טוב אז הגיע הזמן לרדת חזרה ממרום מנזר טאוואנג – וההרים סביב שלא הופיעו ברוב הדרם.

יום שמש ביום שעזבנו.

לא מיצינו.

השלג כיסה את רוב הדרך עד לפאס – אבל עם שמיים כחולים ועצי אורן שנראים כעצי חג מולד – היה מאד נחמד.

אנחנו מלווים בדגלי תפילה – אומר אנחנו עדיין באיזור שהבודהיזם שולט.

מהרגע שעברנו את פאס הסלה – השתנה מזג האוויר לגמרי!

השמש נעלמה ועננים עם ערפל כבד כיסו הכל – שמיכה עבה וחונקת.

שלושתנו ברכב- הנהג אני לידו בוהה לתוך הלבן שלפנינו- יודן מאחור עם אוף מאפ גוגל- עוקבים אחר כל עיקול וסיבוב בכביש שאותו ממש לא ראינו ממטר!

צפירות פנסים עצירות – כמה תאונות בצידי הכביש/דרך – אחת הנסיעות המלחינות. יותר שעברתי!

אבל בכוחות משותפים הגענו בשלום למטה והמשכנו ללינת לילה בבומדילה ב. Anu הום סטיי.

בדרך שוב חיפשנו את הדזונג בדיראנג – מצאנו אותו – אכזבה .

המקום מוזנח והילדים מבקשים נדבות. עזבנו מהר .

בדרך לפני הפאס …המשך הדרך היה לשני יעדים שכבר מזמן רציתי לבקר בהם : Sessa Orchid Sanctuary

Bhalukpong +

Tippi Orchid Research Centre

למרות שזו לא הייתה בדיוק העונה – שהיא בסביבות מאי – עבורי היה מה לראות !

סחלבים למינהם מתורבתים ומן הטבע במרכז לחקר סחלבים מהטבע.