נסענו לטיול לאיחוד האמירויות בהרכב משפחתי חסר הפעם, רק עם הבת המתבגרת (הבן בצה״ל). הטיול נערך במהלך חודש אפריל 2022 שבו חל השנה גם חודש הרמאדאן.
הבלוג מכיל מסלול טיול מפורט כולל עלויות לכולנו וגם מוסף מיוחד לגבי המתקנים בפארקי השעשועים, וגם תובנות לגבי החלטות טובות ופחות טובות שקבלנו לפני ובמהלך הטיול.

ערב שכולו כיף מתחיל בהפלגה

תכנון הטיול: בחרנו לנסוע במהלך חופשת הפסח והרמאדאן. היתרון הגדול הוא שהמדינה פחות מתויירת בתקופה זו ולכן המחירים נוחים והאטרקציות לא עמוסות. שימו לב שהטמפרטורות ביום מגיעות ל35 מעלות. אתגר תכנוני היה לנצל את הלילות בדובאי שבהם יש מופעים ואטרקציות רבות מתעוררות לחיים( היו לנו 4 לילות עמוסים בדובאי), כמו כן הילדה שלנו היא חובבת מושבעת של פארקי שעשועים והיינו צריכים לזרום איתה כי באמירויות יש מקבץ של פארקי אקסטרים. לגבי הרמאדאן ניתן לאכול ולשתות חופשי במסעדות ובאטרקציות, מבחינת לבוש כל עוד המקום אינו בעל אופי דתי, ניתן להתלבש איך שרוצים. קל מאוד לטייל בה ואין לרגע אחד הרגשה של חוסר בטחון.

מבט על הבורג׳ דרך skyview

כולי תקווה שהקורונה לא תהווה פקטור בקרוב, בכל אופן הגבלות כמעט ולא הורגשו. ורק במקומות מעטים ביקשו לעטות מסכה במקומות סגורים.
הזמנו את רוב האטרקציות דרך אפליקציית klook וגם gocity. שימו לב תמיד לחפש קופוני הנחה שמוזילים עלויות עד 10%
לא תתקלו כמעט במקומיים - מי שמתחזק את המדינה הם עובדים זרים, כמות הישראלים בדובאי היא מטורפת והשפה השלטת היא עברית.

גן הפרחים המפוסל

טבלת עלויות אינפורמטיבית (כולל 300 ש״ח למוניות בארץ שנשמטו בטעות)

טבלת עלויות

יוקר המחיה -
הסתובבתי במספר מדינות בעולם, ולא מצאתי מדינה שהיא יותר יקרה מישראל. הטיול באמירויות בהחלט איננו יקר. הסעיף היחיד היקר הוא האטרקציות שניתן לברור אותן לפי התקציב. האוכל (מלבד מסעדות יוקרה שלא בקרנו בהן) הרכב והמלונות הם זולים מאוד.
כסף - הזמנו באלף ש״ח 1100 דירהאם. באופן כללי כל המקומות מקבלים כרטיס אשראי, המזומן משמש בעיקר לתשלום טיפים וקניית מזכרות. הכסף שהזמנו מfly money חיכה בדלפק של בנק הפועלים בנתב״ג. לגבי טיפים - המקומיים חיים מזה - אז תמיד רצוי שיהיו שטרות קטנים בכיס. במקרים חריגים כמו בטיול ג׳יפים ובסירות המהירות השארנו טיפ גדול.

דינוזאורים בפארק של מארוול

מסלול הטיול: בקרנו ב2 האמירויות הפופולאריות - דובאי ואבו דאבי. התניידנו בטיול באמצעות רכב שכור ששכרנו ל7 ימים. אטרקיות שוות במיוחד מודגשות והציון בסוגריים.

יום

איזור

אתרים

אבו דאבי

מסגד שייח זאיד(8.5), טיול ג׳יפים באבו דאבי (10)

אבו דאבי - האי יאס

פארק וורנר ברוס (6.5), פרארי וורלד (המתבגרת נתנה ציון 10), קניון יאס

דובאי

העיר העתיקה - נאיף מרקט(4), שוק הזהב(5), מסגרת דובאי (9.5), שייט תעלות עם ארוחה(10), מופע לה פרל (8), פסטיבל סיטי ומופע מזרקות imagine (9)

פארק IMG(המתבגרת נתנה 10), גן הפרחים(9.5), גלובל וילג׳(9.5)

דובאי

ספיד בוט(10), קניון האמירויות, איזור הפוינט + מופע מזרקות(8), הגן הזוהר בחושך(7)

פארק אטלנטיס (8.5), sky view (8.5), בורג׳ חליפה(8), קניון דובאי ומופע מזרקות (10)

דובאי

בריכת אינפינטי (aura) (10)

הטיסה לאבו דאבי - 3 כרטיסים הוזמנו כחודשיים מראש באתר של וויז אייר (1414₪) עם 2 מזוודות גדולות ו2 טרולי. טיסת הלילה העמוסה בהלוך ערכה כ3 שעות וחצי ונחתנו ב05:30 בבוקר.

הגן הזוהר

רכב והתניידות - הזמנתי רכב עם ביטול השתתפות עצמית ונהג נוסף שלא נצלנו(1122aed)מחברת europcar. את הרכב קבלנו בשעה 7 בבוקר. טויוטה יאריס שנת 2022. הסכמנו לקבל רכב עם נורית אזהרה של לחץ צמיגים שלטענת הנציג זה בעיה של חיישן, בדיעבד האוטו היה בסדר גמור אבל היינו צריכים להתעקש להחליף רכב. בכל אופן צלמו את הרכב ואם חס וחלילה קרתה תאונה, לא לשכוח לצרף דו״ח משטרה.
רכב לעומת מוניות - בחישוב שעשיתי מבחינה כלכלית על פי מונית אחת שלקחנו. העלות היא פחות או יותר שווה כי המוניות נורא זולות, כל עוד לוקחים מונית רשמית לפי מטר ולא לפי מחיר מוסכם מראש. היתרון העיקרי ברכב הוא הנוחות והגמישות, יתרונות נוספים הם שלא צריך לחכות בתור למונית באיזורים עמוסים או לחילופין להזמין מונית ספיישל למקומות פחות מתויירים. יתרון אחר הוא שאתם לא צריכים לחשוב אם יעקצו אתכם. החסרונות העיקריים - הצורך לחפש חנייה ולצאת מחנייה, הצורך לנווט בכבישים בעלי 10 נתיבים. רשת הכבישים היא מעולה אבל בכל חור יש מצלמות. הגבלת המהירות לרוב לא הגיונית בעיקר במעבר בין כבישים, והקנסות כבדים.

מופע המזרקות בקניון דובאי

יום 1: 5.4.2022 אבו דאבי (מסגד וטיול ג׳יפים)

לאחר שאספנו את הרכב נסענו למלון שהוזמן מראש (תחת ערפל כבד ומטורף) ל2 לילות בקראון פלאזה באי יאס דרך בוקינג (719 aed)
מדובר במלון 4 כוכבים עם ארוחת בוקר, חניה, בריכה וחוף פרטי (מרוחק כמה דק׳ הליכה). המלון לטעמנו מצויין - קבלנו את החדרים ב9 בבוקר ללא תוספת תשלום. ארוחת בוקר מגוונת מאוד וטעימה. היינו 3 אנשים בחדר עם 2 מיטות גדולות. שירות אדיב ומיידי בכל נושא.

המסגד הלבן

אחרי מנוחה של שעתיים נסענו למסגד הלבן המפואר שייח זאיד. הזמנו כרטיסים מראש לשעה 10 אבל מאחר והגענו רק ב12 נאלצנו לעשות הזמנה נוספת פשוטה דרך המכונות במקום -הכניסה חינם והיא דרך מרכז הקניות. שימו לב שנדרש לבוש צנוע. ניתן לקנות לבוש מקומי כדי ״להעצים״ את החוויה (45 aed) ממגוון התלבושות ולהכנס בלבוש מקומי. הילדה ניצלה זאת לסטורי שלה באינסטגרם. הסתובבנו במקום קצת יותר משעה בגן החיצוני היפה וגם באולם הפנימי המפואר. מדובר במבנה אדריכלי מרשים שחלק ממנו פתוח למבקרים. ניתן לצלם חופשי - אך אסור חיבוק ומגע אפילו בין בני זוג - הם מקפידים על כך.
לאחר מכן הסתובבנו קצת במתחם החנויות ואכלנו במקדונלדס. 3 ארוחות מלאות עם 3 קינוחים (84 aed)

תמונה בהפתעה?

המשכנו למנוחה קצרה במלון וב3 בצהריים אספו אותנו לטיול ג׳יפים. כן עשינו את הטיול הפופלארי באבו דאבי! על מנת לנצל את הערבים בצורה האופטימלית בחרנו לערוך את הטיול כאן במקום בדובאי. לשם כך רכשנו explorer pass של gocity שמאפשר כניסה ל3 אטרקציות מתוך רשימה ל3 מבוגרים לפי בחירה למשך חודש ימים (1685 aed). שירות הלקוחות שלהם לא מדהים ולקח כמה שעות עד שקיבלתי האישור. את טיול הג׳יפים הזמנתי מראש.
הנהג אסף אותנו עם רכב שטח, היינו בג׳יפ עם זוג מקובה. בחרנו טיול עם ארוחה והופעה. לאחר כשעה נסיעה הגענו למדבר, הנקודה הראשונה הייתה לטובת צילומי פוזות. הנהג המומלץ מאוד עזר בכל הלוגיסטיקה - סיפק מים, שירים בעברית וגם שירותי צילום. לא היינו מוכנים ממש לאטרקציה, במשך קרוב לשעה עם 2 עצירות קטנות נסענו בצורה מטורפת בין הדיונות. שימו לב שהסחרורים והתמרונים הם מאוד חדים - לא לבעלי לב חלש וקיבה רגישה. החוויה מרטיטה - אבל גם 30 דק׳ היו מספיקות :)

שקיעה במדבר

לקראת שקיעה הגענו למאהל - שם ניתן לקנות מוצרים מקומיים וגם לעשות קעקועי חינה (בחינם). השתייה הקלה בחינם ומזג האוויר היה אפילו קצת קריר. ארוחת הערב היא מסוג בופה הכוללת בשרים, סלטים, תוספות וקינוחים - לא ארוחת גורמה, אבל בהחלט ארוחה משביעה וטעימה. ניתן בתיאום מראש ובתשלום נוסף להוסיף טיול טרקטורונים עצמאי - תזכרו להוסיף ביטוח אתגרי אם אתם בוחרים באופציה זו.
בשל הרמאדאן לא התקיימה הופעת ריקודי בטן אלא רק מופע טאנורה של אדם שמסחרר את עצמו לדעת במשך רבע שעה. לאחר ערב של כיף עם תאורה יפה, בריזה וסאונד, חזרנו באיזור 21:30 למלון אחרי לילה ויום מפרכים. טיול הג׳יפים בדיונות הוא אטרקציה חובה!

ג׳יפ בפעולה

יום 2: 6.4.22 אבו דאבי - הפארקים של יאס איילנד (נספח של המתקנים למטה)

התחלנו בבוקר רגוע - לאחר ארוחת הבוקר הלכנו קצת לטבול ולהשתזף בבריכה, עשינו גם הליכה רגלית לים. יש חוף פרטי אבל הוא קצת מרוחק.

פארק וורנר

הפארקים לא זולים בכלל ובתקופת הרמאדאן שעות הפתיחה מתקצרות. את לוח הזמנים תכננו סביב פרארי וורלד שסגור בימי שני ושלישי. קנינו דרך klook כרטיס שמאפשר כניסה ל2 פארקים ליום אחד - המחיר (228$) היה יותר זול ממחיר של פארק אחד. התחלנו בפארק wb - הגענו אליו קצת אחרי הפתיחה ב12:30. וורנר ברוס הוא פארק מקורה שמבוסס על הסרטים של החברה. יש בו דגש מיוחד על תפאורה ומולטימדיה ופחות על מתקני אקסטרים. התפאורה והעיצוב של הפארק מדהימים ולא היו מביישים גם את דיסני. נהננו יותר מהאווירה ופחות מהמתקנים, מאחר שהבנות קצת הסתחררו מהתלת מימד, והילדה ציפתה למתקני האקסטרים, ויש רק רכבת הרים אחת במתחתם. תורים לא היו קיימים - והפארק היה ריק לגמרי, תוך שעתיים סיימנו אותו.

פרארי וורלד

חזרנו למלון להפסקת צהריים וב17:00 נסענו לפרארי וורלד פארק מושקע שגם הוא היה כמעט שומם לחלוטין, הוא מעוצב על טהרת הפרארי, וניתן לראות כמה דגמים של הרכב היפהפה . פארק זה שהוא גם מקורה מאחסן כמה רכבות הרים אקסטרימיות במיוחד - כולל הרכבת המהירה בעולם. יש גם כמה מתקנים יותר רגועים לכל המשפחה, אבל בגדול יותר צפינו וחיכינו למתבגרת שלנו שתסיים את כל המתקנים. היא סיווגה את הפארק הזה כאטרקציה הטובה בטיול... לך תתווכח...
המעוניינים יכולים בתוספת תשלום לשכור רכב פרארי לשעה או לעלות על מתקני סימולציה וגם ישנו מסלול קרטינג בתוספת תשלום.
אכלנו ארוחת ערב באחד ממתחמי האוכל שמפוזרים בקניון יאס הסמוך, ולאחר מכן הלכנו למרינה שלאכזבתנו הייתה שוממת לגמרי בלי שום דוכנים וחזרנו למלון.

יום 3 7.4.22 העיר העתיקה בדובאי, שייט במרינה והופעה לה פרל

בשעות הבוקר המאוחרות נסענו למלון שהזמנו אתמול בלילה: hayet place al rigga ל4 הלילות הבאים (1211 aed). בצהריים הגענו למלון - ואני ממש לא ממליץ על המלון. המיטות קטנות, שירות הלקוחות בלובי איום ונורא. החניה לא נוחה וממוקמת בבניין אחר ואין מספיק מבחר בארוחת הבוקר. החדר בפירוש לא התאים לשלושה.
בשעות הצהריים נסענו לכיוון העיר העתיקה התחלנו בנאיף מרקט - מדובר במרכז קניות קטן. יש שמה 2 קומות של דוכנים. הבנות קנו כמה פריטים, אבל בסך הכל מדובר בבזבוז זמן מוחלט.
משם המשכנו לשוק הזהב והתבלינים - המקום היה הומה אדם . הסתובבנו שם מעל שעה בין הדוכנים. לא מצאנו טבעת יהלומים במחיר סביר. מי שמתכנן לקנות זהב, כדאי לעשות שיעורי בית. המבחר עצום וכנראה אטרקטיבי, אבל צריך לדעת בדיוק מה לחפש. ראינו גם את הטבעת הגדולה בעולם. חוויה נחמדה אבל ממש לא חובה.

הרצפה השקופה בפריים

לקראת השעה 5 המשכנו לנקודת התצפית הראשונה שלנו מני רבות למסגרת של דובאי (35$). המקום בהחלט הפתיע לטובה. עלינו במעלית לקומת התצפית. עברנו דרך מוזיאון קטן לתצפית - צד אחד משקיף לעיר העתיקה והשני לדאונטאון ולבורג׳ חליפה. המקום יחסית היה שקט ויש גם מקטעים של רצפה שקופה שהעמיקה את החוויה. למטה ישנו גן מקסים, וניתן לצלם תמונות יפות מאוד על רקע המסגרת.

המסגרת מלמטה

משם מהרנו לאיזור festival city שממנו יצאה ההפלגה שלנו. הדיל כלל שייט, ארוחה והופעה(231$). היה לנו שולחן שמור בקומה השניה של הספינה. השייט הוא רגוע ובמהלכו יש ארוחת בופה מלאה שכוללת מנות ראשונות, תוספות, שתיה קלה וגם קינוחים מאוד טעימים. ההפלגה עברה דרך כל המונומנטים המוכרים של העיר. בערב כל הבניינים האייקונים מוארים וזה היה מושלם לצפות בכל הפאר הזה דרך המים.

הבורג׳ מההפלגה

לקראת תשע בערב האונייה עצרה לנו בפתח של מלון הילטון לקינוח של הערב - המופע לה פרל סטייל 'לאס וגאס'. היו לנו כרטיסי סילבר במיקום טוב מאוד. היה עצוב לראות את האולם העצום הזה כמעט ריק לגמרי, אבל ההצגה חייבת להמשך. המופע כלל עשרות שחקנים ופעלולנים, כולל במה עצומה ודינאמית. הדגש הוא על פירוטכניקה, תפאורה, אפקטים וסאונד שכולם ברמה גבוהה מאוד, אך הסיפור ממש לוקה בחסר, והמופע ארוך מדי. בתום המופע לקחנו מונית לפי מונה חזרה למתחם פסטיבל הסיטי (40 aed).
במתחם הספקנו עוד למופע המזרקות הנפלא של 23:30 וגם להסתובב בין הדוכנים השונים לפני שחזרנו חזרה למלון בלילה.

מופע המזרקות imagine

יום 4 8.4.22 איזור גן הפרחים והגלובל וילג׳

פארק IMG

יום שמתחיל לקראת הצהריים בפארק שעשועים נוסף IMG. לצורך כך השתמשנו בexplorer pass. הפארק של מארוול הוא גם מקורה, וכמסורת הפארקים הקודמים הוא היה שומם לגמרי. תפאורה מרהיבה בפארק וגם המתקנים יותר אקסטרימים. המתחם של הדינוזאורים מהמם. הבנות לא רצו לעלות על מתקני תלת מימד. המתבגרת שלנו עפה על כל מתקני האקסטרים.

מירקל גרדן

קצת אחרי השעה 4 הגענו לגן הפרחים, הכרטיסים נקנו דרך klook (42$). כל האטרקציות ביום זה קרובות אחת לשניה. החום בהתחלה עדיין היה כבד והוא התפוגג בהדרגה. הפארק היה עמוס בעיקר בישראלים. מדובר בפארק עם מיצגי פרחים אדירים שהוקם בצורה מלאכותית בלב המדבר. יש שם דגם של מטוס ועוד שלל מיצגים מפורסמים של חיות ומכל הבא ליד. הפארק הוא די גדול, ואחרי הוואוו הראשוני מתרגלים להוד ולפאר. תתכוננו לכמות תמונות ולוקיישנים גדולה...

גן הפרחים

המשכנו לגלובל וילג׳ (60 aed). איזה מקום מגניב. מדובר בכפר גלובלי עם מתחמים של מדינות רבות - כמעט כל מדינות ערב וגם מדינות משאר העולם. החניה ענקית, והמקום מפוצץ באנשים. הגענו ביום שישי. כנראה בלתי אפשרי לבקר בכל הביתנים בערב אחד וגם המרחקים הם גדולים. בכל מדינה יש דוכני ממכר רבים של מזכרות, מוצרים וכמובן אוכל. תבואו רעבים כי זה כיף לטעום כמה שיותר. מבחינת קניות אין הרבה מציאות והמחירים לא אטרקטיבים. בכל מקרה בהודו ובסין ראינו ביתנים שמוכרים פריטים ב5 דירהם.
בימי שישי ב9 יש מופע זיקוקים קצר וזכינו לצפות בו, המקום ססגוני בצורה קיצונית, מואר בצורה יפה מאוד, וחוויה להסתובב שם, העברנו שם בכיף כמה שעות... קנינו 6 מנות של אוכל וקינוחים ב150 דירהאם. אהבנו מאוד את האוכל בטורקיה. וקנינו מזכרות דווקא בכווית וארה״ב.
במתחם יש מוזיאון ripley's believe it or not. בקרנו בו בתאילנד והוא היה מאוד מוצלח. יש גם מספר מופעים כולל מופע פעלולים.

גלובל וילג

יום 5 9.4.22 המרינה, קניון האמירויות, הפוינט והגן הזוהר בחושך

במקור חשבנו ללכת לאיזור בורג׳ חליפה, אך כבר לא היו כרטיסים זמינים והעדפתי לקנות למחר. ב1 בצהריים התייצבנו במרינה לשייט(72$) בסירות מהירות - speed boat. מדובר בסיור של 90 דק לאורך נקודות ציון בולטות - אי הדקלים, אטלנטיס ובורג׳ אל ערב. לסיור שלנו הצטרף רק עוד זוג אחד, אז הסיור היה כמעט פרטי לחלוטין. בסירה היה נהג ומדריכה שנתנה תיאורים אינפורמטיביים ומעניינים מאוד. היא גם צילמה אותנו בכל נקודת עצירה, בסיור מסופקים בקבוקי מים. סיור מעולה ומומלץ מאוד.

כשבורג׳ אל ערב בכף ידך

משם המשכנו לקניון האמירויות בתחילת מסע שלנו אחרי נעלי אייר ג׳ורדן לילדה- תו המחיר כאן היה 4000 aed - המשך יבוא. חשבנו להכנס לפארק השלג המקורה בפארק - סקי דובאי, אבל החלטנו לוותר.
אכלנו ארוחת צהריים במסעדה אסייאתית טובה כולל שואו של קינוח, והסתובבנו בקניון. יש שם סופר מרקט ענקי עם מחירים סבירים ומבחר ענק - נצלנו את זה לקניית השוקולדים המסורתית.
לפנות ערב המשכנו לאיזור הpointe כדי לצפות במופע המזרקות palm pountain. המקום היה יחסית דליל והבנות קנו בושם מקומי באחד הדוכנים מסוחר סורי... יצא לנו לראות שני מופעים מקסימים ובין לבין לשבת בסטארבאקס הסמוך. מופע המזרקות משלב שירים מוכרים עם הרבה אור וצבע הם מתהדרים בתואר של המזרקה הגדולה בעולם.

מופע המזרקות בפאלם

התחנה האחרונה בלילה זו היא הגן הזוהר בחושך (43$). כמיטב המסורת גם מקום זה היה דליל בשעת ערב מאוחרת זו. הפארק הוא גדול יחסית ומכיל מיצגים רבים מוארים. בסמוך אליו יש פארק דינוזאורים שלא נכנסנו אליו. הגן יפה ושווה ביקור, אבל לטעמנו הוא מלאכותי מדי ומצועצע. המיקום שלו לצד הכביש הראשי מפר את הפסטורליה עם הרעשים מהאוטוסטרדה.

הגן הזוהר בחושך

יום 6 10.4.22 - פארק אטלנטיס, קניון דובאי ותצפיות

תצפית על האטלנטיס

הביקור שלנו באטלנטיס הוא החמצה אחת גדולה. היי,h שבויים בקונספציה שלא יהיו תורים אבל התבדינו בגדול .לצורך הביקור השתמשנו בשובר השלישי והאחרון של explorer pass. למרות שהכרטיסים נקנו מראש - היינו צריכים לעמוד בתור גדול כדי לקבל את הצמידים. לאחר שנכנסנו עמדנו בתור ארוך כדי לקבל לוקר קטן במחיר שערורייתי (55 aed). הפארק נפתח ב10 ורק ב11 מצאנו מקום לשבת והפארק כבר היה עמוס. לקח לנו רבע שעה למצוא מיטה על הדשא ליד החוף. בפארק יש 3 מגדלים שמהם יוצאות המגלשות. בניגוד לפארקי השעשועים הפארק היה עמוס עם תורים גדולים במגלשת הכרישים חיכינו שעה בתור בשביל פחות מדקה כדי לצפות בכרישים קטנים דרך זכוכית עכורה. בגדול בכל מתקן התור הוא בין חצי שעה לשעה בשביל פחות מדקה. אנחנו עלינו על 4 מתקנים מ2 מגדלים ואת המתקן החמישי נטשנו באמצע. למגדל השלישי בכלל לא הגענו,
גולת הכותרת היא מתקן האבובים (שלאו דווקא יוצא מהמגדלים)שמקיף את הפארק הענק - אנחנו שטנו באבובים במשך שעה וחצי כולל מפלים וגלים מלאכותיים בתוך המסלול. בהחלט מתקן המים הטוב שבקרנו בו אי פעם, הוא לבד שווה את הביקור. לאחר מקלחת המשכנו לדובאי מול.

התצפית מהסקיי - טובה בהרבה

יש עוד פעילויות ספורט רבות במתחם אטלנטיס, וניתן גם לצלול עם דולפינים ולבקר באקווריום הסמוך, אם הגעתם ביום עמוס כדאי לשקול לקנות את הצמיד שעוקף תורים - כדי לנצל את היום בצורה אופטימלית.
הזמנו מראש כרטיסים משולבים (175$) לשני מגדלים בורג׳ חליפה (שעוד פנטזנו להגיע אליו בשקיעה) וsky view. הגענו לקניון דובאי חנינו בחניה המרכזית (וצלמנו את המיקום). כדי להגיע לתצפית הראשונה הלכנו לא מעט בתוך הקניון - לכיוון המטרו. בדרך ראינו את הקיר החיצוני המרשים של האקווריום (לא נכנסנו פנימה). התצפית ממוקמת בקומה ה50 והיינו לקראת השקיעה. החלק הראשון הוא מגלשה שקופה בין הקומות. האטרקציה כל כך מהירה שלא מספיקים להנות ממנה. כמו כן יש תצפית מעולה על האח הגדול - הבורג׳. לאחר מכן יש תצפית מלאה עם רצפה זכוכית שקופה. בהחלט מסעיר ומרטיט. לאמיצים ניתן להעצים את החוויה (יקרה) על ידי טיפוס סנפלינג חיצוני בהזמנה מראש בבניין השקוף.
משם חזרנו חזרה לכיוון הבורג׳. בדרך הילדה מצאה את האייר ג׳ורדן - נשאר זוג אחרון במחיר 'מבצע' של 550 aed.

הבורג׳ בזמן המופע

עצרנו לנשנש קצת בדאנקן דונטס כי היינו מורעבים. צפינו במופע מזרקות אחד ברחבה העמוסה. אחלה מופע גרנדיוזי כמיטב המסורת. לקראת תשע באיחור גדול הגענו לבורג׳. הם לא עשו בעיות לשמחתנו.
התור למעלית לא היה גדול - ועלינו לקומה ה125. המתחם ממש לא ידידותי, צפוף לא נוח ולא מסודר. הגרוע מכל זה שאין מקומות ישיבה - כי הם רוצים שתברח משם. הנוף מהמם וגם הידיעה ש״כבשת״ את המגדל הגבוה בעולם מעצימה את החוויה (אנחנו נהנינו הרבה יותר מהתצפית בשנחאי שמתוארת כאן). ירדנו קומה וזכינו לראות את מופע המזרקות גם מלמעלה. בגדול אני חושב שהחוויה לא שווה ואפילו מיותרת, התצפית מsky view הרבה יותר שווה - אבל ת׳כלס כנראה לא הייתי מקשיב לעצמי.

סלט רימונים, עלי גפן, פיצה וטורטיה עם בקר

אחת המסעדות שהבת רצתה ללכת אליה היא zou zou - החלטנו להכנס למסעדה הטורקית, במקור חשבנו ללכת לסניף המרכזי, אבל התפשרנו גם לגבי הסניף שנמצא בקניון. האוכל היה טעים מאוד ויצא לנו לראות ולשמוע עוד 2 מופעים. המחיר סביר מאוד 150 דירהאם (4 מנות שאחת ארזנו)

המראה ממרומי הבורג׳

יום 7 ואחרון - 11.4.22 בריכת אינפיניטי (aura)

עשינו צ׳ק אאוט במלון ונסענו לבריכת aura. הכרטיסים נקנו חודשיים מראש (600 aed) לשעות 10-14. מומלץ להזמין כמה שיותר מוקדם כדי לשמור מקום.

תצפית מהבריכה

ברגע ההגעה הבנו שהגענו לגן עדן - קשה לתאר את היופי של הקונספט. נוף מדהים של 360 שכולל את כל קו הרקיע של דובאי וגם את האיים המלאכותיים מלמטה. בעיקרון ניתן להסתובב חופשי בבריכה ולצלם כאוות נפשכם - וכמובן לנוח ולהנות מהשקט ומהשלווה. הזמן עובר וחולף מהר מאוד.

בית הקפה הציורי

בשעה 14 בצהריים לאחר מקלחת המשכנו למתחם city walk בדובאי בעיקר כדי לבקר בבית הקפה הציורי forever rose cafe. זהו בית קפה שמפורסם בעיצוב שלו, היינו שם כמעט לבד ובין התמונות גם הזמנו 2 קינוחים טעימים מאוד(100 aed)

קרם בורלה - מנות קטנות אבל טעימות

משם נסענו לשדה באבו דאבי, קצת התברבנו מאחר שבשדה אין תחנת דלק. הדיוטי באבו דאבי הוא פיצפון וחדגוני. הטיסה עצמה לא הייתה מלאה - כך שיכולנו להתרווח עד הנחיתה בחצות.

ישנם עוד מקומות רבים שלא בקרנו בהם ושווים התייחסות: מוזיאון העתיד (ראינו מבחוץ, צריך להזמין תור מראש), הגלגל הענק - היה סגור, את אטלנטיס לא מיצינו אבל יש שפע של פארקי מים נודעים כולל wild wadi וגם yas waterworld, ניתן ללכת לאקווריום (באטלנטיס בדובאי מול או שניהם), סקי דובאי המקורה בקניון האמירויות, תצפית הפאלם (מיותרת למי שמבקר בבריכת האינסוף, נמצאת קומה מעליה), מוזיאון תלת מימד (ביקרנו בתאילנד היה חוויה), מוזיאון האשליות, מאדאם טוסו, הארמון באבו דאבי (המופע palace in motion לא מציג ברמאדאן), היסטריה (מבוך מפחיד בקניון דובאי), water bus אטרקציה שלא הייתה פעילה. יש גם פעילויות אקסטרים כגון אופנועי ים, טרקטורונים וגם צניחה ממטוס...כבר יש פה מספיק חומר לעוד טיול...