נופש זוגי בהולנד למשך שבוע,

המתוקים נשארו עם הסבא והסבתא ואנחנו יצאנו לחגוג angel

לפני הכל חשוב לי לציין שהיו לנו עוד הרבה תיכנונים כמו ללכת לספא, פארק חבלים וכד' אבל שבוע זה קצר מדי בשביל להספיק בהולנד הכל laugh

טיסות עם אל על emoji

בטיסה הלוך היה Wi-fi בטיסה, מטוס חדש ונוח מאד.

נחתנו באמסטרדם בשעה 20:30 וביציאה מהשדה פנה אלינו נהג מונית בשם בני והציע לקחת אותנו למלון בעלות של 30 יורו לזוג, נסענו איתו והוא נתן לנו טיפים והמלצות לגבי הולנד.

הגענו למלון nh carlton שנמצא ממש מעל שוק הפרחים וליד כיכר רמברנדט,

לקחנו חדר עם מרפסת בקומה 6, החדר היה אומנם קטן מאד אבל נקי ובמיקום מושלם!!

לאחר ארגון המזוודות בחדר יצאנו אל העיר להתרשמות ראשונה.

הגענו לכיכר רמברנדט ומשם המשכנו לרובע החלונות האדומים, לא להאמין שקיים דבר כזה ובכמות כזו גדולה, הרגשנו בתוך חלום הזוי...

smokey היה ממש ליד המלון שלנו, על כיכר רמברנדט, כניסה לשם עם דרכון בלבד!

סופר Albert יש הרבה סניפים בהולנד.

יום שישי – התעוררתי בבוקר והרגשתי זוועה מה שהאט את קצב הטיול,

הגענו לארוחת בוקר בבית חב”ד שנמצא ממש על שוק אלברט 19 דק' הליכה מהמלון שלנו,

הארוחה הייתה טעימה ומומלצת מאד בעלות 20 יורו סך הכל לזוג.

הסתובבנו בשוק אלברט הנחמד וקניתי תיק חמוד, קטורת ועוד כמה שטויות blush

משם חזרנו למלון לקחת ביגוד עבה יותר בשבילי, ככה זה כשלא חשים בטוב,

נכנסנו לחנות פארם בשם Kruidvat מחירים מצוינים, החנות נמצאת ממש קרוב למלון.

מספר חנויות אחרי חנות הפארם יש חנות בשם TIGER שיושבת על כיכר רמברדנט, חנות בעלת 2 קומות עם כל מיני דברים חמודים, ממליצה מאד להיכנס.

ישבנו לנוח קצת בכיכר עצמה ואחרי מנוחה קלה המשכנו רגלית לכיכר דאם, בכיכר עצמה היו כל מיני הופעות חינמיות ונחמדות,

PRIMARK  במבנה של 6 קומות, קומה 1- זה בגדי גברים,

וכמובן איך לא?! קניתי בגדים לילדים שחיכו לנו בבית :)

במעלית ירדנו לקומה 0, חצינו את החנות ומשם נכנסנו לשדרה חמודה

חנות איפור בשם KIKO מחירים מעולים ואחלה סחורה.

בשדרה יש עוד חנויות כמו ZARA C&A ועוד….

ברחוב Damrak כמה חנויות מצד ימין של פרימארק יש את חנות

הצ'יפס של הילד המשתין, אי אפשר לפספס אותה כשרואים את התור הארוך wink

קלטו את התור ---

אחרי הליכה מרובה שלוותה בכאבי רגליים הלכנו למלון להתארגן לכבוד שבת.

וכמו תמיד אצל חב”ד אוכל טוב ואווירה כייפית,

הייתה שבת מושלמת!

הכרנו זוג ממש חמוד שחלק מהטיולים הבאים עשינו אותם יחד.

בשבת בצהריים יצאנו עם הזוג הנוסף ל vondelpark

פארק יפה היה מזג אוויר מעולה עם שמש נעימה ומשם המשכנו לשוק הפרחים שנמצא ממש מתחת למלון שלנו וכהרף עין חלפה עברה לה השבת.

במוצאי שבת הוזמנו יחד עם הזוג שהכרנו בבית חב”ד להופעת סטנדאפ של עדי אשכנזי שגרמה לנו לא להפסיק לצחוק, צחקנו עד שכבר הלחיים כאבו לנוwink

כשהסתיימה ההופעה יצאנו לטייל בעיר רגלית עד מאוחר, פה חשוב לציין שאמסטרדם מאד נוחה להליכה ותמיד כיף לטייל בה emojiemoji

ולכן חובהemojiemoji לבוא עם נעליים נוחות אחרת הרגלים תכאבנה וחבל.

יום ראשון הגיע, התעוררנו מאוחר, ככה זה כשנמצאים בלי הילדים, ערים בלילה וישנים ביוםblush

היום עוזבים את המלון באמסטרדם והולכים לחוות קצת את העיירות שסביבה,

הגענו לתחנה מרכזית ומשם לקחנו רכבת לזאנדאם

עשינו צ'ק אין במלון בזאנדאם בשם Best western zaan inn

שנמצא במרחק 7 דק' הליכה מתחנת הרכבת של זאנדאם.

יש סופר קרוב מאד למלון בשם deen מחירים זולים יותר מאשר באמסטרדם,

לאחר צ'ק אין במלון חזרנו חזרה לתחנת רכבת ולקחנו רכבת

לזאנס סחאנס, הסתובבנו במקום המושלם הזה,

למעוניינים – ביציאה מתחנת הרכבת בצד שמאל יש שירות השכרת אופניים.

התרשמנו מאופן ייצור כפכפי העץ שנמצא בחנות הכפכפים (זה מתחיל רק כשיש קבוצה של אנשים), מהבקתה להכנת גבינות, בבקתת הגבינות יש גם טעימות למעוניינים וכמובן רכישת גבינות.

ומשם הלכנו לאכול ארוחת ערב ולישון.

יום שני הגיע, שוב קמנו מאוחר ונסענו עם הרכבת מזאנדאם לשדה התעופה לשכור רכב, כי הפעם מתוכננת לנו נסיעה לחיטהורן המעלפת,

שכרנו רכב מחברת השכרה בשם green motion המינוס בחברה הזו שהם יושבים באיזור התפעולי של שדה התעופה והיינו צריכים לחכות לשאטל שיבוא לאסוף אותנו לשם (בזבוז זמן ממש מיותר) החברים מאמסטרדם הגיעו לשדה תעופה ברכבת, נפגשנו שם והתחלנו בנסיעה לחיטהורן בסביבות 14:00,

זמן הנסיעה לחיטהורן שעה וחצי עם נוף מהמם בדרך.

הגענו לאחת התחנות ושכרנו סירה עם מנוע בעלות 40 יורו ל3 שעות 4 אנשים, השייט היה אחד הדברים הכי כייפים:

לעבור בין התעלות,,, לראות את הברבורים שמתקרבים כי הם רוצים לאכול… (אל תשכחו להביא איתכם לחם) לראות את הבתים של המקומיים,,,לראות את צבעי הכחול ירוק של הטבע…. להמשיך לאגם הגדול ואף לטעות בדרך ולצרוח מפחד שמא כבר יחשיך וניטבע באגם (והס מלהזכיר שכולם צחקו עליי frown )

ככה זה כשיש אנשים שלקחו שאכטה או שתיים devil

לאחר שיט שזלג לעבר השקיעה המעלפת

נאלצנו לסיים אותו היות וכבר החשיך.

נסענו למסעדת הברון בדרום אמסטרדם לארוחת ערב טעימה מאד, הזמנו ארוחת סטייקים שהייתה מצוינת ומצולחתת בצורה יפה ועיצובית.

משם הלכנו לישון במלון בשם APOLLO HOTEL צמוד לעיירה vinkeveen.

התעוררנו בבוקר יום שלישי, היום האחרון בהולנד והלכנו לקנות מצרכים לארוחת הבוקר, נסענו לסופר Albert שנמצא בתוך העיירה עצמה, הסתובבנו קצת בעיירה המקסימה.

לאחר ארוחת הבוקר החלטתי שהיום אנו חייבים שופינג לעצמינו, יצאנו לכיוון זאנדאם חנינו שם ליד הסופר deen כן,איפה שהמלון שישנו בזאנדאם, חניה עולה יחסית לאמסטרדם, גרושים.

הסתובבנו במתחם כ 3 שעות וחצי והתחדשנו בבגדים לעונת החורף.

משם נסענו ל This is holland כשמגיעים למקום יש שילוט שמראה על חניה במחיר 1 יורו ל20 דקות.

זה התחיל מ2 חדרים שבהם הסבירו על ההיסטוריה של הולנד אבל גולת הכותרת הייתה סימולטור טיסה שאומנם נמשך רק כ13 דקות אבל זו הייתה אחת החוויות המלחיצות והכייפיות ביותר.

מומלץ!!

משם נסענו לארוחת אחר הצהריים במעדניית סאל מאייר, מעדנייה כשרה עם סנדוויצים בשרים, היה מצוין, בעלי פחות התלהב.

החלטנו לכבוד הערב האחרון לצאת עם החברים ולנצל כל דקה.

חנינו את הרכב באיזור היהודי, בדרום העיר, ולקחנו רכבת למרכז אמסטרדם, ירדנו בתחנה המרכזית,

ויצאנו ארבעתינו לטיול בעיר,

כיכר רמברדנט

נכנסנו למוזיאון הידוע ברחוב damrak חמוד לגמרי.

המשכנו להסתובב בעיר באווירה כייפית ומצחיקה, נכנסנו לקנות קפה בסטארבקס שנמצא על כיכר רמברדנט.

אוטוטו הרכבות מסיימות את יום הפעילות שלהן, לקחנו מטרו חזרה לאיזור היהודי ומשם למלון בשם hotel mijdrecht בעיירה בשם Mijdrecht מלון שבמציאות הרבה יתר יפה מהתמונות בבוקינג.