כמה פעמים ראיתם סרט ואמרתם לעצמכם: "זה נראה לי כמו מקום כיפי לבלות בו כמה ימים? במיוחד עם הילדים". ואז מצאתם את עצמכם מזמינים כרטיסי טיסה ללונדון, פריז, הוואי או כל מקום אחר בעולם. אבל התקופה האחרונה הייתה מאתגרת בלשון המעטה, ואי אפשר לטוס לשום מקום אז עשיתי רשימה של סרטים שהם בדיוק כאלה, סרטים שלוקחים אותנו לטייל מסביב לעולם. אז סובבתי את הגלובוס והתחלנו. המקום האהוב עליי בעולם הוא לונדון ולכן החלטתי שהמקום הראשון  ש-"אטוס" עם איתמר, בן ה-8, זה בדיוק לשם. ולונדון, אופציות רבות לה. אפשר לראות את מרי פופינס, את אגדות המלך ארתור ואפילו להקדיש יום שלם ולראות את כל סרטי הקוסם הידוע והאהוב הארי פוטר. הכול תלוי בגיל ובילד. אני החלטתי ללכת על "הדב פדינגטון".

"פדינגטון הדב" התחיל כדמות בספר שנכתב על ידי סופר בריטי בשם מייקל בונד והוא הפך להיות דמות לונדונית ידועה. המעיל הכחול עם הכובע האדום הפכו להיות מזוהים עם הדב החביב. הספר הראשון יצא בשנת 1953 והאחרון יצא ב 2008, לאחר הפסקה מאוד ארוכה והוא עסק, כרוח התקופה, במעצרו של פדינגטון על ידי משטרת ההגירה. אני ואיתמר החלטנו לצפות בסרט הראשון שיצא בשנת 2014 ועסק בהגעתו של הדב החביב ללונדון. לאחר שדודתו לוסי, שולחת אותו בספינה כנוסע סמוי. הוא מגיע ללונדון, פוגש את משפחת בראון. אלו לוקחים אותו אליהם הביתה, הם מתאהבים בו, מצילים אותו ובמובנים רבים גם הוא מציל אותם.

בתחילת הסרט, אנחנו מתוודעים ל- "חוקר" ש-"אגודת הגיאוגרפים המלכותיים של בריטניה", שולחת לפרו כדי לחקור אותה. שם הוא מכיר את דודו ודודתו של פדינגטון. הוא לומד עליהם והם לומדים על המקום המוזר ממנו הוא מגיע – "לונדון". אם יש לכם ילדים הרפתקנים כמו הבן שלי, אתם יכולים להתחיל את היום בפעילות נחמדה והיא הפיכתם של הילדים לחבורה של חוקרים קטנים שבאה לגלות עולמות חדשים וקסומים. אפשר לעשות להם הכנה, לתת להם קצת מידע על לונדון ועל האנגלים. לספר על הנימוס, מזג האויר האנגלי, לספר על משפחת המלוכה ועוד דברים שלדעתכם יעניינו את הילדים שלכם.

לאחר חזרתו של החוקר הביתה, מתרחשת רעידת אדמה אשר מובילה לפרידתו של פדינגטון מדודתו האהובה לוסי. פדינגטון מגיע ללונדון, הוא יורד ברציפי "נמל טילברי", (שמופיעים בסרטים רבים כמו: "מר הולמס" , "באטמן מתחיל"  ועוד אחרים). נמל זה הוא הנמל העיקרי של לונדון. הוא ממוקם על גדות נהר התמזה. מהנמל נוסע פדינגטון לאחת מתחנות הרכבת הידועות ביותר בלונדון– תחנת פדינגטון. תחנה זו נמצאת ברובע ווסטמיניסטר והיא משרתת מספר לא קטן של קווי רכבת. (כתובתה הוא  Praed St, Paddington London ) שם הוא מנסה, כפי שלימדה אותו דודה לוסי, לפתוח בשיחה עם העוברים ושבים ולדבר על מזג האוויר. הוא לא נוחל הצלחה ושניה לפני שהוא מוצא מקום מקלט באחד מרציפי התחנה, הוא פוגש את משפחת בראון - מארי והנרי בראון וילדיהם ג'ודי וג'ונתן. מארי נותנת לו את שמו -פדינגטון, על שמה של התחנה. כשהשמיים יפתחו שוב, אולי תגיעו ללונדון ואולי תמצאו את עצמכם בתחנת פדינגטון, שם תוכלו לראות את הפסל של הדב החביב ותוכלו לבקר בחנות המזכרות המוקדשת רק לו. למורת רוחו של מר בראון, סוכן הביטוח הזהיר והמחושב, מזמינה גברת בראון את פדינגטון לישון אצלם בבית, "רק ללילה אחד" היא מבטיחה לבעלה, רק כדי לעזור לו למצוא את עצמו בעיר הגדולה. בדרך לבית משפחת בראון, המונית עוברת בלא מעט מסמלי העיר כמו קתדרלת סנט פול, שנחשבת לאחת מהאטרקציות החשובות והגדולות של העיר. (כתובתה הוא London EC4M 8AD) מגדל השעון המוכר בשמו "הביג בן", ולדעתי יש מעט מאוד תמונות של העיר האהובה הזו, שקו האופק שמופיע בה, לא כולל את ה-"הביג בן". לצערם של התיירים הרבים שמגיעים לעיר בשנים האחרונות, הוא נמצא בשיפוצים עד 2021 (כתובתו היא London SW1A 0AA) האתר האחרון הוא כיכר פיקדלי (שאני מודה שאיתמר לא התלהב ממנה כמוני) וכתובתו הוא  44/48 Regent Street, ואפשר לראות אותו בלייב באתר הזה . לסיום אנחנו רואים את "העין של לונדון", אותו גלגל ענק שנבנה לכבוד חגיגות המיליניום, נפתח הרבה אחרי ויש דעות חלוקות לגבי כמה הוא שווה את הכסף. (כתובתו של הגלגל הוא Riverside Building, County Hall, Bishop's, London SE1 7PB ).

איתמר מגלה שהבין בן סגור לשיפוצים

מי שאינו מכיר את לונדון, יכול לטעות ולחשוב שמשפחת בראון גרה בנוטינג היל (כן, כן כמו הסרט ההוא עם ג'וליה רוברטס ויו גרנט)  אך לפי האתר MOVIE-LOCATIONS.COM, היא גרה באמת ב- 30 Chalcot Crescent, Primrose Hill, NW1 באזור שנקרא ריג'ינט פארק. המשפחה מחליטה לעזור לפדינגטון למצוא את החוקר והמקום הכי הגיוני לעשות זאת היא בחנות העתיקות של מר גרובר. החנות המקורית שנקראת "חנות העתיקות של אליס", נמצאת על רחוב פורטבלו שבנוטינג היל, עובדת גם כיום וכתובתה הוא 86 Portobello Road. מר גרובר, בעל החנות מספר להם היכן אגודת הגאוגרפים נמצאת. מר בראון ופדינגטון נוסעים לשם, לסצנה אחת בלתי נשכחת עם כריך. במשכנם של הגאוגרפים, אנחנו מגלים את שמו של החוקר, רק בשביל לגלות שהוא אינו בחיים ומי שנותרה היא מיליסנט קלייד, בתו של החוקר, שכל רצונה מאז שהייתה ילדה הוא לנקום את השפלתו של אביה על ידי פחלוץ בעלי חיים. כי אלו גרמו להדחתו מהאגודה.

כל חלקו השני של הסרט מתרחש באחד המקומות הכי קסומים בעיניי, מוזיאון "ההיסטוריה של הטבע" של לונדון ששוכן ב - Cromwell Road, South Kensington, SW7. ממש קרוב לארמון קנזינגטון, משכנם של הנסיך ויליאם ומשפחתו. המוזיאון נוסד בשנת 1857 על ידי בנט וודקרופט, ובשנת 1909 המוזיאון מוזג ביחד עם מוזיאון משרד הפטנטים והפך להיות מוזיאון המדע. יש בו מעל 300000 פריטים כמו הקטר "רוקט" ואב טיפוס של שעון הנצח. וכמובן, ישנו קולנוע  IMAX המציג סרטים דוקומנטרים. אנחנו ראינו שם סרט בתלת מימד על החלל . איתמר ואמא שלי לא הבינו מילה, בגלל האנגלית הקשה ובכל זאת, הם מחשיבים את החוויה הזו כיוצאת מן הכלל. תוכלו לעבור בין מוצגים שמסבירים על מזג האויר, אסונות טבע, אסטרונומיה ועוד. אחד המיצגים הכי מעניינים הוא החלק בו לומדים הילדים על גופם ועל המאפיינים השונים שלנו.

אחד הדברים הנחמדים שקרו מאז שהקורונה פרצה לחיינו, היא שהרבה מן המוזיאונים בעולם, פתחו את שעריהם באופן וירטואלי לחלוטין וסיור כזה במוזיאון אפשר למצוא באתר של המוזיאון. לאחר שצפינו בסרט אפשר גם לקחת את הילדים לסיור וירטואלי באתרים של לונדון ואף לבקר מקומות נוספים כמו ארמון באקינגהם, בגרין פארק ובמקומות נוספים.

כמובן שאם אתם משפחה שמעדיפה לעבוד עם הידיים או שאופציות אלו לא מספיקות לכם, תמיד תוכלו לעשות עם הילדים עבודות יצירה. אפשר לבנות מקרטונים את האוטובוס האדום המפורסם, או להכין תחפושות של שומרי המלכה, להתחפש ולשחק "מי יצחק ראשון". אפשר לשחק באביר/ות ונסיכים/ות. תוכלו לבנות ארמון או מבצר, ליצור דרקון ואחרי הניצחון תוכלו לשבת למסיבת תה עם המלכה ואפילו לאכול כריכים עם ריבה ממש כמו פדינגטון. לבשלנים שביננו (אני מודה שהייתי שמחה להיות כזו אבל אני לא ) תוכלו אפילו להכין אחת.

לארוחת צהריים תוכלו לאכול פיש אנד צ'יפס ולשתות ענבים (ולחלום על בירה בפאב). ובסוף בסוף לאחר שכבר ירד הליל והילדים בדרך למיטה, אפשר לסיים באחד מספרי פדינגטון, המשמשים גם כדי ללמד קצת את הילדים אנגלית. או שאולי אפשר לדבר איתם על חברות, על משפחה, על געגועים ואהבה .

והנה סרטון בונוס שרק ממחיש את זה שאף אחד לא יכול לעמוד בפני הדב המתוק. אפילו לא הדוכסית מקיימברידג' הלוא היא קייט מידלטון