חופשה בקפריסין תהיה שלמה דרך מסע קולינרי דרך מנות והמטעמים מסורתיים . אוכל הוא מרכיב חיוני בכל אירוע חברתי בקפריסין, ולכן ריכזתי רשימה של מנות חובה בעת שהותכם בפאפוס.

קפריסין ממוקמת בצומת של שלוש יבשות ומכאן  המטבח הקפריסאי המקומי הושפע מאוד מבחינה תרבותית משכנותיו, ובמקביל הטמיע תערובת ייחודית משלו . מיקומו הגיאוגרפי של האי וההיסטוריה שלו הביאו למיזוג מעניין מאוד של השפעות קולינריות יווניות, טורקיות, ערביות, איטלקיות ואנגליות המרכיבות סימפוניה קולינרית מעוררות.

להלן רשימת החובה

1. Mezze  היא ארוחת מאזה עם עשרים מנות פלוס בגודל של טאפאס משותף למספר הסועדים. צלחות טעימות המיועדות לשיתוף.  יש מגוון  בשר וירקות, או מאזה דגים. יש גם צמחוני .

2. סופלה וסופלקי: שיפודי או שווארמה בשר (חזיר, טלה ועוף) על הגריל על פחם במרינדת עשבי תיבול ותבלינים .

3. שפטליה–  קציצות (עטופות בבטן מעי) וצלויות על פחם. בדרך כלל מלווה בסובלקי ומוגש עם סלט בפיתה קפריסאית.

4. קלפטיקו– טלה בבישול איטי בתנור חימר ומוגש עם העצם, תפוחי אדמה פרוסים. הבישל האיטי מזכיר את החמין.

5. רביולים– חלק מהמורשת הקולינרית שהותירו הוונציאנים ששלטו בקפריסין בין השנים 1489 עד 1571. בדומה לרביולי איטלקי, חבילות הפסטה הללו ממולאות בגבינת חלומי ומבושלות במרק עוף.

6. מוסקה – מאפה שכבות מושלם של בשר חצילים וזוקיני עם קרם בשמל קטיפתי. אפשר גם צמחוני.

7. חלומי– גבינה שמקורה בקפריסין מלוחה למחצה קשה, שלא הבשילה, העשויה מתערובת חלב עיזים וכבשים. הכי טעימה כמכינים אותה על הגריל, או עם פרוסות אבטיח צוננות ביום קיץ חם.

8. קופפיה– עלי גפן טריים במילוי חזיר טחון ואורז, במרינדה עם עשבי תיבול ומיץ עגבניות טרי. אפשר גם צמחוני.

9. פסטלקי– ממתק בוטנים  ושומשום דביק ומתוק עטוף מרכז חרובים או דבש.

10. לוקומאדס– מיני סופגניות מטוגנות עמוקות רוחשות לוהטות וישרות מהמחבת. מוגש עם סירופ סוכר.

מצאו כאן   את המחירים לטיולי הטבע - תרבות וקולינריה וגם את לוח הפעילויות ☀️

סיור קולינרי בקפריסין הינו חובה וחבל לפספס - טעימות של הלוקום והדבש המקומי, רכז חרובים ופסטלקי, יקבים עם יינות מענבים קפריסאים, ביקור בבתים של נשות החלומי וגבינות האנרי והפטה, כפרים יפיפיים המונחים בין בוסתנים וטבע ירוק שלא יורד מטוסקנה.