חזרנו מחופשה משפחתית בסוצ'י

למה דווקא סוצ'י?

שילוב ייחודי בין חופשת בטן-גב, אטרקציות, טיולי טבע, אוויר הרים ומלונות מפנקים במחירים אטרקטיביים- וכל זה במרחק שעתיים ורבע טיסה….

למה (אולי) לא?

לא היה קל להסתדר. רוסיה שונה מכל ארצות מזרח אירופה שהכרנו עד היום. קשה מאד עם אנגלית. אנשים באמת באמת לא מדברים/מבינים אנגלית. זה כולל אפילו פקידים בשדה התעופה (בדלפק לת”א). אנשי התיירות הרבה פחות שירותיים, והיו ניסיונות לרמות ולעקוץ אותנו במהלך כל הטיול. למרות זה, לטעמי, יעד מומלץ

הרכב: זוג +2 (בת 15 ובן 12)+ סבא בן 74

טיסות: אורל איירליינס

לינות: 3 לילות ראשונים במלון בוגטיר באדלר ו4 לילות במריוט בקרסניה פולניה (אזור ההרים).

רכב: הושכר דרך אויס הממוקמים בשדה (בהקשר זה רוצה לציין שהמיקום של השכרת רכבים לא ברור. כשיוצאים החוצה אין שום שילוט להשכרת הרכבים, למזלנו היינו בקבוצת ווטסאפ של מטיילים באזור, ורק דרך ההתכתבויות הצלחנו למצוא). כדי להגיע להשכרת הרכבים יש לעלות לקומה השנייה לחצות אותה לכל אורכה ובסוף לרדת למטה דרך מעלית נפרדת.

נהיגה: מ-אד קשה להסתדר. השילוט כמעט כולו באותיות קיריליות. גוגל מפס וויז, אמנם, עובדים יפה אך כשמקלידים בוויז שם של מקום הוא נותן את האופציות באותיות קיריליות...קרה שהתבלבלנו ובחרנו באופציה הלא נכונה.

המלצה שלי- המרחקים לא גדולים, והמוניות זולות. ספציפית ליעד זה שווה לוותר על רכב. בנוסף, קיימים טיולי יום בעברית שאוספים מהמלונות.

קצת על סוצ'י

סוצ'י זה מחוז שכולל שלושה אזורי תיירות עיקריים

• סוצ'י העיר- עיר קיט גדולה. בעיקר בטן-גב: חופי ים וטיילת עם מומנטים של עיר אירופאית. אנחנו לא הגענו לסוצ'י בטיול זה. סוצ'י מרוחקת כשלושת רבע שעה נסיעה ממשדה התעופה.
  • אדלר- עיירת נופש סמוכה לשדה התעופה. בעיירה זו חופי ים, טיילת, לונה פארק ענק ופארק אולימפי. המקום והאווירה הזכירו לנו את חווית הנופש באילת
  • אזור ההרים- עיירות סקי שיש בהן טיולי טבע בקיץ. רחוקות כשלושת רבעי שעה משדה התעופה וכשעה וחצי מהעיר סוצ'י.

הטיול שלנו

שלושה לילות ראשונים בילינו באדלר במלון בוגטיר. מלון מעולה למשפחות עם ילדים!!! מממוקם בתוך הלונה פארק עם כניסה חופשית אליו. בנוי כמו ארמון, אווירה מיוחדת. במלון בריכה חיצונית מרשימה, בריכה מקורה ומרכז ספא. ממול למלון מתחילה טיילת (עם מסעדות ואטרקציות). חמש דקות הליכה בטיילת ומגיעים לחופי רחצה. חמש דקות הליכה לצד השני מובילים לפארק האולימפי. מיקום אטרקטיבי מאד.

בוגטיר

בימים ששהינו באדלר לא הזזנו את הרכב. עברנו מהלונה-פארק, לטיילת והים, לבריכה ולפארק האולימפי. לא חסר מה לעשות בסביבה המאד קרובה.

סוצי פארק- הדיסנילנד של הרוסים. ניסיון (לא רע בכלל) לחקות את הפארקים הגדולים. בנוי על שטח גדול, הרבה מתקנים, עיצוב מרשים, הופעות במהלך היום בפנים ובחוץ. יום אחד לדעתי לא מספיק. מה גם שבקיץ מאד חם וקצת קשה להסתובב בשעות הצהריים (למי שבכל זאת מגיע יש מתקני מים ומזרקות שאפשר להצטנן בהם). במקום גם דולפינריום.

רוצה לציין, בית קפה מיוחד במתחם בשם ROLLER. בבית קפה זה, מקבלים כרטיס נטען ומתיישבים באופן עצמאי. ליד השולחנות עמדות מחשב מהן מבצעים הזמנות (אפשרי באנגלית). ההזמנה נקלטת ומגיעה היישר לשולחן דרך מערכת של מגלשות, מנופים וספירלות- מצרפת תמונה מהרשת. שווה להיכנס אפילו בשביל בקבוק מים…

הפארק האולימפי- צמוד לסוצ'י פארק. מתחם גדול ששימש את המשחקים האולימפיים. נראה קצת נטוש. השטח גדול וניתן להסתובב בו עם טוק טוק (מפוזרים בכל פינה) או לשכור רכבי גולף/קורקינטים/אופניים. אפשר להיכנס ולבקר באצטדיונים השונים ולראות מרוץ מכוניות של פורמולה. במתחם גם מספר מוזיאונים כמו מוזיאון מכוניות מרוץ, מוזיאון מכוניות עתיקות, מוזיאון חשמל, מוזיאון אשליות ועוד (לא ניסינו אף אחד). יש מופע בלט על הקרח- שמעתי מכאלו שהיו שמאד נהנו. וכן, יש מופע מזרקות ב20:30- נחמד ולא יותר.

יום רביעי- SKY PARK ומעבר להרים

ביום זה עזבנו את אדלר ועברנו לאזור ההרים. בדרך עברנו במתחם ה-SKY PARK.

הסקי פארק הוא פארק שהאטרקציה העיקרית בו היא גשר תלוי. על פי הפרסומים זהו הגשר התלוי הגבוה ביותר באירופה, ובהחלט מדובר במתקן מרשים. ההליכה על הגשר היא הלוך-חזור, כל צד לוקח כ20-30 דקות. לא לבעלי פחד גבהים:)

מבחינת נגישות- הגשר מתחיל בצורה מישורית יחסית, ובאמצע מתחילות הרבה מדרגות. למי שמתקשה בהליכה, ניתן ללכת עד אמצע הגשר ולחזור.

עוד במקום, פארק חבלים שכלול במחיר הכניסה. לאמיצים- אומגות מפסגה אחת לשניה, ולאמיצים במיוחד יש מתקני באנג'י. עצם הצפייה בקופצים, היא חוויה בפני עצמה.

זמן בילוי במקום- כחצי יום

אתר חובה!!!

לאחר הפארק, המשכנו למלון מריוט בעיירה גורודי גורוד

כמה מילים על המלון- מריוט נחשב המלון של הישראלים בסוצ'י (90% מהאורחים ישראלים). לא במקרה….זה אולי המלון המפואר ביותר שיצא לנו להתאכסן בו. מלון מדהים מפואר ומפנק. במלון ספא מושקע, בריכה מקורה ובריכה חיצונית מדהימה. המים בבריכה החיצונית מחוממים ל30 מעלות, כך שניתן ליהנות ממנה עד שעות הערב המאוחרות.

מצרפת תמונות מהמלון ומהחדר שלנו

לשומרי הכשרות- ממול המריוט מופעל חדר אוכל כשר (ניתן להגיע אליהם דרך דף הפייסבוק שלהם). באמצע שבוע צריך להזמין כמה שעות קודם מתוך תפריט, ובשבתות התפריט אחיד. אכלנו גם באמצע שבוע וגם בשבת. היה מצויין. אוכל ביתי, טעים ובשפע...חוויה מתקנת להרבה מקומות כשרים בחו”ל שאכלנו בהם. בערב שבת מתקיימת תפילה במקום. אווירה טובה...מומלץ

המקום מופעל במהלך כל השנה לתיירי קזינו/סקי. עושים משלוחים למלונות באזור.

קצת על העיירות באזור: בהרים שתי עיירות מרכזיות הרוזה-חוטור והגורדי גורוד בה שהינו. שתי העיירות משמשות כעיירות סקי ויוצאים מהן רכבלים.

רוזה חוטור היא עיירה יפה יותר. ציורית ומתוקה (תמונה בהמשך). במרכזה עובר נהר ויש מדרחוב חמוד, ובשני הצדדים מלונות. גורדי גורוד לעומתה, יושבת על כביש ראשי. יפה אבל פחות. הנהר עובר בצידה ולא במרכז. יחד עם זה, ברוזה חוטור אין מלון ברמה של מריוט. היתרון של גורדי גורוד שהיא קצת יותר גדולה ונראה כי יש יותר מה לעשות בערבים. בעיירה מדרחוב קטן עם מסעדות ודוכנים. מקושט מאד יפה- מצרפת תמונה. ויש בה קניון בינוני. בקניון גם אפשרויות בילוי- בגג פארק מים מקורה עם בריכות חמות ומגלשות (רצינו ולא הספקנו), יש באולינג (הלכנו בערב הראשון- מאד נחמד). לקטנים יותר יש גם ג'ימבורי ועמדות משחק.

מרכז העיירה גורודי-גורוד

היום החמישי- רכבלים ברוזה חוטור

ביום זה נסענו לעיירה רוזה חוטור- כ10 דקןת נסיעה. קצת הסתבכנו עם מציאת המיקום המדויק של הכניסה לרכבלים והחניה. אז לטובת הבאים- צריך להקליד בוויז “מקדונלד”. העליה למעלה מתחילה ממש בסמוך. לחניה יש לפנות שמאלה קצת אחרי המקדונלד- יש שם חניון קומות.

העיירה יפיפיה אמיתית, והנוף מהרכבלים מקסים!!!!

כשעולים יש 4 תחנות, כאשר ב3 מהן יש אטרקציות.

התחנה הנמוכה ביותר- הכפר האולימפי. ניתן לסייר בו. במקום אטרקציות לילדים: מתנפחים, מגלשת אבובים ומגלשת הרים (מוצלחת מאד!). קראתי שיש גם פארק חבלים, אבל לא ראינו (גם לא חיפשנו).

תחנה שנייה- רכבל פתוח עם מסלול פנורמי. לא עלינו אך קראתי המלצות

תחנה שלישית- הפסגה. גובה של 2320 מטר. במקום נקודות לתצפית וצילום. לאמיצים- גשר חבלים תלוי. מתבצע תוך קשירה לרתמה. וכן, נדנדות מעל לתהום, הן המתנדנדים והן המנדנדים נקשרים ברתמה.

מעבר לכך, העיירה יפה מאד ונעים להסתובב בה. יש בה אגם מלאכותי המשמש לרחצה, מוזיאון של מיני רוסיה ובית הפוך (לא ביקרנו באף אחד מהם).

העיירה רוזה-חוטור

יום שישי- טיול לאבחזיה

אבחזיה זהו חבל ארץ בגיאורגיה הגובל ברוסיה. חבל זה נחשב יפה במיוחד. תושבי אבחזיה רואים עצמם כמדינה עצמאית ונפרדת, ויש סכסוך מתמשך בינם לבין הגיאורגים (לרבות מעברי גבול נפרדים), ולכן, זה אזור שסובל מטרור. ההגעה לשם היא רק עם מדריך פרטי (ויש אגב אזהרת מסע לגבי טיול באזור). יחד עם זה, קראתי שמדובר באזור יפה במיוחד, ושביקור שם זה שיא הטיול באזור סוצ'י...אז הלכנו על זה. לקחנו מדריך דובר עברית מחברה ישראלית, שהגיע עם נהג מקומי. יום הטיול ארך כ-8 שעות.

אז ככה...האזור בהחלט יפה (אם כי לא WOW)- מצרפת תמונות. טיילנו בעיקר בשמורת אגם ריצה. א-ב-ל הדרך לשם מייגעת. צריך לעבור פעמיים במעבר גבול...ומדובר בטרטור שלם, תורים ארוכים, בדיקות מאד קפדניות. הרוסים בודקים שם את הדרכונים בזכוכית מגדלת (!!!) מתוך 8 שעות של טיול עשינו שלוש ירידות: שתיים של רבע שעה ואחת של שעה...6 וחצי שעות בילינו בדרכים/מעברי גבול (יש לציין כי ביקשנו לא להאריך את הזמן ושמבחינת המדריך אפשר היה להישאר יותר). נראה לי מתאים יותר לפעם שנייה או לטיול ארוך יותר

ו...זהו. בשבת נשארנו במלון ובעיירה, ויום ראשון בבוקר טיסה חזרה הביתה.

מקומות מומלצים שלא הגענו אליהם:

• העיר סוצ'י עצמה- במיוחד הומלץ “פארק ריביירה”- פארק עירוני עם דוכנים ומתקני לונה פארק, טיול למרינה, לרבות, שייט פרטי ביכטה, קרקס.
  • טיולי ג'יפים ורפטינג באזור ההרים- פחות התאים בהרכב הנוכחי
  • שמורת 33 המפלים- קרוב יותר לעיר סוצ'י
  • מרכז גלקטיקה- מרכז הנמצא בהרים (בין גורדי גורוד ורוזה חוטור) הכולל פארק מים, 12 בריכות. אחת מהן חיצונית בנוף ההרים...וכן מרכז החלקה על הקרח ובאולינג.