חזרנו מטיול באוסטריה וגרמניה לפני כשבוע, כמו רבים אחרים שטסו בחג. היינו כשבועיים וחצי באזור זלצבורג, טירול, פורארלברג ובוואריה. אנחנו זוג בגיל 30, אוהבים טבע ומסלולי הליכה, לא רק לעלות ולרדת ברכבל אלא גם ללכת קצת יותר, להיכנס למקומות שניתן להגיע רק ברגל ולהתחבר קצת יותר לטבע. כשתכננתי את הטיול מצאתי המון מידע על טיול עם ילדים באוסטריה, אך כמעט ולא מצאתי מידע על מסלולי הליכה בסגנון שאנחנו מחפשים, לא טרקים מטורפים של כמה ימים, אלא משהו קליל יותר, לפעמים 2 מסלולים קצרים ביום או אחד ארוך. מסלולים אדומים, עד 15 ק"מ הליכה ביום ולא יותר מקילומטר עליה עם העדפה למסלולים עם נוף פתוח ולא מיוער.

כמובן שגם היינו במקומות שחוזרים הרבה על עצמם, לכן לא אתמקד בהם, אלא אספר על כמה מסלולים שיותר אהבנו, בכדי לעזור למי שמחפש משהו דומה. התניידנו ברכב, לכל נקודות ההתחלה הגענו ברכב או ברכבל. טיילנו באוקטובר, בתקופה הזאת חלק גדול מהרכבלים כבר לא פעילים, לכן כדאי לבדוק לפני אם אתם מתכננים על רכבל ספציפי.

1. עליה לפסגת Ehrenbachhöhe בגובה 1800 מטר.
 התחלנו את המסלול ב-Gasthof fleckalm בגובה של כ-1310 מטר, הדרך אליו סלולה, אך צרה ומפותלת. החננו שם את האוטו ללא חניה מוסדרת מול המלון. בתחילת המסלול שלנו לא היה שילוט הכוונה לפסגה, פשוט המשכנו עם השביל. מבית הארחה מתחיל כביש אפר באורך 4 ק"מ עד לפסגה ורוב המסלול צמוד לרכבל Fleckalmbahn. כמעט בפסגת ההר יש אגם קטן ויפה בשם Ehrenbachhöhesee, מומלץ לא לפספס אותו, ממנו יש נוף יפה לכיוון רכס Wild Kaiser. זמן עליה הוא כשעה עד שעה וחצי.

2. עליה לפסגת הר Zwölferkopf בגובה 1491 מטר ברכבל Karwendelbergbah וירידה ברגל עד לאגם אכנסי בגובה 929 מטר.
 התחלנו את מסלול מספר 4 בכיוון השעון, התחברנו למסלול מספר 7, עשינו את כולו ובסיומו התחבנו למסלול מספר 3 כדי לחזור לתחילת הרכבל (ניתן לקבל חוברת עם מסלולים בעליה לרכבל). זהו מסלול פנורמי סביב ההר ממנו נשקפות פסגות רבות, כל כיוון עם נוף שונה מהאחר וכל הנוף בדרך מאוד מגוון, מסלול די קל ומאוד מתגמל. סך כל הירידה היא כשעתיים. עשינו עוד מסלולים באזור, אבל את זה אהבנו במיוחד.

3. עליה לפסגת Wiedersberger Horn בגובה 2128 מטר.
 עלינו ברכבל Wiedersbergerhornbahn לגובה 1800 מטר, שם התחלנו וסיימנו את המסלול, אורך המסלול כ-3.5 ק"מ. זה מסלול יפה על רכס, מהפסגה ולאורך כל הדרך יש נוף פנורמי מדהים. עשינו את המסלול עם עליה בשלג וקרח, היה מחליק ונדרשנו לברור כל צעד, בקיץ כנראה המסלול הרבה יותר פשוט. אורך המסלול כשעה וחצי.

4. מסלול בשמורת טבע Karwendel.
 בשמורה הזאת יש אינסוף מסלולים ונופים מרהיבים, לא מצאתי מספיק מידע באינטרנט, אנחנו קיבלנו מפות ב-Tourist informationבעיר Schwaz שעזרו לנו מאוד. בחרנו מסלול עם עליה לפסגת Kuhmesser בגובה 2264 מטר. עליה ברכב לתחילת המסלול לא פשוטה וחלק ניכר מהעליה הוא בכביש אפר עם שיפוע או בכביש סלול ומפותל. התחלנו את המסלול מבקתת Laossattel בגובה 1675 מטר. הדרך מלאה בפירות יער והנוף מהפסגה מאוד מתגמל, מרהיב ומגוון. זמן עליה כ-3 שעות וירידה כשעה, חניה במקום עולה 3 יורו. בסיום המסלול מומלץ לעצור במסעדת Alpengasthof Loas הנמצאת בצמוד לכביש האפר, כ-200 מטר לפני תחילת המסלול.

5. אגם Lünersee, אגם מדהים בגובה 1970 מטר.
 מקום שלא ראיתי עליו המלצות עד היום, לא באתרים בעברית ולא בשפות אחרות אך מצאתי מסלול באתר Wikiloc. האגם קרוב לגבול ליכטנשטיין ושוויץ נמצאת מעבר להר. עלינו ברכבל Lünerseebahn והתחלנו בסיבוב סביב האגם כנגד כיוון השעון, מסלול מאוד קליל באורך של שעה אותו ניתן לעשות עם ילדים. בהמשך עלינו לפסגת Schagafall בגובה 2393 מטר שחלקו הגדול לא מסומן.

בנוסף למסלולים אלה יש המון מסלולים קלילים שניתן לעשות גם עם ילדים ב-Lofer alm בגובה 1350 מטר, לשם ניתן לעלות מהעיר Lofer ברכבל .Almbahn אנחנו עשינו את מסלול מספר 4 (ניתן לקבל מפות עם מסלולים בעליה לרכבל), וירדנו ברגל לעיר. המסלולים שם מתאימים מאוד למשפחות והנוף מאוד יפה.

יש עוד מסלולים מעניינים ברמות שונות סביב אגם Zell am see, אפשר לקחת חוברת מאוד מפורטת בTourist information- בעיר. אנחנו עשינו שם מסלול עם נוף יפה לאגם והרבה הליכה ביער.

גם בסביבת העיר Reutte יש מסלולים יפים אבל נפלנו על מזג אוויר בעייתי לכן בצער רב ויתרנו על מסלולים באזור.