו בכיכר שלושת הצלבים שסמוכה מאד למלון ומשם בקו ישר עד העיר העתיקה. לאחר סיור (השתמשתי בספר של אלכס דנציג – מדריך למסייר בוורשה ומפה שלקחתי מהמלון). ארוחת ערב אכלנו במסעדה שמגישה ``פירוגי`` (ראיתי אחר כך שיש לה כמה סניפים). ב``סוף`` העיר העתיקה, עוברים את שער הברביקן ואז לאחר כעשרים שלושים מטר ישנה פניה שמאלה והמסעדה ממש מצד ימין לאחר הפניה. מסעדה לא גדולה אך ערבה מאד לחיכנו. בערב בדרך חזרה למלון ערכנו סיור במרכז הקניות מול המלון עם כתובת גדולה של CA על הבניין. שעת הסגירה של החנויות ב 22:00.

למחרת קבענו עם ויקטור לשעה 10:00 במלון שלנו. ויקטור לא הגיע (היה לו אירוע משפחתי בלתי צפוי) ושלח במקומו מדריך אחר – יאן קריס. להלן פרטיו של Jan K. Milencki. אין לי מושג איך ההדרכה של ויקטור, אך מדריך זה היה ממש מעולה. אשתי (שהיא מומחית מקצועית לנושא) ישבה איתו והכינה את סדר היום שכלל ורשה היהודית שלפני המלחמה, במהלך המלחמה ווארשה כללית, ויצאנו לדרך במכונית שלנו. וורשה גדולה מדי לעשות סיור שכזה ברגל וחייבים רכב או תחבורה ציבורית.

התחלנו את הסיור ברחוב פרוז`נה (Prozna) שרידים מרשימים מחייה של ``יהדות וארשה`` לפני המלחמה, התיאטרון היהודי לפני המלחמה ומקום שבו שוכנת היום האגודה לתרבות יהודית. משם לבית היתומים של יאנוש קורצ`ק. כיכר השילוחים (אומשלגפלץ), נתיב הגבורה, רחוב מילה 18, עד אנדרטת מרד גטו וארשה של נתן רפופורט. משם למספר אתרים בעיר שחומת הגטו נשארה עדיין ומדגימה את אופן סגירת הגטו שקטעי חומה נבנו בין קירות מבנים ליצירת רצף חומות. כל הסיור שארך למעלה משבע שעות לווה בהסברים מלומדים ועשירים ביותר כולל תמונות במספר אתרים שמראים איך היה המקום בימי המלחמה והגטו.

משם נסענו שוב לעיר העתיקה והפעם ערכנו סיור כולל הסברים וסיימנו בארוחת ערב לפי המלצת המדריך במסעדת "Restauracja Pod Samsonem", שממש צמודה למסעדה של אתמול מומלצת ביותר (ובייחוד המרקים). המדריך 150 יורו לכל היום. בערב, כמו בערב הקודם הספקנו לבקר במרכז הקניות השני מול המלון Zlote Tarasy.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בלודז'

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בלודז'.