בודפשט קיץ 2017

אני דרור לייכטמן נשוי למיכל ויש לנו שלושה ילדים מדהימים ,  הילה 11 נעם 7 ועדיאל 3

וזהו הסיפור שלנו על המסע הראשון העצמאי שלנו בחו"ל

כזוג צעיר עם ילדים לא עלה בדעתנו לעשות טיול בחו"ל היינו נופשים בארצנו היפה מדי שנה

עד לאביב 2016 כשישבנו והחלטנו על מסע לטורנטו לרגל חתונה של קרובת משפחה

ראינו כי טוב , הילדים היו מבסוטים עד אין קץ וגילינו שהשד לא כזה נורא

כאשר מתכננים טוב את הטיול ולומדים את החומר אז התוצר המוגמר הוא פנטסטי

טיול מוצלח משאיר לנו חווית לכל החיים .

בבדיקה של מספר יעדים החלטנו להתחיל בקטנה ונפל הפור בבודפשט המהממת שהיא בירתה של הונגריה

אספתי מידע על העיר ועל האטרציות לילדים בעיר , מידע על אוכל כשר וקהילה יהודית במקום .

ביררתי על טיסות ולינה ומשם נותר לבחור תאריך שמסתדר לנו ולהזמין

הטיול נערך בתחילת אוגוסט  למשך 4 לילות מראשון בבוקר עד חמישי בלילה

בטיול ראשון עם הילדים לומדים הרבה עליהם ועלינו , להגיע לארץ זרה עם שלושה ילדים כולל שובב בן פחות משלוש זה אתגר והמשפחה עמדה בו בגבורה.

הטיסה נערכה בבוקר ראשון תאריך 06.08.17 טיסת שכר בחברת טרוול סרוויס הצכית .

סגרנו העברות הלוך וחזור מבעוד מועד כבר מהארץ  ברכב גדול שיכיל את כולנו ואת הפקלאות …

את הלינה סגרנו במלון מריקיור סיטי סנטר 2 חדרים עם דלת מקשרת , המיקום שלו הייתה בחירה מעולה

ממוקם על הואצי אוצ'ה במרכז העניינים באמצע המדרחוב .

היום הראשון לטיול

בבוקר נערכה הטיסה והגענו בסביבות השעה 13:00 למלון קיבלנו את החדרים חטפנו משהו קל לאכול ויצאנו לחרוש את העיר

המזג האויר היה בהיר ואפילו חמים

הלכנו כשתי דקות לתחנת הרכבת התחתית לעבר כיכר הגיבורים נסיעה  בקו הצהוב

כאשר הגענו לכיכר הגיבורים התרשמנו מהיופי של הכיכר ומהפסל המרהיב שנמצא בכיכר הענקית

הלכנו כדקה ימינה מהכיכר ושם  נקודת התחלה לאוטבוס התיירים של חברת ביגבוס

קנינו כרטיס ליומיים לכולנו כולל שייט ולשני המסלולים האדום והכחול

עלינו על האוטובוס לקומה העליונה בשביל הילדים זה הייתה חוויה ראשונה בנסיעה של אוטובוס קומתיים

קיבלנו אוזניות והיה אפילו הסבר בעברית ועוד שפות רבות .

תחנה ראשונה ירדנו באסטוריה , מצאנו חנות מכולת שכונתית וקנינו מים , וכובעים ששכחנו לקחת , ומפוח ידני שעושה רוח הכל בגרושים , בזיל הזול .

עלינו לאוטובוס הבא שהגיע בדרך לגבעת גלרט לתצפית מהממת על העיר ונהר הדנובה בזמן הזה המזג האויר היה חם

בפיסגה יש את פסל החרות ההונגרי שמשם הנוף משגע

תוך כדי סיור בפסגת הגבעה התחילו העננים להתקרב ורעמים וברקים ומזג האוויר התהפך בשניה

הגשם התחיל להגיע וזאת הייתה חוויה להיות בבגדי קיץ עם חום של 38 מעלות ובגשם

ברוכים הבאים לאירופה

רצנו לעבר האוטובוס התיירים בחזרה לקומה השניה כבר לא עלינו היה רטוב והגשם נכנס לאוטובוס מכל

חריץ או גרם מדרגות ישבנו בקומה התחתונה עם רגליים למעלה כי האוטובוס היה מוצף  סיימנו את הסיבוב

וירדנו ליד המלון בואצי אוצה וחזרנו עייפים אך מרוצים מהחוויה הרטובה

יום שני בבוקר עדיין סגרירי בחוץ אך היום כבר יצאנו מוכנים לחורף

על הבוקר עשינו צעידה קלה לעבר מאפיית פרוייליך הכשרה  וחווינו את חווית הקיורטוש המאכל ההונגרי

הטעים עוגת גבינה ומאפים נוספים ..

המשכנו בהליכה קלה לעבר בית הכנסת הגדול המרשים בגודלו התלהבנו לראות את הביקוש העצום של

תיירים אסיאתים בתור לכניסה לבית הכנסת  ואפילו פתחנו שיחה עם כמה מהם ועוד משפחה נחמדה

מארה"ב שהתלהבו לשמוע שאנחנו מישראל

עלינו על האוטובוס התיירים לעבר פשט כאשר הגענו לתחנה שקרובה לארמון המלך ירדנו והתחלנו בעליה

לעבר הארמון התצפית על העיר מדהימה  והארמון יפייפה  וגם החצר וסביבתה .

בשעה 12 בצהריים התחיל הטקס של החלפת המשמר עם החיילים הנשק התופים והמצעד .

הילדים היו נפעמים ונהנו לראות מופע שכזה .

המשכנו בסיור החצרות הארמון וירדנו במעלית רכבל לכיוון גשר השלשלאות ושם עלינו חזרה על האוטובוס

להמשך המסלול  עברנו ליד הבזיליקה וירדנו בחזרה ליד המעגן של הסירות על גדות הדנובה .

מזג האוויר התחיל להתבהר אז החלטנו לעשות שייט יומי שהיה כלול בכרטיס של האוטובוס תיירים

היה נחמד מאוד תצפית יומית על מרחצאות גלרנט , ועל בניין הפרלמנט המרשים .

אחרי השייט קפצנו למסעדת חנה הכשרה כדי לחוות את האוכל ההונגרי המסורתי היהודי

הגולש היה ואוו  אחרי שצברנו אנרגיה מארוחה דשנה שמנו פעמנו לעבר נהר הדנובה להליכה על גדותיו

אנדרטת הנעליים ובניין הפרלמנט הגשרים המהממים שעברנו על הדרך לכיוון האי מרגרט

סיבוב מהנה על האי בקצב רגוע  יש אפשרות לשכור  רכב גולף או אופניים משפחתיים אך  פיספסנו את

האופציה כי השעה הייתה כבר מאוחרת להשכרה .

ישבנו בכיכר של המזרקה המזמרת וחיכינו למופע שהתקיים אחרי השקיעה כשמחשיך …

חזרנו למלון בטראם הצהוב שגם גרם לחוויה מסויימת . היה יום מאתגר ומעייף אבל ההנאה בו הייתה

מופלאה   והחוויות נצברו .

יום שלישי הגיע ובהתארגנות מהירה ומוקדמת יצאנו זריז מוקדם לעבר המטרו כדי להגיע לתחנת האיסוף לעבר האקוהורלד הפארק המים המקורה המהמם  יש תחנת איסוף מכיכר גיבורים וחזרה לשם ללא תשלום

יש כמה סוגי כרטיסים לפארק של שלוש שעות ושל ארבע שעות ושל יום שלם

לקחנו את של ה 4 שעות וזה הספיק אבל במחשבה לאחור היינו יכולים להישאר שם יום שלם המקום מושלם

בריכת גלים מהממת , מגלשות , אבובים , מגלשות מים מהירות , מרחצאות וגקוזי , בריכות חמות ועוד מגוון

משחקים לילדים היה ואוו אחד גדול

הפרט הכי חשוב  לא היו תורים כמעט לשוב מגלשה , באבובים עשינו רצוף כמה פעמים  , הילדים היו בעננים

חזרנו בצהריים עייפים אך מרוצים  לארוחת צהריים הלכנו למסעדת כרמל היה מוצלח מאוד במיוחד המנה של הפלטת בשרים . חזרנו למלון לנוח טיפה מהיום המעייף

בשעה 20.00 בערב היה לנו מקום מוזמן לשייט בסירה בחברה בשם לאג'נדה המאוד מומלצת מומלץ מאוד לעשות את השייט בשעה של אזור השקיעה כי כך מרוויחים שייט יומי וגם לילי

כאשר יורדת החשיכה וכל האורות נדלקים אז גם הפרלמנט וגם מרחצאות גלרט והארמון וכל הגשרים מוארים ומאוד זוהרים . בלאגנד'ה קבלים גם משקה קל ועושה רושם שהחברה מאוד מאורגנת ומקצועית.

יום רביעי לטיול ואנחנו מתחילים אותו במטרו לכיוון הפארק העירוני תחנה אחת אחרי כיכר הגיבורים הפארק מהמם וענק ונגיע אליו בהמשך היום , את הבוקר התחלנו בגן החיות של בודפשט

הילדים נהנו במיוחד במופע כלבי הים , הנשים שבמשפחה פחות מתחברות לעניין החיות אבל עדיין מאוד נהנו מהמופע כלבי ים .

בצהריים עברנו לפארק הגדול שישי שם ליד מרחצאות סצ'אני ישבנו על הדשא עשינו פיקניק והילדים התרוצצו קצת על הדשא

אחרי הצהריים היה לנו כרטיסים למופע הקרקס שנמצא שם במקום צמוד לפארק

המופע היה מרהיב ומגוון היו מלא פעלולנים ואקרובטיקה .

אחרי המופע לקחנו רכבת מטרו לעבר הגלגל הענק של בודפשט עלינו כולנו לסיבוב ומראות האורות הנוצצים של ארמון המלך היה וואוו .

לאחר מכן בצעידה קלה לעבר גשר השלשלאות  וטיול רגלי במדרחוב של הואצי אוצה

חזרנו מאוחר בלילה למלון אחרי יום מלא בפעילות והרגשת סיפוק אדירה

יום חמישי יום החזרה הביתה פינינו את החדר בבוקר שמנו את המטען שלנו בחדר שמירה במלון

ונסענו במטרו לאחת התחנות ומשם לקחנו אוטובוס לעבר תחנת רכבת הילדים רכבת נסיעה שמתופעלת ע"י  ילדים ונערים החל מקופאי ועד לכרטיסנים וכוונים . בתחנה הסופית יש מדרגות

ומסלול הליכה בטבע לעבר גבעת יאנוש .

יש מגדל תצפית , גן משחקים , יער יפייפה עם שולחנות פיקניקים ורכבל כיסאות פתוח .

עשינו את הרכבל  עם סיור קל וחפיף בטבע בכל זאת היה חום של 38 מעלות

נסענו בחזרה  ברכבת הילדים לעבר האוטובוס ומשם במטרו עד הבזיליקה בגדולה

הסתובבנו בעיר עד שהגענו לגלריה 3d ועשינו שם תמונות מהממות בתלת מימד

המשכנו למסעדת כרמל לאכול צהריים או יותר נכון כבר ארוחת אחרי הצהריים נסענו קצת לשופינג ונסיעה

לשדה תעופה לטיסת לילה חזרה ארצה נתיתה בבוקר שישי והחוויה המקסימה והמטורפת של הטיול הראשון נגמרה