מבוא

בפוסט זה אספר על טיול שלי ושל שני חבריי לבוקרשט והסביבה. בחמישה ימים בבוקרשט ניתן לראות, לחוות המון ולהנות המון! ממליץ להקדיש זמן ליציאה מבוקרשט וביקור בערים הסמוכות לה.

יום 1:

בשעות הבוקר המראנו לבוקרשט בטיסה של חברת התעופה Wizz Air. חווית הטיסה הייתה טובה סך הכל למרות שמדובר בחברת לואו-קוסט. הטיסה המריאה בזמן ונחתה בזמן.

לאחר הנחיתה נסענו אל עבר המלון שלנו. מלון Continental Forum Bucuresti Palatul Parlamentului. מלון בדרגת 4 כוכבים. נחמד סך הכל- חדר יחסית נקי וארוחת בוקר סבירה אך הייתה בעיה עם מיזוג האוויר בחדרים. מלון טוב למי שמחפש מקום ללינה בלבד ומחיר זול. ממליץ בכל זאת להשקיע במלון ברמה גבוהה יותר מכיוון שבבוקרשט מחירי המלונות לא יקרים במיוחד וניתן למצוא מלונות מעולים במחירים סבירים.

לאחר ההתמקמות במלון נסענו לאכול ארוחת צהריים במסעדת Suzana Ribs & Wings. המסעדה מציעה בעיקר אוכל בסגנון אמריקאי: כנפיים, המבורגרים, בשר וכו'. מסעדה מצוינת והמחירים מצחיקים.

משם נסענו אל מרכז הקניות ParkLake. מרכז קניות ענק וניתן למצוא שם דברים במחירים זולים ביחס לארץ. בנוסף, מחוץ למרכז הקניות ישנו פארק עם אגם גדול שניתן להסתובב בו.

תמונה מתוך מרכז הקניות ParkLake

יום 2:

ביום זה יצאנו לטיול ג'יפים מחוץ לבוקרשט. בערך בשעה 8.00 בבוקר חיכה לנו המדריך כריסטיאן עם הג'יפ (שהזמנו מראש כמובן) שלקח אותנו לטיול ג'יפים מחוץ לבוקרשט. הטיול כלל נסיעה בשטח בהרים (כולל עצירה לקפה ועוגיות כמובן) וכן ביקור בטירת דרקולה של בראן. המדריך כריסטיאן היה דובר אנגלית רהוטה והיה לו ידע רב בהיסטוריה של רומניה. אורך הטיול הוא כ-12-13 שעות והוא מומלץ מאוד למרות המחיר היקר (360 אירו לג'יפ). ממליץ מאוד להזמין את הטיול מהחברה שהזמנו דרכה. הג'יפים במצב מתוחזק ומצוין, המדריך היה נהדר והטיול עצמו היה מגוון ועשיר.

קישור לאתר של חברת הג'יפים: https://4x4-tours.com/4x4-private-tours/

קצת תמונות מהשטח:

תמונה מתוך הטיול בשטח
תמונה מהתצפית שהגענו אליה
הנוף הנשקף מטירת דרקולה

יום 3:

את יום זה הקדשנו לביקור בפארק המים המקורה טרמה. בפארק זה שלושה מתחמים: מתחם הגלאקסי, מתחם הפאלם ומתחם האליסיום. ממליץ לקנות כרטיס שכולל כניסה לשלושת המתחמים. המתחמים כוללים: מתחם מגלשות מים ומתקנים שונים, מתחם סאונות שונות (רטובות, יבשות) בטמפרטורות שונות וניחוחות שונים ומתחם מרכזי הכולל בריכה ענקית פנימית וחיצונית עם ג'קוזי ובר על המים. בקיצור החיים הטובים :)

ממליץ מאוד להקדיש יום שלם לביקור בפארק הטרמה.

קישור לאתר: https://therme.ro/

יום 4:

בבוקר נסענו אל עבר יקב לצ'רטה - LachertA Winery שממוקם על גבעה באיזור שכולו ירוק! ערכנו סיור ביקב וטעימות. עלות הסיור והטעימות הייתה 79 ליי (בערך 50 שקלים). הטעימות כללו 6 יינות, שתייה קלה ומזטים. ממליץ מאוד לבקר ביקב!

הנוף הנשקף מהיקב

מיד לאחר מכן נסענו אל קניון AFI שהוא הקניון האהוב על הישראלים בבוקרשט. לאחר קצת שוטטות בקניון חזרנו למלון.

יום 5:

את היום האחרון הקדשנו לסיור בעיר בוקרשט. התחלנו מארמון הפרלמנט. משם המשכנו אל כיכר אונירי וגני צישמיגיו. לאחר מכן המשכנו לבית הקפה Eclarts על מנת לפתוח את היום עם קפה נהדר ועוגה מצוינת. המשכנו להסתובב לאורך הרחוב וראינו את האתנאום הרומני ומלון גרנד הוטל. אכלנו ארוחת צהריים וחזרנו למלון.

בניין הפרלמנט בבוקרשט
בית הקפה Eclarts

לאחר התארגנות קלה נסענו אל שדה התעופה אוטופני לטיסת חזרה לארץ עם החברה הרומנית Tarom.

בילויי ערב בטיול

1. העיר העתיקה Old Town: ממליץ לפחות פעם אחת להגיע בערב לעיר העתיקה. בערב כל השדרה מתמלאת באנשים והאווירה נהדרת!

2. מועדונים: ביקרנו במועדון Kayo שנמצא בפארק הרסטראו. ישנם מועדונים נוספים כגון: BOA ו-FACE. ממליץ להזמין מקום מראש על מנת שלא יהיו לכם בעיות בכניסה.

3. קזינו: במהלך הטיול יצא לנו לבקר בקזינו במלון מריוט. ישנם שני בתי קזינו האהובים על הישראלים- הקזינו במלון מריוט והקזינו במלון רדיסון.

4. מסעדות: כאמור ניתן למצוא מסעדות ובתי קפה נחמדים בעיר העתיקה. עם זאת ישנן מסעדות מצוינות שניתן לאכול בהן את ארוחת הערב. את ארוחת שישי אכלנו במסעדת הבשרים Cara Cu-Bere. מסעדה יקרה ביחס למחירים של רומניה אך השירות מעולה והאוכל טעים!

תחבורה והתמצאות:

כל הטיול התניידנו ממקום למקום במוניות. מחירי המוניות בבוקרשט זולים מאוד במיוחד שמחיר הנסיעה התחלק בין שלושתינו. יש להזמין מוניות מאפליקציית Bolt או Uber ולא לתפוס מונית ברחוב על מנת לא ליפול למלכודת תיירים.

את הנסיעה ליקב לצ'רטה עשינו עם הנהג מריו. הכרנו אותו באחת הנסיעות שלנו שהזמנו באפליקציית Bolt. מריו איש מקומי נחמד מאוד. ממליץ מאוד ליצור איתו קשר אם ברצונכם לבצע נסיעות וטיולים ליום אחד מהסוג הזה : מריו -400762967979+

לסיכום:

אין על רומניה! מדינה נהדרת עם אנשים נחמדים, מחירים זולים ואווירה נפלאה! ממליץ בחום לבקר בבוקרשט ולא לוותר על טיול מחוצה לה.