יצאנו לטיול רומנטי בפרובנס – חלום ישן של בת זוגתי... מסתבר שחלומות מתגשמים (-:

בחרנו לקיים את הטיול בשבוע האחרון של אוגוסט – לוגיסטיקת הילדים פשוטה יותר (אין לימודים חוגים הסעות וכדומה) ויש פחות עומס תיירותי כי כולם מתכוננים לשנת הלימודים. מבחינת מזג האויר היה מצויין – קריר ונעים בערב ובבוקר ובצהרים עד 30 מעלות מקסימום, בדרך כלל ללא לחות כי רוב הטיול הוא בסביבה הררית. מקומות לינה הוזמנו מראש בבוקינג כדי לתפוס את המקומות הטובים והרומנטיים במחירים סבירים.

טסנו למרסיי עם אליטליה – הטיסה היתה מצויינת עם לג קצר ברומא, שם חיכתה לנו דיילת קרקע כדי שלא נפספס את טיסת ההמשך. עלות הטיסה הייתה מאוד סבירה יחסית לטיסה סדירה באוגוסט – 400 דולר לאדם, אבל הוזמנה זמן רב מראש.

יום 1 – שמורת קמרג ואיגוס מורטס

נתחנו במרסיי בצהריים, ומיד לקחנו רכב ושמנו פעמינו לכיוון Saintes-Maries-de-la-Mer. נסענו לשם דרך שמורת ה CAMARGUE תוך צפיה בעדרי שוורים, סוסים לבנים וציפורי פלמינגו. בחרנו בנתיב נסיעה דרך FUS SUR MER ו- SALIN DE GIRAUD וחוינו גם נסיעה קצרה על מעבורת כדי להיכנס לשמורה עצמה – חוויה נחמדה. העיירה סיינט מרי מאוד נעימה – עיירת חוף עם סמטאות וחנויות וחוף ים ונמל קטן וציורי. בעיירה כנסייה שמעל הגג הנטוי שלה (להוריד נעליים אחרת מחליקים...) יש תצפית מעל גגות העיר – חובה לבקר. מסיינט מרי נסענו לכיוון AIGUES MORTES – עיירה עתיקה ויפהפיה מוקפת חומה. הגענו לעיירה בסביבות שעה שבע בערב ולאחר ארוחת ערב קלה נרדמנו מוקדם לאחר יום ארוך. בחרנו ללון בתוך חומות העיר העתיקה במלון חביב ליד הכניסה הראשית לעיר, עם חדר שצופה לחומות העיר:

http://www.remparts-aiguesmortes.fr/ הצוות במלון היה מאוד חביב והמיקום אידאלי, החניה למלון קרובה (מחוץ לחומות) ומחיר המלון כולל את הכרטיס לחניה.

יום 2 – איגוס מורטס וסיינט רמי דה פרובנס

מכיוון שהלכנו לישון מוקדם, התעוררנו מוקדם ויצאנו להליכה בעיר העתיקה עוד לפני שכל החנויות נפתחו. מקסים ושלו. חזרנו למלון, ולאחר ארוחת בוקר מקסימה במרפסת המלון יצאנו לסיור על חומות העיר העתיקה – הכניסה לסיור היא ליד המלון, ובפועל מטיילים על כל היקף החומות בעיר כשעה – נופי הגגות של העיר ונופי שמורת הקמרג יפהפיים, ויש מידי פעם הסברים וגם אפשרות לעלות לאחד מהמגדלים הגבוהים על החומה – מומלץ בחום. לאחר מכן ירדנו לעיר וטיילנו בתוך החומות בין חנויות מקסימום ומסעדות ציוריות.

מאיגוס מורטס יצאנו בנסיעה של כשעה לכיוון Saint-Rémy-de-Provence. הגענו לעיר אחר הצהריים והתמקמנו במלון CANTO CIGALO לשני לילות. המלון והחדרים פשוט מקסימים, צוות המלון מקסים אפילו יותר, והמלון במרחק הליכה של 10 דקות ממרכז העיר העתיקה. את המלון מנהלות שתי נשים מקסימות – קלייר וג'ואל שפשוט עשו הכל כדי שניהנה מהשהות אצלן.

Hôtel Canto Cigalo

8 Chemin Canto Cigalo
13210 Saint-Rémy-de-Provenc

החלטנו לצאת לסיור רגלי בעקבות ון גוך שמתואר בצורה מפורטת במפות העיירה – הסיור מאפשר לחוות את האיזור והעיר באופן קצת יותר ישיר. חלקו הראשון עובר בתוך מבנה עתיק שבו שכן ון גוך (שווה כניסה) ובו מוצגים גם עבודות ון גוך וגם אלמנטים נוספים הקשורים לפרובנס. אפשר לעשות את הסיור כולו גם ברכב (מסתיים בעיר עצמה). באופן מפתיע תפס אותנו גשם שוטף בדיוק כשהיינו רחוקים מכל מבנה או הגנה, וסיימנו את הסיור רטובים לגמרי (אז למדנו שבפרובנס לוקחים תמיד מטריה בתיק, למרות שעד סוף הטיול לא ירד שוב גשם...). צוות המלון קיבל אותנו בסבר פנים יפות למרות ה”רטיבות” ואף הציע לנו ליבש את הבגדים והנעליים במייבש התעשייתי של המלון. לאחר מנוחה בחדר יצאנו לאחת ממסעדות הגורמה בעיירה המקסימה:

האוכל היה מצויין וייחודי, המסעדה נמצאת ברחוב המקיף את העיר העתיקה ויש חניה קרובה ממש צמוד למסעדה עם שילוט בהתאם. מומלץ.

יום 3 – סיינט רמי דה פרובנס ולה בוקס דה פרובנס

למחרת בבוקר התעוררנו לבעיה חדשה – הרכב לא מניע – המצבר כנראה גמור. צוות המלון (קלייר המדהימה...) ראה שאנחנו מתעסקים עם זה והתנדב ליצור קשר עם עם חברת ההשכרה ולטפל בנושא. באסרטיביות נעימה הם שלחו אותנו לטייל ברחובות העיר העתיקה (10 דקות הליכה מהמלון...) והבטיחו שהכל יהיה בסדר. ואכן כך – לאחר כשעתיים של סיור בין רחובותיה העתיקים והחנויות בעיירה המקסימה התקשרו אלינו להגיע בחזרה למלון כי הטכנאי בדרך. הגענו למלון ביחד איתו, המצבר הוחלף ושוב היינו ניידים, בלי שהפסדנו זמן מיותר – באמת כל הכבוד לצוות המלון – אין דברים כאלה!

אחר הצהריים יצאנו לכיוון לה בוקס דה פרובנס – כפר תלוי וגבוה עם מבצר אימתני הנמצא כחצי שעה מהמלון ומסיינט רמי. באופן כללי לגבי הביקור בכפרים התלויים בפרובנס – אפשר לבקר בכיף בשתי עיירות/כפרים ביום. רצוי להגיע לכפר הראשון מוקדם בבוקר (עד שעה תשע) כדי למצוא חניה קרוב לכניסה לכפר – במידה ולא, תמצאו עצמכם חונים לפחות קילומטר מהכפר עם עליה לא קלה לפניכם עד לכניסה לכפר. לכפר הבא רצוי להגיע בסביבות שעה שתיים-שלוש ולהתעקש ליסוע במעלה הדרך עד הכניסה לכפר – זה בדיוק הזמן שבו שאר התיירים עוברים ליעד הבא ומקומות חניה קרובים ונוחים (בדרך כלל בתשלום של 3-4 יורו) יתפנו עבורכם בדיוק בזמן. השיטה עבדה עבורינו בכל ימי הטיול, מצריכה לעיתים קימה מוקדמת יותר מאשר חלקינו אוהבים, אבל מצדיקה את עצמה בחסכון בזמן הליכה סתמי ומציק עד לכפרים עצמם. לה בוקס הוא כפר תלוי מקסים, עם חנויות ציוריות ונופים יפהפיים מכל פינה. לא לפספס את הכניסה למבצר - הנופים מראשו עוצרי נשימה וגם יש בו כמה מיצגים יפים של כלי נשק עתיקים ואפשרות מתבקשת לתמונה במכשיר הסד של הידיים והראש… במבצר יש פעילויות ילדים בשעות מסויימות (קרבות אבירים, ירייה בחץ וקשת). לאחר הסיור חזרנו למלון בסיינט רמי לרחצת ערב בבריכה של המלון ולארוחת ערב באחת ממסעדות העיירה.

יום 4 – עיירות וכפרים בשמורת לוברון – גורדס, רוסילון ולה פונטיין

נפרדנו בבוקר בחיבוקים חמים מצוות המלון המקסים, ונסענו כשעה לכיוון שמורת לוברון (LUBERUN) לביקור במספר עיירות באיזור. המלצה כללית – לפני התחלת היום עברו בבולנג'רי המקומי וקנו מספר קרואסונים ובגט. אם מצאתם בולנז'רי “ארטיזן” אז הרווחתם איכות אפילו יותר גבוהה (ארטיזן=עבודת יד). בסופר המקומי (SPUR) קנו גם גבינה מעניינת. משם לפי רצונכם עצרו בנקודות היפות בדרך לפיקניק מענג מול נופים יפהפיים.

את הביקור באיזור התחלנו בכפר התלוי GORDES, כשעה נסיעה מסיינט רמי, שביום הספציפי היה בו את השוק השבועי (יום שלישי). באופן כללי לגבי השווקים בפרובנס בתוך העיירות יש מספר אתרים שמציינים את ימי השוק וכדאי לתכנן בהתאם. הגענו לכפר מוקדם (שמונה וחצי) וחנינו קרוב לכיכר המרכזית בחניון מסודר, ממש מטרים ספורים מהשוק. לאחר סיור וקניות בשוק המקומי שכלל הכל – ביגוד, אוכל, אביזרים – עברנו במשרד התיירים בעיר ויצאנו לסיור לפי המסלול הכחול בעיר – הסיור עובר בין הנקודות המעניינות בעיר כולל נקודות תצפית ואפילו מעיין קטן – המסלול היה ריק מאנשים בשל השעה המוקדמת – פשוט מקסים, כשעה הליכה קלילה עם נופים יפהפיים והליכה בין בתי וחומות העיר. במהלך הסיור יש נקודה שבה ניתן להיכנס בתשלום למערות שנתגלו מתחת לאחד הבתים – אפשר לוותר.

עם סיום הביקור בגורדס נסענו נסיעה קצרה לביקור קצר ב Fontaine-de-Vaucluse. העיירה ידועה בשל מעיין שנובע בחלק העליון שלה. העיירה מאוד ממוסחרת ולכן הייתה פחות מעניינת לסיור מלא מבחינתינו, אבל יש מסלול קצר וקליל של פחות מקילומטר שעולה לכיוון המעיין. מאחר והיה קיץ שאלנו את ההולכים חזרה אם יש מים במעיין, ומאחר והתשובה היתה שלילית, עשינו רק את חצי הדרך שעוברת על גדת הנחל המקסים והצבעוני שזורם בעיירה. לאחר ארוחת צהריים ומנוחה קצרה על גדת הנהר שמנו את פעמינו לעיירה הבאה – ROUSSILLON.

בדרך לרוסילון הבחנו במבנה יפהפה של יקב מקומי. נכנסנו לטעום יין מקומי, וקנינו מספר יינות רוזה ואדומים, חלקם כדי להביא לארץ. שאלה תמה לגבי אפשרות של ביקור במרתף יין, הניבה אופציה מעניינת – המוכר הסביר לנו שהיקב נמצא בבעלות שווצרי עשיר, שהוא גם בעל אחד המלונות היפים והיוקרתיים באיזור שנמצא במרחק דקות ספורות של נסיעה. לא רק זאת, במלון עושים כמעט כל יום, ללא תשלום, בשעה שבע בערב, הדרכה לגבי ייצור היין כולל טעימות וביקור במרתף הייצור והאחסון של היינות הנמצא במלון. מאחר והשעה היתה שלוש וחצי, מיהרנו לכפר רוסילון מתוך מטרה להגיע להדרכה המדוברת.

הגענו לעיירה בסביבות שעה שלוש וחצי, ומצאנו חניה בחניון העליון ממש בכניסה לעיירה. העיירה מפורסמת בשל בתיה החומים/צהובים ובשל גבעות והרים בצבע חום צהוב הסמוכים לעיירה. ממש בכניסה לעיירה יש מסלול קצר בתשלום סמלי שמוביל לגבעות הצבעוניות – חובה ללכת – קרני השמש משוות לקרקע ולגבעות צבעים יפהפיים – מיוחד במינו.

לאחר הביקור בעיירה מיהרנו לאתר המלון המדובר, קיבלנו הדרכה ממצה באנגלית על תהליך הייצור של היין, טעמנו חמישה יינות שונים מתוצרת היקב, וביקרנו באתר הייצור עצמו כולל מרתף היינות והחביות – מקסים, ובחינם… מעבר לכך המלון יפהפה ומוקף יקבים אין סופיים. להלן אתר האינטרנט של המלון – מי שבאזור – לא לוותר…

לאחר מכן המשכנו כשעה וחצי בנסיעה מזרחה עד Villeneuve שם לנו ב-B&B נחמד ומעוצב הצופה על כל העיירה. בעלת הבית היתה נחמדה מאוד וקיבלה אותנו בשעה תשע בערב ללא טענות על הגעה מאוחרת. המקום מומלץ למי שעושה את המסלול המתואר כאן מאחר והוא מחלק את הנסיעה הארוכה לורדון לכמעט לשני חלקים שווים: http://www.masducadranier.fr/

יום 5 – ערוץ הורדון

לאחר ארוחת בוקר טעימה ומגוונת שהייתה כלולה במחיר הצימר, כולל מיץ תפוזים סחוט במקום וחביתה שהוכנה במקום על פי בקשתינו וטעמינו, נסענו כשעה וחצי לערוץ הורדון.

בעקרון בערוץ הורדון ניתן לעשות גם מסלולים אתגריים של רפטינג, סנפלינג והליכה, אנחנו בחרנו באופציה של נסיעה ותצפיות בגדה הצפונית והדרומית של הערוץ. מסלול הורדון מתחיל בגשר השמשותPont de Soleils . נסענו דרך הגדה הצפונית של הקניון בכביש D952. הנסיעה כשלעצמה היא חוויה בכביש צר ומתפתל בתוך הטבע הפראי והעוצמתי. לאחר נסיעה של כחצי שעה מגיעים למקום בשם Point Sublimeשנמצא בחיבור בין כביש 952 ו-17. חנינו בזהירות בחניון הצמוד והלכנו ברגל הליכה קצרה של מספר דקות לתצפית עוצמתית על הערוץ. עם החזרה לרכב טיפסנו בכביש 17D הצר לכפר הקטן רוגו Rougon שאוכלוסייתו מונה קצת יותר ממאה איש. חנינו צמוד לכפר ויצאנו לסיור קצר בכפר המנומנם שבו היתה מסעדה קטנה אחת פעילה שבה אפשר לאכול או לשתות משהו מול נוף הערוץ. אנחנו בחרנו להתפתל בין בתי העיירה ומצאנו צמוד לאחד הבתים ספסל נחמד עם נוף אינסופי שלידו עשינו את הפיקניק היומי שלנו. בכל אופן, הכפר הוא בגובה של כאלף מטרים והתצפית על הקניון מאוד מרשימה – לא לוותר.

ירדנו בזהירות חזרה לכביש D952 והמשכנו מערבה. הכביש מתחיל להתרחק מהקניון, אבל אז, אחרי כמה קילומטרים פונים שמאלה (דרומה) אל כביש D23 המכונה כביש הפסגותRoute des Crêtes . זוהי הסיבה העיקרית בבחירה לנסוע בצדו הצפוני של הקניון. לאחר כ-2-3 ק"מ מהפנייה מגיעים לשורת תצפיות מדהימות על הקניון כמו: Dent d'Aire, l'Escalès, Trescaire. אי אפשר לפספס אותן, כי מקום החניה מסודר יותר, עם שילוט ושם התצפית. הכביש מתפתל בעקבות הקניון עד שיוצאים חזרה לכביש D952 ליד הכפר La Palud-sur-Verdon. הכי חשוב – סעו בזהירות הכביש צר ומפותל.

לאחר עוד נסיעה קצרה מערבה הכביש מתחיל להתפתל צפונה לכיוון הכפר Moustiers-Sainte-Marie שנחשב לאחד היפים בצרפת. הגענו לכפר בשעה שלוש ושוב חיכתה לנו חניה ממש בכניסה לכפר. הכפר יפהפה עם נחל ומפלים זורמים במרכזו. לאחר סיור בכפר נסענו דרומה חזרה על כביש D952 לכיוון אגם סנט קרואהLac de Sainte-Croix . האגם הוא אומנם מלאכותי אבל יפהפה – בכל מקום שאפשר למצוא, מומלץ לעצור את הרכב ולהתפעל מצבע הטורקיז של המים המלאים בסירות, פשוט מדהים. צמוד לאגם הגדול שמימיו בצבע טורקיז מדהים (ראו תמונה למעלה) יש אגם קטן יותר שבצמוד אליו אתר קמפינג מסודר. חנינו בכניסה לאתר הקמפינג ללא תשלום, ביקשנו אישור להיכנס ברגל לאגם ודקה אחרי כבר טבלנו במימי האגם הקרירים – חלק מהאגם מסודר כבריכה עם קרקע מוצקה למעוניינים – השאר פשוט יכולים לקפוץ מקצה שביל העץ שנכנס לעומק האגם. המים כמובן קרים, אבל הטבילה מרעננת והמקום יפהפה – מומלץ בחום לפני שממשיכים לכיוון הגדה הדרומית של הערוץ. אתר הקמפינג נקרא:

Camping Domaine du Petit Lac

Route des Salles

ומופיע בגוגל MAPS. לאחר טבילה וארוחת פיקניק קצרה המשכנו לאורך הגדה הדרומית בכביש D71 מזרחה. גם כאן יש לא מעט תצפיות. בהמשך, הכביש עובר בתוך מנהרות עם פתחים מרובעים כמו מרפסות. לאחר אותן מנהרות מגיעים לגשר המרשים Pont de l`Artuby כמובן שעוצרים לצלם ולתצפת, חוצים את הגשר, וכאן מסתיים הטיול מסביב לערוץ הורדון. לכל המתלבטים אם להגיע לורדון – אל תתלבטו – יש הרבה עיירות בפרובנס, אבל ערוץ הורדון הוא באמת מיוחד ויש רק אחד כזה בכל האיזור.

כהשלמה ליום האקזוטי בערוץ הורדון הוזמנה לינה בטירה בעיר TRIGANCE. הטירה רומנטית, צופה על כל העמקים מסביב, ומהווה חוויה ייחודית בפני עצמה – החדרים הם עם מיטות אפיריון והריהוט בחדרים הוא עתיק בצבעי אדום ובורדו, עם נוף לעמק. בטירה יש מסעדה איכותית בתוך מבנה עתיק ובעל תקרה עגולה, שם סיימנו את הערב עם כוס יין וארוחה איכותית. מומלץ, אבל לא זול – לינה וארוחת ערב איכותית בארבע מנות כולל יין 250 יורו לזוג – מי שיכול שלא יוותר.

יום 6 – מוזיאון הבשמים, גורדון, סיינט פול דה ונס

קמנו לבוקר מיוחד בטירה – סביבת הטירה הקרובה היא נמוכה, אבל רחוק יותר יש הרים מסביב. כל העמק מסביב לטירה היה מכוסה עננים נמוכים – מראה מרהיב ואחלה פתיחה לעוד יום נפלא בפרובנס. יצאנו לנסיעה של כשעה וחצי עד לעיר GRASS. אנחנו לא חובבי הערים, אבל מכיוון שהעיר נחשבת לבירת הבשמים בצרפת, ביקרנו באחד מבוטיקי הבושם המרכזיים בעיר. הדרך לגראס כבר מראה נופים יפים של קו החוף המרשים של הריביירה, אבל לא לשם אנחנו נוסעים היום… הביקור בבוטיק הבושם כולל הסבר באנגלית על תהליך הייצור של הבושם, מאפשר להריח בשמים עם מקורות ריח שונים וכמובן גם חנות בשמים לסיום. הסיור הוא ללא תשלום:

Parfumerie Fragonard

20 Boulevard Fragonard
06130 Grasse

צמוד לבניין יש גם את מוזיאון ההיסטוריה של פרובנס – מומלץ לביקור קצר, כולל מיצגים שונים כולל ביגוד וכלים מתקופת הרנסנס בפרובנס Musée d'Art et d'Histoire de Provence

לאחר הביקור הקצר בגראס נסענו כחצי שעה לעיירה St Paul de Vence שבה חנויות בוטיק יפות ורחובות ציוריים. לאחר סיור ומנוחה בעיירה הציורית נסענו לקראת הערב לכפר התלוי GOURDON. הזמנו לינה בתוך הכפר עצמו, בוילה שצופה על נוף אין סופי עד לקו החוף והריביירה. מומלץ בחום ובמחיר סביר:

Panoramic House
10 Rue Basse
06620 Gourdon

לאחר סיור קצר בכפר הקטן והציורי, שכמובן כל החנויות והמסעדות בו נסגרות בשעה שבע בערב, נכנסנו למנוחה קלה בוילה, וירדנו לעיירה הקרובה לארוחת ערב טעימה באוירה מקומית חביבה במסעדה שפתוחה עד עשר וחצי בלילה – מומלץ מאוד – מנות טעימות מאוד במחירים סבירים:

LE CAPRICCIO
20 Chemin de l'Hubac
06740 Châteauneuf-Grasse

יום 7 – הריביירה הצרפתית

התחלנו את היום בנסיעה למונקו, בביקור בארמון הנסיך ובנסיעה על קו החוף. כפי שכבר הבנתם מכותרת הפוסט, אנחנו ממש לא ממליצים להיכנס לאיזור הזה, הלח והעמוס של ערי הריביירה. אנחנו לא חובבי הערים באופן כללי, והאזור באמת עמוס תיירים. עם זאת, רצועת החוף והנופים יפים, ולכן המלצתי היא לוותר על הערים וליסוע במסלול שיתואר להלן. אני יודע שלרובכם יהיה קשה לוותר על מעבר במונקו, או בניס העמוסה לעייפה כולל מבנה הפסטיבלים שאינו מרשים בכלל עם השטיח האדום וטביעות הידיים הקיטשיות, אבל זה באמת מיותר – היופי של הריביירה נמצא במקומות אחרים כפי שיתואר להלן:

התחילו את היום בכפר התלוי EZE הנמצא קרוב לקו המים וצופה עליה. הכפר ציורי ונעים לשיטוט עם נופים יפים של קו המים. משם סעו (במסלול המהיר ולאו דווקא על קו המים) לפארק שנמצא על קו המים בכתובת:

Parc de la Pointe de l'Aiguille
Théoule-sur-Mer

הפארק מופיע בגוגל MAPS. יתכן שתפספסו את הכניסה לפארק שנמצא על צלע גבעה שצמודה לקו המים – שימו לב. יש במקום חניה מוסדרת ומשם יורדים בירידה של כרבע שעה במסלול מסודר ומוצל לחוף ים נחמד הכולל מסעדה קטנה. עם ההגעה לחוף פנו ימינה ולכו כמאה מטר על קו החוף, שם תוכלו לפרוס את המחצלת שקניתם מבעוד מועד לטיולים בפרובנס, לנוח על החוף קרוב לקו הרכס במקום מוצל, להצטלם על רקע ניס וקו החוף של הריביירה, ולזרוק לשחפים כמה חתיכות בגט שיאכלו ממש לידכם. אפשר גם לטייל בקצרה על קו המים ואף לטבול במים. לאחר מנוחה במקום טפסו חזרה לרכב וצאו לנקודה הבאה – LA CIOTAT.

לכפר LA CIOTAT אנחנו מגיעים רק כדי ליסוע בכביש פסגות ידוע עד לעיירה CASSIS. מהכפר יוצא כביש D141 שנקרא גם ROUTE DE CRETES וכולל תצפיות מדהימות על קו החוף והרי הסביבה. סעו בזהירות בכביש המדהים ועצרו בכל תצפית מסומנת – כל סיבוב ותצפית מציעים זוית אחרת של האיזור היפהפה. סיימו את הנסיעה בכפר הדייגים CASSIS שמציע נמל דייגים ורחובות ציוריים.

המסלול הנ”ל הרבה יותר ידידותי ומהנה מאשר ביזבוז של יום על ביקור בערים כמו מונקו וניס שכפי שאמרתי עמוסות לעייפה בתיירים.

מקסיס אנחנו המשכנו לאקס דה פרובנס – עיר סטודנטיאלית עתיקה יפה ומדהימה. הזמנו לינה ממש במרכז העיר העתיקה, בדירה קטנה בקומה שלישית שמצד אחד נמצאת בסביבה רועשת של הכיכר המרכזית, ומצד שני קרובה לכל מרכז העיירה ומאפשרת ליהנות מהעיר בשלבים כולל מנוחת צהריים…

בערב יצאנו לסיור בעיר, מזג אויר מצויין, כיכרות יפהפיות עם מוזיקאים מסוגים שונים, ואכלנו באחת המסעדות המצויינות שהעיר מציעה.

יום 8 - אקס דה פרובנס

סיורינו בעיר היפה כלל את השוק המקומי (שלישי, שישי, שבת), את שדירות מירבו, מספר כיכרות מרכזיות כולל מזרקות יפות, וחנויות מכל סוג לביגוד ואוכל. ניתן גם להיכנס לאחד מאתרי הספא שבתוך העיר כולל מסז' זוגי במקומות יפים ועתיקים. חיפשנו הופעה לערב, ולכן עברנו בלישכת התיירות הצמודה לשדירות מירבו, שם נתנו לנו תוכניה של מופעים שמבוצעים בכל ערב בכיכרות העיר. המופעים מתחילים בשעה שש בערב ומסתיימים בסביבות עשר. צפינו במופעי ריקוד ומוזיקה (ברזילאי, צרפתי) תוך ישיבה על כוס בירה בכיכר שהיתה צמודה למקום הלינה שלנו. נהנינו גם מתהלוכה של חתן וכלה ליד הקתדרלה המרכזית. העיר יפהפיה, טבעית ועתיקה ויש לה “וייב” משלה – חובה לבקר וסיום מהנה לפרובנס המדהימה..

יום 9 – טיסה הביתה.