מסלול בן שבוע-שבועיים בליון

liorigold

”טיול בצרפת: פריגור פירנאים“

קרא עוד

יום 1: הגענו בטיסת צהריים לפריס ונסענו לכיוון הדורדון למלון Hotel du Chateau שנמצא בעיירה החביבה Beynac. הזמנו חדר ל 4 אנשים ל 3 לילות דרך האינטרנט. מאחר ובעונה זו של השנה המלון לא היה בתפוסה מלא, קיבלנו 2 חדרים נפרדים. אהבנו את מיקום המלון שנמצא בלב העיירה על גדות הנהר ולרגלי המצודה. במשך היום עלולה להיות בעיית חניה באיזור, אך בלילה ישנה חניה חופשית בשפע. בעלי הבית שמתגוררים במלון היו אדיבים ומסבירי פנים והמתיקו את שהייתנו במלונם. ניתן לגלוש לאתר האינטרנט של המלון.

יום 2: נסענו לכפר Rocamadour , כפר מימי הביניים בנוי על צוק נישא ואדיר. 152 מ` מעל תהום של ערוץ אלזו. הכפר בנוי משלושה מפלסים, הכניסה היא רגלית בלבד. לפני הכניסה למפלס הראשון וגם במפלס העליון יש חניונים ואפילו בחינם. בין המפלסים ניתן לעלות בקרונית, אנו בחרנו לעלות ברגל ולהתרשם מהנוף המדהים .לאחר מכן נסענו לגופר דה פדיראק Gouffre de padirac מנהרת נטיפים תת קרקעית ענקית שיצרו מי הגשמים בסלע. יורדים במעלית לעומק של 75 מ` וממשיכים לרדת במדרגות עד לשפת נהר תת קרקעי בעומק 103מ`. לאחר מכן שטים 300 מ` עד לאולמות הנטיפים. למערה שעות פתיחה מוגבלות בהתאם לעונות השנה.אנו בדקנו באתר אינטרנט ובהתאם אליו הגענו. לאחר מכן נסענו לסןסרלאפופי StCirq-Lapopie. זוהי עיירה הבנויה על צוק אדיר בגובה 100 מ` מעל נהר הלוט עם בתים מהמאה 13-16 מחושקי עץ. העיירה יפה ובמיוחד הנוף שנשקף מהצוק. אנו גם נהנינו מהדרך המובילה אליה, כביש D662, שעובר למרגלות נהר ועמק הלוט.

יום 3: נסענו לסרלה Sarlat la Caneda עיירה חביבה שבנייניה עשויים לבנים זהובות. הגענו בבוקר ולהפתעתנו התקיים במקום שוק ובשבילינו זאת היתה ממש חוויה. לאחר מכן נסענו לז אייזי דה טאיאק Les Eyzies de Tayac עיירה קטנה הבנויה על צוק שממנו נפרש נוף של מפגש הנהרות וזר ובן. לאחר מכן נסענו לצוק סן קריסטופר La Roque st Christophe. מאחר והגענו בשעות שבהם לא מתקיימים סיורים, החלטנו לוותר ולהמשיך לכיוון פריגה Perigueux בירת מחוז פריגור ובנויה על שפת נהר האיל. לדעתנו הטיול בכפרים של הדורדון עולה על טיול בעיר.

יום 4: נסענו ללה רוק-גאזאק La Roque-Gageac, כפר מקסים שנשען על מצוק החולש על הנהר. החננו את הרכב לפני הכניסה לכפר ושוטטנו ברגל בסמטאות ובגרמי המדרגות המקסימים. לאחר מכן המשכנו ל דום Domme שהינו כפר נחמד ,בנוי על צוק אדיר ומשקיף על הנהר. טיילנו ברחוב הראשי ובגולת הכותרת של המקום שהינו מצפור באר Bolvedere de la Ba rre וטיילת הצוקים Promenade des falaises שמהם נפרס נוף יפיפה. לאחר מכן נסענו ל טולוז Touluse, העיר הרביעית בגודלה בצרפת, שלא הרשימה אותנו במיוחד ומבחינתנו ניתן היה לוותר עליה. לאחר מכן המשכנו למלוננו Le Luy De Bearn  שנמצא ליד שדה תעופה של Pau. מלון נחמד, עם חדר + חצי נוסף ל 4 אנשים ששרת אותנו נאמנה בשל מיקומו מחוץ לעיר וחסך לנו את הפקקים בבוקר.

יום 5: נסענו לפירנאים. לדעתי הנהיגה בפירנאים יותר קשה מהנהיגה בדולומיטים שכן הכבישים יותר צרים ויותר מפותלים. אנו ויתרנו על טיול באגם גוב כיוון שבתחנת המידע הזהירו אותנו שהשטח די חלק ונעלי התעמלות אינן מתאימות לטיול זה. המשכנו למכתש גאבארני Cirque de gavarnie. מחנים את הרכב בעיירה Gavarnie וצועדים ברגל 5 ק``מ לכיוון המכתש (אחר כך יש לחזור בחזרה את אותם 5 ק``מ). המראה מדהים- הליכה לכיוון עמק קרחוני יפה עם מפלים שזורמים מכל הצדדים ....אסור לוותר!!! אחר כך המשכנו במעברי הרים בפירנאים, ויתרנו על מכתש טרומוס שהינו הרבה יותר קטן ממכתש גאבארני והמשכנו למעבר טורמלה col du tourmalet שהינו מעבר בגובה 2115 מ`. כמובן שיש מקום לעצירה וטיול רגלי קצר. אחר כך המשכנו למעבר אספן cold a aspin שהינו מעבר הרים הרים בגובה 1489 מ` שהינו גם אחת מהתחנות של הטור דה פרנס. למרות שהוא נמוך יותר הוא בהחלט מרשים ושווה עצירה וטיול קצר. מאחר והתחיל להחשיך ירדנו מהפירנאים לכיוון מלונינו Hôtel Balladins ב-FOIX. מיקום המלון נבחר על ידי כיוון שהוא נמצא על כביש הגישה לאנדורה. המלון נחמד אם כי החדרים קצת קצת קטנים לטעמנו. לשירותים אין דלת הרמטית אלה מחיצה מתקפלת.

יום 6: נסענו לאנדורה Andorra כדי להנות מהנוף ומקצת קניות. מהנוף נהנינו ומהקניות פחות כיוון שפרט למחירי דלק ציוד צילום ומותגי אופנה יוקרתיים אין הבדל גדול בין המחירים בצרפת ובאנדורה. בכניסה מצרפת וביציאה לכיוון ספרד מצויים בתי כל בו ענקיים שמכילים הכל: מוצרי מזון ,צעצועים לילדים מוצרי חשמל וכו`. אם ברצונכם לפני הקניה לעשות קצת סקרי מחירים אז רצוי להסתובב בחניות ובתי הכולבו שמצויים במרכז העיר. לאחר ששבענו מהשופינג נסענו לכיוון קוליור Collioure שהינה עיירה קטנה לחוף הים התיכון למרגלות רכס הרי אלבר וצוקים הנוחתים אל הים. אנו הגענו לפנות ערב, קצת לפני השקיעה והמראה היה מהמם. יש בעיירה כנסיה מבוצרת, טיילת יפה וארמון הנראה כבוקע מתוך הים כדי לסוכך על שני הנמלים שלמרגלותיו. לאוהבי הדגים כדאי לדעת שבני המקום מייצרים שימורים וידועים באנשובי הטוב שלהם. מאחר ומלוננו ממוקם בפרבר של פרפיניאן החלטנו לטייל בעיר, אך לצעירנו הטיילת והמדרחובים היו שוממים להוציא מספר בתי קפה שהיו מלאים למחצה. מלונינו Du Port ממוקם בפרבר של פרפרינאן באזור של מרינה יפה והרבה דירות נופש. בעל המלון נחמד ולמרות שאינו דובר אנגלית, הצלחנו לתקשר והחדרים בגודל סביר ל 4 אנשים.

יום 7: נסענו לקרקאסון Carcassonne ל La Cite עיר מבוצרת בעלת מגדלים וחומות כפולים. יופייה המיוחד והעובדה שהעיר שבתוך החומות לא שינתה מאום ממראה ימי הביניים גרמה לנו לשוטט בסמטאות במשך כ-4 שעות וממש נהנינו מכל רגע. המשכנו למונופלייה Montpellier. טיילנו במונפליה ההיסטורית המשתרעת בן קשת הניצחון לכיכר קומדי שבהחלט יפה ושווה ביקור. המשכנו לנים Nimes שאכזבה אותנו ואני נוטה לייחס זאת לעובדה שהגענו אליה בסביבות 7 בערב. מלוננו היה באזור Kyriad Hotel Nimes Ouest. המלון ממוקם ביציאה מנים בתוך מרכז קניות גדול. אנו הזמנו דרך האינטרנט חדר ל-4 אנשים אך כפי הנראה קיבלנו חדר ל-3 שהוספה לו מיטה מתקפלת (שלא ממש התאימה לגובהם של רובנו). רצינו בבוקר להתלונן אך מאחר וחייבו אותנו ב 48 אירו במקום 80 אירו החלטנו שאין טעם בכך. ניתן לגלוש לאתר האינטרנט של המלון.

יום 8: פנינו מיועדות לפריז אך החלטנו לעצור בליון LYON (טיילנו בה לפני חצי שנה אך חשנו שלא מיצינו). עיר מקסימה ובמיוחד הרובע של ליון ממי הביניים ומתקופת הרנסנס המשתרע לאורך הגדה המערבית של נהר הסון, חצי האי של ליון בחלק שבין נהר הרון לנהר הסון. יש בה הרבה מה לראות כגון כיכר קרנו Carnot, מדרחוב רפובליק Republique, כיכר טרו Place des terreaux, כיכר אדמת השן FS place des terreaux. לקראת ערב המשכנו לפריז למלוננו Best Western Le Saint Maurice שקירבתו לאוטסטרדה. פיתרון חניה (7 אירו ליום לחניה שמורה ), אזור נחמד (5 דקות מברסי) היו מעלותיו היחידות לעומת זאת. המיטות במלון לא היו נוחות במיוחד. מיטה זוגית מאוד קטנה ושתי מיטות צבאיות. ליד המלון תחנת מטרו אך בכדי להגיע למרכז נדרשו 35-45 דקות נסיעה במטרו .

יום 9+10: טיול בפריס. כנסיית מדלן La Madeleine (מומלץ ביותר להיכנס פנימה ולהתרשם מהקישוטים ומהאווירה. וממראה של מקדש יווני), לא לוותר על מצג חלונות הראווה של מעדניית פושון, בניין האופרה הישן Opera-Garnier ,Galeries Lafayette חנות הכלבו המפורסמת ביותר בצרפת, ואחת הידועות בעולם. חובה לבקר, גם אם לא רוצים לקנות כלום וזאת בכדי לראות את התקרה היפה ובנוסף בקומה השישית ישנן שתי מסעדות עם נוף מקסים המשקיף על כל פריס. הארמון המלכותי Palais Royal , גני הטווילרי Tuileries, כיכר הקונקורד Place de la Concorde השאנז אליזה המתחיל/מסתיים בצד אחד בכיכר שארל דה גול, צמוד לשער הניצחון ומן העבר השני שלו כיכר הקונקורד. בשדרות השאנג אליזה קיימים למעשה שני רחובות עיקריים: Avenue des Champs Elysees ו-Rue St Honore. רחובות אלה הם מהשוקקים בפריס, ויש בהם בתי קפה רבים, בתי קולנוע, חנויות מותגים, שער הניצחון Arc de Triomphe. השער מנציח את ניצחונותיו של נפולאון בונפרטה שהבטיח לחייליו שיגיעו הביתה תחת ``שערי הניצחון`` ואת החייל האלמוני הקבור תחת השער. שער הניצחון פתוח לטיפוס על 230 מדרגותיו ובהחלט הנוף הנשקף שווה את המחיר והמאמץ. שדרת St Michel. שבהליכה רגלית אפשר לעבור בין מספר כנסיות גדולות וחשובות: כנסיית St Severin, הנחשבת לאחת היפות בפריס, כנסיית St Julien le Pauvre, אחת העתיקות בעיר וכנסיית St Etienne du Mont בעלת מבנה שחלקו גותי וחלקו בנוי בסגנון הרנסנס.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בליון

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בליון.