הטיול המשפחתי שלנו לתאילנד תוכנן במשך שבועות ארוכים וכל יום בו כמעט היה מתוכנן.

חפשנו טיול יותר אותנטי שהיוה ניגוד גמור לטיול הקודם ליער השחור ומתואר בבלוג זה.
 רוב רובו של הטיול נעשה במתווה של שתי משפחות. בכל משפחה הורים ושני ילדים.

הילדים שלנו בגילאי 8 ו12.

תאריכי הטיול 27.3.15 עד 13.14.15

טיסה בינלאומית 2950$ כולל כרטיס אחד בתעריף ילד: החברה שנבחרה הינה טראנסארו. המחירים היו זולים מאוד אולי כי באותה עת החברה סבלה מגל שמועות שהתריע בפני פשיטת רגל, הזמנתי את הכרטיסים דרך אשת טורס. המסלול נבחר עם קונקשן במוסקבה: תל אביב – מוסקבה – בנגקוק בהלוך, פוקט – מוסקבה – תל אביב בחזור. כבר לאחר שבוע הטיסה הסדירה הלוך מתל אביב למוסקבה נדחתה, יכולתי לבטל את העסקה, אך במקום זאת דחיתי את הטיסה הלוך ביום אחד.

כעבור עוד חודש הטיסה חזרה מפוקט בוטלה. באותו שלב כבר היו לי כמה הזמנות של בתי מלון. אשת טורס הציעו לי לבטל את העסקה או לדחות את הטיסה חזרה ביומיים. אני התעקשתי על טיסה חלופית, ואכן אשת טורס הצליחו להשפיע על טראנסארו לתת לי כרטיס חלופי של אל על כולל הטיסה מפוקט לבנגקוק! תודה לשרון מאשת טורס!

טיסה הלוך

ארזנו לנו 4 מזוודות וב27.3 שעת צהריים נסענו לנתב”ג. הטיסה של טראנסארו למוסקבה יצאה בזמן. האוכל היה סביר מאוד. עם הנחיתה במוסקבה מהרנו לטיס תההמשך לבנגקוק. המטוס היה ענק והטיסה יצאה שוב בזמן בלי עיכובים. המטוס הענק היה ריק כמעט לגמרי, כך שכל נוסע תפס לפחות שני מושבים. האוכל היה טוב מאוד, אך המערכת הבידורית הייתה מדובבת לרוסית.

יום 1 נחתנו לקראת צהרי 28.3.15 ביום שבת. הגעתי עם קצת כסף תאילנדי מהארץ ומיד קניתי סים מקומי. החבילות זולות מאוד וניתן לקנות זמן אוויר דרך כל 7/11.

לקחנו מונית TAXI METER למלון. מהר מאוד גילינו שבנגקוק הינה עיר מזוהמת והפקקים בה אינסופיים. התמקמנו במלון פרינס פאלאס הוטל שהוזמן מראש דרך VENERE. המלון עצמו ענק עם בריכות ועם ארוחת בוקר עשירה. מבחינת מיקום הוא נמצא במרחק נסיעה קצר מארמון ומאיזור הMBK.

הזמנו סוויטה עם שני חדרי שינה, סלון, מקרר ונוף לבריכה. מיני מרקט במרחק הליכה קצר.

הזמנתי טלפונית מהמרכז למטייל בתאילנד כרטיסים SEAM OCEAN WORLD. ובשעת אחר הצהריים מהרנו למקום. יש לציין שהסוכנויות הישראליות מוסיפות 3% עמלה על כל עסקה שמתבצעת בכרטיס אשראי. לאחר הנסיעה המייגעת במונית, לקחנו TEXI BOAT שהביא איתנו קרוב מאוד לנקודה. האקווריום מכיל יצורים ימיים רבים ומיוחדים, סרט התלת מימד היה נחמד. האטרקציה הגדולה ביותר היא לראות את הכרישים שוחים מעליך.

בערב טיילנו קצת בMBK ובשוק שלידו וחזרנו למלון

יום 2 בנגקוק. קמנו מאוחר ובשעה 11:30 הגענו לארמון המלך. ילדים בגובה של פחות מ1.20 נכנסים חינם. הארמון עצמו מהמם והמבנים הארכיטקטונים מאוד יפים. בגלל החום הכבד וכמות האנשים קשה להסתובב זמן רב מדי. בדיעבד עדיף היה להשכים ולהגיע לארמון ממש בפתיחה על מנת לחמוק מהחום הכבד.

לאחר מכן לקחנו שייט פרטי בן שעה בנהר. השייט היה מרענן מאוד, וזכינו לטעום מן השוק הצף של בנגקוק בין התעלות הצרות. השייט הסתיים במקדש השחר – וואט ארון. הסתובבנו קצת במתחם ובגנים. לאחר מכן חצינו את הנהר במעבורת בשייט של שתי דקות. לאחר הליכה קצרה הגענו לואט פו לראות את בודהא השוכב. המונומנט מרשים מאוד ושווה ביקור.

את אחר הצהריים סיימנו בטבילה מרעננת בבריכת המלון על גג הקומה ה11.

יום 3 – קנצנבורי. טיול בן יומיים שהוזמן מראש דרך המרכז למטייל בתאילנד. הטיול היה פשוט מדהים וזכור כאחד משיאי הטיול. הטיול כולל ארבע ארוחות.

את הבוקר התחלנו בשוק הצף דמנואן סדואק. עשינו שם שייט בן שעה וזכינו לטעום ולראות מנפלאות השוק הצף.

המשכנו לארוחת צהריים במלון ומשם לספארי הפתוח. ניתן להצטלם עם נמר בוגר בחינם. ויש אפשרות עבור תשלום סמלי לשחק ולהאכיל גורי אריות ונמרים ואף טורפים בוגרים יותר.

אז לקחנו אוטובוס בשמורה שבו עקבנו מקרוב אחר אריות, נמרים וחיות רבות אחרות מטווח מינימלי. כשהגענו למתחם הג'יראפות הן ממש הכניסו את ראשן לתוך האוטובוס על מנת לאכול את הגזרים שהבאנו. חוויה נהדרת.

בדרך למלון עצרנו לשעה בגשר על נהר הקוואי.

לאחר ארוחת ערב זכינו גם לפוט מסאז במלון. הילדים לא ויתרו על טבילה קצרה בבריכה.

יום 4 – קנצנבורי. לאחר ארוחת הבוקר נסענו לחוויה בחוות פילים מיוחד שכללה רכיבה על פילים ואף רחצה איתם בנהר. נכנסים עם הפיל לנהר, והוא משפריץ עליך מים עם החדק שלו ובסוף זורק אותך לנהר. משם המשכנו למפלי ארואן. המפלים מרהיבים וישנן 7 תחנות. ניתן להתרחץ בתחנות 2,3,4,5 עצרנו להתרחץ בתחנה 3 ואז המשכנו גם לתחנה 5 שהייתה פחות עמוסה לרחצה נוספת.

לאחר ארוחת הצהריים חזרנו לסניף למטייל בקאו סאן. קצת שוטטנו בדוכנים לפני שחזרנו למלון לקראת יום עמוס נוסף.

יום 5 – פטאיייה. טיול זה אורגן באופן עצמאי והוזמן מראש, שכרנו מדריכה ונהג .lily from siam tour. הטיול כלל ארוחת צהריים עשירה בגנים.

התחנה הראשונה הייתה בגן החיות sriricha tiger zoo. למעשה הגן מכיל חוויות דומות לאלו שבספארי בקנצ'נבורי. גן החיות מאוד יפה, מופע התנינים עורר תחושה לא נעימה ומופע הנמרים בהחלט מרשים. הילדים האכילו נמרים ותנינים עם חכה שאליה מוצמד נתח עוף. על האכלת הנמרים ויתרנו.

משם המשכנו לגנים היפהפיים בפטאייה. היה חם מאוד ולכן לא הספקנו ליהנות מהגנים במלואם. העיקר שהמצלמה תקתקה. בהמשך ראינו מופע פילים מרשים ומיוחד וגם מופע מסורתי. במקום אכלנו גם ארוחת צהריים. המקום הזה שווה ביקור.

משם אצנו רצנו למוזיאון רפליי. במקום ישנם כמה אטרקציות, לנו הייתה חבילה של שלוש אטרקציות ובחרנו באלו שנראו לנו מיוחדות.

תחילה בילינו כשעה במוזיאון שמציג ממצאים ועובדות שלא תאמנה. אפשר בשקט לבלות שם גם יותר, ידע בשפה האנגלית מעצים את ההנאה. התחנה השנייה שלנו הייתה מבוך לייזר – זהו מבוך עם חדרים רבים שלכל חדר יש יציאה אחת. רצוי לעשות את האטרקציה בקבוצות קטנות, כי בקבוצה גדולה כולם הולכים אחרי המוביל, וההנאה קטנה.

התחנה האחרונה הייתה מבוך פחד, במבוך זה מפחידים אותך דמויות אנושיות שאף רודפות אחריך במקביל לתפאורה קבועה של דמויות בלהות. שרדנו את האטרקציה בגבורה, וסיימנו יום נוסף מלא בחוויות

יום 6 – סיאם פארק סיטי. הוזמן מראש. כבוגרי פארקים מרשימים באירופה הילדים שלי רצו גם פארק בתאילנד. הזהרתי אותם שהחוויה לא תהיה דומה ובחרנו בפארק הזה. הכרטיסים נקנו דרך האתר הבא כולל ארוחת בופה מגוונת. האתר הוא שילוב של פארק מים ולונה פארק. יש שם בריכת גלים ענקית וכמה מגלשות מאוד מהירות וגם סיבוביות. בלונה פארק יש מספר רכבות הרים מסחררות עם מספר לופים. הילדים שלי מאוד נהנו למרות החום.

לגבי המוניות, הנהגים מעדיפים לסגור מחיר FIX ולא לנסוע לפי מטר, בדרך כלל בשבילנו המחירים זניחים, לכן לא תמיד התעקשתי לפי מטר. בדרך הלוך לפארק סגרתי על מחיר עם הנהג, והנהג העדיף לחסוך את כבישי האגרה (70 בהאט) ולהאריך את הדרך בשעה!!! כשנוסעים לפי מטר, הנוסע משלם את כבישי האגרה. לכן אם סוגרים מחיר FIX, צריך לדאוג שהנהג יסע בדרך המהירה.

בשעת ערב חזרנו למלון, הפעם הנסיעה לקחה רק חצי שעה!

סיכום עלויות בבנגקוק למשפחה בבהאטים. כמעט כל התשלומים הגדולים שולמו באשראי מראש.

לינה 5 לילות בפרינס הוטל עם ארוחת בוקר – 12000

טיול קבוצתי קנצ'נבורי – 11500

תוספת לשוק הצף – 600

האכלות בספארי – 600

טיול פרטי לפטאייה – 17300 (8650 למשפחה)