בספטמבר מצאנו כרטיס טיסה ב – 99 יורו, לא נטוס?!

טיסה לתאריך 20/20 ועד 23/20 סופ”ש קצר, היה קר מאוד… בטח אני ארשום את זה עוד כמה פעמים.

3 חברות טובות...

טיסת אל על – יצאה בזמן – מדויק ונוח.

הגעה לשדה התעופה בוינה שווכאט – איסוף מזוודות, ונהג מקומי המתין לנו. עלות כ -30 יורו

לקחנו דירה מדהימה – והכי חשוב – מיקום מנצח. top apartment vienna postgasse

נפגשנו עם בעל הדירה. בחור מקסים ביותר, הסביר על הדירה ועל האזור עם נימוס וסבלנות.

בערב יצאנו למסעדה – הכל ברגל, איזה כייף! התלבשנו היטב ויצאנו – קר !!!
 בחרנו במסעדה lugeck -מסעדה אוסטרית. טעימה בטירוף

20/02 יום שישי – את הבוקר התחלנו בבית קפה מקסים –

משם נסענו במטרו לארמון Schönbrunn Palace

חצר הארמון לא היה משהו בגלל מזג האוויר – אין פריחה, ואין צמחיה אבל בכל זאת מרשים. החדרים בארמון כמו בספר… בחרנו את המסלול האימפריאלי סיור ב 22 חדרים, כל חדר יש לו את הסיפור שלו. יש מדריך קולי בכמה שפות (שווה להביא אוזניות, לא נוח להסתובב עם שלט)

משם הלכנו למוזיאון פרויד –sigmund freud museum לצערי, עקב שיפוץ המוזאון הוא הועבר למקום אחר – ליד. אך מאוד קטן. 15 דקות של ביקור וזה הספיק לחלוטין

עלויות – 10 יורו למבוגר.

תוך כדי תנועה מצאנו בית קפה מוצלח לא פחות (ויש מלא מוצלחים)

OBERLAA Konditorei GmbH & Co KG – המקום עמוס במקומיים שבאו להעביר את אחה”צ.. לדעתי תמיד מלא. כל העוגות מוגשות בצורה מדהימה.

הליכה של 400 מטר והיינו באזור החנויות… מריה הילפר

יש הכל מהכל.. אני דווקא התחברתי לחנויות לכלי בית.. וקניתי דברים מיוחדים. בחנויות בגדים/רשתות היו בחלקם מבצעים אז כן היה כייף לקנות.

משם חזרנו לדירה.. מנוחה קלה.

בערב יצאנו למסעדה Plachutta Wollzeile שהזמנו חודשיים לפני. האווירה מדהימה, בעיקר מקומיים. האוכל הוגש בצורה מדהימה.. (אך חסר לי מוסיקה ברקע, אין להם את זה..)

את הקפה החלטנו לשתות במקום אחר.. לגוון.

21/02 יום שבת

החלטנו הפעם להתפצל – הם רצו סיור מודרך בעברית ברובע היהודי ואני רציתי לבקר בכנסיית Stephansdom –הקתדרלה נמצאת במרכז העיר וינה [ אינרה שטאט] מאוד מרכזי והומה. הקתדרלה מרשימה ויפה הן במחוץ והן מבפנים נבנתה בסגנון גותי. אם כי ראיתי יותר יפות בעולם

מזג האוויר היה מעולה.. שמש אך קר. בזמן שהן לא היו איתי.. אכלתי כמעט בכל דוכן. יוואוו כמה שזה היה טעים. פרצל, נקנקיות, פיש אנד ציפס, פירות ים.. עצרתי כמעט בכל דוכן, הזמנתי משהו קטן וישבתי בשמש. תאמצו את זה זה פשוט נפלא. בין לבין הסתובבתי בחנויות. את האזור הזה יותר אהבתי.
 הבנות חזרו – והחלטנו לקחת כרכרה – סיור בוינה של אחה”צ – 25 דקות של הנאה. הוא הסביר לנו בצורה כל כך ברורה ומעניינת על כל בניין. פשוט הוקסמנו.

הסתובבנו גם באזור Helmut Zilk Square כיכר שמאחורי זה יש סיפור מרתק. מתחת קבורים אנשים שנהרגו במלחמת העולם השנייה ונקברו בהריסות.

לקראת ערב ישבנו בבית קפה Demel שהוא וואוו אחד גדול.. (כמה בתי קפה יש להם, לא להאמין)

נמצא במרכז העתיק של העיר. בית קפה מאוד ותיק ומאוד טעים.

בערב יצאנו למסעדה NENI am Naschmarkt שנמצאת ב Naschmarkt האזור מהמם..מלא מסעדות (חלקם היו סגורות)

הגענו למסעדה אחרי שהזמנו מקום לשעה תשע וחצי.(המקום נשמר לנו לשעתיים) המקום נראה מהמם, יש מוזיקה טובה. קיבל אותנו מלצר שלקח הזמנה. אחרי חצי שעה שאל אם רוצים עוד משהו משום שהמטבח נסגר. לא היה נעים כלל. הרגשה שרוצים לסגור את המסעדה מוקדם מהרגיל. האוכל היה בסדר גמור.. הוגש מאוד יפה

י23/02 יום ראשון – הכל סגור. למעט מוזיאונים, בתי קפה ומסעדות, כך שרצוי באותו היום להיות במוזיאונים.
התחלנו את הבוקר בבית קפה Der Mann der verwöhnt נמצא ליד בית חב”ד
 בית קפה קטן עם מאפים טריים וסנדווצים מעולים.

בהמלצה של חברה (עסק של ההורים שלה) ללכת לבית הפרפרים.Schmetterlinghaus

גן שמגדל פרפרים. המקום מקורה ולח מאוד על מנת לספק לצמחייה ולפרפרים את תנאי הגידול הדרושים. מאוד נחמד לבקר ולהנות מהאווירה הרגועה והשלווה של המקום. מחיר הכניסה זול יחסית כ 7 יורו כניסה. כך שהביקור לא דורש יותר מדי. בנוסף, המקום מוכר מזכרות כמו בובות וזרעים של צמחים מסויימים למי שמעוניין- קונספט מאוד נחמד. ליד יש בית קפה ענקי ששווה להיכנס במיוחד שקר בחוץ.

את המשך היום העברנו בטיול רגלי .. והמון ברגל.

היות ומזג האוויר היה עם רוחות חזקות. הטיסה התעכבה וההמראה הייתה לא פשוטה בכלל.

לסיכום:

וינה מקסימה, שקטה, אנשים מדהימים.. האוכל טעים ומגוון – יש המון מה לראות.

אבל קר… היה קר מאוד. בטוחה שאחזור לוינה שוב.