יום 1 - לאחר נחיתה רכה בסופיה יצאנו עם רכב שכור לכיוון Rila national park. בדרך ישנם איכרים המוכרים דובדבנים, אפרסקים מתוקים, משמישים גדולים במיוחד ועגבניות.

.חיפשנו עיירה שממנה נוכל לצאת לטיול רגלי בהרי Rila המדהימים. שלושה לילות ישנו בצימר נחמד ב – Sapareva banja. עיירה באזור יפה המשקיף אל נוף של גבעות ירוקות. המסעדות טובות. ויש בעיירה חנויות קטנות להצטיידות באוכל.

יום 2 – מסלול הליכה – שבעת האגמים. התחלנו לעלות לכיוון הרי Rila. נסיעה של כ – 10ק"מ ל – Maljovica שם במרכז המבקרים (נעזרנו במדריך דובר אנגלית מאד מחמד) רכשנו מפת מסלולים. המשכנו בנסיעה קצרה לכיוון הרכבל. עליה ברכבל של כ – 20 דקות הובילה אותנו לתחילת המסלול. יצאנו למסלול הליכה של 5 שעות לכיוון שיבעת האגמים. בערך באמצע המסלול ניתן להמשיך עוד כשעה ולהגיע לשני אגמים נוספים. אנחנו ויתרנו על כך. בדרך עברנו בין נחלים זורמים ונופים מדהימים. היו אזורי שלג והילדים נהנו ממשחק בשלג.

יום 3 – נסענו כשעה למנזר Rila . מנזר הנמצא בעמק גבוהה בין ההרים. המנזר נבנה ב – 927 לספירה – מבנה מיוחד ובו ציורי קיר גם בקירות חיצוניים. הדרך לשם יפה לאורכו של נחל זורם וכן המשכנו מעט אחרי המנזר – הנוף היה מדהים. בדרך חזרה ישנן מספר מסעדות על הנחל. נעים וטעים – בחרנו באחת מהן ונהנו מארוחה בולגרית טובה - מרק שעועית, גבינה מצופה בפרורי לחם, פטריות בשמנת, מרק יוגורט ומטעמים אחרים.

יום 4 – מ- Sapareva banja יצאנו לכיוון Koprivstica. זוהי עיירה יפה במיוחד. מבנים עתיקים, גשרי אבן קטנים ורחובות צרים ונוף המשקיף מאזורים שונים בעיירה. טיילנו בעיירה מספר שעות והמשכנו לכיוון veliko tarnovo. זה היה יום ארוך במיוחד. יצאנו בשעה 11:00 והגענו לקראת חצות לעיירה Arbanasi. כדאי לצאת מוקדם יותר או לשהות לילה אחד ב – Koprivstica.

יום 5 – יום זה הוכרז כיום מנוחה. לננו במלון הבנוי אבן ובו בריכה, ספה וארוחת בוקר המוגשת בחצר בתוך גינה יפה. Winpalace. Arbanasi , עיירה יפיפייה. הילדים נהנו משחיה בברכה ומנוחה. אנחנו יצאנו לטיול נינוח בעירה. ההליכה ברחובות הצרים על מדרכות אבן כשעצי פרי מציצים מחצרות הבתים.

בערב נסענו לעיר הגדולה Veliko tarnovo נסיעה של כ – 5 דקות. עיר שיש בה צעירים רבים דוברי אנגלית. חנויות של חפצי אומנות עכשווית קרמיקה, זכוכית, תכשיטים. מסעדות טובות ורחובות לטייל בהם. במרכז העיר יש מרכז מידע לתיירים. בעיר טירה יפה ובסופי שבוע מופעל מיצג אור קולי על חומות המבצר. כדאי לברר.

יום 6 – יצאנו לכיוון העיירה Emen. לאחר שעברנו את מרכז העיירה פנינו ימינה לכביש העולה בצידה הצפוני של העיירה. לאחר מספר קילומטרים בשטח עפר לצד הכביש חנינו . על עץ קרוב ישנו שלט עץ ובו כתוב בקירילית מפל – водопад. ירדנו בשביל הליכה המוביל למפל. הדרך יפה וצופה על קניון ועל הנחל הזורם בתוכו. אזור המפל יפיפה ונעים מאוד למנוחה.

מהמפל נסענו לכיוון העיירה Drianovo. אין טעם להיכנס לעיירה. המשכנו מהעיירה עוד כחמישה ק."מ לכיוון מנזר דריאנובו. החנינו במתחם המנזר. חצינו את המנזר וביציאה ממנו דרך מנהרה קטנה(בצד ימין למבנה הכנסיה), הגענו לנחל זורם. עליה בשביל מובילה למפלים ולמערת נטיפים. המערה פתוחה עד לשעה 18:00 בחודשי הקיץ כך שלא הספקנו להיכנס למערה.

יום 7 – נסיעה לכיוון חווה חקלאית ליד העיירה Yablenitsa . בדרך עצרנו בעיר Lovec. טיילנו על הגשר המקורה. במרכז הגשר נמצא משרד תיירות שניתן לקבל בו מפה של האזור והמלצות לטיולים במפלים, מערות ומנזרים באזור (לא יודעים אנגלית). עלינו לכיוון המבצר. מבצר לא גדול במיוחד. הנוף הנשקף ממנו יפה. בירידה מהמנזר ישנה מסעדה מול הכניסה לגשר. בין הבתים. האווירה נעימה והאוכל טעים.

בערב הגענו לחווה האקולוגית. קבלת הפנים הייתה נהדרת. קיבל אותנו Pavel (gvotno@gmail.com) שהכין עבורנו ארוחת ערב. לקראת העלייה לחווה קנינו אוכל – בעיקר גבינות לחמים וירקות. ישננו במבני עץ שבתוכם אח (לא היה צורך בעונה זו של השנה), מזרנים המונחים בתוך מבנה עץ מוגבהים מעט מהרצפה. היה נקי ונוח. יש מקלחת שדה ושרותי שדה.

ישננו בחווה שלוש לילות. Pavel מגדל מבחר ירקות בשדה שצמוד לבקתות. בכל ארוחה Pavel בישל מהמוצרים הטריים אותם הוא מגדל. בתמורה לתשלום שהצענו. האוכל טעים מאוד. החווה נמצאת באזור הררי גבוהה. נהנינו לעזור בחווה, לצאת לטיולים רגליים באזור, לשחק בחץ וקשת, לנוח ולהתפעל מהעצים הגבוהים המקיפים את החווה, מנוף ההרים ובעלי החיים בחווה.

יום 8 – Yavor בנו של Pavel היגיע בבוקר. אחר הצהריים נסענו למנזר הנמצא כ – 16 ק"מ מהחווה. Yavor מדבר באנגלית כך שנהנינו מחברתו ומהתרגומים של סיפורים שסיפר Pavel, אביו. היו שיחות מעניינות על בולגריה והבולגרים – על מה שעשה הקומוניזם לבולגריה ועל החברה והפוליטיקה של בולגריה כיום , אחרי 25 שנים ללא קומוניזם. יש שמרוצים מהמצב ויש שפחות מרוצים. על החינוך והתפישה הקומוניסטית שעדין נמצאת בתהליכי שינוי בראשם של אנשים וקהילות. על הצוענים בכפרים, על ישראל. צחקנו הרבה. שמענו מוזיקה עממית בולגרית ומוזיקה בולגרית עכשווית והשמענו מוזיקה ישראלית. היו שלושה ימים נהדרים.

יום 9 – נחנו בחווה. עלינו לגבעות מסביב וקטפנו קמומיל חמוציות שיזפים וצמחים להכנת תה. שיחקנו, עזרנו בבישול. נחנו. היום עבר מהר מאוד. האירוח היה מושלם.

יום – 10 התארגנו אכלנו יחד עם המארחים שלנו ארוחת בוקר ונסענו לסופיה. החזרנו את הרכב השכור. התארחנו במלון Rila. המלון לא חדש. אך הוא נמצא ממש במרכז העיר כך שיכולנו להגיע לכל האתרים היפים ולמדרחוב בהליכה של מספר דקות.

סטודנטים בסופיה מארגנים טיולי סיור ללא תשלום. בסוף הטיול ניתן לשלם להם טיפ. בשעה 18:00 יצאנו לטיול רגלי מודרך עם סטודנט בשם ניקולה. מלווה בהסברים והמחשות. המדריך שילב הומור וסיפורים. ההדרכה הייתה מצוינת.

יום – 11 הלכנו אל מרכז הקניות חאלי. מבנה יפה מאוד, המרכז מקורה. שם אכלנו פנקייקים טעימים במיוחד לארוחת הבוקר. משם המשכנו לשוק הנשים. שוק של בגדים, מזון, כלי עבודה ועוד... אחרי יום של טיול ברחובות ורכישת כמה כלי קרמיקה בסגנון בולגרי – חזרנו למלון. ארזנו והתארגנו לטיסה.