פוסט חובה לכל מי ששוקלים להגיע בזמן הקרוב לפאפוס - קפריסין:

חופשה בפאפוס יכולה להיות אחת החוויות המפנקות והמגבשות שלכם. אנשים שאוהבים טבע, תרבות וקולינריה ביקור באי השכן יכול להיות יתרון - ראשית, מדובר בסך הכל ב 40 דקות טיסה (זולה) שנית העונה הקרובה תהיה פחות מתויירת משום שרוב המדינות עדין חולות, כך שהמחירים של הטיסות והמלונות יהיו זולים יותר. הכל פחות עמוס וכולם יוכלו להקדיש לכם יותר תשומת לב, וחוויית השירות שלכם רק תשתפר.

בחורף - ינואר ועד אפריל - אם אתם נרתעים ממזג האוויר הקפוא באירופה אז קחו בחשבון ש בפאפוס לא מדובר בחורף אירופאי, אלא בטמפרטורות דומות לטמפרטורות האופייניות לארץ בדרום. בינואר למשל, במהלך היום, מזג האוויר נע בסביבות 13-15 מעלות וזה אומר שפשוט תוכלו להסתובב כרגיל, עם מעיל, מגפים ומטריה. הימים בפאפוס יכולים להיות אפילו שמשיים במידה. בלילה, הטמפרטורה עשויה להגיע ל-6-7 מעלות ובטח תבחרו להעביר את הלילות הקרים בישיבה באיזו מסעדה חמימה או ביקור בספא במלון.

עונת האביב מאפיינת את האי בפריחה מדהימה ובוסתנים מלאי פרי. והקיץ כמו בארץ מאופיין בהמוני תיירים, מצפיפות וחום בלתי נסבל. אבל תמיד אפשר לקפוץ לבריכה או לטבול בלגונות, אפשר גם להתקבע במגלשות המים בפארקי המים. יש שיצמדו לשולחנות הקזינו בגלל המיזוג או לחנויות של זארה כדי להצטנן במזגני הקניונים.

ביוני כמה מפתיע - בהרי הטרודוס מזג האוויר השמשי עשוי להשתנות ולהפוך לרוח וגשם, כאן הייתי ממליצה לברוח אל טברנה מקומית או אל ביתה של גברת קפריסאית המכינה לוקום וגבינת חלומי טריים לטעימות מגסטרונומיה תרבותית מרתקת של קפריסין.

פאפוס היא יעד מומלץ מאוד לנופש מלא בטבע ואווירה קפריסאית רומנטית וטעימה. תוכלו לשהות בפאפוס שלושה -ארבעה ימים כנקודת יציאה לטיול קסום ברכס הטרודוס ובמחוזות פאפוס המסורתיים ושמורת האקאמאס. לידיעה בימים אלו הטיסות סופר זולות כמו גם בתי הארחה. הטברנות והמסעדות בפאפוס עובדות במתכונת מצומצמת ויש לתאם מראש הגעה.

טיולים דרכי נוחים, ממוזגים ובטוחים ( לא בג'יפים!!)

מחוץ לעיר קרוב לפאפוס במרחק קצר יש מבחר יקבים, מבשלת בירה וכפרים מסורתיים ומנומנמים בהם תוכלו לבקר. שמורת האקאמאס שוכנת ממש במרחק של כחצי שעה נסיעה. אמנם בחורף אין את אווירת השמש והחופים המאפיינים את קפריסין בקיץ, אך במרחק של כשעת נסיעה תוכלו לשנות מאווירת העיר לאווירה כפרית פסטורלית ורגועה.

תוכלו להרשם לטיול יומי מפאפוס אל האולימפוס המשלב חווית שלג, כפרים מלפני 2000 שנה עם מעלית שקופה המשקיפה על המצוק כולו.יש טיול מפאפוס אל כפרים עתיקים ומפלים פסטורליים החבויים לצד בתי מקומיים בהם תוכלו לצאת למסע טעימות של רחת לוקום ושמן זית מעולה.יש גם את הטיול המסורתי אל בתים של מקומיות המכינות גבינות חלומי, פסטלקי מחרובים דרך גבעות היין שיופיין לא יורד מטוסקנה.טיולי רייזרים וטרקטורונים אל שמורת האקאמאס בימי שמש. הפלגות יום ולילה. טיול אל הלגונה הכחולה המשלב גם שייט וגם סיור בכפרי השמורה.

מבחינת האטרקציות בפאפוס עצמה: תוכלו ליהנות מאתרי הארכיאולוגיה: הפסיפסים והמבצר העתיק שעל הטיילת. קברי המלכים. גן החיות הממוקם בקרבת קורל ביי. באולינג. קניון. לונה פארק.

בנוסף תוכלו לטייל בשעות הבוקר, מלבד ימי ראשון, בשוק המקורה דרך הסמטאות המטופחות אל העיר העתיקה. המוזיאון האתנוגרפי והארכיאולוגי, חנויות הבגדים, חאן אברהם ובו חנויות גסטרונומיה מקומית של שמן זית משובח, ריבות מקומיות, רכז סירופ חרובים וממתקים קפריסאים. כמו כן גלריות, בתי הקפה וטברנות אשר ישמחו להציע לכם את שירותיהם.

ניתן לבקר בביתם של כדרים ואמני פסיפסים הממוקמים בכפרים הסמוכים. בקרו גם בגלריה הלאומית של פאפוס הממוקמת במרחק הליכה מטברנה אגורה על רחוב HELLADOS AVE.

קניות בפאפוסבגדים, נעלים, מזכרות ופריטי אמנות תוכלו למצוא ברחובות השוק דרך MAKARIOUS AVE עד העיר העתיקה. ברחוב ברחוב HELLADOS AVE מטברנה אגורה ועד הקניון KINGS MALL מפוזרות חנויות בגדים ונעלים.יש מספר אאוטלטים טיפה מרוחקים - בעיר העילית ויש להגיע אליהם ברכב או מונית.

להלן רשימת מסעדות בפאפוס עם אפס נפילות, בתאבון חברים!

הטברנה המפורסמת ביותר DEMOKRITOS בכל ערב יש הופעת פולקלור - דרכי יש את הדיל הכי טוב. מיקום בטיילת.

מסעדת דגים מעולה PETRA TOU TOMIOU על מצוק מעל סלע אפרודיטה – רבע שעה נסיעה מפאפוס

שישקבב – שווארמה – לאחמאג'ון של ג'אן הכי טוב !! בכפר יורוסקיפו סמוך למרכז.

טברנה אגורה. ללא מופע. בעירה בעיר העילית.

מסעדה איטלקית DUMO. בשדרות המלכים בקרבת מלון אליסיום.

מסעדת בשרים THE LODGE על רחוב פוסידונס בקרבת מלון אולימפיק לגון.

מסעדת בשרים FICARDO קרוב למלון אמפורה.מסעדה אסייתי WAGAMAMA בקניון.

מסעדת סושי / דגים OCEAN BASKET בקרבת מלון אבנטי וילאג'

מסעדת דגים SAIL & CASTEL בטיילת.

טברנת קוסטאס – נגנים בסוף שבוע- בכפר קלוני מחוץ לפאפוס.

טברנת 7 ST. GEORGES ללא מופע.

טברנה וינטג KOUTORO בעיר העילית ללא מופע.

פיצה PEPPERONI PIZZA בקרבת מלון לאונרדו לאורה.

מסעדה הודית JAYANTA צמודה לטברנה דמוקריטוס - דרכי דיל טאלי הכי משתלם!!

המבורגר במסעדת PINGUINO על הטיילת.

בר / קפה / מסעדהבר אופנתי

ALEA על הטיילת.

קוקטיילים LA BANIA על הטיילת.

לאונג' 48 SUITE מול הים מאחורי מלון אמפורה.

אחרי חצות FLYERS בשדרת הברים.

בשוק בעיר העילית יש על המצוק רצף טברנות.

בתי קפה: COSTAS, 2ND CUP, CAFE NERO, STARBAKS:

תגידו שאלונה פאפוס המליצה תקבלו יותר יותר יותר פינוקים !

מלונות מומלצים

ן ANEMI HOTEL &SUITE בגלל שהוא במרחק הליכה מכל המסעדות והברים והטיילת. במרחק הליכה מטברנה דמוקריטוס. המלון 4 כוכבים, בוטיק עם שירות מעולה, חדרים גדולים ומעוצבים במחיר מצחיק 👇https://bit.ly/3eakMdr

MAYFAIR בגלל שהוא 5 דקות הליכה מהקניון, מהג'מבו ומהבאולינג. 15 דקות הליכה לטיילת ולכל הטברנות וברים בעיר העילית והשוק. המחיר הזול במיוחד הבריכה המקורה ומגלשות המים לילדים בקיץ.👇https://bit.ly/3udDTZW

קאסה מספילאה - מלון בוטיק בשוק על תצפית מטורפת 👇https://bit.ly/3nGqEhL

מלונות 5 כוכבים מעולים: AMAVI, אנאבל, אליסיום, לאונרדו פלאזה, IVI מארה (מול הקזינו)

אתם מוזמנים לעיין במחירי הטיולים והטברנות באתר הבית של אלונה פאפוס www.alonapaphos.com