”ברלין יפה יותר עם גיא ושגיא“
ברלין עם גיא גלעד ושגיא-
פעם חמישית בברלין ועדיין הסיור המקיף שהעביר לנו גיא גלעד היה שוס רציני. 8 שעות של מדריך פנומנלי, מצחיק בהיסטריה, מלא בידע ומעביר אותו במינון מדויק ו״בוחן״ אותנו מדי שעה קלה לוודא שהטמענו את החומר ואנחנו מוכנים לבחינה. שרירי הפה כאבו מרוב צחוק, העובדה שהמושג ׳פוליטיקלי קורקט״ לא מוכר לו, גלעד צוחק באהבה גדולה על הקבוצה ועל עצמו ועל כולם. הוא הציג לנו את הסיפור של גרמניה על כל גווניה, על העבר ועל ההווה, על הזוועות ועל הניסיונות לכפר, על הארכיטקטורה ועל הקולינריה, על מסיבותיה חסרות הרסן ונטולות הבושה, על אוכלוסייתה המורכבת מ-160 לאומים, על איך זה להיות פה מהגר והדהים אותנו בבקיאות עד דק בקורה אצלנו. על הדרך חילק בנדיבות עשרות טיפים, ענה לכל שאלותינו, למד בתוך שעה קלה את כל שמותינו והעניק לכל אחד מאיתנו שמות חיבה, וכשנפרדנו בסוף היום הרגשנו שאנחנו נפרדים מבן משפחה.
למחרת פגשנו את בן זוגו שגיא לסיור קולינרי בעיר. בעיר עם קרוב ל-10,000 מסעדות/בתי אוכל, צריך לדעת דבר או שניים על אוכל כדי לתכנן סיור קולינרי מדויק, מייצג, מאוזן, פונה לכל טעם, ומתובל, לא כמנהג הגרמנים רק במלח ובפלפל, אלא בכל טעמי העולם. שגיא עושה את זה כאילו כלאחר יד, אבל תכל׳ס ברור התכנון וברורה המחשבה, וגם תשומת הלב לכל חבר וחברה בקבוצה. חמוד לאללה ומתוק מדבש.
כל אחד צריך זוג חברים כזה. אנחנו זכינו💜🩵.