צפון ספרד – 18 ימים אוגוסט 2016

צפון ספרד – פארק פיקוס דה אירופה (חבל אסטוריאס וקנטבריה), סן סבסטיאן, הפירנאים של אוראגון (הפארק הלאומי אורדסה והר פרדידו) הפירנאים של קטלוניה (הפארק הלאומי איגואסטורטס ואגם סנט מאוריסי), קוסטה ברווה וברצלונה.

אנחנו משפחה בת 5 נפשות (2 ילדות בנות 17 ו-15 וילד בן 5) תכננו טיול כך שכל אחד יכול למצוא את שאהבה נפשו; טיולים רגליים בנופים מדהימים, הרים, עמקים, נחלים, ערים עתיקות, פעילות אתגרית (קניוניג, פארק חבלים), פארק שעשועים, חוף ים ולבסוף ברצלונה.

תכנון מוקדם - כרטיסי הטיסה הוזמנו כשמונה חודשים מראש, ומקומות הלינה הוזמנו כחצי שנה מראש, הזמנה ישירה דרך האתר של המלון עצמו או דרך Booking. כל מקומות הלינה שולמו במהלך השהייה (כרטיס אשראי ניתן לערבון, ברוב המקומות ניתן לבטל את ההגעה עד יום-יומיים לפני ההגעה למקום). ניסנו לשהות באותו מקום לינה מספר לילות בכדי למנוע את הצורך לארוז מזוודות על בסיס יומי.

יציאה – יום שישי (12.8) – יציאה מישראל והגעה ל- Cangas de Onís

טיסה לברצלונה עם אל-על ומברצלונה טיסה לסנטאדר (Santander) עם חברת Vueling, קבלת רכב שכור ונסיעה למלון הראשון ב- Cangas de Onís. נסיעה מסנטאדר נסיעה של כשעה וחצי בכביש מהיר (כ- 140 ק"מ) ל- Cangas de Onís – לינה ב- Parador de Cangas de Onís. הגעה למלון בשעה 21:00 (עדין היה אור).

פארדורים (Paradors ) – בתי מלון ברמה גבוהה אשר שוכנים במקומות מיוחדים – מבצרים, ארמונות, מנזרים או אתרי טבע מיוחדים. קצת יקר אבל מומלץ בחום (אפשר לפתוח כרטיס חבר באינטרנט ללא תשלום ולראות הטבות / מבצעים).

Parador de Cangas de Onís – המלון נמצא במנזר מהמאה ה- 12 על גדת הנחל. הזמנו 2 לילות HB.

האתר של המלון – http://www.parador.es/en/paradores/parador-de-cangas-de-onis

המלון עם השרות הטוב ביותר ששהינו בו בספרד, רואים שהצוות במלון חשבו על כל הפרטים הקטנים (ליוו אותנו לחדרים והסבירו לנו בדרך על מתקני המלון, קיבלנו חדרים עם יציאה ישירה מהחדר למגרש משחקים לילדים כך שניתן לשהות בחדר ולראות את הילד משחק, המפתח לחדר פותח את 2 החדרים, סידרו מיטה נוספת בכל אחד מהחדרים כך שנוכל לבחור).

ארוחת ערב במלון – בפארדורים מתמחים במאכלים מקומיים בהתאם לאזור בו נמצאים. מבחר מצומצם יחסית של מנות לבחירה אבל כל אחד מצא מאכל לטענו (גם הילדים).

המלון - Parador de Cangas de Onís

יום שבת (13.8) – פיקוס דה אירופה

מסלול מעגלי (המסלול תוכנן בעזרת ספרו של זאב יפת "פספורט צפון ספרד והפירנאיים הצרפתיים").

Cangas de Onís – אחת הערים המרכזיות באזור. בעיר חנויות, בתי קפה, כנסיה - טיול קצר בעיר ויציאה מ-Cangas de Onís בכביש 625N- לכיוון Oseja de Sajambre – מעברי הרים צרים ויפים בדרך עם נקודות תצפית, (בדרך 2 בתי קפה עם נוף, למי שרעב מומלץ לעצור בבתי קפה אלו – לאחר מכן קשה למצוא מקומות לאכילה עד ל- Potes).

פנינו שמאלה לכיוון Soto de Sajambre ועצרנו בנקודת תצפית במחצית הדרך לכפר. לדעתנו הסטייה מהדרך היתה מיותרת. לאחר התצפית, חזרנו בדרך בה הגענו לכיוון Oseja de Sajambre. עוברים את העירה וממשכים עד להתפצלות לכיוון Pasada de Valdon לכביש LE-244. ממשיכים לאורך הכביש עד למפרץ חניה גדול ממנו עלינו ברגל לנקודת התצפית Puerto de Panderruedas. העלייה לנקודת התצפית אורכת כ- 15 דקות (מומלץ – תצפית יפה וגם אפשרות לחילוץ עצמות לאחר הנסיעה).

נקודת התצפית Puerto de Panderruedas

המשכנו בנסיעה ופנינו לכביש LE-2703 עד Portilla de la Reina ומשם בכביש N-621 לכיוון Potes.

חיפשנו בדרך מקומות עצירה לארוחת צהריים אבל לא מצאנו ולכן המשכנו עד Potes (העיירות בדרך קטנות מאוד והכל סגור בשעות הצהריים). בכניסה ל- Potes חניה גדולה בחינם וממנה טיול קצר בעירה וארוחת צהריים בבית קפה ליד הנחל הזורם במרכז העיירה.

נסיעה לאורך כביש N-621 עד Panes – וחזרה דרך כביש AS-114 לקאנגאס דה אוניס. הכביש AS-114 יפה, דרך ירוקה ויפה לאורך נחל עם הרים גבוהים משני הצדדים, לאורך הדרך רואים קמפינגים ותחנות לשכירת קייקים לשייט בנחל.

חזרנו עייפים למלון לארוחת ערב.

המלצה – להגיע למקום לפחות ל-2 לימים מלאים – לא צריך לבצע מסלול מעגלי ניתן להגיע ביום הראשון עד Puerto de Panderruedas. וביום השני לנסוע בכביש AS-114 עד Potes או עד Panes. הנוף במסלולים אלו הינו שונה לחלוטין. קיימים הרבה מסלולי הליכה באורכים שונים (ב- Cangas de Onís קנינו מפה עם מסלולי טיול, לא הינו במרכז המבקרים).

לאורך כביש AS-114 וליד העירה Arriondas (עברנו לידה בדרכנו למלון כאשר הגענו) רואים הרבה קייקים להשכרה – עקב הזמן הקצר ששהינו בפארק לא הספקנו לעשות זאת.

יום ראשון (14.8) – סנטייאנה דל מאר (Santillana del mar) וסן סבסטיאן

יציאה מהמלון ונסיעה לכיוון סן סבסטיאן (הנסיעה עד סן סבסטיאן כשלוש שעות).

באמצע הדרך עצירה בעיירה סנטייאנה דל מאר Santillana del mar - עיירה בה נשתמרו בתים מימי הביניים. בכניסה לחלק העתיק של העיר (מרכז העיר) חניון גדול (בתשלום) ומרכז מבקרים בו מקבלים מפה של מרכז העיירה (2 רחובות מרכזיים וכנסיה), משך הטיול כשעתיים כולל עצירה לארוחה קלה. מומלץ.

סן סבסטיאן - הגענו לפסטיבל השנתי המתקיים בעיר (השנה היה בין ה- 13 ל- 20 באוגוסט) נקרא Big Week (כאשר החלטנו על עצירה בסן סבסטיאן לא ידענו על פסיטבל זה). מרכז העיר נסגר לתנועה בכל החלק המרכזי של העיר (כולל העיר העתיקה) הופעות חיות, מתקני שעשעים לילדים, מופע זיקוקי דינור ועוד.

הגעה והתמקמות במלון Silken Amara Plaza

הזמנו 2 חדרים רגילים, מלון הנמצא על גדות נהר אורמאה כעשר דקות הליכה מהעיר העתיקה, הזמנו את המלון דרך Booking – כאשר ביצענו את ההזמנה, כחצי שנה מראש, רוב המלונות בסביבת העיר העתיקה היו מלאים או שלא היה סידור לחניה של רכב במלון (בתוספת תשלום), המיקום של המלון נוח מאוד.

פקיד הקבלה במלון נתן לנו מפה של העיר, הסביר לנו על האטרקציות המרכזיות ועדכן אותנו בשעה והמיקום המועדף לצפיה במופע זיקוקי הדינור.

בדרך לעיר העתיקה דוכנים למכירת טאפסים ומזכרות שונות (נראה כי הדוכנים הוקמו במיוחד לפסטיבל) ובמקומות שונים הוקמו מתקני שעשועים לילדים (אנחנו חזרנו למתקנים הללו ב- 23:00 בדרכנו חזרה למלון).

העיר העתיקה מלאה במסעדות וברים. לקראת השעה 19:00 כבר מתחיל להיות צפוף ברחובות. הרחובות מתמלאים אנשים שרובם עומדים ברחוב שותים ואוכלים טאפסים ומסתכלים / מאזינים למופעים השונים.

הספקנו לטייל בעיר העתיקה בכנסיות בכיכר קונסטיטוסיון (גם כיכר זו היתה מלאה עקב הופעה שהתקיימה בה) ולהתרשם מהרחובות היפים של העיר העתיקה. עלינו על הר ארגול Monte Urgull (בשעה שהגענו המוזיאון בראש ההר כבר היה סגור) מההר צפינו על השקיעה המרהיבה (בסביבות השעה 21:00) וירדנו חזרה לעיר העתיקה להסתובב בעיר (עכשיו היה מאוד צפוף), לאכול קצת טאפסים, לראות את מופע זיקוקי הדינור ובסוף היום הבן הקטן שלנו ביקש לעלות על מתקני השעשועים אשר היו פזורים ברחבי העיר. חזרה למלון לקראת השעה 24:00.

יום שני (15.8) – סן סבסטיאן ונסיעה לטורלה (Torla)

ארוחת בוקר במלון ויציאה לעיר – הלכנו לאורך הטיילת עד למלון Maria Cristina ושם עלינו על אוטובוס תיירים (City Tour DONOSTIA-SAN SEBASTIAN), מקבלים אוזניות ויש הסברים באנגלית, אוטובוס פתוח עם הסברים על העיר כולל אפשרות לירידה ועליה בתחנות השונות (מחיר למבוגר 12אירו ולילד 6 אירו – המחיר ל- 24 שעות). עקב הפסטיבל והסגירה של העיר העתיקה המסלול של האוטובוס השתנה. ירדנו בתחנה של הר איגלדו Igueldo, ועלינו להר ברכבל על פסים (פוניקולור) מחיר למבוגר כ-3.5 יורו לעלייה וירידה, תצפית על העיר והתעכבנו במתקני שעשועים לילדים (על ההר יש אטרקציות נוספות), חזרה לעיר באוטובוס התיירים – המשך טיול במרכז העיר וחזרה למלון, לקחנו את הרכב ויצאנו בשעה 16:30 לכיוון טורלה (Torla), המטרה היתה להגיע באור יום (סה"כ נסיעה של כשלוש שעות). החלק הראשון של הנסיעה כביש מהיר לכיוון פמפלונה, נוף מרהיב בדרך, לאחר פמלפונה הכבישים הופכים לצרים יותר וכאשר מתקרבים לטורלה הכבישים הופכים למפותלים. נסענו נסיעה ישירה עם הפסקה קצרה בתחנת דלק לחילוץ עצמות.

הגעה לטורלה, עיירה קטנה, עתיקה ויפיפייה - לינה ב- Hotel Villa Russell

http://www.hotelvillarussell.com/ – הזמנו חדר משפחה עם 2 חדרי שינה, מרפסת קטנה ומטבחון (קצת קשה לקרוא לזה מטבחון – היה מקרר ומיקרוגל לא היו כמעט כלים וגם לא קומקום חשמלי). הזמנה דרך Booking.
 אם מגיעים עם רכב חובה להזמין חניה (החניה היא בתוך המלון, בחוץ אין חניה קרובה).

בטורלה מספר מסעדות (לחלקן כדאי להזמין מקומות מראש), מכולת ומספר חנויות למכירת ציוד לטרמילאים.

בכניסה לעיירה יש מרכז מבקרים הפתוח כל יום עד השעה 21:00 (יום רביעי סגור), במרכז המבקרים קיבלנו מפה מופרטת של האזור והמלצה לטיול בפארק למחרת. ברחוב הראשי במרכז העיירה חנות המשווקת טיולי 4*4 (Ordesa Taxi) הזמנו טיולי גיפים על רכס ההר למחרת לשעה 16:00 (מחיר למבוגר 30 אירו לילד 20 אירו).

יום שלישי (16.8) – טיול רגלי בפארק הלאומי אורדסה והר פרדידו וטיול גיפים

הכניסה לפארק הלאומי אורדסה והר פרדידו היא באוטובוסים היוצאים מהחניה הגדולה בכניסה לטורלה, (מצד ימין – לא ניתן לפספס), הגענו רכשנו כרטיסים ועלינו לאוטובוס (מחיר נסיעה דו כיוונית – למבוגר 4.5 אירו לילד עד גיל 10 חינם) האוטובוסים מתמלאים ויוצאים, נסיעה של כעשרים דקות לפארק ומשם מסלול להליכה רגלי, הולכים וחוזרים באותה הדרך. החלק הראשון (כשעתיים) הינו הליכה בתוך יער לאחר מכן ההליכה הינה בשטח פתוח. אנחנו הגענו עד ל Gradas De Soaso וחזרנו (חזרנו בהליכה מהירה בכדי שנספיק להגיע לטיול הגיפים שהזמנו מראש).

חזרה לטורלה ויציאה לטיול 4X4 (מוניות גדולות עם כ-8 מקומות אשר נוסעות בדרכי עפר). בשלב הזה התחיל גשם (היום הגשום היחידי במהלך הטיול), השמים התכסו מהר מאוד בעננים והתחיל גשם חזק. טיול הגיפים מורכב מנסיעה לאורך המצוק של הפארק הלאומי אורדסה, לאורך הדרך עוצרים בנקודות תצפית על הפארק (תצפית על המקומות בהם טילנו בבוקר ותצפית על ההרים הגבוהים באזור).

כאשר הזמנו את הטיול - התחזית היתה – הסתברות גדולה לגשם ביום רביעי בבוקר והסתברות נמוכה לגשם ביום שלישי אחר הצהרים, בסופו של דבר ביום שלישי בערב היה גשם ויום רביעי היה יפה.

חזרה וכניסה למרכז המבקרים – קיבלנו המלצה על טיול רגלי למחרת באזור, ארוחת ערב במסעדת טאפסים בטורלה (בהמלצת צוות המלון).

בדיעבד יום זה היה מאוד עמוס וסוף הטיול בפארק היה קצת לחוץ – מומלץ לצאת לטיול הגיפים בבוקר או לדחות את הטיול ליום אחר.

יום רביעי (17.8) – טיול רגלי בפארק הלאומי אורדסה

על פי ההמלצה שקיבלנו במרכז המבקרים – יציאה בשעות הבוקר המאוחרות לטיול ב- San Nicolas De Bujaruelo. יציאה לכיוון הפארק הלאומי אורדסה עד לכיכר העגולה בה מוצב מחסום אשר אינו מאפשר לרכבים פרטים להכנס לפארק בכיכר פניה שמאלה לדרך עפר ונסיעה בדרך יפה לאורך הנחל עד לסוף הדרך (רואים רכבים רבים חונים ובית קפה). טיול רגלי נינוח לאורך הנחל עם עצירות. חזרה לרכב לאורך הנחל (בצד השני של הנחל). בדרכנו פגשנו מטיילים אשר חזרו מטיול קניונינג (טיול במים בערוץ הנחל לבושים בבגדים מיוחדים – פלייר לפעילות זו ראינו במלון). חזרנו לטורלה טיול קצר בעיירה ובחניות המטיילים בה וארוחת ערב במסעדה האיטלקית הצמודה למלון.

התכנון המקורי היה לטייל בקניון אניסקולו (בצד המזרחי של הפארק הלאומי אורדסה ליד העירה אסקלונה – Escalona) אבל החלטנו להישאר באזור טורלה ליום קצת יותר רגוע ולהמעיט בנסיעות ברכב.

יום חמישי (18.8) – נסיעה לאסטרי ד'אניו Esterri d'Aneu –

נסיעה לאסטרי ד'אניו Esterri d'Aneu – נסיעה של כשלוש וחצי שעות.
 בבוקר החלטנו להמשיך בנסיעה עד ליעד הסופי – בדרך עצירות בנקודות תצפית לאורך הדרך ועצירה לשתיה וארטיקים.

התכנון המקורי היה להגיע ל- BIO ומשם לצאת לטיול רגלי ומשם להמשיך דרך העירה וילהא (Vielha) לעמק ארטיגה דה לין (Artiga de Lin) למסלול הליכה רגלי - אבל החלטנו לנסוע למקום הלינה להתארגן ומשם לצאת לטיול (היתה גם אופציה של מעבר דרך אנדורה אבל החלטנו מראש שזאת האפשרות הפחות סבירה).

לינה ב- Apartaments La Bonaigua - Valencia de Aneu דירה בת 2 חדרי שינה + ספה נפתחת בסלון, מטבח מאובזר ומכונת כביסה (ללא מייבש) חיפשנו מראש דירה עם מכונת כביסה. הדירה נמצאת בעירה קטנה הצמודה ל- Esterri d'Aneu (כ- 5 דקות נסיעה).

בעלת המקום מקסימה – עוזרת עם המלצות על מסלולי טיול באזור, מסעדות, מכולת/סופר ועוד.
 ההזמנה בוצעה דרך אתר Booking – הציון של המקום באתר 9.5 (ובצדק). מומלץ בחום, המחיר היה מאוד אטרקטיבי והדירה היתה נקייה ומצוחצחת עם כל הציוד הנדרש. http://www.booking.com/hotel/es/apartaments-la-bonaigua.he.html
 במקום 4 דירות (2 דירות עם 2 חדרי שינה בכל חדר 2 מיטות ועוד 2 דירות עם חדר שינה אחד זוגי וחדר עם מיטה בודדת – בכל הדירות ספה נפתחת בסלון).

נסיעה לאסטרי ד'אניו Esterri d'Aneu עצירה בסופרמרקט לקניית אוכל ל-3 הימים הקרובים ויציאה לטיול רגלי למפל Cascada De gerber  - מסלול של כשעה לכל כיוון (חששנו להכנס לחושך ולכן לא הגענו למפל). חזרה לאסטרי ד'אניו לטיול בעיירה וארוחת ערב במדרחוב במסעדה איטלקית עם פסטה אשר מכינים במקום (957 Gastrobar) טעים מאוד.

יום שישי (19.8) – הפארק הלאומי איגואסטורטס ואגם סנט מאוריסי

יציאה בבוקר לאספוט Espot, חניה במגרש החניה הגדול בכניסה לעיירה. מעבר במרכז המבקרים לקבלת מפה של המקום (קיבלנו חוברת הסבר ומסלולי טיול בעברית) ויציאה לפארק במוניות השרות (גי'פים), אנחנו בחרנו לעלות במונית עד לאגם סנט-מאוריסי SAN MAURICI . מחיר למבוגר 10.5 יורו ולילד 6.5 יורו (עלייה וירידה).

אגם יפיפה – ארוחת בוקר בחוף האגם וטיול בשביל מסומן לאורך האגם לאגם Estany de Ratera, ועלייה תלולה לכיוון ביקתת ההרים Refugi D'amitges (העלייה היתה קצת קשה בסוף אבל מומלץ לעלות – הנוף מדהים) – בביקתה פגשנו מטיילים אשר נשארים ללון בה – אנחנו ירדנו חזרה לאגם סנט-מאוריסי, ומשם במונית / גיפ חזרה לאספוט. טיול של יום שלם. זה היה אחד מהימים היפים ביותר בטיול. חזרה לדירה לארוחת ערב בדירה.

אגם סנט מאוריסי

הנוף מ- Refugi D'amitges

המפל בדרך לEstany de Retera-

יום שבת (20.8) – אזור ESPOT –

התוכנית המקורית היתה להגיע לסורט (Sort) לטיול קניוניג וטיול רגלי, אבל החלטנו להשאר באזור.
בבוקר יציאה ל- Esterri d'Aneu למשרדים של חברת Alta ruta Aventura (נמצאים ברחוב הראשי, לא במדרחוב) להזמנת טיול קניוניג במפלים, נאמר לנו שהטיול מתאים לילדים מגיל 7 (כאשר הזרימה חזקה הם מעלים את גיל המינימום) ולכן בשלב זה התפצלנו – הבנות הגדולות יצאו לטיול קניוניג של כשעה וחצי (מחיר לאדם – 41 אירו) – לפני היציאה קיבלנו לבוש מיוחד שאמור להגן מהקור + כרית לישבן לעידון המקום שניתן לקבל בו מכות בעת הירידות מים.
 הבן הקטן יצא לשיט קייקים על האגם (La Guingueta d'Aneu).

בצהרים יצאנו לפארק החבלים הנמצא לחוף האגם (בנסיעה בכביש C-26 בצומת בו פנינו ביום הקודם ימינה לכיוון Espot פנינו הפעם שמאלה ועלינו על גשר צר – הפארק נמצא בהמשך הכביש).

Pirineus Parc Aventura – המסלול הירוק לילדים עד גיל 8 (13 אירו ל-2 סיבובים) ומסלול כחול ואדום לילדים גדולים יותר (25 אירו לאדם). המסלולים נראים מלמטה פשוטים אבל הבנות אמרו שחלק מהמעברים מסובכים.

חזרה לטיול קצר ב- Esterri d'Aneu (התחיל גשם קל) וחזרה לדירה לארוחת ערב.

יום ראשון (21.8) – עמק נוריה (Nuria)ונסיעה לקוסטה ברווה -

יום מעבר לקוסטה ברווה – סה"כ נסיעה בין בתי המלון – נסיעה ישירה 4.5 שעות.

נסיעה לעיירה ריבס(Ribes) חנינו (חינם) בכניסה לעיירה מצד ימין (ליד מרכז המבקרים), מעבר דרך מרכז המבקרים לקבלת מידע על האתר והגעה רגלית לתחנת הרכבת הנמצאת ליד, נסיעה ברכבת (כרטיסים הלוך וחזור למבוגר 22.80 אירו, ילד בגילאים 4-6 שנים 2.5 אירו) לעמק נוריה, מסלול נסיעה יפה לאורך מצוקים ומנהרות, המסלול מסתיים במנהרה אשר בסופה נגלה לעיננו העמק – אגם יפיפיה עם מלון וכנסיה. במקום מסלולי הליכה, רכבל לעלייה על ההר (המקום בחורף משמש כאתר סקי), מסעדה / בית קפה וחנות. במקום גם מתקני שעשועים לילדים, בננו בן החמש נהנה מאוד מהמתקנים (הכניסה בתשלום) כאשר אנחנו נהנו מהנוף. סה"כ שהינו במקום כארבע שעות (בנסיעתנו ברכבת ראינו מטיילים רבים אשר עולים / יורדים מההר ברגל).
 יש לשים לב - המקום מאוד גבוהה וקר בו, בעיירה ריבס היה חם אך למעלה היה קר ונדרשה עליונית / מעיל.

עמק נוריה (Nuria)

הדרך לעמק נוריה

התכנון המקורי היה לעצור גם בפיגארס (Figueres) בתאטרון מוזיאון דאלי, אך עקב השהייה הארוכה בעמק נוריה נסענו ישירות למלון בבגור Begur בקוסטה ברווה.

לינה בפארדור - Parador de Aiguablava –

מלון אשר ייחודו במיקומו – המלון נמצא על צלע הר לאורך חוף הים. קיבלנו 2 חדרים עם מרפסת ונוף לים, הזמנו לינה בלבד (ללא ארוחות), הארוחות היו במסעדות על חוף הים.

יש ירידה ישירה מהמלון לחוף הים, ארוחת ערב במסעדה של המלון על חוף הים.

יום שני (22.8) – חוף הים Aiguablava - בבגור -

יום בחוף הים – חוף Aiguablava הינו חוף קטן וצפוף, הבנו שחוף Aiguablava נחשב לאחד החופים היפים בקוסטה ברווה עם מסעדות מעולות ולכן החוף מושך אליו מבקרים רבים. לא היה מקום שמור לאורחי המלון וכאשר ירדנו לחוף כבר לא היו כסאות נוח להשכרה, שכרנו שמשיה בשביל שיהיה מקום ישיבה על החוף. בחוף שכרנו סירת פדלים לשיט קצר, אחר הצהרים עלינו לבריכה של המלון.

חוף Aiguablava

הזריחה מהחדר

הנוף מהחדר

יום שלישי (23.8) – חוף הים Aiguablava - בבגור -

על פי דעת הרוב הוחלט להישאר במלון על חוף הים (לא רצו לצאת אפילו לא לטיול קצר בעירות ליד, גם לא לארוחת ערב).

התכנון המקורי היה נסיעה לצרפת לעיירה קויור Collioure (קיבלנו עליה המלצות רבות) ופרפיניאן Perpignan .
 ובדרך לעבור דרך קאדאקס Cadaques ופורטיגאט Portlligat (ביתו של סלאוודור דאלי).

יום רביעי (24.8) – מונסרט והגעה לברצלונה -

נסיעה למונסרט (שעתיים נסיעה) רצינו לעלות ברכבל למונסרט אך עקב שביתה שהתקיימה באותו היום הרכבל לא עבד. נסיעה ברכב לפסגה כניסה לחניה (בתשלום) הכניסה למנזר אינה בתשלום. ביקור במנזר כולל מעבר ליד המדונה השחורה.

נסיעה למלון הדירות בברצלונה (שעה נסיעה).

HAPPY APARTMENTS C/Nou de la Rambla 10 .

בברצלונה שכרנו דירה הכוללת סלון עם מיטה נפתחת + 2 חדרי שינה + 2 מקלחות + מטבח ומכונת כביסה (ללא מייבש) – הדירה שוכנת בבניין שמשמש כמלון דירות מול ארמון גואל (כ- 100 מטר מהרמבלה, בחלק הקרוב לים).

בקומה ראשונה במלון הדירות פועל משרד קבלה. הזמנה ישירה דרך האתר של מלון הדירות

הורדנו את הציוד בדירה (קיים חניון בתשלום במלון הצמוד), החזרנו את הרכב וחזרה למלון ברגל. על הרמבלה בערך במרכז קיים סופרמרקט מאוד גדול (2 קומות).

על ברצלונה קיימים מאמרים וספרים רבים – נתאר בקצרה את המסלול שאנחנו עשינו (הרבה תכננו ולא הספקנו).

יום חמישי (25.8) – פארק שעשועים Port Aventura -

פארק שעשועים כשעה וחצי נסיעה ברכבת מברצלונה. התחנה הקרובה ביותר למלון שלנו היתה Passeig de Gràcia . רכישת כרטיסים בתחנת הרכבת (במכונה אוטומטית) כרטיס נסיעה ברכבת הלוך וחזור + כרטיס כניסה לפארק – 45 אירו למבוגר, 39 אירו לילד (הנסיעה ברכבת חינם). בקופות לפני הכניסה לפארק יש להציג את כרטיס שקיבלנו ברכבת ולהמיר בכרטיס כניסה לפארק.

פארק שעשועים כמקובל באירופה עם מספר אזורים (מקסיקו, סין, המערב הפרוע ועוד) ומתקנים לכל הגילאים. לא קנינו את האקספרס פס ובדיעבד הצטערנו על כך – בחלק מהמקרים התורים היו מאוד ארוכים ונתנו עדיפות מאוד גדולה למבקרים עם האקספרס פס.

יום ארוך - חזרה לדירה בשעה 22:30.

יום שישי (26.8)– ברצלונה – רמבלה והרובע הגותי

בבוקר טיול ברמבלה, שוק לה-בוקרייה וקניות. חזרה לדירה השארת הקניות, ארוחת צהריים וטיול באזור כיכר קטלוניה,ברובע הגותי ובנמל (מרכז קניות).

יום שבת (27.8) – ברצלונה - פארק גואל, אצטדיון הכדורגל של ברצלונה ומופע מזרקת הקסם -

רכשנו במלון הדירות כרטיס ליומיים ל- Barcelona Bus Turistic (מבוגר 32 אירו, ילד 16 אירו) 3 מסלולי נסיעה העוברים בכל האטרקציות המרכזיות של ברצלונה, מקבלים אוזניות ויש הסברים גם בעברית. המחירים המופיעים בהמשך כוללים בחלקם הנחה לבעלי כרטיס האוטובוס.

נסיעה לסאגרדה פאמיליה – La Sagrada Familia כאשר הגענו התורים היו ארוכים המתנה של כארבע שעות לכניסה ולכן החלטנו לוותר, לקחנו את אוטובוס התיירים והמשכנו לפארק גואל (האוטובוס אינו עוצר ליד הפארק יש הליכה של כ- 15 דקות מהתחנה עד הכניסה לפארק). גם לפארק גואל היו כרטיסים רק לשעתיים וחצי מאוחר יותר, הפעם החלטנו להמתין רכשנו כרטיסים לפארק (מבוגר 8 אירו, ילד חינם) וטיילנו בחלק הפתוח עד שהגיעה שעתנו להיכנס (המלצה - לרכוש כרטיסים מראש דרך האינטרנט).

חזרנו לאוטובוס התיירים והמשכנו לאצטדיון הכדורגל של ברצלונה – סיור במוזיאון ובאצטדיון (מבוגר – 21.90 אירו, ילד חינם), כניסה מהירה ללא המתנה בכלל. סיור של כשעתיים הילד מאוד התלהב (רצינו להגיע למשחק אך במשך שהותנו בברצלונה לא היה משחק).

חזרה לאוטובוס ונסיעה לכיכר אספניה, טיול באזור עד לתחילת המופע של מזרקת הקסם (פועל בלילות בסופי השבוע) מופע מרהיב של המזרקות. למופע מגיעים הרבה אנשים ומומלץ להגיע קצת לפני ולתפוס מקום טוב לצפייה. מומלץ. חזרה למלון בסביבות השעה 23:00.

יום ראשון (28.8) – ברצלונה - פואבלו אספניול ולסאגרדה פאמיליה

נסיעה באוטובוס התיירים לפואבלו אספניול – סיור (מחיר למבוגר 10.4 אירו ולילד 7 אירו), אזור יפה של חנויות של בעלי מלאכה בחלק מהמקרים רואים את בעלי המלאכה בעבודתם (כגון יצירת כלי זכוכית) פארק אומנויות ומוזיאון קטן. והופתענו לטובה מהמקום. סיור של כשלוש שעות כולל ארוחת צהריים.

חזרה לכיוון מזרקת הקסם והמוזיאון הלאומי (לא נכנסנו) לקחנו את אוטובוס התיירים להמשך סיור והסברים על העיר עד שחזרנו לכיכר קטלוניה. משם נסענו שוב לסאגרדה פאמיליה – La Sagrada Familia , ראינו באינטרנט (www.sagradafamilia.org( כי התורים אחר הצהרים קצרים ונסענו שוב לכנסיה (מחיר כניסה בלבד למבוגר – 14 אירו ולילד חינם). בדרכנו חזרה לדירה עברנו שוב בנמל וברמבלה.

יום שני (29.8) – ברצלונה -

בבוקר סיור בלה פדררה La Pedrera (18.45אירו למבוגר, 16.5 לצעירים וילד חינם). הסיור כולל הסברים על חייו של גאודי. מומלץ. ארוחת צהריים, חזרה לדירה ויציאה לכיוון שדה התעופה בשעה 17:00 טיסת לילה עם אל-על .

לא הספקנו להגיע למוזיאון פיקסו, מוזיאון מירו ולבתים נוספים של גאודי.