בשל אילוצים משפחתיים יצאנו לחופשה המשפחתית שלנו ביולי. רצינו חופשה שתשלב נופים וטבע עם אטרקציות לילדים. התלבטנו בין הולנד, איטליה וזלצבורגלנד ולבסוף טיסה שמצאנו לורונה הכריעה את הכף.

ההרכב המשפחתי הורים וזוג ילדים בני 14.5 ו11

הטיסות: הוזמנו דרך האפליקציה חוליו טיסה ישירה לורונה עם חברת התעופה נאוס. הטיסה היא טיסת צ'רטר נמכרת דרך הזכיינים הישראלים בלבד ולא ניתן להזמינה ישירות מהחברה.

מי שמתאזר בסבלנות יכול לקנות כרטיס או שניים במחיר המדהים שלמעלה.אנחנו שלמנו “קצת” יותר $175 לכרטיס אחד. חוליו פרסמו בעשרה ביולי זוגות כרטיסים למגוון יעדים ב$77

רכב – מיד לאחד הטיסה שהוזמנה ממש ברגע האחרון, הזמנתי רכב דרך חברת הרץ בארץ. הרכב שהוזמן טלפונית היה רכב משפחתי אוטומטי בדרגת פורד פוקוס ולא ממש טרחנו לבדוק מאיזו קטגוריה הוא. אחרי הנחת מועדון צרכנות הוט והנוסע המתמיד ועוד הנחת החודש שלמנו €380

מיד לאחר הזמנת הרכב, הוזמן הביטוח המשפחתי עצמאית באתר כללית חו”ל.

מבחינת לינה הוזמנו רק 3 הלילות הראשונים באיזור אגם גארדה, והחלטנו שאת שאר המסלול נתכנן בספונטניות תוך כדי תנועה. כל מקומות הלינה הוזמנו דרך bookings

שימו לב להזהר מכניסה עם הרכב לאיזורים מוגבלים, כי המצלמות מתקתקות שם בלי הפסקה (לפעמים מופיע בתמרור שעות וימים) בעיקר בלב הערים. אנחנו לא נתקלנו בתמרור בעת נסיעה אבל מקומות כמו רומא, מילאנו, פירנצה והערים הגדולות מועדות לפורענות

היום הראשון 11.7.2017 יום שלישי – פארק סיגורטה וגארדהלנד בערב

רק ב2:15 העמסנו 3 מזוודות (גדולה,בנונית וקטנה) בתא המטען ברכב המשפחתי, ויצאנו לכיוון שדה התעופה. טרמינל 3 מפוצץ והופנינו לחניון חלופי בטרמינל 1. התור בצ'ק אין ענקי (20 טיסות עתידות לצאת בחמש בבוקר) ובשלב מסויים קראו לנוסעים לורונה. צ'יק צ'ק עקפנו את התור העצום וסיימנו את כל הפרוצדורות.

הטיסה יצאה בזמן בחמש בבוקר ואפילו קבלנו ארוחה קלה ושתייה. לקראת תשע וחצי כבר היינו בדלפק ההשכרה שלא היה עמוס. הרכב שעלה בגורל הוא opel meriva אוטומטי עם GPS מובנה, אבל אבוי רק מזוודה גדולה וקטנה נכנסות בתא המטען. אחרי חצי שעה של התדיינויות והצעה של הדלפק לשדרג לרכב בעל 9 מקומות, החלטנו לבלוע את הגלולה, ולשבת עם מזוודה אחת מאחורה.

sigurta park

החלטנו להתחיל את הטיול בפעילות רגועה בגן הבוטני. קניתי מראש באתר גרופון האיטלקי כרטיס זוגי עם רכב גולף ממונע לשעה ב€21 ולילדים קנינו שני כרטיסים בקופה ב€13

הבוקר היה חם מאוד, והחנייה נמצאת כעשר דקות הליכה מהפארק. ממש לפני החנייה ישנו סופרמרקט שבנינו עליו לקניית מצרכים בדרך חזור. הפארק עמוס בשבילים ופינות חמד. ישנם מסלולים והרבה צמחייה ופרחים מכל הסוגים המינים והגדלים. לשמחתנו לא היה עמוס כלל.

נסענו בין כל הנקודות בפארק ועצרנו בנקודות התצפית המעניינות להתרעננות. לאחר שהחזרנו את הגולף, חזרנו רגלית לטיול נוסף של שעה לאיזור הלבירינת כדי לתור חלק קטן מהשבילים בגן מקרוב. תמונה מלמעלה של המבוך

המבוך נחמד מאוד וקליל. ניתן לטייל בפארק רגלית במשך שעות, אך למי שרוצה לחסוך אנרגיה כדאי לשכור את עגלת הגולף הממונעת או לקחת את הסיור ברכבת הפארק.

סיימנו ב13:30 בצהריים את הביקור, והתאכזבנו לגלות שהסופרמרקט שבנינו עליו, יצא לסייסטה עד שלוש בצהריים.

הצימר B&B Al Tramonto

החלטנו לנסוע לצימר שלנו. שלושה לילות תמורת €270 הוזמנו מראש (עם ארוחת בוקר). עברנו דרך העיירה הנחמדה בורגטו. בחרנו בצימר בעיקר בגלל קרבתו לרוב האטרקציות הגדולות. לשמחתנו הצימר היה מוכן וכולל חדר אחד עם מיטה זוגית כשבמסדרון עוד מיטה נפתחת. כמו כן מטבח מאובזר עם מקרר בגודל בינוני כיריים ותנור. יש צורך לעלות חצי קומה במדרגות והתשלום במזומן בלבד. האינטרנט מצויין יש ראוטר פרטי! הילדים יכלו לצפות חופשי בתוכניות האהובות שלהם.

ארוחת בוקר זהה בכל יום וכוללת ממרחים, יוגורטים, ביצים קשות, מאפים מיצים קרים ושתייה חמה. הריטואל הזה יחזור יום יום ברוב המקומות ששהינו בהם.

גארדהלנד בילוי ערב

הגשם התחיל לרדת והחלטנו לנסוע לסופרמרקט הקרוב על מנת להצטייד במצרכים בסיסיים. לאחר מנוחה קצרה וארוחת בין ערביםם, החלטנו לנסוע לגארדה לנד ולנצל את כניסת הערב המוזלת.

התחזית חזתה הפוגה בגשמים, החום ירד משמעותית, ותארנו לעצמנו שהפארק יהיה יחסית שומם. רק לקראת 18:30 (חניה €1 לשעה €5 מקסימום) נכנסנו לפארק שפתוח עד 23:00. כבר בכניסה הבנו שלאטרקציה החדשה shaman יש בעיה עם הממשק הוירטואלי. עלות כרטיס כ€20

מי שכן רוצה להגיע ליום שלם מומלץ להגיע בשעות הבוקר עד שעות הצהריים ואז לחזור בשעות הערב שוב. אפשר למצוא גרופונים והנחות שנות, כדי להמנע מהמחיר המלא. ניתן לשלב את הבילוי עם האקווריום הסמוך.

הפארק הוא גדול והספקנו כמעט את כל ממתקני האדרנלין וההרפתקאה. התורים היו בין דקה ל10 דקות.

בפארק יש רכבות הרים מטורפות ומאתגרות בגזרת האדרנלין: oblivion & raptor & blue tornado & Sequoia Adventure ומתקן צניחה חופשית space vertigo

במתקני adventure ניתן למצוא כמה מתקני מים ורכבות הרים שנרטבים בהם. המתקנים מצויינים גם בשל התפאורה היפה: רכבת הרים mammut ושלושה מתקני מים jungle rapids המצויין colorado boat וfuga de atlantis עם התפאורה המדהימה. רכבת נוספת היא ramses שבה צריך לירות בכדורי אור. מבחינת המתקנים לכל הגילאים אסור לפספס את סרט תלת המימד time voyagers.

האתר מאוד צבעוני ומלא בדוכני אוכל ומשחקים.

החסרונות בבילוי הערב: בתשע וחצי מחשיך ואז הניווט נהיה יותר קשה, המרחקים בין האטרקציות גדולים, לא נהנים מההופעות כי אין כמעט הופעות בערב, מתקנים מסויימים נסגרים מוקדם יותר, בגלל קוצר זמן לא ניתן לעלות על מתקנים שווים יותר מפעם אחת.

היתרונות: תורים כמעט ולא קיימים, מחיר מוזל, לא מבזבזים יום שלם, מזג האוויר נעים.

אחרי יום ארוך ומאתגר חזרנו לבקתה שלנו. מסתבר שגם נסיעה קצרה מאוד יכולה להתארך בעיקר בשל הכבישים הלא מוארים והצרים.

היום השני 12.7 יום רביעי – סירמיונה ומונטה באלדו

לאחר קימה וארוחת בוקר מאוחרת יצאנו לעיירה המפורסמת ביותר באגם גארדה סירמיונה. רק לקראת 11 הגענו לעיירה. והפקקים השתרכו כבר כשניים שלושה ק”מ לפני הכניסה. חנינו כ1.5 לפני העיירה. נושא החנייה ותשלום החנייה דרך המכונות האוטומטיות (€1.8 לשעה) לקח קרוב לשעה. מקומות החנייה התמלאו במהירות והתור למדחן היה עצום.

כדאי להגיע מוקדם יותר בשל נושא החנייה, הפקקים ומזג האוויר. שהינו בעיירה כשעתיים בין הדוכנים, החופים והגלידריות.

הבנות שוטטו בעיירה בזמן שהבנים עלו למצודה. הנוף מהמצודה מרשים ביותר, והצפיפות הרבה יותר קטנה מהעיר עצמה. התשלום סמלי (€5 למבוגר, ילדים חינם).

הסיור במקום אורך כחצי שעה, יש מספר נקודות תצפית, כשהגבוהה שבהן היא בראש המגדל.

מחוץ לשער הכניסה ניתן לקחת שייט קבוצתי במחיר של €10 למבוגר ו5 לילד. יש אפשרות גם להשכיר סירת מירוץ ב€65 לשעה. הבן מאוד רצה לנהוג בסירת המירוץ אך הנהיגה אפשרית מגיל 18 ומעלה, חשבנו לעשות את השייט אבל לא הייתה סירה פנויה בזמנים שרצינו.

אי לכך החלטנו להצפין לכיוון מונטה באלדו.

מונטה באלדו

נסענו מזרחה וצפונה נסיעה ארוכה ואיטית לאורכו של האגם היפה. לקראת חמש הגענו לעיר מלצ'סינה שממנה יוצא הרכבל.

בבוקר התחזית חזתה מזג אוויר יפה וראות טובה בשעות אחה”צ. בפועל ראינו ענני ערפל, ומטיילים אף התריאו שהראות לא מיטבית.

החלטנו לא לוותר על החוויה. בשעות אחה”צ המחיר יורד משמעותית, וכרטיס משפחתי מוזל לשני מבוגרים ושני ילדים עולה €50. למטה חם מאוד אך בפסגה מזג האוויר קריר.

העלייה מתחלקת לשני שלבים כשהחלק המעניין יותר נמצא כמובן בפסגה בגובה של מעל 2200 מטרים. עלינו לשם ברכבל שעמד כמעט אך ורק לרשותינו. בפסגה כבר ראינו את התורים העצומים שהשתרכו כלפי מטה.

הנוף מלמעלה מדהים, וגם העליה והירידה ברכבל מספקת מראה מדהים. בעלייה נהנינו הרבה יותר כי היינו לבד. יש שבילים רבים למטיילים מהפסגה, ומטיילים מסויימים גם בוחרים לצנוח מלמעלה.

צריך לשים לב שקריר למעלה באיזור ה10 מעלות. האשה בחרה להתחמם בקפיטריה, ואני והילדים יצאנו ל”טרק” קצר בפסגה.

שמחים ומאושרים לקחנו לקראת שבע בערב את הרכבל האחרון למטה.

ובחניה פגשנו את כלי הרכב המדליק הבא!

בדרך הארוכה חזרה עצרנו “ליד הבית” בעיירה המקסימה והתוססת פסקיארה דל גארדה

היום השלישי 13.7 יום חמישי – מתחם קאנווה וורלד וארוחת אבירים

הבילוי במתחם קאנווה היה מתוכנן מראש והכרטיסים נקנו באתר הבא במחיר מוזל. מחיר כרטיס אחד €28 ומאפשר כניסה לפארק המים ולפארק הסרטים באותו יום. חובה לבוא עם כרטיסים מודפסים.

הפארקים נפתחים בעשר ואנו אחרנו בכחצי שעה. יש חניה גדולה סמוך לפארקים (€5).

שכרנו לוקר (€5) במתחם. אחרי התשלום מקבלים לוקר שמשמש לכל היום.

התחלנו בפארק המים. בהתחלה התורים יחסית נסבלים אך מאוחר יותר התור למתקנים המבוקשים מגיע ל30-45 דקות. שלושת המתקנים האטרקטיבים ביותר הם מתקן האבובים ארוך במיוחד crazy river שמתאים לכל המשפחה. מתקן נוסף בחושך נקרא black hole 2 ומגלשה מבוקשת אחרת היא twin peaks. בפארק יש עוד מגוון רב של מגלשות במהירויות שונות וגם בריכת שחייה ובריכת גלים. רק הבן הגדול העז לעלות על המגלשה המטורפת והשוממת stukas booom

לאחר ארוחת הצהריים ב1430 עברנו לפארק הסרטים הסמוך. המתקנים בפארק נחמדים אך לא מאתגרים כמו אלו של גארדה לנד. בגזרת המתקנים לכל המשפחה ניתן לציין את מופע התלת מימד במתקן האנדרואיד (לא מרשים כמו בגארדה לנד), kitt super jet הוא מתקן פעלולים מרשים בנהר. הסימולטור של הצוללת (u-571 simulator)מיותר ולא מובן. magma 2.1 היא משאית שנוסעת דרך תפאורה עם אפקטים. police academy הוא סימולטור חביב לכל המשפחה.

בגזרת המתקנים המאתגרים יש את רכבת ההרים דיאבלו ואת holywood tower. מתקן מהפך קרביים שרק הילדים עלו עליו הוא TR machine/

בגזרת המופעים צפינו במופע במערב הפרוע ובחמש התפנינו למופע המרכזי המרשים במיוחד של רמבו.

בשבע בערב סיימנו את הפעילות בשני הפארקים מורעבים. באופן ספונטני בדקנו אם יש כרטיסים למופע האבירים שעמד להתחיל ב1930 ולשמחתנו היו כרטיסים.

במופע שאורך שעתיים נלחמים ארבעה אבירים על ליבה של נסיכה. המופע אינטראקטיבי, מרשים ומהנה ומשאיר את הילדים מרותקים לכל אורכו. מתחלקים לארבע קבוצות לפי צבעים כשכל קבוצה מעודדת את האביר שלה.

אוכלים כמו בימי הביניים עם ידיים! האוכל שמוגש כולל מרק, פיצה, עוף שלם תפוחי אדמה וקינוח. אף אחד לא יוצא משם רעב (אולי רק הטבעונים). כמו כן יש שתייה חופשית שכוללת מים בירה ופפסי קולה. המחיר משום מה נקבע לפי גובה. אנחנו שלמנו €110 על לפי 3 מבוגרים וילד.

המופע המדהים הססגוני חתם יום מהנה במיוחד וחזרנו לבקתה בשעת ערב מאוחרת.

היום הרביעי 14.7 יום שישי – מפלי וארונה ונסיעה לדולימיטים

יום גשום במיוחד לפנינו ואין לנו מקום לינה ללילה. ניסיתי לברר אם אפשר להזמין לילה נוסף בצימר ששהינו בו, אך הם היו מלאים. במקור חשבנו לנסוע לונציה אך השעה כבר הייתה די מאוחרת. לאור ההספק המעולה שלנו באיזור החלטנו לבסוף לנסוע לצפון האגם עם מחשבה להגיע לדולומיטים. רק לקראת צהריים אנחנו יוצאים

פקק עצום של יום שישי בצהריים תפס אותנו ליד העיר affi. רק ב1430 הגענו דרך ריבה דל גארדה למפלי וארונה. אוכלים סנדביצ'ים והגשם לא מפסיק לבסוף אנחנו קונים מטריה (€6) ומתחילים את המסלול כשברקע גשם טורדני, כמובן שאיך שהתחלנו את הסיור ארובות השמיים נסגרו...

אז מפלי וארונה מרשימים והתאורה מרשימה גם היא, עצמת המים מאוד מאסיבית. ישנם צמחים בוטניים יפים, טרסה לפיקניק, ירידה דרך מערה קטנה ועוד תחנה שממנה ניתן לחוש את המפל. אבל למודי מפלים באירופה הכנו את עצמנו לטיפוס מפרך, אך הפלא ופלא תוך 20 דקות מיצינו את האתר. אין כרטיס משפחתי וגם ילדים מגיל צעיר משלמים מחיר מלא. €5.5 לכרטיס אחד.

מאוכזבים חזרנו לאוטו, והיום המקרטע המשיך עם בעיות קליטה בסים של vodafone ועדיין אין לנו מקום לינה. כבר חשבנו לוותר ולחזור לסביבת האגם, אך נאמנים לעצמנו החלטנו להמשיך לכיוון הדולומיטים.

הילדים רצו מקדונלדס ולאחר התברברויות הצלחנו למצוא סניף, הסים חזר לחיים וסוף סוף בשעת ערב מוקדמת הזמנו מקום לינה בgrums באמצע שום מקום. המחיר €90 + €3 מס עירוני.

בדרך למוטל, שנמצא באמצע שום מקום, תחת ממטרים עצרנו במספר מקומות תצפית, והתמזגנו עם תוואי הנוף. החדר בסיסי למדי אך בהחלט מומלץ כתחנת מעבר. בחדר מקלחת ושירותים צמודים ללא מטבח. במקום מגישים ארוחת ערב אך לצערנו הרעלנו את עצמנו במקדונלדס. אין ספק שזה היה המקום הכי פסטורלי עם הנוף הכי מרשים שלנו בטיול. רק סים של wind קולט שם, וwif בחדרים נוראי.

היום החמישי 15.7 יום שבת – מגלשות הרים בפרדאצו, עלייה לפסגת המרמולדה, קניון סוטוגודה

Alpine Coaster Gardone

לאחר יום אמש רצוף התקלות, קמנו בשעה מוקדמת וכבר בשמונה אכלנו את ארוחת הבוקר. שיא היום אמור להיות ההעפלה לפסגת המרמולדה, אך בדרך יש כמה תחנות מעניינות.

כחצי שעה נסיעה ממקום הלינה נמצאת העיירה פרדאצו וקרוב לשם נמצאות מגלשות ההרים. יש כמה סוגי כרטיסים. אנו קנינו כרטיס שמקנה עלייה וירידה ברכבל כולל סיבוב של מגלשת הרים בתחנה הראשונה. לחילופין ניתן לטפס ברכבל לתחנה השנייה או לשלם בנפרד עבור כל אטרקציה.

הנוף פסטורלי והמקום שומם כמעט לחלוטין. להפתעתנו רק מעל גיל 14 ניתן לעלות לבד על המגלשה. העלייה לגובה נעשית בצורה אוטומטית ובירידה ניתן לשלוט במהירות. בתור בוגרי מספר מגלשות הרים באירופה זו בהחלט הייתה חוויה מרעננת ומסעירה. הילדים עלו לאחר מכן לסיבוב נוסף (המחיר €44 לסיבוב אחד כולל רכבל + €7 לסיבוב מגלשות הרים נוסף לילדים)

פסגת המרמולדה

שעת הנסיעה לmalga-ciapela שממנה יוצא הרכבל הסגור לפסגת המרמולדה התארכה עד מאוד.

הנסיעה בדולומיטים היא כמו לנסוע בתוך גלויה.

בדרך עצרנו מוקסמים במספר תחנות תצפית וגם בקנזאי. עצרנו ליד אגם פדאיה ובדרך גם עדר כבשים חסם לנו את הכביש למספר דקות. עברנו גם דרך הרכבלים האחרים שמעפילים לפסגה הנמוכה יותר של ההר (פדאיה ופאבון. אלו הם רכבלים פתוחים)

בתחתית של מעבר פדאיה המפותל, כשאפילו האוטו שלנו כבר הראה סימני מצוקה הגענו לבסוף למקום.

לא הבאנו מעילים, וגם לא כפפות רק עליוניות. הטמפרטורה למעלה עמדה על בין 4 ל6 מעלות. בכל זאת קנינו כרטיסים, למרות החששות של הבנות. מחיר הכרטיס לפסגה העליונה לכולנו €90 אפילו יותר מגארדה לנד.

עצרנו למספר דקות בפסגה הראשונה כדי לספוג את האווירה החורפית והנוף, ומיד עלינו לתחנה העליונה. הנוף מדהים מעורבב באגמים, הרים, יערות וכמובן השלג בפסגה. פשוט להיות על גג העולם.

יש שתי תחנות למעלה תחנת תצפית למעלה עם נוף פנורמי של 360 מעלות, למרבה הפלא לא היה רוח ופחות הרגשנו את הקור.

לאחר מכן ירדנו למטה לאיזור השלג המחליק. הילדים שחקו והצטלמו. ניתן גם לעשות מסלולים בין ההרים. הבן הגדול עשה מסע עצמאי קצר בין ההרים. אם כבר מגיעים לאיזור, והרכבל פתוח, מומלץ מאוד לעלות אליו. שימו לב לשעות הפתיחה הרכבל האחרון יורד ב16.

קניון סוטוגודה – Serrai di Sottoguda

מיד לאחר שירדנו מהפסגה נסענו כמה מאות מטרים לקניון סוטוגודה הנפלא. מדובר במסלול קליל של כשעה עד שעה וחצי בין מפלים ומפלונים בשביל נוח מאוד עם מספר תחנות שונות.

משחקי התאורה של השמש והקשת בענן, אפשרו לנו לראות את הטבע במיטבו. בחורף הנקיקים קפואים ונוטפים שלג...

לאלו שמתקשים בהליכה ניתן לקחת רכבת שעוברת בין התחנות השונות.

סיימנו את המסלול לקראת חמש וחצי. במקור חשבתי לנסוע לקורטינה, אבל לבסוף החלטנו לקצר טווחים לקראת ונציה. קשה לי לספור את מספר מעברי ההרים שעברנו וכמות הפיתולים. חששנו מכבישים צרים בדולומיטים, אך בסך הכל הכבישים בטוחים יחסית ורחבים, אבל כמות הפיתולים...

בשל הנסיעה המעייפת החלטנו לעצור בעיירה tignes בבית עץ במקום שהוזמן אקראי דרך bookings.

בהדרכת המארחת נסענו למסעדה איטלקית מקומית וזו בהחלט הייתה חוויה. אין תפריטים באנגלית, תקשורת לא קיימת. המסעדה מפוצצת במקומיים. מלצרית אחת לוקחת הזמנות, תשלום ומגישה את האוכל. והמחירים מגוחכים. 4 מנות ושני בקבוקי מים ב28€. אבל התייבשנו שם קרוב לשעה וחצי עם שירות איטי להחריד. חוויה מקומית!!!

רק לקראת תשע וחצי הגענו לבקתה. שני חדרים נפרדים, מטבח מאובזר שלא ממש יצא לנו להפעיל, מלבד טיגון הביצים של ארוחת הבוקר. אינטרנט טוב ומקלחת חמה. ארוחת הבוקר כללה מצרכים שתפעלנו בעצמנו.

למקום קוראים discover italy והוא בהחלט מספק כתחנת ביניים והחדרים מעוצבים בטוב טעם (99€)

היום השישי – 16.7 יום ראשון – ונציה

לאחר השכמה קצת מאוחרת וארוחת בוקר, החלטנו להזמין מקום לינה כבר בבוקר ליד ונציה, בעיקר כדי לאפסן בו את המזוודות.

הזמנו את המקום הבא בעיירה דולו. בעל המקום אישר לנו צ'ק אין מוקדם וב12 בצהריים הגענו למקום הלינה. בתמונות המקום נראה הרבה יותר גדול, בפועל קבלנו חדר אחד קטן וחדר אמבטיה. כמו כן יש מטבח משותף לשני החדרים. החניה היא ממול לבית. פרקנו את המזוודות ומהרנו לרכבת (98€ ללילה). אינטרנט טוב מאוד.

מסתבר שבימי ראשון תנועת הרכבות דלילה, תחנת הרכבת הקטנטונת בdolo ממוקמת כ1.5 ק”מ ממקום הלינה. חנינו (חניה חינם) ומהרנו לרציף. בגלל בעיית תקשורת לא הבנו איפה לקנות כרטיסים, והרכבת בדיוק הגיעה לרציף – והבאה אחריה עוד שעתיים. ניסיתי לדבר על לבו של הכרטיסן שהיה אדיש, עד שראה שאני עם ילדים. הוא הסכים לעלות אותנו לרכבת בלי כרטיס, וסירב לגבות תשלום (תודה לך אדון כרטיסן שחסכת לנו שעתיים!!!)

הנסיעה ערכה כ30 דקות. אם אתם מעדיפים לוותר עם הנסיעה ברכב פרטי לונציה ולנסוע ברכבת, וודאו מראש את לוח הזמנים כדי לא להתייבש בתחנה.

לפני שנה וחצי בילינו בטיול זוגי מקסים של שבוע וחצי שכלל גם את ונציה (בנובמבר) שמתואר בבלוג זה. רצינו מאוד שגם הילדים יחוו את העיר המיוחדת הזו, הפעם העיר הייתה עמוסה וחמה מאוד. הלכנו לאיבוד בין הסימטאות והדוכנים בעיר הציורית. כיכר סן מרקו הייתה מפוצצת והתורים לארמון ולמגדל היו עצומים. במקום שייט בגונדולה שטנו במשך כשעתיים באוטובוס הימי של actv. הסיור הימי עובר בין כל המקומות המרכזיים בעיר ומקיף את העיר – עלות משפחתית 30€. בעיקר הסיור עזר לנו להצטנן ולברוח מההמולה והחום.

כשסיימנו את השייט החום קצת ירד והיינו יותר רעננים. עברנו גם דרך גשר הריאלטו, ועשינו קצת קניות. שימו לב שכניסה לשירותים עולה €1.5 (כמו גלידה), אם אתם מזמינים אוכל באחת המסעדות (אפילו take away) הם יתנו לכם להשתמש בשירותים שלהם בחינם.

לאחר בילוי מהנה של כשבע שעות בעיר לקחנו את הרכבת חזרה לכיוון dolo. את הכרטיסים קונים במכונות האוטומוטיות כ€10 לכולנו (2 כרטיסי מבוגר ו2ילד). יש לזכור להחתים את הכרטיסים לפני שעולים לרכבת, היה כרטיסן שבדק את כולם!

לסיכום לא בטוח שהביקור בונציה עם ילדים היה שווה את המאמץ...

האוטו חיכה לנו בחנייה של הרכבת וב2030 כבר הגענו לחדר שלנו.

היום השביעי 17.7 יום שני – פארק חבלים jungle adventure מתחם הקניות והמשחקים grande mela

היום האחרון בטיול ומחליטים להתגלגל. הילדה לוחצת על פארק חבלים, אז נתחיל בפארק חבלים. על הפרק גם מתחם קניות ואחד מאתרי המעיינות נראה מה נספיק. יש אילוץ אחד להגיע לשדה בורונה ב21:00

בחרנו בפארק הפופולארי jungle adventure

בשעה 11:30 הגענו למקום. צריך לעלות המון פיתולים ברכב כדי להגיע לאתר. בתור משפחה מנוסה בפארקי חבלים הגענו עם עודף בטחון עצמי. הפעם ויתרתי ורק הילדים עשו את המסלול. המתחם מחולק לצבעים מהקל אל הכבד. סגול הוא המסלול המשפחתי, ירוק הוא המסלול ההתחלתי למנוסים, הכחול למתקדמים, והאדום לאמיצים. יש גם מסלול שחור שכולל אומגה.

בקופה בקשו מהילדים להתחיל את המסלול הירוק (15€) לאחר שמסיימים את המסלול ניתן להמשיך למסלולים הבאים ולשלם את ההפרש.

הילדים לבשו את הרתמה, קסדה ואפילו כפפות. הוראות הבטחון עברו בהצלחה. ההורים מתקתקים במצלמה מלמעלה והילדים מטפסים על העצים. יש שתי לולאות שתמיד אחת חייבת להיות מחוברת וגם לולאה נוספת לאומגות.

הבן התקדם בין התחנות והילדה שכל כך רצתה להגיע לפארק חבלים הסתבכה עם לולאת האומגות. חוסר הבטחון גבר ובאומגה השנייה היא בטעות אחזה עם האצבע בכבל.

היד השמאלית שלה כנראה החליקה ונמחצה בין הכבל ללולאה ):

חוסר המזל המשיך, ונפער חור בכפפה שאף חדר את הציפורן בזרת. הילדה מתחילה להלחץ, העובד שעולה לחלץ אותה גם נבהל, ודורש להוריד אותה לטיפול רפואי. ואנחנו מלמטה מתחילים להכנס לסרט רע.

הילדה נחבשת כשחור קטן נפער בציפורן שלה, היא נרגעת ונחה בצד. הילד שסיים את המסלול הירוק בדקות ספורות ורץ לדרוש בשלום אחותו, עושה לאחר מכן גם את המסלול האדום (השלמה של 11€ – שקוזזו) המסלול לדבריו אכן מאתגר וארוך מאוד עם תחנות רבות.

בשורה התחתונה פארק אתגרי ומהנה. נכון שהילדה לא מילאה אחר הוראות הבטיחות במלואם, אבל עדיין התחושה לא נעימה, שילדה צריכה להפגע בפארק שאמור להיות מאובטח בסטנדרטים המחמירים ביותר.

בעקבות הדרמה ולאחר הרגעות ירדנו לנקודת תצפית מרהיבה על האגם.

משם החלטנו לנסוע ישירות למתחם הקניות ליד שדה התעופה ורונה la grande mella. חששנו (הבנים) שלהעביר שם 5 שעות עלול להיות יותר מדי אבל הזמן אזל במהירות.

התחלנו בארוחת צהריים במתחם האוכל, המשכנו למשחק סנוקר במתחם המשחקים המצויין. לאחר מכן עשינו קניות (בעיקר נעליים) וקנחנו בעוד כשעה וחצי במשחקייה ובסוף הצטיידנו בשוקולדים בסופר מרקט.

במשחקיה יש סימולטורים, משחקי הוקי, כדורסל מכל הסוגים והמינים. הכל מרווח ומתוקתק. זוכים בכרטיסיות ולהפתענו הפרסים שניתן להמיר אלו פרסים טובים ושימושיים.

בתחנת הדלק כשני ק”מ מהשדה בורונה, להפתעתנו לא היה משרד מאוייש. נעזרנו באחד המקומיים, מסתבר שמכניסים שטרות למכונה שלא מחזירה עודף. עם מיכל מלא הגענו לתחנת ההחזרה, והחזרנו את הרכב ללא בעיות.

עשינו החזר מס בנמל על השופינג בקניון (המע”מ באיטליה על מוצרי ביגוד הוא 22%) ניתן לקבל החזר מקניה מעל כ€150.

הטיסה יצאה בזמן ולקראת 4 בבוקר נחתנו בנתב”ג. עם הדרכון הביומטרי תוך חמש דקות כבר היינו במסוע המזוודות, כעבור רבע שעה גם המזוודות הגיעו… עד שהגענו לחניית טווח ארוך לקח עוד 30 דקות. אריוודרצ'י איטליה ותודה, ולהתראות בטיול הבא.

סיכום עלויות (ללא קניות):

טיסה $700

לינה €560

רכב €540 (השכרה €380 דלק €115 כבישי אגרה €20 חניה €15 רכבות €10)