ביקור בן 4ימים בסינגפור השאיר אותנו עם הרגשה של הנאה צרופה ושימוש כמעט בלתי פוסק במילה "מרשים". אחרי טיולים לא מעטים במדינות מזרח אסיה התרשמנו בסינגפור כמעט מהכל: מהתכנון, מהביצוע, מהיישום, מהניקיון,מהאין ריח (רק מי שהיה במזרח יבין זאת) מהפנים החייכנים,מהאנגלית הכמעט מושלמת אצל כולם, מהעובדה שהכל מעשה ידי אדם והכל כל כך מרשים.
 גם המילה "מלאכותי" שחזרה שוב ושוב בכתבות על סינגפור, לא הורגשה יותר מדי בביקור שלנו. הטבע השתלב במרחב העירוני בצורה מושלמת והכל ביחד הופך את העיר/ מדינה לחוייה כיפית ומהנה.

Gardens by the bay

סמל סינגפור – המרליון על המפרץ

הגעה לסינגפור
 אחרי 11 שעות טיסה עם חברת אל על לבנגקוק, עלינו לטיסת המשך לסינגפור והחוויה הסינגפורית התחילה אצלנו עוד בטיסה לשם. טסנו בסינגפור איירליינס מבנגקוק, במטוס דרימליינר חדיש, עם צוות חייכני, ארוחה טעימה להפליא ותוך שעה ו50 דקות נחתנו בשדה התעופה צ'נגי כמעט בשעה 12 בלילה. למרות חששותי בשל השעה המאוחרת ,יצאנו תוך מספר דקות לתור מסודר להפליא של מוניות כולל גדולות שמתאימות ל5 אנשים כפי שהיינו. (מחיר 55 ד.ס)

לינה
 הזמנו את מלון holiday inn orchard city center שהתברר כבחירה מעולה: מיקום מצוין, 2 דקות הליכה מרחוב אורצרד שבו מגוון מסעדות, מתחמי אוכל ו3 ק"מ של קניונים מחוברים אחד לשני, כולל תחנת מטרו.
 חדרים טובים, ארוחת בוקר עשירה וצוות שירותי להפליא. בריכה טובה בקומה השמינית שפתוחה עד 23:00

בגנים הבוטנים

אטרקציות
1. The gardens by the bay
מקום מרהיב ביופיו. ממש כדאי לבקר גם ביום וגם בלילה שאז הוא מואר בשלל אורות שהופכים את המקום לקסום.
 2. הגנים הבוטנים - מקום מרשים וענק. מומלץ
3. מרינה סנד ביי ומרליון- איזור מקסים
4. ליטל אינדיה - הצטלמנו עם המקדש והבית הצבעוני וחזרנו משם
5. בוגיס מרקט - כמו השווקים במזרח - אפשר לוותר
6. יוניברסל סטודיו סנטוסה - מתאים מאד לילדים. לא מאד גדול. היה חם בטירוף ולח דבר שהעיב מאד על ההנאה להסתובב.
 בכניסה לשם יש את מסעדת dim tai fung שאותה היכרנו בטייואן - גם כאן חויה טעימה ביותר של דים סאם ומומלצת

מתחם המרינה סנד בי בלילה

little india

קניות
 בקניונים באורצ'רד סיטי מחירים לא זולים כמו במזרח אבל יותר זולים מאשר בארץ.למרות שהיינו בדיוק בתקופת סייל אז אולי ברגיל זה אחרת. מעל 100 ד.ס מקבלים החזר של מס בשדה התעופה. הכל באמצעות מכונות-קל, ידידותי ויעיל

Heros cafe

תחבורה
המרחקים בעיר מאד מאד גדולים אפילו בתוך תחנות המטרו. בעיני מומלץ לקנות את הsingapire pass ל3 ימים. משתלם כי רוב התנועה היא באמצעות המטרו
 מחיר 30 ד.ס ואם מחזירים את הכרטיס מקבלים פקדון בסך 10 ד.

little india

אוירה
בכלל היה מאד נעים להסתובב ברחובות, גם בלילה . מאד משולט והכל באנגלית
המוני אנשים ברחובות ובמתחמי האוכל אבל אין הרגשה של צפיפות.
 בעיקר נהנינו מההרגשה של מקום אסתטי, מטופח, המון ירוק ומים לצד חדשות ועירוניות. חוויה שונה מהמזרח שהכרנו ונהדרת בפני עצמה.